بازدید 45537

مسائل مشترکین وایمکس ایرانسل

کد خبر: ۲۰۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۷ 16 November 2011
سرویس با بینندگان «تابناک» ـ در ادامه پیگیری مشکلات مردم توسط «تابناک»، مطلبی از سوی یکی دیگر از کاربران محترم از طریق ایمیل اختصاصی karbar@tabnak.ir به دست ما رسید که تا حد امکان پیگیری لازم برای پاسخ گرفتن از دستگاه مربوطه انجام شد.
به گزارش «تابناک»، متن این درخواست به همراه پاسخ مربوطه به شرح زیر می آید:

طرح مشکل:

با سلام میخواستم بگذرم از این شکایت اما واقعا نمیشود بنده کاربر وایمکس ایرانسل به شماره شناسه ۰۹۴۱۱۱۰۱۱۶۰ هستم .

به نام امیررضا محمود ابادی سال گذشته(۱۳۸۹) یک اشتراک ۶ ماه شش ماه پایه ۵۱۲ از شرکت ایرانسل دریافت کردم در ابتدا همه چیز خوب بود انتن دهی و سرعت بماند که من اخر نفهمیدم زمان نصب و راه اندازی از چه زمانی شروع شد و من کی وجه واریز کردم(بعدها از طرف اپراتور ایرانسل گفته شد که مبلغی بابت دیر کرد وصل به حساب من عودت داده شده که من متوجه نشدم)به هر تقدیر ماه دوم شروع شد .

تقریبا ۲۰ ماه بود که ۴ گیگ ترافیک بنده به پایان رسید . با پر سو و که چرا به این زودی تمام شد اپراتور ایرانسل گفتن که یک مقدار از ترافیک البته مقدار کمی صرف یکسری تبادل اطلاعات بین مرکز و مودم میشود پس بهتر است که مودم خود را در مواقعی که استفاده نمیکنید خاموش کنید.

 لاجرم مجبور به شارژ حساب برای خرید حجم اضافی شدم که خرید حجم هم مصیبتی دگر است(شایان ذکر است که بنده ۳ سرویس ای دی اس ال و ۲ سرویس وای میکس از شرکتهای دیگر هم برای دفاتر و منزل دارم و هیچکدام این مصیبت رو ندارد( گذشت تا ماه بعد ماه بعد چند روز بعد از ۲۰ ام سرویس ۴ گیگ تمام شد.

شارژ ماه قبل بنده مبلغی بیشتر از بسته افزایشی واریز کرده بودم که در ماه دوم اگر نیاز شد بسته افزایشی رو خریداری کنم وقتی به حساب کاربری خود مراجعه کردم با رقم صفر در حساب مواجه شدم با پیگیری از اپراتور(البته هر کدام از این تماسها با انتظاری بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه همراه بود)ایشون فرمودند که مبلغی که در حساب ریخته بودید و مبلغی که به عنوان مابه التفاوت تاخیر نصب به حسابتون واریز گردیده بود بدون اینکه شما بسته افزایش بخرید به عنوان حجم ازاد مصرف شده(به صورت خود مختار)من پرسیدم یعنی چی گفت : ینی اینکه شما نباید پول بزارید تو حسابتون بمونه چون ترافیکتون تموم بشه ما به عنوان ترافیک ازاد هر گیگ حدود ۱۰ هزار تومن محاسبه میشود.

در صورتی که به مشتری در ابتدا چنین القا شده بود که برای ترافیک اضافی باید بسته افزایشی به قمیت حدود ۶ هزار تومن برای هر گیگ خریداری بش تا بتونید استفاده کنید.

بازهم گفتم اشکال نداره طی ماه سوم هم جریان به همین منوال بود و شارژ کردن به همین منوال و بنده اصلا نمیفهمیدم این ترافیک چگونه مصرف میشه در ماه ۴ ام یعنی اردیبهشت ۱۳۹۰ اوضاع کمی سخت تر شد و حجم بیشتری مصرف شد.

تو این ماه اتفاق جالبی افتاد یک روز موقعی که بنده مودم رو برای مصرف به منزل برده بودم و مودم از شب قبل خاموش بود تافردا که بنده به منزل مراجعت کردم با روشن کردن مودم اخطار تمام شدن ترافیک رو دریافت کردم برام جالب بود من دیشب استفاده کردم و ترافیک داشتم مودم هم خاموش بود اما در روز بعد ترافیکی باقی نمانده بود با چک کردن مصرف در حساب کاربری متوجه شدم که ۶۰ مگ ترافیک تو این زمان مصرف شده با تماس با اپراتوراین شماره پی گیری رو گرفتم ۲۷۵۳۵۶۶۱ .


گفته شد که تا ۷۲ ساعت اینده با شما تماس گرفته میشود گذشت و بنده به دلیل مشغله زیاد پی گیر نشدم و کسی هم با بنده تماس نگرفت ماه بعد شروع شد خرداد ۹۰ در تاریخ ۱۳ خرداد ترافیک ۳ گیگ تمام شد بنده یک بسته ۳ گیگی با مصیبت خاص ایرانسل خریدم در میان بهت و حیرت من در تاریخ ۲۲ خرداد این ۳ گیگ هم به پایان رسید که من ۳ گیگ دیگر بسته افزایشی با مصیبت خریدم باز هم در میان بهت و حیرت خیلی بیشتر در تاریخ ۲۹ خرداد با اخطار اتمام ترافیک مواجه شدم واقعا برام تعجب بر انگیز بود .

من ۱۰ گیگ ترافیک رو در ۲۹ روز چیکار کرده بودم در دفتر با ای دی اس ال ۵۱۲ و چند کاربر ۳ گیگ رو مصرف نمیکنیم چطور این ماه که مودم ایرانسل در منزل بوده این گونه مصرف شده اونم فقط خودم با تماسی که با اپراتور گرفتم ابتدا پی گیر شماره پیگیری قبلی شدم که فرمودند مشکلی نبوده و درسته بوده حساب کتابشون و برای این مشکل جدید اپراتوری فرمودند که مشکل از خود شماست و رمزهای مودم را عوض کنید مشکلتون رفع میشود .

دوباره تماس گرفتم با مرکز تماس (انتظار پشت خط ۱۰ تا ۲۰ دقیقه) اینبار شخصی دیگر شماره پی گیری دیگری به من داد (۲۸۵۰۷۱)و متذکر شدن که بعد از ۷۲ ساعت با شما تماس گرفته میشود برای این شماره پی گیری و الان هیچکار نمیتونم براتون بکنم و باید ترافیک بخرید تا وصل بشید البته ایشون فرمودن که توی سیستم ما نشون میده که شما ۷.۶ گیگ مصرف کردین نه ۱۰ گیگ که این باید بررسی بشه فعلا باید ترافیک بخرید

لاجرم بنده یک گیگ ترافیک رخیدم برای سه روز باقیمانده که چند ساعت مانده به پایان روز ۳۱ ام با اخطار قطع مواجه شدم واقعا دیگه نمیدونستم باید چیکار کنم یازده گیگ از من ترافیک رفته بود و کسی پاسخگو نبود با تماس با مرکز یک شماره پی گیری دیگه به من داده شد۲۸۷۵۶۷۸۸توسط اقای پاشایی بنده درخواست کردم که با مسول وقت اون قسمت صحبت کنم که ایشون دعوت به صبر ۷۲ ساعته کردن و با تماس دوباره بنده با اقای رحیمی اپراتور موفق شدم با اقای عشایری که به گفته خودشون سوپروایزر بخش بودن صحبت کنم و ایشون به من قول دادن که شخصا پی گیر این قضیه بشن بازم هم نزدیک به یک هفته گذشت و کسی با بنده تماز نگرفت.

 بنده تماس گرفتم اینبار خانومی به نام رحیمی باز دعوت به صبر بعد از ۲ هفته کردن و شماره پی گیری ۲۹۰۰۱۰۰۶ رو به من دادن لازم به ذکر هست که من در ابتدای این ماه سرویس رو دیگه استفاده نکردم و به یکی از اشنایان دانشجو دادم که خیلی کم استفاده میکرد و یک ماه هنوز از ۶ ماه مانده بود و یک سرویس وایمکس دیگه از یک شرکت دیگه گرفتم گذشت و بنده بعد از چندین بار تماس با ایرانسل به جایی نرسیدم و هر بار اپراتورها دعوت به صبر میکردن و میگفتن مشکل داریم تا اینکه صورتحساب خرداد ماه از طریق ایمیل به وسیله ایرانسل برای من ارسال شد اینجا بود که دیگه واقعا شگفت زده شدم(این صورت حساب رو ضمیمیه این ایمیل برای تابناک ارسال میکنم) مقدار مصرف من در خرداد در این برگه ۵.۶ گیگ ذکر شده بود با تماس با ایرانسل گفته شد که توی سیستم ما نشون میده حدود ۸ گیگ از من هم ۱۱ گیگ کم شده در اخرین تماس اپراتور گفت اون صورت حساب و این چیزی که من توی سیستمم میبینم اشتباهه و اون ۱۱ گیگ درسته سوال من اینه واقعا کسی برو کار این شرکت عریض و طویل نظارت نمیکنه؟

جوابيه:

احتراما پیرو پیام ارسالی مشترک محترم وایمکس ایرانسل‏، به شماره شناسه 09411101160 به سایت وزین تابناک مورخ 14/6/90 و شماره نامه 207/ت، پس از بررسی‌های انجام‌شده به استحضار می‌رساند:
•    ایشان مشترک طرح شش ماهه وایمکس ایرانسل بوده‌اند و طبق بررسی‌های انجام شده مدت اشتراک ایشان به صورت کامل اختصاص یافته به طوری که حساب کاربری ایشان در تاریخ 18/10/90 فعال شده و در پایان ماه ششم مورخ 31/4/90 یعنی شش ماه و سیزده روز بعد‏، مقتضی شده است.

•    درخصوص اظهارات مطرح‌شده در زمینه مصرف ترافیک در اثر روشن ماندن مودم به استحضار می‌رساند، مودم وایمکس، در زمانی که روشن است، به منظور بررسی وضعیت اتصال، پیام‌هایی با حجم بسیار کم، به مرکز ارسال و دریافت می‌کند که تأثیری بر روی ترافیک کاربر ندارد.

•    همانطور که در جدول زیر نشان داده شده، ترافیک استفاده شده، بیشتر از طرح تعرفه انتخاب شده توسط ایشان بوده است و پس از اتمام حجم ماهیانه، به صورت مصرف آزاد یا از بسته افزایشی خریداری شده استفاده نموده‌اند. مشترکین وایمکس ایرانسل می‌توانند با مراجعه به کنترل حساب اینترنتی میزان مصرف خود را مشاهده کنند. لازم به ذکر است که با توجه به گفته مشترک درخصوص قرار دادن مودم در اختیار شخصی دیگر، بررسی‌ها نشان می‌دهد در طول 19 روز فوق‏، حجم ترافیک مصرف شده توسط کاربر جدید به 1 گیگابایت هم نرسیده است.

•    همچنین با بررسی‌های انجام شده بر روی حساب ایشان‏، مشخص شد که کاربر کلیه حجم ترافیکی خود را مصرف نموده و هیچ‌گونه اختلالی در سیستم وجود نداشته است. لازم به ذکر است مواردی از قبیل بروزرسانی‌های خودکار نرم‌افزارها و سیستم عامل نصب شده بر روی رایانه کاربر که بعضا بدون اطلاع انجام می‌شود‏، منجر به مصرف ترافیک می‌گردد. همچنین درخصوص کاربرانی که مودم وای فای اسفتاده می‌کنند‏، باید مطابق اطلاعات درج شده در دفترچه راهنمای مودم و پیام‌‌های اطلاع‌رسانی شده‏، بر روی کنسول مودم و دسترسی به اینترنت از طریق مودم wi-fi‏ رمز عبور تنظیم کنند.

حجم ترافیک رایگان ماهیانه (گیگابایت)

بسته افزایشی خریداری شده

(گیگابایت)

کل حجم مصرفی با احتساب حجم رایگان اولیه٬ ماهیانه٬ بسته افزایشی و مصرف آزاد (گیگابایت)

دوره

1.7

0

1.715

دی 89

4

1

5.118

بهمن 89

4

2

7.55

اسفند 89

4

0

6.31

فروردین 90

4

4

8.087

اردیبهشت 90

4

7

10.948

خرداد 90

4

0

4.113

تیر 90


•    درخصوص خرید بسته افزایشی به استحضار می‌رساند کلیه مشترکین وایمکس ایرانسل می‌توانند با ورود به پورتال کنترل حساب اینترنتی٬ به راحتی اقدام به خرید «بسته افزایشی» در اندازه‌های 1٬2٬3٬5٬10 گیگاباتی ن مایند. همچنین ایرانسل این امکان را به مشترکین خود داده است تا علاوه بر پرداخت اینترنتی و حضوری با استفاده از کارت شارژهای ایرانسل موجود در بازار هزینه‌های وایمکس خود را پرداخت نمایند.

•    درخصوص موضوع استفاده از مبلغ باقیمانده در حساب به صورت مصرف آزاد٬ ذکر این نکته ضروری است که مبلغ واریزی به حساب مشترک٬ به صورت پیش فرض و پس از پایان محدودیت ترافیک ماهیانه مشترک برای طرح مصرف آزاد در نظر گرفته می‌شود مگر آن‌که کاربر اقدام به خرید بسته افزایشی در حجم مورد نیاز خود از محل این مبلغ نماید که پس از خرید بسته افزایشی٬ سیستم شروع به استفاده از حجم بسته خریداری شده٬‌می‌نماید. بدیهی است پس از اتمام حجم یا دوره زمانی بسته افزایشی خریداری شده٬ سیستم در صورت موجود بودن اعتبار در حساب مشترک به صورت خودکار به طرح تعرفه مصرف آزاد برمی‌گردد.

•    لازم به ذکر است پس از بررسی صدای مکالمات تلفنی مورد اشاره با مرکز تماس شبانه‌روزی وایمکس ایرانسل٬ هیچ گونه موردی که دال بر اهانت به ایشان باشد مشاهده نگردید ضمن آن‌که کارمند مرکز تماس ضمن خودداری از مجادله با ایشان٬‌ کلیه نکات مربوطه را بررسی و به اطلاع ایشان رسانده‌اند.

روابط عمومی شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی