بازدید 6610

کلاهبرداری ميليونی خواستگار قلابی در چت روم

اين دختر، تنها کسي نبود که با اين ترفند از او کلاهبرداري شده بود چرا که در روزهاي بعد چند دختر جوان ديگر نيز با طرح شکايت هاي جداگانه اعلام کردند طعمه يک خواستگار قلابي شده اند
کد خبر: ۲۰۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۹ 17 November 2011
خواستگاري از دختران ساده لوح در چت روم ترفندي بود که جواني شياد از آن براي کلاهبرداري ميليوني از چندين دختر جوان استفاده کرد.

تحقيقات پليس در اين باره زماني آغاز شد که دختر جواني به دادسراي رسيدگي به جرايم رايانه اي تهران رفت و گفت خواستگارش از او کلاهبرداري کرده و متواري شده است.

شاکي در اين باره گفت: من اوقات فراغتم را در چت روم ها مي گذرانم و با دوستانم چت مي کنم. مدتي قبل با پيام پسري ناشناس رو به رو شدم که نسبت به من ابراز علاقه کرده بود. ابتدا فکر کردم يکي از دوستانم مي خواهد با من شوخي کند اما وقتي با فرستنده پيام چت کردم فهميدم شوخي در کار نيست. اين جوان خودش را حميد معرفي کرد و بدون اين که من را ديده باشد گفت دلبسته ام شده است.

حرف هاي او جدي به نظر مي رسيد و من که دنبال يک سرگرمي بودم به پيام هايش پاسخ مي دادم. به اين ترتيب دوستي اينترنتي من و حميد ادامه يافت. يک ماه بعد از شروع آشنايي مان وقتي به خودم آمدم فهميدم به حميد وابسته شده ام و اگر يک روز با او چت نکنم حال و روز خوشي ندارم. به همين دليل رابطه مان نزديک تر شد و چند مرتبه يکديگر را در يکي از پارک هاي شمال شهر ملاقات کرديم. حميد همان مرد ايده آلم بود که ناخواسته او را پيدا کرده بودم. حميد از من خواستگاري کرد و گفت اگر به او جواب مثبت بدهم خوشبختم مي کند. من هم که شيفته اش شده بودم خواسته اش را پذيرفتم و بدون اين که کسي از رابطه ما باخبر باشد به او قول ازدواج دادم.

دختر جوان ادامه داد: از آن روز به بعد رابطه ما نزديک تر شد و من اعتماد زيادي نسبت به حميد پيدا کردم تا اين که يک روز حميد با من تماس گرفت و گفت به دليل مشکلي که برايش پيش  آمده به ۴ ميليون تومان پول نياز دارد. او گفت برادرش تصادف کرده و در بيمارستان بستري است و چند روز بعد اين پول را به من پس مي دهد. من خيلي فوري اين پول را به شماره حسابي که اعلام کرده بود واريز کردم. فرداي آن روز با حميد تماس گرفتم تا حال برادرش را بپرسم اما او تلفنش را جواب نداد. اين در حالي بود که او مثل هميشه در چت روم بود. وقتي با حميد چت کردم او با حالت تمسخر گفت فريبم داده است و ديگر دستم به پولم نمي رسد. آن زمان بود که فهميدم در اين مدت در دام او گرفتار شده بودم و ماجراي خواستگاري فقط ترفندي براي کلاهبرداري از من بود.

اين دختر، تنها کسي نبود که با اين ترفند از او کلاهبرداري شده بود چرا که در روزهاي بعد چند دختر جوان ديگر نيز با طرح شکايت هاي جداگانه اعلام کردند طعمه يک خواستگار قلابي شده اند.

شواهد نشان مي داد متهم به بهانه هاي گوناگون از هر يک از شاکيان مبلغي بين يک تا ۶ ميليون تومان کلاهبرداري کرده است. در حالي که تعداد مالباختگان به ۹ نفر رسيده بود تلاش هاي افسران پليس فتا براي شناسايي خواستگار قلابي آغاز شد.

مهم ترين راهي که کارآگاهان مي توانستند به وسيله آن جوان شياد را شناسايي کنند تحقيقات سايبري بود. از اين رو افسران فتا به کمين متهم نشستند. در حالي که به گفته شاکيان متهم پيش از اين به طور دائم در اينترنت حضور داشت با آغاز تجسس ها ديگر خبري از او در فضاي مجازي نبود. با اين حال ماموران حتم داشتند او بار ديگر در چت روم حاضر مي شود به همين دليل تلاش ها ادامه يافت تا اين که سرانجام تحقيقات با رديابي و دستگيري متهم به ثمر نشست و ماموران حميد را در مخفيگاهش دستگير کردند.

متهم در بازجويي هاي مقدماتي اتهامش را پذيرفت و گفت تاکنون با خواستگاري از دختران زودباور مبلغي در حدود ۴۰ ميليون تومان کلاهبرداري کرده است.

بر پايه اين گزارش، هم اکنون خواستگار قلابي در بازداشت به سر مي برد و تحقيقات براي افشاي ساير جرايم احتمالي وي ادامه دارد.

منبع: خراسان
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۱
حقته که اینطوری کلاه سرت بره !
آدمای ساده حقشونه
بابا چه جگری داشته!
حقشه -عقل هم خوب چیزی هستا
بنظرم انتشار این خبر وسوسه برانگیزه تا دیگران هم این کار را امتحان کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار