به‌روز شده در: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۰
تعداد بازدید: ۳۱۰۲۵
تعداد نظرات:
۱۴۹ نظر
سیاست چندگانه ترکیه، عربستان و قطر در سوریه؛
رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه از بشار اسد درخواست کرده است که از قدرت کناره‌گیری کند و اجازه ندهد که تاریخ از وی به عنوان شخصیتی خونخوار یاد کند. وی همچنین افزوده است: ساختن آینده بر خون ستمدیدگان ممکن نیست؛ اما آیا مخالفت ترکیه، عربستان و قطر، با حکومت بشار اسد از روی آزادیخواهی است؟
کد خبر: ۲۰۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۲ - 16 November 2011
سرویس بین‌الملل ـ خبرگزاری‌های بین‌المللی به نقل از «رجب طیب اردوغان» گزارش داده‌اند که وی از بشار اسد خواسته است، اجازه ندهد که تاریخ از وی به عنوان شخصیتی خونخوار یاد کند.

وی همچنین افزوده است که ساختن آینده بر خون ستمدیدگان ممکن نیست.

به گزارش «تابناک»، ترکیه به همراه دو کشور عربی عربستان و قطر از مخالفان سرسخت حکومت بشار اسد در سوریه و خواهان استعفا و حتی سرنگونی وی هستند؛ اما آیا مخالفت آنان با حکومت بشار اسد منطقی و از روی آزادیخواهی است؟

فرض کنید در سوریه انتخاباتی آزاد برگزار و در آن انتخابات، بشار اسد و حزب وی پیروز انتخابات شوند و وی بار دیگر، رئیس‌جمهور سوریه شود. آیا این سه کشور، ریاست‌جمهوری وی را خواهند پذیرفت؟

هم‌اکنون این سه کشور بنا بر منطق قدرت، دشمن حاکمیت سوریه هستند و منافع آنان در رفتن و سقوط بشار اسد است؛ حال این سرنگونی چه مسالمت‌آمیز باشد و چه خشونت‌آمیز.

در واقع، این سه کشور به دلیل در تضاد قرار گرفتن منافع کشورهایشان با حکومت بشار اسد، دیگر هیچ‌گاه بشار اسد حتی دمکرات، اما پیروز انتخابات را نخواهند پذیرفت؛ بنابراین، تلاش‌ها دیگر برای ایجاد سوریه‌ای دمکراتیک نیست، بلکه هدف اصلی سقوط بشار اسد است؛ هدفی که در سایه حمایت از مردم سوریه پنهان شده است.

حال فرض کنید که دغدغه اردوغان مردم و دمکراتیک شدن سوریه باشد، اما چرا وی نگران دمکراسی در کشورهای متحد خود یعنی عربستان و قطر و البته بحرین نیست. بی‌گمان، سرکوبگرترین حکومت کنونی جهان، رژیم عربستان است. تشخیص ماهیت سرکوبگر حاکمیت عربستان به تحقیق چندانی نیاز دارد، چرا که در عربستان حتی راهپیمایی در حمایت از حکومت هم ممنوع است؛ چه برسد به اینکه راهپیمایی در مخالفت با حکومت باشد.

در قطر دمکراسی وجود ندارد و در بحرین هم که حکومت اقلیت بر اکثریت ـ البته با ایجاد یک دیکتاتوری ـ نظامی است؛ حال می‌توان با این مقدمه چنین نتیجه‌گیری گرفت که نزاع این سه کشور با سوریه نزاعی عقیدتی هم هست.

در بحرین بیشتر مردم شیعه و مخالفان دیکتاتوری هم شیعیان هستند؛ چرا از آنان حمایتی نمی‌شود؟ آیا آنان مردم نیستند؟ در عربستان اقلیت شیعه حقوق اولیه شهروندی را ندارد و معترض است؛ آیا آنان حق شهروندی ندارند؟ در سوریه هیأت حاکمه از علویان این کشور و معترضان بنیادگرایان سلفی و پیرو عربستان سعودی هستند و در اعتراضشان هم در اقلیت هستند؛ آیا اینان فقط حق شهروندی دارند؟

گویا، هم‌اکنون دغدغه این سه کشور نه دمکراتیک شدن سوریه، بلکه سقوط بشار اسد است، چرا که در صورت ابقای دمکراتیک بشار اسد هم این سه کشور منافع خود را در سوریه از دست می‌دهند. ترکیه نمی‌خواهد در کنار و هم‌مرز سوریه ای حتی دمکراتیک زندگی کند که رئیس جمهور آن بشار اسد باشد.

عربستان که داعیه پدر خواندگی اعراب را دارد، نمی‌خواهد سوریه با ابقای بشار برای او فرزند ناخلفی باشد و قطر هم که برای خود اعتباری بین‌المللی می‌جوید، نمی‌خواهد با ماندن بشار، اعتبارش را بر باد رفته ببیند؛ بنابراین، هدف سوریه دمکراتیک نیست، سقوط بشار اسد غایت این بازی چند جانبه است.

بازگشت به ابتدای صفحه
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 2
انتشار یافته: 149
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:05 - 1390/08/25
582
1468
از طنزهای جالب روزگار بی قاعده و پر از دوروغ ماست که جناب ترک اردوغان داعیه حقوق بشر می کند که خود دست دراز دارند در خونخواری ملتها ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:32 - 1390/08/25
مشه بفرمائید ایشان کجا و خون چه ملتی را خورده اند؟!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:14 - 1390/08/25
ايراني جان ، آقاي اردوغان غير از سرافرازي براي تركيه چيزي هم داشته؟ لطف ميكنيد از خونخوايهاي آقاي اردوغان برا ما هم بگيد؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:17 - 1390/08/25
کشتن کردها و ارمنیها برای اثبات خونخواری ترکها کافیه؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:37 - 1390/08/25
ترکیه بیش از 60 سال است که در پی نابودی ملتی در خاک خویش است که ما با این ملت سرافراز زمانی همنشین و همسفره بوده ایم. هر ایرانی با وجدان باید این ژنوساید صورت گرفته روی ملت کرد را محکوم و این ملت را در رسیدن به حقوق پایمال شده اش یاری رساند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:40 - 1390/08/25
1-اصل بحث بر اینه که چرا سوریه دموکراسی می خواهد ولی بحرین، قطر یا عربستان نمی خواهند؟
2-اردوغان برای دوره ای معین به جهت نشان دادن نوعی دیگر از حکومت به جهان اسلام معرفی شده، حکومتی که در اون، اردوغان نقش یک حاکم ن چندان موافق و حتی مخالف اسرائیل رو بازی میکنه، تا جهان اسلام آلترناتیو دیگه ای (غیر از ایران) برای تصمیم های سیاسی آینده داشته باشه. همین.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:26 - 1390/08/25
شما هم که تو این آشفته بازار جو گیر شدی همه رو خونخوار می بینی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:10 - 1390/08/25
این تحلیل از دو نظر آبکی هست یکی اینکه اولش اومده گفته آیا اگر با انتخابات آزاد بشار اسد انتخاب بشه این کشور ها اون رو می پذیرند و خودش جواب خودش رو داده که نه نمی پذیرند، این دیگه چه نوع تحلیلی هست اول بزار توی سوریه انتخابات آزاد برگزار بشه اگر این کشور ها بشار اسد رو نپذیرفتند اون موقع حق با تو هست ثانیا کسی که 3500 نفر از مردم خودش رو بکشه اصلا صلاحیت نامزد شدن برای یه انتخابات آزاد رو نداره که حالا بخواد برنده هم بشه.
اتابک وفادار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:07 - 1390/08/25
عزیز من چرا حدیث مهمل می گی. قد یه سر سوزن انصاف داشته باش
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
22:07 - 1390/08/26
ای کاش اردوغان این قواعد را در کشور خودش هم رعایت کند. کرد کشی در ترکیه و خوشحالی ار زلزله وان روی این کشور را سیاه کرده است!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:07 - 1390/08/25
75
590
آه چه جوری یه دیکتاتور می تونه یه انتخابات آزاد و دمکراتیک برگزار کنه؟ لطفا یه راهنمایی بفرمایید ما هم بدونیم. 
پاسخ ها
م
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:19 - 1390/08/25
اگر او بپذیرد در شرایط قانونی در انتخابات شرکت کند و پیروز شود این سه کشور به خاطر تضاد منافع او را نمی پذیرند حتی بشار دمکراتیک را
جعفر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:38 - 1390/08/25
این روزگار ماست که بی قاعدع و پر از دورغ است! شما بگو این آقای اردوغان خونخوار کدام ملت بوده است؟!!!! فقط امیدوارم طبق حربه قدیمی بنده را متهم به پانترکی نکنی جناب ناشناس!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:58 - 1390/08/25
لپ کلام اینه که خوشبختانه و یا متاسفانه آقای اسد رفتنی است و باید به کر رابطه با دولت آینده اونها باشیم نه اینکه ما را دشمن خود در آینده بدانند
سلام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
13:15 - 1390/08/25
من با نوع برخورد دولت سوریه با معترضان مخالفم و حتما در حق اونها ظلمی صورت گرفته که اعتراض دارند اما اما این سه کشور در تلاش اند تا با شورش در سوریه و سرنگونی اسد به ایران ضربه بزنند و از قدرت ایران کم کنند و به جای اینکه به سوریه در حل مشکلات کمک کنند به مخلفان اسلحه میدند تا کشتار وسیعی صورت بگیره
و همه اینه به خاطر حمایت سوریه از ایران صورت میگیره
وتازه اسد هر چه قدر دیکتاتور باشه به پای عربستان نمیرسه
و هر چه قدر هم نامرد باشه باز هم به پای ترکیه و قطر و روسیه نمیرسه
اسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:08 - 1390/08/25
43
604
میدانم که به احتمال زیاد نظرم حذف میشود اما توجه داشته باشید فرضا" بشار اسد انسان بسیار خوب و همه حرفهای دشمنانش غلط باشد ولی عزیز دلم دنیای پیشرفته امروزی تحمل حکومت یک نفر یا یک سیستم را برای سالیان سال نخواهد پذیرفت.
پاسخ ها
urum
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:55 - 1390/08/25
قوربونت بشم اسی جون....کاش تابناک هم مثل تو منطقی و عاقل بود
ممد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:41 - 1390/08/25
قبول ولی این دنیای امروز چررررررررررا دیکتاتوری عربستان رو گرم گرم در آغوش گرفته؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:10 - 1390/08/25
چون تو عربستان مردم از سیستمشون راضی هستند ولی تو سوریه مردم دموکراسی میخوان.
ناشناس
| UNITED STATES |
12:41 - 1390/08/25
چرا هر چی میشه وصل میکنید به عربستان و غیره مگر تا چند ماه پیش کسی در مورد سوریه حرف میزد؟؟؟؟ وقتی که مردم ناراضی باشن باید برن. فعلا مردم سوریه ناراضی هستند نه مردم عربستان
ناشناس
| UNITED STATES |
16:32 - 1390/08/25
مسئله اینجا اینه که آیا اکثریت ناراضی هستن یا نه؟!!! اگر اکثریت موافق اسد باشن قضیه یه کم عوض میشه.نمیشه با مسلح کردن یه عده قلیل و درگیری با ارتش و مسلما کشته شدن تعدادی حالا زیاد یا کم(جنگ مسلحانه همینه دیگه) گفت که این عده اکثریتن.من چیزه دیگه ای تو این 2 هفته اخیر دیدم به نظر میرسه اکثریت با اسد هستن مگر اینکه بخواین اینجا هم از قضیه منسوخ شده ساندیس استفاده کنین
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:09 - 1390/08/25
665
133
بحول و قوه الهي سوريه و بشار اسد با قدرت و اتكا به خداوند و البته با كمك ايران مقتدر اسلامي از تمام اين فتنه ها به سلامت عبور مي كنند...
پاسخ ها
ناشناس
| FINLAND |
10:39 - 1390/08/25
فقط میگم متاسفم برات همین
بشاز جونت دورش سر اومده عزیزم. کسی نمیتونه خون بریزه و بعد در بره البته اگه دوستان تابناک نظر رو بذارند و انگه صهیونیست و آمریکایی به منه مسلمون نزنن
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:48 - 1390/08/25
1- بشار اسد تا چند ماه دیگه نخواهد بود
2- از نبود ایشان بیشتر از همه همین کشورهای ترکیه و عربستان و .... ضرر خواهند کرد
3-حکومتی نظامی قدرت را در دست خواهد داشت
البته اینا حدسیاته منه.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:09 - 1390/08/25
اره این فتنه خود ساخته برای کشتن مخالفان و بیمه شدن تا 10 سال دیگر
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:11 - 1390/08/25
463
128
جناب اردوغان، منتظر روزی باش که سرمایه گذاران غربی و صهیون بلائی که بر سر کشورهای آسیای جنوب شرقی آوردند بر سر مردم بیچاره ترکیه نیز بیاورند.
ما آن روز را نمی خواهیم ولی عروسک خیمه شب بازی دیگران بودند، کار یک دلقک است نه یک سیاستمدار خبره.
اسد هم باید اصلاحات اساسی را هر چه زودتر به اجرا برساند و با یک انتخابات آزاد، همه بحثها را خاتمه بخشد.
قطر و عربستان هم با داشتن حکومت پادشاهی، خیلی گستاخ اند که در مورد دموکراسی صحبت می کنند.
پاسخ ها
مونا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:39 - 1390/08/25
پس یعنی الان اسدهم عروسک خیمه شب بازی روسیه و چینه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:15 - 1390/08/25
43
498
صدام هم در اواخر عمر خود یک انتخاباتی برگزار نمود وایشان با 99در صد آرا به پیروزی رسید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:56 - 1390/08/25
چه زماني صدام انتخابات برگزاركرد؟ مگر جنگهاي پي درپي فرصت چنين كاري را به اوميداد؟
سلام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
13:21 - 1390/08/25
پس باید در هر صورت بشار اسد بره
حتی اگه مردم انتخابش کنن؟!؟
صدام کی انتخابات برگزار کرد که ما نفهمیدیم؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
20:14 - 1390/08/26
صدام انتخابات برگزار میکرد اما تنها کاندیدای ریاست جمهوری خودش بود و بس!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:17 - 1390/08/25
49
411
اولا شما چرا حرص می زنید دوما واقعا فکر می کنید که کسی که خون مردمشو ریخته بازم انتخاب میشه سوما اگر این کشورها دنبال منافعشون هستند دفاع شما هم جز این معنا داره وگرنه تورا چه به دعوای یک ملت
پاسخ ها
نیما
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:40 - 1390/08/25
تحلیلتان خیلی عالی بود
من
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:20 - 1390/08/25
37
229
شمام کا ازین فرصت استفاده کردی و ماهی خدوتو از آب گرفتی - (دفاع از سوریه !!!؟؟؟)
ahmad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:21 - 1390/08/25
50
262
اینکه بشاراسدپیروز شود اولا فقط یک حدس وگمان است دوما احتمالش خیلی کم است
نریمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:22 - 1390/08/25
14
180
تابناک عزیز:
در سیاست خارجی کشورها دو رکن همیشه وجود داشته است . حمایت از ارزشهای انسانی و دیگری حفظ منافع ملی . گاهی این دو در مقابل هم قرار می گیرند و کشورها ناچار به انتخاب یکی هستند در اینصورت اگر منافع ملی قابل توجهی داشته باشند آن را ترجیح میدهند.
شهبازي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:22 - 1390/08/25
215
104
ايول تابناك!
چرا برخي سايت ها همنوا با اسراييل اسمي از كشتار يمن به ميان نمي آورند ، اما از كشتار سوريه كه بيش از نصف آن از هواداران دولت و توسط سلفي ها است هر روز صحبت مي كنند.
آيا كشته هاي سوريه از مردم بي دفاع و بدون اسلحه است ؟
چرا دولت بشار ادعا مي كند دو سوم كشته ها دولتي اند؟.
چرا دولت سعودي از كمك هاي ملياردي به معارضان سوري براي مهار ايران صريحا سخن كي گويد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:37 - 1390/08/25
عزیزان لطفا سطح تحملتان را بیشتر بفرمائید این قسمت منفی و مثبت یه کم عجیب به نظر میرسه!!!حرف حق که نباید اینقدر تلخ باشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:23 - 1390/08/25
71
455
شما چرا سنگ اسد به سينه مي زنيد ؟نكنه اونهم از طرف خدا انتخاب شده ما خبر نداريم؟
احمد
|
GERMANY
|
09:25 - 1390/08/25
69
246
ابله جان چطور در کشوری که اکثریت ان سنی میباشند امکان دارد یک علوی (که از نگاه سنیها کافر میباشند)میتواند رای بیاورد
پاسخ ها
جعفر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:41 - 1390/08/25
بنده یک سنی هستم و در مورد ادعای شما که داخل پرانتز نوشتی تحقیق کردم!ادعای شما کاملا بی اساس و فقز بر اساس تخیلات و توهمات شماست! دوست عزیز در مسادل مذهبی مانند سیاسی صحبت نکن! کمی اهل تحقیق و صبور باش!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:55 - 1390/08/25
از نظر هر چهار فقه اهل سنت کسی که شهادتین را بگوید مسلمان است لطفا تفرقه ایجاد نکن ابله جان
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
13:04 - 1390/08/25
اولا که چقدر زشت است که به مخالفان خود نسبت ابله بودن بدهیم ثانیا من و تمام افرادی که میشناسم ملاک انتخابهایمان همیشه شعور و انصاف و انسانیت و تخصص افراد بوده است نه دین و مذهبشان افراد قلیلی هستند که مانند شما فکر و تصمیم گیری میکنند
سلام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
13:23 - 1390/08/25
دکتر!
سنی ها هم حضرت علی رو قبول دارن و فقط وهابی ها با حضرت علی مشکل دارند.
البته من هم در مورد حکومت علوی سوال دارم؟
بریوان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:25 - 1390/08/25
211
130
چرا اردوغان در مورد کشتن کردها در کشورش معترض نیست . 20میلیون کرد در ترکیه زندگی میکنند که حق اولیه آنها که صحبت کردن با زبان مادری است را نیز ندارند.
پاسخ ها
artmis
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:56 - 1390/08/25
شما هم که از دنیا عقبی!
همین 4 - 3 ماه پیش بود که نه تنها مدارس به زبان کردی تصویب شد بلکه این اقلیت توی مجلس هم شروع کردن به کردی حرف زدن!
شما هم اگه نگران حق و حقوق اولیه هستی لطفا اول پیگیر حرف زدن به زبان مادری توی کشور خودت باش !!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:39 - 1390/08/25
شما كه از دنيا جلو هستي! به كردها در تركيه مي گويند ترك كوهستاني. قتل و عام ارمني هاي اوريل 1915 از جنايت هاي بشري است كه همين آقاي اردوغان از پذيرش آن خودداري مي كنند. 1.5 ميليون آدم كشته شده اند. بحث زبان مادري كردها هم تركيه به خاطر پيوستن به اتحاديه اروپا و شرايط الزامي الحاق مجبور است رعايت كند ولي هنوز چنين شرايط مدني برقرار نكرده و به اذعان ناظران اروپايي عملكرد ناقصي داشته است.
نكته دوم افاضات شما در مورد كشور ايران است كه طبق قانون اساسي در اصل 15 حقوق گويش هاي و زبانهاي محلي و آموزش آن هم ازاد است. يك نمونه بياور كه كسي در ايران به خاطر خواسته فرهنگي از اقوام تحت فشار بوده باشد؟ بله، وقتي در پوشش خواسته فرهنگي بحث جدايي طلبي مطرح مي شود هر حكومتي برخورد مي كند. چون مملكت ملك مشاع همه ايرانيان است. مگر الان كه گاز بوشهر در تبريز در منازل آذري زبانان سوزانده مي شود كسي اعتراض دارد؟ خير چون از ذخاير گازي مملكت همانقدر كه بوشهري حق دارد، تبريزي ها هم حق دارند. به اين دليل است كه بنده به عنوان يك ايراني اذري از نوع بيان خواسته برخي از هم زبانانم كه ناخواسته ابزار منفعت طلبي برخي نخبگان پان ترك مي شوند بيزاري مي جويم. بنده به عنوان يك آذري كشتار انسانها در عثماني 1915 كه انسانهاي زيادي قتل عام شدند را مايه ننگ بشريت مي دانم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:54 - 1390/08/25
برادر هر کشوری برای تمامیت ارضیش میجنگه و جنگ ترکیه با کردها از این قائده جدا نیست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
22:04 - 1390/08/26
ترکیه تنها کشوری است که در قرن بیستم دو نسل کشی کرد و ارمن را انجام داده است.
بابک
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
22:11 - 1390/08/26
شخصی به نام artmis نکاتی را این جا بیان کرده است که باید کمی درباره آن ها روشنگری شود و گرنه ذهن مخاطب مغشوش می شود.
1. در ترکیه هیچگاه مدارس به زبان کردی دایر نشده است بلکه این کشور برای ورود به اتحادیه اروپا طرح راه اندازی یک دانشگاه به زبان کردی را دارد (که هیچگاه انجام نخواهد شد)
2. لیلا زانا (نماینده کرد در پارلمان ترکیه) به جرم 20 ثانیه سخن گفتن به زبان کردی 10 سال به زندان محکوم شد که تمام ده سال را کشید (بدون یک روز بخشش)
ش.ش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:32 - 1390/08/25
62
241
جناب برهمه اشکار هست درترکیه کنونی دموکراسی کاملا اجرا میشود تمام حزبها خیلی راحت فعالیتشان را میکنند.شبکه های خصوصی تلویزیونی یکی از نمونهای بارز ازادی درترکیه است که همه حرفهایشان به گوش جهانیان میرسانند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
13:26 - 1390/08/25
پس چه طور هست که ترکیه بیشترین مخالف و خبرنگار در بند رو داره؟
رامين
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
13:47 - 1390/08/25
اگر بد اگر خوب. بايد قبول كنيم تركيه كشور مهمي در خاورميانه است و تا حالا هم در پيشبرد اهداف سياسي خوب عمل كرده و يادمان باشد كه رقيب ما هم هست. حال ما بايد هي باهم بحث كنيم كه تركيه چنان است و فلان است!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:34 - 1390/08/25
41
280
پس چون عربستان و قطر و بحرین، دموکراسی نیست در سوریه هم نباید باشد! چون در این کشورها حقوق مردم پایمال می‌شود و بعضا کشته می‌شوند، در سوریه هم جناب بشار اسد 3500 نفر انسان را باید بکشد! چون ما هم‌پیمان استراتژیک سوریه هستیم، باید گروه‌های معترض در سوریه را اقلیت دیده و کشتن آن‌ها توسط بشار اسد نادیده بگیریم!
واقعا برای تحلیل و تحلیلگر محترمتان متاسفم که برای کشتن 3500 انسان و توجیه جنایات در حال انجام در سوریه توسط بشار اسد، این‌هم صغری و کبری چیده است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:47 - 1390/08/25
ن خیییییییییر چون امریکا هم پیمان استراتژیک عربستان و بحرینو....هست، اونها باید ی همچین نگاهی داشته باشن.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:59 - 1390/08/25
آماركشته ها را چه كسي گزارش ميدهد ؟ حتما الجزيره و بي بي سي.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:16 - 1390/08/26
یعنی خوشم می آد از بیخ قضیه رو زد! راست می گه کی گفته کسی تو سوریه کشته شده! اصلا سوریه مگه خبریه؟!
کامران وکیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:35 - 1390/08/25
36
261
تاکنون بیش از 3 هزار نفر توسط عوامل بشار اسد کشته شده اند! کسی که برای قدرت دستش به خون هموطنش آلوده می شود می تواند لیاقت و صلاحیت حکومت داشته باشد؟ بعد هم چند ده سال مردم سوریه باید یک نفر را تحمل کنند؟ملتی که دهها سال پدر همین فرد را تحمل نموده بودند؟؟؟اگر مردم ایران محمدرضا پهلوی را همچنان بر سر قدرت نگه داشته بودند میشد به ادامه حیات بشار اسد هم امیدوار بود!
پاسخ ها
وحید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
13:00 - 1390/08/25
اضافه می کنم که عامل اصلی این قتل عام برادر اسد است. و این خشونت های از شکنجه و قطعه قطعه کردن یک جوان 15 ساله در درعا به جرم شعار نویسی آغاز شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:37 - 1390/08/25
27
84
میدونید این نوع خبر رسانی شما منو یاد چی انداخت:
اوایل انقلاب یه فیلم نشون میداد، تو یه اداره یه نفر روی دیوار نوشته بود :مرگ برشاه ماموران ساوارک برای اینکه بفهمند کی اونو نوشته از همه پرسنل خواستند که این جمله رو بنویسند خلاصه تعدادی کاغذ به مستخدم دادند تا اونهارو بین کارمندان پخش کنه ، مستخدمه هم کاغذ هارو بین کارمندا تقسیم میکردو با جون و دل میگفت: بنویسید مرگ بر شاه بنوسید مرگ برشاه
حالا حکایت شماست که از سرنگونی بشار اسد اینگونه یاد میکنید، خیلی فیلم تشریف دارید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:37 - 1390/08/25
34
232
مگه كسي كه تاكنون دستش به خون بيش از 4000 نفر از هموطنانش آغشته است صلاحيت شركت در انتخابات را دارد؟ براي شركت در يك انتخابات هرفرد ميبايست حداقل هايي را داشته باشد كه يكي از آنها نداشتن سابقه كيفري ميباشد كه ايشان با كشتن 4000 نفر از هموطنانش تاكنون اين صلاحيت را از دست داده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:41 - 1390/08/25
جالبه ...هركس يه آماري ميده....ياده انتخابات خودمون افتادم....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:38 - 1390/08/25
26
182
سلام: اینطور که در مملکت ما ایران رسم است رئیس جمهوری که (8) سال حکومت میکند واز صدا مرکز حمایت وکنترل میشود پس از پایان حکومتش شانس میاورد که اعدام نمیشود از بس جرم وگناه مرتکب شده ونفر بعدی برایش رو میکند!!! حال شما این با با که میخواهد یک عمر نوح حکومت کند وپدرش هم حاکم بوده ومیگویند یک شهری را ااعدام نموده وخودش با این پرونده مشخصه توقع دارید دوباره سوار الاغ مراد شود !!! اجازه بدهید مردم ستمدیده سوریه خود میدانند چکار کنند نسخه نپیچید 1 باید برود تا دیر نشده به دکتریش برسد!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:39 - 1390/08/25
30
257
ان شاء الله خون 3500 نفری که در سوریه کشته شده اند گریبان همه دروغگویان و دیکتاتوران را بگیرد. نظر من رو هم حذف کنید ولی خدا هم هست و دست دروغگویان رو بر ملا خواهد کرد.
کاش شما همه ما کمی عدالت و انسانیت و انصاف را حداقل تمرین می کردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
11:30 - 1390/08/25
انشالله به آه دل مادرم فاطمه امثال شما با مخالفان دولت بشار اسد و رهبرشان شیخ العرعور وهابی محشور بشید.

باشه؟قبول؟اگه مخالفان اسد ادمای خوبی هستن به آه دل فاطمه ی زهرا باهاشون محشور شی.انشالله!
ح
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
13:12 - 1390/08/25
چرااز مردمی که مخالفان آنهارا کشته اند یادی نمیشود درست مانند ایران که از کشته شدن بسیجیها و اون مادر ودختر یادی نمیکردند و فقط از اون کشته کذایی.(ن)نام میبرند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
13:51 - 1390/08/25
از تو بهترن مطمئناً
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
13:51 - 1390/08/25
دموکراسی ای که الان در جهان مطرح است حذف هیچ گروهی را پیشنهاد نمی کند بشاراسد اگر طرفدارانی دارد که قطعا دارد میتواند حزبی مستقل تشکیل داده و رهبریت آنرا به عهده بگیرد و به اندازه ایی که اقبال عمومی دارد در نمایندگان پارلمان و ریاست جمهوری سوریه سهیم شود دموکراسی به معنای کنار گذاشتن هیچ عقیده ایی یا گروهی یا فردی به زور واجبار نیست.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
18:31 - 1390/08/25
علي جان اين دموكراسي كه شما فرمودي نسخه اش را برا اوون ور آب پيچيدن نه برا خاورميانه . چون برا اين ور نسخه هاي بهتري دارن . حبس طولاني مدت مرحوم اربكان و حمايت هاي آن چناني از نامبارك و بن علي و عبدا... صالح و ... كه در خاطر شريفتان حتما هست.
چطور اين وسط فقط به بشار اسد گير دادند. اصلا شكي در اين نيست كه در سوريه هم بايد انتخابات آزاد برگزار شود اما چرا داعيه دار آن بايد اسرائيل و آمريكا و قطر و عربستان باشد؟
اگر واقعا از نظر اينا دموكراسي اينقدر خوبه يه فكري اول به حال خودشان بكنند و سوريه رو هم بزارن بر عهده مردم خودش .
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:41 - 1390/08/25
147
57
اسد باید هر چه زودتر اصلاحات اساسی را شروع کرده و انتخاباتی سالم، زیر نظر یک شورای بیطرف از همه جناحها برگزار کند.
و اما مخالفان منطقه ای سوریه این چندتا سوال کوچیک رو جواب بدن:
آقای اردوغان، از کشتار ارامنه و کردها چه خبر؟
قطر و عربستان هم بگند که از حقوق اولیه بشر چه خبر؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:38 - 1390/08/25
همه اینا بدن آدم کشی همه جورش بده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:13 - 1390/08/25
اسد اگر قرار بود اصلاحات را شروع کند تو این 11 سال این کار را میکرد
قاسم الجبار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:46 - 1390/08/25
213
41
يكي نيست به اين تافته يجدا بافته بگه شما سر پيازي ته پيازي ؟ به شما چه ربطي داره كه در امور داخلي كشورهاي ديگه دخالت ميكني ؟ آيا غير از اينه كه چون نوكري امريكا رو ميكني و مثل سگهاي با وفا هر از چند گاهي يه دمي برا اربابت تكون ميدي ؟ اي خدا به دست با كقايت امام زمان عجل الله تعالي فرجه شريف ريشه ي شما و امثال شما و همه ي اربابنتونو بردار و نيست و نابودتون كنه كه انشاءلله بزودي هم ميشه همينطورم منتظر باشيد دير نيست
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:58 - 1390/08/25
واااااااااای چرا این همه عصبانی شدید
...
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
13:55 - 1390/08/25
متاسفانه گروه همفکران شما با همه چیزها احساسی برخورد میکنند عنصر عقل و تحلیل عاقلانه و منطقی متاسفانه در طیف شما خیلی کم است
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:51 - 1390/08/25
16
100
اگر فرض محال بگیری که اسد دمکرات بشه وفرض محال بگیری که در انتخابات آزاد هم پیروز بشه ، می تونی فرض احتمالی هم بگیری این کشور ها هم مثل شش ماه پیش از اسد حمایت خواهند کرد . امان از ما که همه چیز را انطور که منفعمان می گه تفسیر می کنیم ، بخد ا قسم از این جماعت نان به نرخ روز خورتر ندیدم .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:55 - 1390/08/25
27
159
مگه در سوريه خبري شده؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:55 - 1390/08/25
نه جانم شهر در امن و امان است. راحت بخواب كه تركيه، عربستان و قطر بيدارند !!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
13:53 - 1390/08/25
منظور ایشون اینه که در رسانه های ایران اطلاع رسانی در مورد سوریه نمیشه!
خبر اول معترضین بحرینی ریختن تو خیابون
خبر دوم معترضین یمنی ریختن تو خیابون
خبر سوم طرفداران بشار اسد به طرفداری ریختن تو خیابون.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:58 - 1390/08/25
164
41
جامعه ترکیه دیر یازود خواهند فهمید که اردوغان و حزب وی نفوذی غرب وتنها سوپاپ اطمینان خواسته های اسلامگرایی ملت ترکیه بوده اند چرا از ملت مظلوم بحرین دفاع نمیکند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:00 - 1390/08/25
18
233
دست همگی درد نکنه از 3000 ملیارد چه خبر
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
13:52 - 1390/08/25
خبرای خوب ! همش پیدا شده ولی جاش معلوم نیس
عبرت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:01 - 1390/08/25
68
159
حکومت 60 ساله پدر و پسر خونخوار اسد یادآور حکومت پدرو پسر پهلوی در ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:02 - 1390/08/25
چقدر اين حرفها با رسانه هاي اسرائيل و امريكا شبيه است .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
13:53 - 1390/08/25
قولوا حقاً ولو مراً
شهبازي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:16 - 1390/08/25
96
23
ايول تابناك!
چرا برخي سايت ها همنوا با اسراييل اسمي از كشتار يمن به ميان نمي آورند ، اما از كشتار سوريه كه بيش از نصف آن از هواداران دولت و توسط سلفي ها است هر روز صحبت مي كنند.
آيا كشته هاي سوريه از مردم بي دفاع و بدون اسلحه است ؟
چرا دولت بشار ادعا مي كند دو سوم كشته ها دولتي اند؟.
چرا دولت سعودي از كمك هاي ملياردي به معارضان سوري براي مهار ايران صريحا سخن كي گويد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:36 - 1390/08/25
كشتار براي حكومت كردن در هر كجاي دنيامحكوم مي باشد چه در يمن و ياسوريه مانند صهيونيست ها رفتار نكنيم كه مي گويند هدف، عمل را توجيه مي كند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
18:35 - 1390/08/25
و همان صهيونيست آتش اين فتنه را بر سوريه انداخت .
تا لااقل مرهم باشد بر زخمي كه از مردم مصر و... مي خورد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:31 - 1390/08/25
7
113
ظالم هركس مي خواهد باشد رفتني است فرقي نمي كند يا بشار اسد باشد يا قذافي. راستي از سه هزار ميليارد چه خبر ايا هنوز بجايي نرسيده؟يا انهايي كه خورده اند از سران هستند وافشاي نامشان توليد اشكال ميكند كدام يك ؟ولي فرمايش حضرت علي است كه مي گويد حق را بايد گفت اگر چه به زيانمان باشد.واكنون بايد سفارش كنندگان .استفاده كنندگان وبهره مندان .همه وهمه بايد نامشان فاش شود تا همه بشناسند وملت نيز دريابد كه حكومت اسلامي طالب حق وحقيقت است نه سر پوش گذارنده بر حقيقت.
يزدان
|
CANADA
|
10:35 - 1390/08/25
99
33
در مورد تركيه بايد گفت كه اين كشور تنها يك هدف در مورد سوريه دارد و آن هم استقرار يك حكومت ضعيف و وابسته هست تا در بربر مسائل تاريخي مابين سوريه و تركيه توان قد علم كذدن نداشته باشد يك از اين مسائل مربوط به مناقشه مرزي و حاكميت بر سر چندين منطقه هست كه در حاكميت تركيه هست مانند اسكندرون كه سوريه ادعاي حاكميت آن را دارد دوم مسئله كردها كه سوريه از آن براي اهرم فشار در مقابل تركيه استفاده مي كند و آنچه كه عيان است اين است كه در مورد مسئله مرزي و حاكميت بر سر برخي مناطق از جمله اسكندرون بايد گفت كه اين حق از آن كرها يعني ساكنين اصلي اين مناطق مي باشد و چه تركيه بخواهد چه نخواهد مسئله كرد با لاخره يك روزي بايد حل شود و رژيم فاشيستي و دست نشانده تركيه چه با حيله اسلام گراي و چه با حيله حركت در راستاي منافع دول استعماري نمي تواند بر اين مسئله يعني مسئله كرد فائق آيد.
اسي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:39 - 1390/08/25
10
127
متاسفانه ما نمي دانيم بالاخره چكاره ايم طرفدار تركيه يا دشمن تركيه تمام منافع ما دراه از بين ميره سنگ ديگران رو به سينه ميزنيم اگه بجاي سوريه وتركيه ولبنان به فكر مردم خودتون باشيد مطمئن باشيد نتيجه خيلي بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
18:38 - 1390/08/25
آمريكا چندين هزار كيلومتر دورتر از نزديكترين سواحل خود به خليج فارس به دنبال تامين منافع ملت (مظلوم ) و در معرض تهديد است.
شما حواست باشه يه وقت خداي نكرده سرت رو از لاكت بيرون نياري اااااا !
منافع ملت به خطر مي افته.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
20:28 - 1390/08/26
ناشناس جان.آمریکا اگه این کار رو میکنه چون جهانخوار و استعمارگر هست. ما هم باید مثل اون رفتار کنیم؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
20:45 - 1390/08/26
آمریکا چندین هزار بار بیشتر منافع مردمش رو تامین کرده بعد اومده سراغ بقیه!
شهریار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:43 - 1390/08/25
2
131
انتخاب نوع حکومت سوریه دست مردم اون کشوره. کسی نباید مدخله کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:51 - 1390/08/25
دقیقا مسئله همینه چرا اینهمه حالا به سوریه فشار آوردن و بقیه رو ول کردن این خودش بسیار مشکوکه. اینکه به مخالفان اسلحه بدن و فشار رسانه ای بیارن درست نیست. بهر حال به نفع ایران هم نیست که اسد بره.
رضايي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:45 - 1390/08/25
46
83
با سلام 
همين مونده كه بخاطر تركيه و عده اي عرب سوسمار خور ملت با فرهنگ و با تارخ ايران
بر سر يكديگر بكوبند
بابا گور پدر تركيه و عربستان لبنان ، مملكت خودمون رو بچسبيم ، بخدا يكي از اين كشورها خير خواه ملت ايران نيست و آنچه برايشان در درجه اول اهميت قرار دارد منافع خودشان است و بس .
پاسخ ها
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:56 - 1390/08/25
دمت گرم بخدا این همه کامنتی که کاربرا میزارن شده این همه کامنت در مورد بیکاری و گرونی بذارن این همه حرص و جوش خوردن واسه چی ؟! واسه چیزی که نه بدرد مملکت نه به درد مردم ما خدا شاهده همین کشورها که الان از بشار اسد انتقاد میکنن اگه احساس کنن بشار اسد مشکلی نداره دست از سرش برمیدارن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:47 - 1390/08/25
95
45
کاش تابناک یک گزارش کامل از وضعیت دموکراسی در ترکیه و سرکوب وحشیانه کردهای سرافراز آن کشور تهیه کند
ناشناس
|
GERMANY
|
10:47 - 1390/08/25
24
121
واقعا" شما تابناکیهای دو رو چطور جنبشهای مردمی در لیبی و مصر و تونس رو حق طلبانه میدونستین اما سوریه رو تافته جدا بافته به حساب میارین؟ کشته شدن هر روزه مردم در سوریه همش لابد کار استکبار جهانیه و دولت معصوم بشار اسد هیچ گناهی نداره؟ واقعا" که باید خجالت بکشین.
محمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:50 - 1390/08/25
101
39
بااین یاوه گویی ها اردوغان ره به جایی نخواهد برد کشتار و محرومیت حدود20000000کرد در19استان ترکیه کاف است که پی به نیت پلید اردوغان برد تا دلارهای باد اورده قطر و عربستان باید در راه خونریزی مسلمانان هزینه شود
پاسخ ها
ناشناس
| SWEDEN |
17:51 - 1390/08/25
khub gofti :)
عبدالمجید سجادیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:51 - 1390/08/25
132
31
آقای اردغان خیلی زشت است که نون نوکری بخوری .چاه نکن بهرکسی اول خودت دوم کسی
احمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:57 - 1390/08/25
122
26
امام عزیز میگفت هر وقت امریکا دوست کسی شد ان دوست دشمن شما است و بالعکس حالا معما حل است دشمن بشار اسد دوستان و نوکرهای امریکا هستند و دوستان بشار اسد هم ملت مستقل سوریه و دشمنان اسرائل وامریکا بنظر من حزب های لائک ترکیه در دوستی شان با امریکا و دشمنی انها با اسلام صادق تر بودند تا اردغان به اصطلاح اسلامی که هنر پیشگی را با اسلامی بودن اشتباه گرفته
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:05 - 1390/08/25
18
110
تابناک میدونم که این نظر را منتشر نمیکنی ولی بدان که اسد چه پدر و چه پسر جرات شلیک حتی یک تیر به سوی اسراییل را نداشته اند با وجود اینکه اراضی اشغال شده دست اسراییل دارند ولی این افراد و غیور مردان و شیر زنان مبارز بر علیه بشاز واقعا دل و جرات دارند و بلندیهای گولان تا یکی دو سال دیگه از اسراییل را پس خواهند گرفت بشار هم رفتنیست
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
13:56 - 1390/08/25
ان شاءالله به حق پنج تن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:05 - 1390/08/25
10
86
تابناک ، اینقدر فلسفه نباف برای اینکه روشن بشی بهت می گم که همه رئیس حکومت ها سوگند می خورن که از حقوق ملت خود دفاع کنن. اولین خونی که به نا حق و بر خلاف قانون از یک نفر ریخته شود خود بخود صلاحیت اون رییس جمهور برای اداره مملکت از بین می ره و باید به سزای اعمال خودش برسه . دیگه این همه فلسفه بافی هم نداره
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
11:19 - 1390/08/25
10
67
پ ن پ .
حمايت شما از اسد تز روي خيرخواهيه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:25 - 1390/08/25
32
15
اگرهمین تروریست ها اگر در امریکا و یا ا.... به همین شکل عمل می کردند
با آنها چی می کرد امریکا طرفدار حقوق بشر ؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:27 - 1390/08/25
99
18
تركيه هم داره يواش يواش با دم شير بازي ميكنه هاااااااااااااااا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:27 - 1390/08/25
7
76
دوستان عزیز : به قول همین جناب اردوغان همه دیکتاتورهای منطقه که مردمشون رو راضی نگه نمیدارند باید بروند . آسیاب به نوبت . قطر هم اگر حق مردمش رو بخوره توی نوبت میره . حرص بیجا نخورید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:27 - 1390/08/25
48
22
سخن منطقی وبه حقی گفتید البته ترک ها به دنبال استیلای امپراطوری عثمانی به زعم خودشون هستند و کاری به دمکراسی و این حرفها ندارند
ایثارگران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:29 - 1390/08/25
83
22
این مدت اردغان فیلم های سینمائی زیادی بازی کرد که طرفدار مقاومت است حال انکه ایشان مهره ونوکر امریکا واسرائیل است وملل مسلمان خیلی خوب این لائیک بی دین و لا مذهب وکافر را شناخت .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:43 - 1390/08/25
43
11
چرا داشتن سلاح اتمی باید منجر به جنگ شود ایا کشور های دیگر دارای سلاح اتمی برای بدست اوردن سلاح اتمی با کشوری جنگیدند کجای اساس نامه جهانی نوشته داشتن برنامه اتمی نظامی جرم جنگی است پس چرا تا به حال اجرا نشده اینها اگر بخواهند با ایران یا سوریه بجنگند نه به خاطر سلاح هسته ای یا دمکراسی اینها برای در اختیار گرفتن منابع این کشورها و تسلیم این کشور ها می خواهند بجگند البته هدف اول شان نابودی رژیم سوریه است بعد ایران اینها بدون نابود کردن سوریه هرگز به ایران حمله نخواهند کرد پس سنگر اول سوریه است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:47 - 1390/08/25
9
67
این مقاله بر فرض اشتباهی نوشته شده است که اگر انتخابات برگزار شود و بشار اسد مجددا رای بیاورد، آیا ترکیه بازهم آنرا خواهند پذیرفت. کجای دنیا یک حاکم ملتش را سرکوب می کند و سپس انتخابات برگزار می کند و مجددا رای می آورد؟ بر فرض که رای هم نیاورد، دلیل ندار ترکیه اور را بپذیرند. چون به هر صورت سفاک است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
13:58 - 1390/08/25
حال نویسنده مقاله خیلی میزون نبوده یا تاریک بوده هوا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:52 - 1390/08/25
5
92
آه كه چقدر ملت ساده لوحي داريم! تا ديروز آقاي اردوغان فرشته نجات مسلمين بودن حالا سردسته شياطين شدن! عجب!!!
بی نام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:07 - 1390/08/25
9
79
از بین رفتن حکومت یک ظالم به هر روشی خوشحال کننده است. سنت الهی اینه که گاهی ظالمان رو از طریق انسانهای خوب و گاهی از طریق انسان های بد نابود می کنه.
به امید برکناری بشار اسد قاتل. تابناک که تا حالا بیشتر کامنت های منو منتشر نکرده. حالا ببینیم اینو منتشر می کنی!!!!!!
پاسخ ها
فرخ
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:54 - 1390/08/25
بیخود پای سنت الهی رو نکش وسط بابا جون

بشار اسد هیچ جا نمیره به کوری چشم دشمناش حالا حالاها هست

حاضرم قسم بخورم

شما هم زیادی جوش نزنید
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:08 - 1390/08/25
5
81
اگه تو یه انتخاب آزاد جناب بشار اسد شکست بخوره و مخالفانش رای بیاورند شما هم دیگه روی برقراری ارتباط با کشور جدید رو خواهید داشت ؟؟؟؟؟؟؟
کیارسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:09 - 1390/08/25
6
101
قابل توجه همه هم وطنان گرامیم .سوریه در جنگ ایران وعراق از ما حمایت کرد دستش هم درد نکند پول خوبی از ما گرفت نوش جانش دیگه بس اش هست.
اما و اما اینکه اقای اسد بر علیه مردمش دست به تفنگ شده چرخش روزگاره. بلاخره هر شروعی یک پایان داره یا مثل بن علی آدم وار کنار می رود یا مثل قذافی به خفت وخواری کشته می شود حالا هم مخالفان و هم دلسوزان (بشار اسد) هموطن خود قضاوت کنند واز خرافه گویی دست بردارند.اگه اقای اردوغان در کشور خودش متهم به کشتار 90 سال پیش است .نادر شاه افشار ما هم مردم هند افقانستان را کمتر سرشان نیاورد پس نتیجه می گیریم این دو مقوله از هم جدا می باشند.ترکیه یک کشور مستقل و دلسوز اقتصاد کشورش است و به فکر پیش رفت کشورش در حد اروپا است
شما چرا از 18 هزار میلیارد پول که از ایران بانک مرکزی به ترکیه رفت و دیگه هم بر نگشت صحبت نمی کنید .کی برد چرا برد با جازه کی بردند. برای چه چه شد .
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:09 - 1390/08/25
12
67
اگه تو یه انتخاب آزاد جناب بشار اسد شکست بخوره و مخالفانش رای بیاورند شما هم دیگه روی برقراری ارتباط با کشور جدید رو خواهید داشت ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:10 - 1390/08/25
16
89
بی‌گمان، سرکوبگرترین حکومت کنونی جهان، رژیم عربستان است. تابناک به این جملت یه کم فکر کن!!! مطمئنی دیگه بدتر از اون نیست؟؟
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:03 - 1390/08/25
8
73
اينهمه دروغ گفتن تابناک برای اين است که بگويد ، بشار اسد به نفع مردم خود تلاش ميکند؟ اينهمه کشتار در سوريه دروغ است ؟ آيا حداقل 3500 کشته در سوريه درست است يا نه ؟ مگر ميشود رهبر يک کشوری بگويد چون ميخواهم به کشورم خدمت کنم ، مخالفين خودم را ميکشم و اجازه راهپيمايی به آنها نميدهم؟ به نظر من بشار يک ديکتاتور است و بايد برود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:03 - 1390/08/25
11
82
مگر سوريه هم خبري هست ما كه از صدا وسيما دراين مورد نشنيديم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:19 - 1390/08/25
5
38
نيت شما از دفاع از سوريه حفظ منافع ايران است. عربستان به دليل مخالفت با نفوذ ايران و حفظ منافع خود كه متاسفانه در تضاد با منافع ماست از مخالفتهاي مردمي در سوريه حمايت مي‌كند. تركيه هم به دليل منافع خود از ضعيف شدن دولت سوريه سود مي‌برد و مي‌خواهد در صورت ايجاد تغيير در سرنوشت سوريه بتواند در آنجا اعمال نفوذ كند. بنا بر اين كل مساله بر روي منافع كشور ها ميچرخد. اشتباه آقاي اسد كشتار مردم و عدم انجام اصلاحات واقعي بود تا عربستان با استفاده از اين فرصت مردم را عليه وي تحريك كند. اينكه اسد اشتباه كرد و بر آن اصرار ورزيد و عربستان از اين فرصت بهره جست، دليل بر دموكرات بودن عربستان نيست.
مجتبي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:20 - 1390/08/25
8
44
بيش از دو ساله كه ديگه تابناك رو به عنوان يك منبع خبري باز نميكنم. خوش به حالتون چه دل خجسته اي دارين هم شما و هم خيل مريداتون.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:21 - 1390/08/25
61
20
نکته جالب در فیلم هایی که از سوریه می رسه اینه که ارتشی ها وقتی به طرف مقابلشون تیر اندازی میکنند، فورا پناه میگیرند و پشت دیوار و سنگر و غیره پناه میگیرند.. این یعنی اینکه طرف مقابلشون مسلح است و جنگ مسلحانه وجود دارد. اینکه رسانه های عربی - غربی میگویند تظاهرکننده ها کشته میشوند جمله ی ناقصی است. ارتش سوریه با تانک به جنگ مخالفین مسلح می رود. آیا در آمریکا و ترکیه و فرانسه و سوئد و لندن مخالفان مسلح میتوانند تظاهرات کنند و کشته نشوند؟!!! مگر آقای اردوغان و دولت دمکراتیک ترکیه مخالفان مسلح را با هواپیما و تانک نمی کشد؟! تازه فیلم هایی از ترکیه هست که زره پوش ها در شهر ها به زن و بچه های کرد تظاهر کننده یورش میبرند. توی اینترنت فراوونه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:25 - 1390/08/25
52
25
مطمئن باشید از سوریه اگر این اتحاد شوم عربی ترکی امریکائی گذر کند نوبت بعدی ایران است
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:41 - 1390/08/25
68
12
سلام

دولت ترکیه با فریب مسلمانان سیاستهای آمریکا را دنبال می کند. خوب یا بد بودن اسد را کار ندارم. آیا می شود سیاستهای آنها را برای مسلمانان خوب توصیف کرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:47 - 1390/08/25
12
68
آدم كشي همه جازشت است چه بجرين ويمن باشه چه سوريه بازم گلي به جمال مبارك كه بعداز18 روز رفت اما بعضي هامثل بشاروعبدالله صالح ازرونميرن
ميدونم كه مظرموحذف مي كني چون معلومه طرفدارنظام ظالم سوريه هستيد وشده باتحليلهاي آبكي ازاين ديكتاتورخوانخوارجمايت ميكنيد
ناشناس
|
UNITED STATES
|
13:52 - 1390/08/25
11
81
اگر بشار اسد تشنه قدرت نیست چرا از برگزاری انتخابات ازاد میترسد!
مسول کشته شدن شهروندان سوری چه کسی است؟مردم سوریه چقدر باید خاندان اسد را متولی خود ببینند؟آیا 40 سال کافی نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:56 - 1390/08/25
حتی در کشورهایی که دولتشون سرنگون شده ماه ها گذشته اما هنوز انتخابات نشده مثلا مصر. بعد انتظار داری بشار اسد یکروزه انتخابات راه بندازه؟ حداقل 7-8 ماه زمان برای آماده کردن زمینه هست. حالا جدای از مسائل امنیتی که زمان بیشتری می بره. عاقلانه نیست وسط درگیری مسلحانه صندوق رای گیری بذارن!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:57 - 1390/08/25
6
100
با كفر ميتوان حكومت كرد اما ظلم نه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:30 - 1390/08/25
44
102
ترکیه قوی خطری برای امنیت خاورمیانه است باید تجزیه شود
ایثار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:33 - 1390/08/25
58
39
چرا برخی ازمااینقدر کوته بین شدیم میدانید بشار اسد وحسن نصرالله تنها حامیان واقعی ایران هستند.این حمله به ایشان بخاطر حذف اینان ازدور ایران است که بعد اگراحتمالا قصد حمله به ایران بود ایران بدون حامی باشد چه شده که اینطور نظر میدهید میدونید اگه امریکا به ایران حمله کنه البته به اتفاق دوستانش به صغیروکبیر زن و مرد رحم نمیکنند.مگه نشنیدید با عراق چه کردندیاافغانها..!!! هرجا که پا گذاشتند از تجاوزبه زنان ودختران گرفته تا بردن ثروت ودارایی ان ملت.....سوریه وحزب الله محافظین دریای مدیترانه هستند حالا منفی بده تاوقتی بتو ثابت بشه
اراک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:35 - 1390/08/25
23
20
سئوال من این است که چرا امریکاو عربستان از سرکوب مردم بحرین حمایت میکند واز سرکوب مردم سوریه ناراحت و عصبانی هستند و چرا ایران عکس اینها عمل میکند مگر مردم فرق میکنند پس مشخص هیچ که از این کشور ها آش پاک نمیپزن حتی ایران دنبال منافع خودشان هستند و دموکراسی و بشریت و ....فقط شعار میباشد سوریه که حزب بعث که گرایش کمونیستی داره پس چرا ما ازش حمایت میکنیم چون دشمن شمن ماست نه اینکه کشور خوبی است
محمدمهدی شهمرادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:51 - 1390/08/25
7
88
چرا از صدا و سیما هیچگونه خبرنگاری در سوریه تشریف ندارد؟اما برای اعتراض چند آمریکایی که یک هزارم مردم آمریکا هم نیستند مرثیه 99 درصدی می خواند و خبرنگار شبانه روزی می فرستد.
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:58 - 1390/08/25
68
15
هر جا سخن از کشت و کشتارو خباثت است نام دولت آمریکا می درخشد.
احتمالا گروه های تروریستی در خاک سوریه اکثر این قتل ها رو انجام میدن که توسط اسراییل حمایت میشن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:36 - 1390/08/25
60
12
عرب در عربستان است و ما اتحادیه عرب نداریم و باید اتحادیه اسلامی تشکیل شود که وسعت ان خاورمیانه است و سایر نقاط جهان است و خوشا به حال سوریه که از این اتحاد نژادی که به ان تعلقی ندارد خلاص شد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:43 - 1390/08/25
11
62
عزیزانم شما که می گویید عربستان ترکیه و قطر و... به فکر منافع خودشان برای سرنگونی بشار هستند پس شما لابد به فکر منافع خودتان هستید که از بشار طرفداری می کنید آقاجون به خدا بشار وقتی حکومت را بدست گرفت یک جوان بود از خانواده ای کا درد هیچ مشکلی را احساس نکرده بود و معلومه که چنین شخصی نمی تواند به فکر دیگران باشه باید برود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:42 - 1390/08/26
12
7
تمام دشمنی غربیهاو عربها با خاندان اسد به خاطر روابط تاریخی انها با ایران حتی از زمان شاه وشیعه بودن انهاست اگر هم به قول بعضی حضرات باید به فکر منافع ملی بود منافع ما در حفظ بشار میباشند مگر نمیبینید دشمنان تاریخی ایران نظیر ترکیه عربستان چه جونی میکنند که به حکومت او صدمه بزنند و غزیزان مگر در کدام نقطه از جهان کشورها ازادی سایر مردم را بر متافع کشور خود ترجیح میدهند که ما بدهیم این همه جنایت که در افریقا فلسطین ترکیه بحرین ووو میشد کجایند حاویان دروغیین دمکراسی چرا این فغانها ومرثیه ها برای ا نها نیست دشمنی با اسد دشمنی تاریخی با تشیع وایران است لطفا اندکی به فکر خودمان باشید مگر کی در دنیا دلسوز ماست جز خود ما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:09 - 1390/08/26
2
17
برادر شما که زحمت می کشی تحلیل می کنی، خودت رو چرا نمی بینی؟ مگه غیر از اینه که شما از این تحلیل ها برای بحرین و یمن نمی کنی و فریاد وا مظلوما سر می دی ولی موقعی که نوبت سوریه رسید قضیه رو می خوای بپیچونی؟ به نظر خودت فرقی می کنی با ترکیه و عربستان؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:28 - 1390/08/26
5
15
اگر در مصر و یمن انتخابات برگزار می شد و صالح و مبارک انتخاب می شدند آیا شما این انتخابات را قبول می کردید؟ مطمئناً خیر. چون می گفتید کار آمریکا و اسرائیل هست که به نفع آنها در انتخابات تقلب کرده اند. ( یعنی خودتان هم این انتخابات را قبول نمی کردید)
الان آیا کشتاری که در سوریه اتفاق می افتد در بحرین هم صورت می گیرد. همین چند وقت پیش مخالفین در یک گردهمایی بزرگ در حومه منامه شرکت کردند و خانوم قرمزی در آن شعر خواند. بدون اینکه کسی متعرض آنها شود.
و در آخر نظام حاکم بر سوریه یک نظام دیکتاتوری ست مانند عربستان وقطر و بحرین. چرا شما دارید از یک نظام دیکتاتوری حمایت می کنید؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:38 - 1390/08/26
8
5
کاشکی روزی می شد ما بجای منافع شخصی و گروهی من و ما! حرف منطقی و عقل و علم را قبول می کردیم.
واصحه که اکثر کشورهای خاورمیانه دیکتاتوری هستند.
ترکیه هم فقط ادا در می اره. ادای دمکراسی. فقط... حوض شده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:46 - 1390/08/26
3
2
تمام عزیزانی که در این بحث شرکت کردند کمی اگر به درون خودشان رجوع کنند دلیل دوستی و یا دشمنی خود را با هر موضوعی که در جهان در حال رخداد هست را خواهند یافت و آن موضوع فقط میزان دلبستگی و اعتقاد به اسلام به عنوان یک دین سیاسی و با برنامه برای سعادت انسان و طریقه درست زندگی است خواهش می کنم با همین معیار جهت گیری های خودتان را رصد کنید . والسلام
سامي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:48 - 1390/08/26
5
19
خيلي اتفاقي از روي يكي از لينك هاي بالاترين به سايت شما لينك شدم. اين مطلب و اين استدلال بچه گانه رو كه ديدم واقعن براي شما و اون سرويس بين المللتون متاسف شدم. اول يه سوال مطرح كرده و خودش هم يه جواب بچه گانه به اون سوال داده و بر همون اساس شروع كرده به نتيجه گيري!

دوست عزيز تحليلگر! عربستان بد! قطر هم بد! اما سوريه و ايران به نظر شما خوب هستن؟! شما هم اعتقاد داري ما اينجا داريم در آزادي نزديك به مطلق زندگي ميكنيم و اين مردم تركيه هستند كه آزادي ندارند؟!

راستي شما ميدوني قطر رتبه اول رشد اقتصادي در دنيا رو داره و تركيه هم جزو اقتصادهاي برتر دنياست؟! ايران و سوريه كجا هستند؟!

ما دو نوع ديكتاتوري داريم! ديكتاتور باكفايت مثل قطر كه حداقل از نظر اقتصاد و اعتبار كشور رو به اوج رسوندن و ديكتاتور بي كفايت كه كشوراشون رو نابود كردن!
ناشناس
|
CHINA
|
11:55 - 1390/08/26
10
5
بشار هم بزودی خواهد رفت ولی روزی تمام این داستانها به سر ترکیه ای خواهد آمد که دمی برای اروپا تکان می دهد و سکوتی برای ما. اعتماد کامل به اروپائیان اشتباه راهبردی ترکیه است. وای بر آن روزی که ترکیه در تنگنا قرار گیرد.....
سورنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
22:05 - 1390/08/26
7
15
انتقاد اردوغان به سوریه وارد است. اما ایشان باید بپذیرد که ترکیه نیز دست از نسل کشی کردها بکشد و نسل کشی ارامنه را هم بپذیرد و جبران کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: