بازدید 207360
افزايش سقف جرايم به 2 ميليون ريال

نرخ جديد جرايم رانندگي ابلاغ شد +جدول

بر اساس جدول جديد جرايم، رانندگي در حالت مستي و مصرف روانگردان‌ها و يا مواد افيوني در تمامي جاده‌هاي كشور 200 هزار تومان جريمه دارد و گواهينامه راننده به مدت شش ماه ضبط و راننده مذكور به مراجع قضايي معرفي مي‌شود.
کد خبر: ۲۰۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵ 21 November 2011
با ابلاغ جدول جديد جرايم رانندگي سقف و كف جرايم رانندگي در كشور به 200 و 3 هزار تومان افزايش يافت.

به گزارش ايسنا، پيش از اين سقف جرايم رانندگي در كشور 30 هزار تومان و كف آن يكهزار تومان بود كه بيشترين افزايش نرخ جرايم تعيين شده در جدول جديد جرايم رانندگي مربوط به تخلفات حادثه‌ساز است.

بر اساس جدول جديد نرخ جرايم رانندگي كه روز دوشنبه در قالب 171 كد جريمه ابلاغ شد، نرخ جرايم رانندگي به سه بخش «كلانشهرها، مراكز استان‌ها، جاده‌هاي بين‌شهري و مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي»، «ساير شهرها» و «روستاها و راههاي روستايي» تقسيم شده است.

به گزارش ايسنا، بر اساس جدول جديد جرايم، رانندگي در حالت مستي و مصرف روانگردان‌ها و يا مواد افيوني در تمامي جاده‌هاي كشور 200 هزار تومان جريمه دارد و گواهينامه راننده به مدت شش ماه ضبط و راننده مذكور به مراجع قضايي معرفي مي‌شود.

از سوي ديگر حركات نمايشي مانند دورزدن درجا و يا حركت موتورسيكلت بر روي يك چرخ، تجاوز از سرعت مجاز ( بيش از 50 كيلومتر در ساعت)، سبقت غيرمجاز در راههاي دوطرفه، حركت به صورت مارپيچ و حركت با دنده‌عقب در آزادراهها و بزرگراهها در «كلانشهرها، مراكز استان‌ها، جاده‌هاي بين‌شهري و مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي» 100هزار تومان جريمه دارد.

در عين حال انجام همزمان دو تخلف از تخلفات ياد شده به جز حركت با دنده‌عقب در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها علاوه بر جريمه ، توقيف 72 ساعت خودرو را نيز به همراه دارد.

بر اساس ابلاغ دولت، تجاوز از سرعت مجاز (بيش از 30 تا 50 كيلومتر در ساعت)، تجاوز به چپ از محور راه، عبور وسايط نقليه از پياده‌رو، دور زدن در محل ممنوع، استفاده از تلفن همراه و يا وسايط ارتباطي مشابه در حين رانندگي در سرعت بالاي 60 كيلومتر، نقص فني موثر يا نقص در سيستم روشنايي در شب، عدم رعايت مقررات ايمني حمل و نقل جاده‌اي مواد خطرناك، رانندگي با وسايط نقليه عمومي بيش از زمان مجاز، عدم رعايت شرايط مندرج در گواهينامه مانند استفاده از عينك و ...، عدم توجه به فرمان ايست يا پرچم مراقبين عبور و مرور محصلين يا پليس مدرسه، عدم رعايت مقررات حمل بار، نصب پلاك‌هاي متفرقه يا تغيير استاندارد پلاك وسيله نقليه، مغايرت مشخصات فني با كارت شناسايي وسيله نقليه،‌ در آغوش داشتن اطفال در حين رانندگي، حمل تيرآهن، ورقهاي فلزي و امثال آن بدون رعايت شرايط ايمني و مقررات مربوطه، عدم مقررات حمل بار ترافيكي، عدم اقدام به تعويض پلاك به هنگام خريد و فروش وسيله نقليه، هرگونه دستكاري در دستگاه‌هاي سرعت‌نگاروسايط نقليه عمومي، نداشتن بيمه‌نامه شخص ثالث معتبر، توقف دوبله در محل ايستادن ممنوع، عبور كاميون و اتوبوس در خط سرعت بزرگراه‌ها و آزادراه‌هاي داراي بيش از دو خط عبوري در هر سمت، حمل مواد سوختي خارج از باك توسط وسايط نقليه غير مجاز يا نصب باك غيرمجاز، سوار كردن مسافر يا سرنشين داخل صندوق عقب يا هر قسمت خارجي وسيله نقليه، رانندگي با وسيله نقليه با پلاك غيرمجاز يا داراي پلاك گذرموقت، ويژه، تعميري، خارج از زمان و مكان تعيين شده و يا پلاك تعويض نشده متعلق به مالك قبلي، حمل مواد محترقه با وسايط نقليه غيرمجاز، نداشتن مجوز فعاليت راننده وسيله نقليه عمومي، استفاده از نورافكن يا چراغ داراي نور خيره‌كننده، چراغهاي الوان، نور سفيد و ... در جلوي وسيله نقليه، نصب هرگونه تجهيزات يا اجسام اضافي بر روي بدنه وسيله نقليه يا روي چرخ كه از سطح بيروني آن تجاوز كند، توقف و سد معبر در سطح و يا روي حريم تقاطع‌ها و ميادين يا سطوح نارنجي، تصادف ناشي از عدم توجه به جلو يا عدم رعايت فاصله طولي و عرضي با وسيله جلويي يا جانبي، عدم اعلام نشاني محل جديد سكونت مالك وسيله نقليه در مهلت تعيين شده به ادارات راهنمايي و رانندگي، عبور وسايط نقليه غيرمجاز از خط ويژه، تخليه نخاله، زباله، مصالح ساختماني، فاضلاب و ايجاد هرگونه مانع در مسير عبور و مرور وسايط نقليه در راهها و حريم آنها، استفاده از شيشه دودي به نحوي كه راننده و سرنشين آن قابل تشخيص نباشد، سبقت از سمت راست وسيله نقليه در راه‌هايي كه در هر طرف رفت و برگشت فقط يك خط عبوري دارد و يا با استفاده از شانه راه و عدم تجهيز وسايط نقليه مربوطه يا محل به علايم هشداردهنده در عمليات اجرايي و عمراني راهها در«كلانشهرها، مراكز استان‌ها، جاده‌هاي بين‌شهري و مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي» هر كدام 50 هزار تومان جريمه دارد.

به گزارش ايسنا، همچنين سبقت اتوبوس و كاميون در داخل شهر، توقف در ابتدا و انتهاي پيچ‌ها، نشاندن مسافر يا سرنشين در سمت چپ راننده، سوار كردن يا سوار شدن و پياده شدن از وسيله نقليه در حال حركت، نداشتن پلاك جلو ـ عقب و يا ناخوانا بودن آن، روشن نكردن چراغ از هنگام غروب تا طلوع آفتاب و در مواقع لزوم حركت عمدي به موازات اتومبيل ديگر به نحوي كه موجب كندي و انسداد حركت شود، حركت نكردن وسايط نقليه بين دو خط يا تغيير خط حركت بدون رعايت مقررات مربوطه در معابر خط‌كشي شده، استفاده غيرمجاز از چراغ گردان، آژير و امثال آن در خارج از زمان ماموريت، عدم رعايت مسيرهاي تعيين شده حركت در معابر منتهي به تقاطع‌ها، استفاده از وسايل آتش‌زا از قبيل اجاق‌گاز، پيك‌نيكي و بخاري در داخل وسايل نقليه، باز كردن قفل مخصوص وسايط نقليه كه توسط ماموران راهنمايي و رانندگي بسته شده است، تجاوز از سرعت مجاز ( تا 30 كيلومتر در ساعت)، حمل كود، زباله، نخاله و مصالح ساختماني و امثال آن بدون حفاظ و پوشش لازم، عدم توجه به فرمان ايست و حركت پليس، حمل بار تجاري توسط وسايط نقليه عمومي حمل مسافر، توقف در محل ايستادن ممنوع ( توقف مطلقا ممنوع)، حمل جنازه با وسيله نقليه غيرمجاز، حركت با دنده‌ عقب غير ضروري در راهها، توقف وسايط نقليه در پياده‌رو، سوار يا پياده كردن مسافر در خارج از پايانه‌هاي مسافربري يا مكان‌هاي غيرمجاز، استفاده از لاستيك‌هاي غيراستاندارد، انجام سرويس مدارس بدون داشتن مجوز لازم يا با وسايل نقليه غيرمجاز، عدم نصب يا استفاده صحيح از تجهيزات الكترونيكي و غيرالكترونيكي مصوب كنترل و موقعيت وسيله نقليه، حمل بار غيرمتعارف يا اشياء با وسايط نقليه غيرباربري به نحوي كه قسمتي از آن از اطراف وسيله نقليه خارج شود،‌ توليد صداي ناهنجار يا نامتعارف از بوق‌هاي شيپوري و لوله اگزوز، سامانه صوتي يا بلندگوي نصب شده در وسايل نقليه و امثال آن، سوار و پياده كردن مسافر يا سرنشين در محل‌هاي غيرمجاز يا به نحوي كه موجب اخلال در عبور و مرور گردد در «كلانشهرها، مراكز استان‌ها، جاده‌هاي بين‌شهري و مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي» هر كدام 40 هزار تومان جريمه دارد.

همچنين بر اساس جدول جديد استفاده از تلفن همراه و ساير وسايل ارتباطي مشابه در حين رانندگي در سرعت‌هايي كمتر از 60 كيلومتر در ساعت، توقف ساير وسايط نقليه در ايستگاه وسايط نقليه عمومي، راه ندادن به وسيله نقليه پشت‌سر براي سبقت، توقف وسايط نقليه عمومي، حمل بار و مسافر در خارج از ايستگاه‌هاي تعيين شده، پرتاب كردن يا ريختن ضايعات، زباله، آب دهان و بيني و امثال آن از وسايط نقليه به سطح معابر، توقف وسايط نقليه در سطح سواره‌رو راهها و محل‌هايي كه شانه كناري وجود ندارد و حمل مسافر با وسايط نقليه شخصي يا غير مجاز، توقف دوبله در معابر، رانندگي با وسايل دودزا، عدم استفاده از كلاه ايمني و سرنشين موتورسيكلت در حين رانندگي، عدم استفاده از كمربند ايمني توسط راننده يا سرنشين وسيله نقليه در حال حركت در آزادراهها و بزرگراهها و جاده‌ها، هر نوع توقف كه منجر به سد معبر يا اخلال در عبور و مرور گردد، همراه نداشتن گواهينامه رانندگي، بيرون آوردن دست يا هر يك از اعضاي بدن از وسيله نقليه در حال حركت، بوق زدن در محل‌هاي ممنوعه هر كدام 30 هزار تومان جريمه در «كلانشهرها، مراكز استان‌ها، جاده‌هاي بين‌شهري و مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي» به همراه دارد.

به گزارش ايسنا همچنين همراه نداشتن بيمه شخص ثالث، سوار كردن كودكان كمتر از 12 سال در صندلي جلو، توقف در محل ممنوع (پارك ممنوع)، حمل و در آغوش گرفتن حيوانات يا سرگرم شدن با آنها، همراه نداشتن كارت شناسايي وسيله نقليه، ورود و تردد وسايط نقليه غيرمجاز در معابر، محدوده‌ها و مناطقي كه ممنوع اعلام شده است، عدم رعايت حق تقدم عابر يا تجاوز يا توقف وسايط نقليه در گذرگاه عابر پياده و خوردن و آشاميدن و استعمال دخانيات در هنگام رانندگي در «كلانشهرها، مراكز استان‌ها، جاده‌هاي بين‌شهري و مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي» هر كدام 20هزار تومان جريمه خواهد داشت.

همچنين عدم استفاده از تاكسيمتر و عدم توجه به اخطار و تذكر پليس و همراه نداشتن گواهي يا برچسب معتبر معاينه فني در «كلانشهرها، مراكز استان‌ها، جاده‌هاي بين‌شهري و مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي» 10 هزار تومان جريمه دارد.













تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۴
انتشار یافته: ۲۰۷
کاش به جای این همه تهدید و گران کردن نرخ جریمه ها:
1-واردات ماشین با استاندارد های جهانی آزاد میشد.
2-آسفالت جاده ها و خط کشی بیشتر جاده ها اصلاح میشد.
3-احداث آزاد راه ها در اولویت قرار میگرفت و....
مردم پراید(خودرومرگ)با 5برابر قیمت واقعی سوار بشید و بنزین بیشتر از نرخ دنیا بزنین و جریمه جهانی بشید ولی جاده های باریک ایران رو کی باید درست کنه خدا عالمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
آقا تمام موارد فوق در ایمنی بسیار موثر است ولی یه سوال دارم: اگر الان تمام ماشینای ما بشه مثل ماشینای آلمان و تمام آلمانیا سوار پراید شوند، فکر میکنید آمار کشته های رانندگی آلمان میشه بالای 25000 یا آمار کشته های ما میشه کمتر از 3000 نفر؟ عامل اصلی همون فرهنگ رانندگیه. اگه استحکام ماشینامون بره بالا نهایتش اندکی آمار کشته هامون کم میشه ولی آمار معلولامون میره بالا چون سوار تانک که نیستیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
این اقدامات که خیلی هم مهمه نباید به جای این جریمه ها باشه .باید به موازات این اقدامات باشه و قطعا هم خیلی مهمه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
همه چیز را با هم قاطی نکنیم . بله ماشین باید ارزان شود . بنزین باید اصلاح شود . پارکینگ لازم داریم و ... اما هیچکدام از اینها سرعت 80 کیلومتر در ساعت رانندگان متخلف در کوچه به عرض 7 متر را توجیه نمی کند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
فرهنگ رانندگي مردم ايران فقط با زور و تهديد درست ميشه حالا ميخوايم ناراحت بشيم يا نه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
اتفاقا به نظر من یکی از دلایلی که وضعیت رانندگی در ایران اینقدر بده ، مبلغ کم جریمه ها است . مثلا رانندگی در حال مستی و مصرف قرص های روان گردان که می تونه منجر به مرگ انسانهای بیگناه بشه تنها 200 هزار تومان جریمه داره - واقعا خنده داره - در امریکا این کار چندین ماه زندانی داره + جریمه کمر شکن . تا یاد نگیریم بپذیریم مشکل داریم و به همین دلیله که اینقدر هر سال کشته می دیم و کلی از خانواده هامون رو از دست می دیم ، اوضاع درست نمیشه . از ما است که بر ماست . . .
جاسم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
قسمت اعظمي از معضلات اياب و ذهاب مربوط به موتور سوارهاست
این لیست اونقدر ریز هست که ما نتونستیم بخونیم.
پاسخ ها
ناصر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
باگرفتن کلید ctrlو گرداندن مهره ماوس به بالا یا پایین میشود متن را بزرگ یا کوچک کرد
ناشناس
| Poland |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
خوب زومش کن داداش
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
همون بهتر كه نتونستي بخوني والا سرت سوت ميكشه . . . . .
مجازات هر چه قدر سنگینتر باشه جرائم کمتر وامنیت بیشتر میشه
مجازات کم> فقط حمایت از متخلفه
باسلام
ایا بهتر نیست اول به وضعیت اسفناک گذر های شهری وراها بین شهری توجه بشود ووقتی همه انها استاندارد شد اقدام به وضع قوانین بازدارنده شدیدونفس گیر کرد .زیرابیشتر جرائم سی هزار تومانی باوضعیت موجود اجتناب ناپذیر است. راننده های تاکسی همه درامد روزانه شان را جریمه خواهند پرداخت .
پاسخ ها
یاسر721
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
تخلف نکنند؛ اگر همه راننده های تاکسی و مسافربرها همه با هم مجبور شوند فقط تخلف «پارک دوبل» را مرتکب نشوند وضع خیابانها با طرز حیرت انگیزی تغییر خواهد کرد.
به به چه شود ؟؟؟
در مورد آخرين آيتم اونوقت چه جوري جريمه ميكنند؟!!!! (عبور عابر پياده از محلهاي غيرمجاز)
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
شماره کارت ملی رو میگیرند لابد و ماه بعد بهش یارانه نمیدن !
مشکلات خيابانها - عدم وجود پارکينگ - ترافيک - چراغ هاي راهنمائي و رانندگي - خودروهاي فرسوده - تابلوها - عدم حضور مناسب مامورين راهنمائي درنقاط مورد نياز - خط کشي خيابانها- چاله ها- خودروهاي غير استاندارد- و ..... چي ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
بي فرهنگي مردم در رانندگي..
همگام تر!!! با نرخ تورم..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
یعنی حالا که همچی گرون شده و فشار مردم زیاده اینم روش واسه اتمام حجت
عجب تبلیغی برای استفاده از دوچرخه

این قوانین را از کجا می آوردید
لطفا با اين مبالغ جديد جريمه مقرر شود كه پليس راهنمايي و رانندگي به جاي اينكه 10-20 نفري در چهار راهها و ميادين تجمع نمايند در بزرگراهها در پي جريمه و دستگيري رانندگان متخلف باشند ،من كه از اتوبان چمران و يادگار اما هر روز رد ميشوم گاهي رانندگان جواني را ميبينم كه 5-6 تا از اين خلافها را يكجا انجام ميدهند و دريغ از يك ماشين يا موتور پليس و گاهان هم حضور دارند ولي برخورد قاطع نميكنند.
عبور از چراغ قرمز صدهزار تومن؟!!!!
سوار کردن مسافر یا سرنشین داخل صندوق عقب
50 تومن جریمه
حیف شد حالا کجا سوار بشیم!!!!

خداییش خیلی خندیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
خنده نداره . این هم از جرائمی است که مکرر اتفاق میفته . بارها عکسهای آن را در اینترنت دیده ام .
یاسر721
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
این تخلف قبلا آنقدر شایع بود که بارها و بارها با ساخت کلیپ های کوتاه در شبکه های تلویزیونی خطر آن را گوشزد می کردند. احتمالا سن شما به آن موقع ها قد نمی دهد
متاسفانه نرخ جرائم رانندگی با دلار محاسبه شده است. ولی مردم بی بضاعت با ریال حقوق درافت می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
خب عین آدم رانندگی کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
خوب تخلف نکنند جریمه هم نمی شوند. نون و برنج نیست که نشه کاری کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
جریمه باید آنقدر زیاد باشد که نتوانی پرداخت کنی و گرنه رانندگیت درست نمی شود
شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
کسی که پول جریمه نداره مجبور نیست خلاف کنه خلاف نکنه بدون خلاف ادم میمیره؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
مگه مجبوري خلاف كني، اول اگر بي بضاعتي پس ماشين از كجا آوردي سوار ميشه، ماشين ماله كسي كه تا يم حدي بضاعت داره. دوم اگر فشار اقتصادي بهت اومده خلاف نكن تا يه چند وقتي !! انگار ما بايد خلاف كنيم و افزايش اين جريمه ها كمر مردم رو ميشكنه.
بنده یازده سال است رانندگی می کنم و جمعا هشت بار جریمه شده ام که لااقل چهار مورد آن اشتباه پلیس بوده است(توقف در مکان جانبازان در حال که آرم جانبازی داشته ام،باز بودن در عقب ماشین در رفسنجان که آن موقع نمی دانستم کجای ایران است و دو مورد دیگر). می خواهم از دوستانی که ناراحت هستند بپرسم اگر فردا اعلام کنند قاچاقچیها را اعدام می کنند چه کسانی ناراحت می شوند؟ اگر روز بعد بگویند دزدها را چنین و چنان می کنند چه کسانی ناراحت می شوند؟ و حالا که می گویند متخلفان راننگی را جریمه می کنند چه کسانی باید ناراحت شوند؟ برای بنده که فرقی نمی کند جریمه را یک میلیون کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
هیچ کس نمی تواند بگوید که من همه قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت میکنم بلاخره همه ما ممکنه اشتباه بکنیم دوست عزیز طرز فکرتو عوض کن .
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
آفرین
بهترین جواب ممکن رو شما دادید . من که تخلف نمی کنم دیگه برام چه فرقی می کنه مبلغ جریمه یک میلیون تومن باشه یا یک هزار تومن ؟ درست و حسابی رانندگی کنید تا جریمه نشید .
همه هزینه ها و جریمه ها جهانی ....
پس قیمت خودرو کی جهانی میشه؟

مردیم از بی عدالتی!!!
آقا خلاف خلافه، خلاف نکن تا جریمه نشی. مثل اینکه مثل انسان رانندگی کردن برای ما خیلی عجیب شده که این همه آدم به جریمه هاش معترضند.
آره آقا جون بیایید دست به دست هم داده مانند انسان رانندگی کنیم.
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
بعضی ها فقط برای لجبازی به هر نظر مثبت رای منف میدن -
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
بلاخره هرکسی در ضمن رانندگی ممکنه جاهایی مرتکب اشتباه بشه و مردم از این بابت نگران هستند . برات خیلی سخته یکمی فکر کنی؟
در خصوص بند 171 در صورت عدم پرداخت جريمه فرد به مدت 72 ساعت در پاركينگ نگهداري ميشود ..

حتما ديگه از اين به بعد قبل دفن بايد عدم خلاف جنازه را صفر كنيم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
يا قبل عروسي عروس داماد بايد برن عدم خلاف بگيرن!
به نظر من باید این جریمه های رانندگی 10 برابر بشه تا قدرت بازدارندگی داشته باشه ! دوستانی که می خوان منفی بدن
تا حالا یه تصادف جرحی یا فوتی رو از نزدیک دیدن ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
حرف حق گفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
فکر می کنی راهش اینه ؟
خوب مثلا چطوره راننده خاطی رو همون وسط بزرگراه اعدام کنیم ...
این مدل فکری اشتباه هست . قطعا راههای هوشمندانه و بهتری وجود دارد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
هر چند كه با نظرتون در مورد افزايش جريمه ها و قدرت بازدارندگي موافقم. اما بدونيد نرخ جريمه با كاهش تصادفات ارتباط كاملي نداره. موثر هست اما عوامل فرهنگي موثر ترند.
متاسفانه این نوع دید (افزایش نرخ جریمه) جنبه رفع مسئولیتی دارد ونشانگر عدم نگرش صحیح به جامعه ومشکلا ت مردم است.
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
راه حل بده خوب شما که دیدت خوبه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
لطفا یک سفر به اروپا بروید تا ببینید پلیس چگونه متخلفان رانندگی را نقره داغ می کند . آنها با همین برخورد جدی توانسته اند نظم ترافیکی را برقرار کنند و از یتیم شدن فرزندانشان جلوگیری نمایند
عدم استفاده از تاکسی متر ؟ 20ساله میگین تاکسی متر ولی من تا حالا ندیدم راننده ای ازش استفاده کنه ، فقط برای قشنگی می چسبونن جلوی داشبورد.
مسافرا که بیشتر با ماشین شخصی جابجا می شن ، اونا رو چی کار میکنین؟؟؟؟
پاسخ ها
عبدالله
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
در مورد تاکسیمتر به موارد زیر دقت کنید(آبان 90):
1-از پونک به فرودگاه مهر آباد - 5500تومان
2-از فرودگاه به پونک بدون تاکسیمتر-8500
3-از فرودگاه به پونک با تاکسیمتر -9500
چرا عزیزم وقتی با تاکسیمتر پول بیشتری میگیرن تمایل پیدا می کنن. من که برای کار شرکت رفت و آمد می کنم و از جیب خودم پول می دهم دعا می کنم که تاکسمتر راه نیفته چون معلوم نیست چطور تنظیم میشه و راننده هم دلیلی برای دریافت پول بیشتر داره
یکی از مواردی که برای کاهش تصادفات و مرگ و میر و جاحات ناشی از آن باید انجام داد جریمه است. اما چند نکته در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد: 1) قوانین و مقررات منطقی و معقول باشد 2) پلیس در اجرای آن جدی باشد 3) اجرای آن تداوم داشته باشد 4) از سوی خود قانون گذار رعایت شود
متاسفانه شاهدیم که قوانین مقطعی اجرا می شود مثل بستن کمربند سرنشین جلو یا حتی راننده یا صحبت با موبایل
موارد زیادی هم تخلف در مقابل پلیس صورت می گیرد و پلیس هیچ واکنشی نشان نمی دهد
خودروهای پلیس خودشان در حالیکه ماموریت اورژانشی ندارند تخلف می کنند!
اگر برای موردی جریمه ای تعیین شد اما اعمال نشد قانون حرمت خود را از دست می دهد چرا که افراد به عینه می بینند زیر پا گذاشتن قانون هیچ پیامدی برای آنان نداشته است
بجای جریمه نیاز به فرهنگ سازی میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
رها کردن متخلف ، ستم بر عموم مردم است . این دلسوزیها باعث شده که به اندازه تلفات جنگ با عراق هر ساله کشته بدهیم .
چه جالب...جرائمي كه معمولا مثل نقل و نبات مرتكب ميشن جريمه كمتري داره
سواره و دوچرخه رو چجوری جریمه میکنند؟
کاش بجای مجازات و تنبیه و از سر زدن مسایل مختلف مملکت کمی روی فرهنگ و اخلاق عملی مردم کار کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
جریمه که سنگین باشه خودبخود اخلاق هم درست میشه و مثل آدم رانندگی میکنیم.
اتفاقا باید باز هم بیشتر کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
با بیش از 30 هزار کشته و 300 هزار مجروح در سال دیگر وقت دست دست کردن برای فرهنگ سازی نیست و باید برخورد بازدارنده همزمان با فرهنگ سازی و موازی پیش برود. مثل همه جای دنیا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
هميشه كار فرهنگي جواب نميده اونم تو مملكت ما كه مردم همش در حال دور زدن قانونن و فرهنگ رانندگي ندارن و 1000 مورد ديگه
به نظرم بهتر است جرایم متناسب با نرخ خودرو باشد مثلا حداکثر جریمه یک دهم قیمت خودرو و در چاپ برگ جریمه های طولانی صرفه جویی می شد . برای این کار قیمت هر مدل از انواع خودرو کمی زیر قیمت بازار در سامانه ی پلیس ثبت می شود و در برگ جریمه فقط نوع تخلف با کد مزبور و شماره پلاک ثبت می شود متخلف بعد از دیافت برگ جریمه یک هفته مهلت خواهد داشت به پلیس +10 مراجعه کند و برگ جریمه با مبلغ را دریافت و تا یک ماه بعد پرداخت و در غیر اینصورت دوبرابر پرداخت کند با این حساب آن کس که خودروی 200 میلیونی دارد و به یک میلیون می گوید پول خورد همان قدر از جریمه رویگردان می شود که کسی که یک خودروی یک میلیون تومانی دارد هردو بعداز 10 جریمه حداکثری بی خودرو خواهند شد. جریمه های کنونی فقط برای فقرا و قشر متوسط بازدارنده است
دست گلشون درد نکنه
بیچاره افسری که همه این جرائم وترخ آونها رو باید حفظ کنه
سلام باتشکرمن نظرم این است افرادی که با تلفن صحبت میکنند یک نمره منفی وبیستهزار تومان جریمه شوند بهترچون جریمه نقدی برای این خلاف کافی نیست باتشکر
چرا همیشه و برای همه چیز به مردم فشار می آورند. این افزایش زمانی قابل قبول است که اولا جاده و ماشین استاندارد باشد و دوم اینکه در آمد مردم متناسب با این جریمه های نجومی باشد. شما اگر راست میگوئید اول جلو تولید این خود رو های مرگ آفرین را بگیرید بعد مردم را جریمه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
دوست عزیز جریمه ای که متناسب با درامد باشد که دیگر جریمه نیست و بازدارندگی ندارد
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
خلاف نکنید تا مجبور به پرداخت جریمه نشید . چرا حرف بی منطق می زنید ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
1-بیشتر تخلفات ربطی به غیر استاندارد بودن خیابان و جاده و خودرو ندارد مثلا عبور از چراغ قرمز ر، ورود به محدوده، صحبت کردن با تلفن و ....
2- جریمه باید بازدارنده باشد اگر مثلا دریافتی ماهانه ی مرم بشود چهار میلیون و جریمه های کنونی باشد که بازدارندگی ندارد
تنها جریمه کردن چاره کار نیست. یک کار دیگر هم که باید بکنند آنست که سن گرفتن گواهینامه را تا 25 سال بالا ببرند و شرط آن را هم متاهل بودن اعلام کنند. چرا؟ چون پایان سن نوجوانی در روزگار ما حدود 25 سال شده، و چون یک فرد متاهل مسئولیت پذیرتر است و می داند که نانخور یا نانخورهائی منتظرش هستند و کمتر ریسک می کند. علاوه بر اینها هرکس که بخواهد گواهینامه بگیرد باید تست های روانسنجی انجام دهد و از نظر روانی سالم باشد زیرا بین یک تا سه درصد افراد جنون، 20 درصد افسردگی، و 15 تا 25 درصد اضطراب و عدم تمرکز و عده زیادی هم اختلالات عمیق شخصیت دارند. و اینها باید پس از معالجه گواهینامه بگیرند. باید توجه داشت که 80 درصد حوادث رانندگی به خاطر رفتار ناایمن است و فقط 20 درصد به خاطر محیط و وسیلۀ ناایمن. که رفتار ناایمن هم تحت تأثیر شرایط روانی فرد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
چه ربطی به متاهل بودن داره؟ شاید یکی نخواست ازدواج کنه نباید اجازه رانندگی داشته باشه ؟ خوبه شما قانون گذار نشدی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
حالا خوبه تو خیابونا بدترین راننده ها همون آقایون 40 50 ساله ان که به قول خودشون غیر پولی گواهینامه گرفتن واسه یه دور زدن معمولی نیم ساعت خیابونو بند میارن.
اگه پلیس در خواندن پلاک و یا در تشخیص تخلف اشتباه کنه چقدر جریمه میشه؟؟!! چون این اختیار رو داره که هم قاضی باشه و هم مامور اجرای حکم!!!
پاسخ ها
یاسر721
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
متاسفانه بعضی از افراد با دستگاری پلاک خودرو جریمه خود را به گردن دیگران می اندازند و پلیس هم جوابگو نیست
سلام...مورد خطابم مامورین عزیز راهنمای ورانندگی.....بدون هیچگونه رحم..بخشش..ملاحضه ای .. اجرا کنید ..تا اینکه ظرف 2 سال اینده شاهد رانندگی که با خیال اسوده در شهر ها و خارج از شهرها باشیم...باور می کنید پشت چراغ قرمز بودم ومنتظر سبز شدن که ناگهان ماشین پشتی شروع کرد به بوق زدن و چه بوقی و وقتی علت رو سوال کردم چرا بوق میزنی چراغ قرمزه ..با قیافه حق به جانب و بی ادبی گفت برو 5 ثانیه دیگه سبز میشه؟..قطره ای از دریای تخلفات.....تو رو خدا اجرایش کنید....
متاسفانه نگاه مدیریت در بحث جریمه ها یک نگاه سنتی و یکطرفه میباشد و نگرش سیستمی به آن حاکم نیست و بایستی به موازات افزایش جریمه ها نسبت به افزایش کیفیت جاده ها و خودروها و همچنین کار فرهنگی و خدمات بین راهی و ... اقدام گردد و افزایش جریمه ها به تنهایی جوابگو نخواهد بود و دلیل آن نیز عدم کاهش تصادفات و تلفات رانندگی می باشد
آیا شما در جاده های چالوس یا هراز گرفتار کامیون عهد بوق افتاده ای یانه ساعت ها دود میخورید وسرعت این ماشین هاحتی 10 کیلو متر هم نمیرسد اگر نخواهید دود بخورید یا که سریعتر بکار تان برسی باید واجبارا پی 100000 تومان جریمه را بخودتان راه بدهی
مثل تمام دنیا جریمه باید باید باشد.بیش از این هم باید باشد برای همه هم باید باشد. مثال آن کمر بند ایمنی که تا جریمه جدی نشد کسی کمربند نبست. دست از شعاردادن بردارین
چند سال پیش در کشور ژاپن با افزایش قیمت های جرائم رانندگی به ناگهان قیمت خودروها کاهش شدیدی پیدا کرد...
اما من مطمئنم در ایران از این دست اتفاقات که نمی افته هیچ... تازه نرخ کرایه تاکسی ها و وسایط نقلیه عمومی هم افزایش چشمگیری پیدا می کنه...
همچنین به لطف افزایش قیمت جرائم رانندگی خودروسازان محترم با حمایت از تولیدات خود سعی در گسترش فرهنگ استفاده بیش از پیش محصولات داخلی داشته و به انحاء مختلف در کارشکنی با محصولات وارداتی اقدامات مقتضی را مبذول می فرمایند... (زمان همه چیز را اثبات می کند...)
دیگر آنکه شرکت های محترم بیمه به لطف این موهبت در مبالغ دریافتی از مردم تجدید نظر می فرمایند...
فرض را بر درست بودن تصمیم بر افزایش جریمه می گذاریم ولی اینکه این دفترچه جریمه دست یک افسر وظیفه (سرباز) باشه و من خودم دیدم که همکار افسر که راننده یک خودروی دیگر پلیس بود و خودش اجازه جریمه کردن نداشت دفترچه جریمه این آقای وظیفه را گرفت و جریمه نوشت انتظار درست شدن جامعه را نداشته باشد
می گن باید فرهنگ سازی شه! نرود میخ آهنی در سنگ، ما باید چوب بالا سرمون باشه. جریمه ها باید ده برابر این باشه. خدا وکیلی رانندگی توی ایران با وجود این فرهنگ رانندگی مردم، فاجعه بار و خطرناکه. بیخود نگید جریمه ها زیاده. عزیز من خلاف نکن جریمه نشی حالا می خواد یک میلیون تومان باشه.
همراه با اين جرايم بايد اطلاع رساني گسترده شود تا همه از آن مطلع شوند و همچنين پول خرج شود تا معابر اصلاح هندسي شده و خط كشي ها استاندارد و دور برگردان ها نيز استاندارد شوند و با فيلم هاي آموزشي و انيميشن رفتار صحييح ترافيكي و محاسن آن را به مردم نشان دهند.
خلاف هایی که توسط ماموران دیده نمی شود ولی مشکلات زیادی برای مردم محلات بوجود می آورد چگونه باید برخورد شود.
از پلیس راهنمایی متشکریم .
جریمه ها را باید آنقدر زیاد کرد که تلفات رانندگی سالانه ایران به زیر 1000مورد برسد .بد نیست بدانید تلفات رانندگی سالانه در سوئد 9 میلیون نفری کمتر از 20 نفر است .
اقا بخدا اگر پرایدو هوو و دانگ فنگو وانت نیسانو و تعداد دیگر از ماشینهای عهد بوق جمع شوند و تعرفه صد درصدی واردات خودرو برداشته شود من به شما قوا میدم امار تصادفات هشتاد درصد کم میشه
سوال میپرسم از مسئولین ایا با یه ماشین که چارنا ایربگ داره و ترمز ای بی اس داره تصادف کنی جونت امنیت داره یا با پرایدی که نه ترمز ای بی اس داره ونه کیسه هوا و نه بدنه محکم ونه لاستیک پهن؟؟!!!!؟؟؟؟!!!
در جاده تهران اصفهان قبل از دو بانده شدن هر سال حدود جهار صد نفر تلفات داشت وكلي زخمي بعد از دو بانده شدن جاده تلفات به حدود سي نفر كاهش پيدا كرده بجاي ساختن جاده ها تا كي اين ملت بدبخت بايد تاوان كم كاريهاي شما را بدهند.
با سلام
مشکل الان بودن تابلوهای محدودیت سرعت در جاهایی است که ماشینها به راحتی و بدون هیچ مشکلی سرعت 120 کیلومتر را طی می کنند. یعنی هم جاده چهار بانده و خوب ناگهان با تابلو سرعا 50 کیلومتر مواجهه می شوی و پلیس هم دست به نقد.که این تابلو با شرایط جاده همخوانی ندارد.
چرا باید از محل 5 الی 6 برابر شدن درآمد راهنمایی رانندگی، چیزی عاید مردم نشه؟
قانون افزایش جرایم رانندگی یه چیزی کم داره اینکه حداقل 50 درصد جرایم به شهرداری ها و وزارت راه داده بشه تا برای مردم پاکینگ و خیابان و راه و ... بسازن.
سلام نگفتند درمواردی که برخی از آقایان پلیسها به ناحق با اینهمه قانون که دستشون را کاملا دباز میگذارد مردم را جریمه می کنند وراه اثباتش هم سخته چه باید کرد؟
آموزش آموزش آموزش
آقا من هند هستم.
اینجا هم جمعیتش بیشتر از جمعیت کشور ماست هم جاده هاش زیاد جالب نیست ولی آمار تصادفش از کشور ما کمتره!!
سلام
خدا وكيلي خيلي خوب
اما آيا به رانندگان ظلم نمي شود ؟
چون پرسنل پليس راه به دليل خستگي در نوشتن اعداد اشتباه مي كنند.
آيا سيستمي وجود دارد كه از اين اشتباه جلوگيري كند؟
در صورتي كه عدالت برقرار شود بسيار بسيار عالي است .
با تشكر
کاش پلیس قانون سرعت راهم که مال عصردایناسورها است تغییرمی دادوحداقل به 120ارتقا می داد.
1 - پيشنهاد دوست ناشناس در مورد تعين نرخ جريمه متناسب با قيمت خودرو در دنيا بي سابقه و خنده دار است . تصميم نابخردانه عدم تحويل كارت سوخت به خودرو هاي خارجي باندازه كافي نابرابري ايجاد كرده است .
2 - اين افزايش جريمه ها در صورتي مفيد و بازدارنده مي باشند كه بي چون و چرا اعمال گردد و افسران محترم نظر شخصي خود را در اجراي قانون دخيل ننمايند . از 170 مورد تخلفي كه چند سال قبل توسط نيروي انتظامي اعلام و قرار شد در مورد آنان جرايم تشديد و سختگيري گردد ، فقط يكي دو مورد اجرا گرديد . هنوز هم خودروهاي دود زا و موتور سيكلتهاي متخلف در شهر ها جولان مي دهند و سلامتي روحي و جسمي شهروندان را به خطر مي اندازند و كسي پاسخگو نيست .
وقتي يه پليس خودش جرم را تشخيص ميدهد و خودش قاضي ميشود و بدون توجه به حرف راننده هر چقدر كه دلش بخواد جريمه ميكنند چه انتظاري از اين قانون جديد ديگه ميتوني داشته باشيد . من حدود 10 روز قبل داشتم از طرف جاده چشمه علي دامغان به سمت ساري ميرفتم در جاده كياسر يه پليس نامحسوس كه با زانتيا بود سر يه پيچ حدود 140درجه با سرعت كمتر از 40 كيلومتر داشت ميرفت وقتي من نزديكش رسيدم سرعتش را كمتر كرد و گرفت سمت چپ جاده و راه را براي من باز كرد و من بدون عبوز ر از خط ممتد از ايشان سبقت گرفتم بعد از سبقت به من چراغ داد و من كه توقف كردم گفت سبقت غير مجاز و حادثه ساز گرفتي و ماشين منو تو بر بيابون كه دورش رو حدود يكمتر ديوار كرده بودن گذاشت و تو اون سرما منو پياده كرد و رفت و گفت اگه بخواي ميتونيم برات ماشين زنگ بزنيم بياد البته تاكسي تلفني نه مجاني . بخدا من از آن آدمهائي هستم كه به قانون احترام ميزارم ولي در اينجا حق من ضايع شد و علاوه بر اذيت شدن آزاد كردن خودرو جريمه هم پرداخت كردم .
با سلام من 11 سال است که جریمه نشده ام ولی دیروز به خاطر خراب بودن چراغ قرمز که یکهو از عدد 20 به صفر رسید و من روی خط عابر پیاده بودم 20000 تومان جریمه شدم. آنهم بوسیله یک سرباز. برای من کارمند با این حقوق که اینهمه رعایت می کنم خداییش خیلی زور داره. پس فقط متخلفین نباید ناراحت باشند. حالا من باید از کار و زندگیم بزنم تا از آن مامور شکایت کنم. آیا این انصاف است؟
با سلام
اول آموزش بعد جريمه ، اول يك فكري به حال چاده هاي بين شهري كنيد بعد نرخ جريمه ها را بالا ببريد يكي دو تا از اين برادران كه با كمي شل كردن كيسه مي شه راي شان را عوض كرد را فكري بحال شان بكنيد بعد جريمه ها را بالا ببريد . متاسفانه با بالا بردن نرخ جريمه ها فقط حق الاسهم ها را افزايش داده ايد . بايد از مسئولين پرسيده شود : از مبالغي كه بابت جريمه دريافت مي كنيد چقدر از آن را بابت آموزش و برنامه ريزي براي اصلاح ساختار راهنمايي رانندگي نموده ايد ؟ به اميد آنكه به جاي تنبيه از سلاح آموزش و رافت استفاده شود .
افزایش جریمه اغلب تخلفات ، بدون توجه به عدم استانداردبودن و ایمنی اکثرجاده ها و خیابانها وحتی وسیله نقلیه ساخت داخل ، نوعی توهین به شعورمردم است
من يه پيشنهاد دارم
جريمه تاكسيها در تمام موارد دو برابر ساير ماشينها باشه. اگرچه اين قشر از نظر درآمدي وضع زياد مناسبي ندارن ولي به سه دليل اين پيشنهاد ميتونه مناسب باشه:
1. به دليل اينكه رانندگي درون شهري شغل تمام وقت آنهاست و به دليل تعدد پارك توقف سبقت و ... جرائم اين قشر بسيار بيشتر از سايرين مي‌باشد.
2. رانندگان تاكسي هميشه رانندگان حرفه اي محسوب ميشوند و الگوي سايرين قرار ميگيرند چه در مهارتها چه در تخلفات و چه در قانونمنديها
3. بعضا تاكسيها پيكانهاي فرسوده اي هستند كه ترسي از خش برداشتن شان وجود ندارد و اين امر جرات و جسارت رانندگي را افزايش ميدهد.
حالا كه همه چيز سنتي شده بهتر نيست آمد وشد هم از روش سنتي استفاده بشه اينطور گرفتار جريمه وآسيب وحادثه هم نخواهيم شد.
نگاهي اجمالي به نظرات آندسته از بينندگاني كه منتقد افزايش نرخ جريمه هستند و همه تقصيرات را به گردن جاده و ماشين غير استاندارد مي‌اندازند حاكي از شدت خودخواهي و تنگ‌نظري رانندگان متخلفي است كه فلسفه و علت قوانين را فقط و فقط حفظ جان و امنيت خودشان مي‌دانند و حتي احتمال هم نمي‌دهند كه شايد علت اين قوانين حفظ امنيت ديگران هم هست. اين نظرات نشان مي‌دهد كه راننده متخلف اگر مثلا با پرايد با سرعت 120 حركت مي‌كنند و نه بيشتر فقط ملاحظه جان خودش را مي‌كند و اگر همين شخص خودرويي با امنيت بالاتر در اختيار داشته باشد و چشم ماموران را هم دور ببيند ديگر شمر هم جلودارش نيست و دليلي ندارد كه به فكر جان بقيه هم باشد. بنظر بنده بايد كساني كه عمدا تخلفاتي مرتكب مي‌شوند كه آشكارا نشان دهنده بي اهميتي به جان و امنيت مردم است بايد مدتي زنداني و براي هميشه از رانندگي محروم شوند زيرا چنين اقداماتي فقط تخلف رانندگي نيست بلكه توهين آشكار به ديگران نيز هست. آيا كسي كه در اتوبان با حركات مارپيچ و نمايشي جان شما و خانواده و كودكان شما را به خطر انداخته و اعضاي يك خانواده را دچار اضطراب و تشويش خاطر مي‌كند در حال توهين و فحاشي به شما نيست؟ واقعا فكر مي‌كنيد جريمه 200 هزار توماني براي كسي كه در حالت مستي يا مصرف مواد روانگردان رانندگي مي‌كند و با اين اقدام رسما اعلام مي كند كه براي جان شما هيچ ارزش و اهميتي قائل نيست، بازدارندگي دارد؟ فرضا تمام جاده ها و خودروها هم كه استاندارد باشند مطمئن باشيد با اين فرهنگ رانندگي آمار تلفات تصادفات حداقل در مورد عابران پياده و رهگذران نه تنها كاهش نمي‌يابد بلكه قطعا افزايش نيز خواهد يافت زيرا راننده متخلف با احساس امنيت بيشتري تخلف خواهد كرد.
با مفاد قانون ونرخ هاي آن كاملاَ موافقم چه در صورت رعايت دقيق آن وبرخورداري از ضمانت اجراي كافي بازدارنده خواهد بود به شرط آنكه مسئولين راهورنيز همزمان با ابلاغ مقررات جديد سيستم نظارتي كافي ووافي نسبت به ثبت وضبط تخلفات رانندگان ايجاد و عملكرد مامورين خودرااز همه جهات و از جمله اعمال سليقه شخصي در اجراي قانون تحت كنترل در آورده وآسيب شناسي لازم درموردوضعيت راهها ومعابرصورت گيرد
ما اصولاً ملت غرغرویی هستیم. از پیشرفتهای کشورهای دیگه دائم به نیکی دم می زنیم و یاد می کنیم اما وقتی قرار می شه گامی در جهت اصلاح برداشته بشه دائم غرغر می کنیم.
بنده در استرالیا هستم که از نظر گیفیت زندگی امثال رتبه دوم رو در جهان داشت. در اینجا هم نظم رانندگی با سخت گیری شدید به راننده ها ایجاد شده. اینجا راننده مست ممکن هست تا 5 سال به زندان بره.
برای گرفتن گواهینامه باید کلی آموزش دید و چهار سال تحت مراقبت و مشروط رانندگی کرد. به ازای هر جریمه تعدادی امتیاز منفی دریافت می شه و اگر تعداد اونها به حد خاصی (که خیلی کم هم هست) برسه، گواهینامه باطل می شه.
در اینجا پلیس برای سرعت غیرمجاز خیلی سخت گیر هست و فقط 4-5 کیلومتر بالای حد مجاز رانندگی کنید، حتماً جریمه خواهید شد. بنده یکبار در محدوده ای که سرعت مجاز 40 بود، ندانسته 56 کیلومتر می رفتم. 300 دلار جریمه شدم. اگر سرعتم کمی بالاتر بود این جریمه می توانست تا 500 دلار هم برسد.
در کنار همه این مسایل، نه وضعیت خیابانهای اینجا با تهران و ایران فرق قابل ملاحظه ای دارد و نه کیفیت آسفالت.
حالا عده ای غرغرو بجای واقع بینی، همش بهانه راه و جاده و کیفیت ماشین رو دلیل قرار دادند برای فرار از تمکین به قانون.
به نظر من این مبالغ هنوز هم برای کشوری که شاید بدترین وضعیت رانندگی رو در دنیا داشته باشه خیلی کم هست.
در بیمارستان هم وقتی مریضی حالشخیلی بد باشه، انتی بیوتیک خیلی قوی بهش میدهند و بعد که بهتر شد داروهای ضعیف تر. فکر می کنم برای رانندگی ایران هم باید همین راهکار رو در نظر گرفت
من یه سوال دارم اگر ماشین پلیس راهنمایی و رانندگی خودش در اتوبان دنده عقب بره اون وقت کی باید او رو جریمه کنه؟
چند روز پیش ماشین راهنمایی و رانندگی متاسفانه خودش در اتوبان همت دنده عقب میرفت.
تا نظارت پلیس شدید نشه هرچقدرمیخوان جرائم افزایش بدن تو اتوبان تهران کرج به چشم خودم دیدم کامیون از جلوی گشت پلیس رد شد هیچ اقدامی صورت نگرفت حالا هی جرائم افرایش بدید
تو همین اتوبان تهران کرج روزانه بسیاری از این تخلفات صورت می گیره ولی هیچ مسی نیست که جلوی ماشین ها رو بگیره جریمه شون کنه
حالا جرائم رانندگی رو بکنید 100 برابر
اینجانب روز 19 آبان که آخرین روز تسویه جرایم بود. جهت تسویه جرایم به بانک ملی مراجعه کردم . متاسفانه بعلت عدم کارکرد سیستم بانک نتوانستم جریمه هایم را پرداخت کنم .
می خواستم بدانم بانک ملی مقصر بود یا ...
حالا چه باید کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار