بازدید 19904
«تکریم ارباب رجوع»؛ لقلقه زبان مدیران

از «دانشگاه تهران» چه می‌آموزید؟

نحوه برخورد با مراجعان به شکل آزار دهنده‌ای تدارک دیده شده، به گونه‌ای که نخست باید خود را به زحمت به یکی از مأموران انتظامات دانشگاه که در جلوی در ورودی ساختمان است برسانی و در لیستی که توسط وی تهیه می‌شود، نام‌نویسی کنید و شماره (بخوانید نوبت) بگیرید!
کد خبر: ۲۰۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۰ 06 November 2011
سرویس اجتماعی ـ امروز شرکت‌ها و مؤسسه‌های خدماتی در سطح جهان، در فضایی رقابت می‌کنند که توجه به خواست و انتظارات مشتریان را عاملی برای ادامه حیات حرفه‌ای خود معرفی می‌کنند. در مدیریت مثلی هست که می‌گوید: «ارباب رجوع، رئیس رئیس است»؛ اما آنچه اهمیت این بحث را برای ما افزون می‌کند، پرداختن به این موضوع از جایگاه رقابتی نیست، بلکه ریشه در اعتقاداتمان دارد؛ یعنی برای ما که داعیه مسلمانی داریم، رسیدگی به امور مردم اهمیت بسیار والایی دارد تا جایی که پیامبر عظیم الشان اسلام می‌فرمایند: «بهترین شما برای مردم سودمند‌ترین آنهاست به مردم.»؛‌‌ همان بحثی که امروزه با نام «تکریم ارباب رجوع» می‌شناسیمش و در حقیقت، شکل گسترده‌تر و جامعتری از‌‌ همان «مشتری‌مداری» است.

به گزارش «تابناک»، امروزه، شرایط و ساختار جوامع، به دنبال تحولات گوناگون آنچنان پیچیده شده است که تحقق اهداف و توسعه فعالیت‌های هر سازمان به آسانی شدنی نخواهد بود و بررسی بسیاری از تجارب و شواهد، نشان می‌دهد که با وجود تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام شده، سازمان‌ها نتوانسته‌اند به موفقیت چشمگیری برسند و حتی فعالیت‌های بسیاری از آنها نیز شکست خورده است.

این در حالی است که رقابت شدید در عرصه خدمات، موجب شده که برقراری ارتباط سازمان‌ها با مردم و توجه به دیدگاه‌ و خواسته افراد جامعه ضروری به نظر برسد. تا آنجا که می‌توان گفت، شرط بقا و دوام هر سازمان، داشتن روابط پویا، عمیق و کارساز با مراجعه‌کنندگان است؛ نکته‌ای که از دید برخی مدیران دولتی مغفول مانده و گا‌ه زمینه‌ساز معضلات بزرگ دیگری می‌شود.

دانشگاه تهران ـ معاونت آموزشی


سال‌هاست که در پرداختن به این موضوع، در نحوه تعامل دانشگاه با صنعت، حوزه، جامعه، سیاست و... قلم‌فرسایی‌ها شده و همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی زیاد تدارک دیده شده تا نحوه تعامل مثبت به دو طرف یادآوری و حتی آموزش داده شود.

در این گردهمایی‌ها و سمینار‌ها، بیشتر دانشگاه را پایه علمی و سرچشمه تحولات می‌دانند؛ مثلا صنعتگران از قشر دانشگاهی توقع دارند با تحقیق و پژوهش در زمینه‌های گوناگون علمی، راهکارهایی دهند که در کاهش هزینه و تولید و افزایش بهره‌وری به کار گرفته شوند؛ طرح‌هایی که هم برای صنعتگران صرفه اقتصادی دارد و هم برای دانشگاهیان اشتغال را نوید می‌دهد. طبیعتا این مباحث در تئوری افق بسیار روشنی را ترسیم می‌کند؛ غافل از اینکه مدیران حاکم بر دو طرف، بیشتر از جنس سیاسیون هستند و یا اصلا دغدغه هم صنفان خود را ندارند!

در این مجال، نیت نداریم که به نقد نحوه گزینش مدیران بپردازیم، بلکه قصدمان ورود به نحوه برخورد یک سازمان علم نهاد با ارکان تشکیل دهنده‌اش است؛ نهادی که قرار است علم تولید کند و خروجی‌اش مبانی استانداردی باشد برای دیگر نهاد‌ها و سازمان‌های اجتماعی. به عبارتی ساده‌تر، دانشگاه، آموزشگاهی است که بر مبنای تحقیق و پژوهش بنا شده است که باید هر تصمیم مدیرانش بر آن استوار باشد.

شکایت و گلگی برخی کاربران «تابناک» از آموزش دانشگاه تهران، ما را بر آن داشت تا در مورد ضعف این سازمان علمی دقیق‌تر شویم. نقصی که به گونه‌ای آزار دهنده، صدای اغلب مراجعه کنندگان به آموزش کل دانشگاه تهران،نماد آموزش عالی کشور را درآورده است و شاید با انجام یک نظرسنجی، آماری فاجعه بار برای مدیریت دانشگاه در پی داشته باشد.

لازم بود برای بررسی بیشتر، سری به دانشگاه نمونه کشور بزنیم؛ قدیمی‌ترین دانشگاه کشور، با قدمتی بیش از ۷۷ سال که امروزه لقب «دانشگاه مادر» را یدک می‌کشد. با نزدیک شدن به ساختمان مرکزی دانشگاه، به انبوه مراجعانی برخوردیم که در محوطه جلوی ساختمان سرگردانند؛ افرادی که یا از قشر دانشجو هستند و یا فارغ التحصیل همین دانشگاهند. از دانشجوی کار‌شناسی گرفته تا فارغ‌التحصیل دکترا. کسانی که برای دریافت ریز نمرات، مدرک تحصیلی و یا دیگر امور مربوط به آموزش، گذرشان به این مرکز افتاده و اکنون تنها راه ارتباطیشان با مسئولین مربوطه، دریچه‌هایی است که در چند پنجره طبقه زیرین ساختمان مرکزی دانشگاه ایجاد شده و بعضا باز می‌شود تا ارباب رجوع مراجعه کند.

نحوه برخورد با مراجعان به شکل آزار دهنده‌ای تدارک دیده شده، به گونه‌ای که نخست باید خود را به زحمت به یکی از مأموران انتظامات دانشگاه که در جلوی در ورودی ساختمان یا طبقه است و مراجعان هم در آنجا تجمع کرده اند و هر کس چیزی می‌گوید، برسانی و در لیستی که توسط وی تهیه می‌شود، نام‌نویسی کنید و شماره (بخوانید نوبت) بگیرید و سپس هنگامی که نامتان را صدا کردند، به درون ساختمان بروی تا تازه بتوانی به کارشناس آموزشی خود مراجعه کنی. اگر هم درخواست کتبی داشته باشید، باید آن را تحویل همان مأمور انتظامات دهید تا اگر گم نشود، در روزهای آینده با گذراندن همین مراحل پاسخ بگیرید.

البته برخی کارمندان هم چندان آشنا نیستند. برای همین از پشت پنجره‌ها ـ اگر فرصت پیدا کنند ـ شما را راهنمایی می‌کنند. البته نمی‌توانند برای شما کاری کنند، زیرا باید از پیش مکاتبه کرده و یا نوبت گرفته باشید.

خانمی که در مقطع کار‌شناسی ارشد از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده و برای دریافت ریزنمراتش آمده، می‌گوید: این نحوه برخورد بسیار بد است و برای صدور ریز نمرات، می‌گویند درخواست کتبی بدهم و یک ماه دیگر مراجعه کنم!

آقایی که کارشناسی‌اش را در این دانشگاه گرفته، می‌گوید: پیشتر برخی از این امور در آموزش دانشکده‌ها انجام می‌شد و در آموزش کل دانشگاه هم برای چند دانشکده کارشناس مسئولی بود که به راحتی به ایشان مراجعه می‌کردیم و کارها به آسانی انجام می‌شد؛ افزون بر آن، فرم‌های مشخصی بود تا مراجعان با تکمیل آن، بتوانند پیگیر کارهای خود باشند. البته در این باره باید گفت که این نحوه برخورد با مراجعین، اصلا زیبنده دانشگاه تهران نیست. حتی یک سالن انتظار هم تدارک ندیده‌اند تا مراجعین در محوطه سرگردان نباشند.

خانم مسنی متوجه سخنان ما می‌شود و می‌گوید: چون از نحوه گرفتن مدرک اصلی آگاه نیستم، بهتر دیدم از کار‌شناسان آموزش جویا شوم، ولی با کمال تأسف، تنها راهنمایی که پیدا کردم، مأمور انتظامات دانشگاه بود که اطلاعات ناقصی داشت! حتی کسی پیدا نمی‌شود که به اندازه یک گیشه اطلاعات به پرسش‌های مراجعین پاسخگو باشد.

این در حالی است که انتقادات گوناگون مراجعین به این نهاد، در ازای مشکلات آن دسته از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه که در دیگر نقاط کشور و یا دورترین نقاط دنیا زندگی می‌کنند، بسیار ناچیز است، چرا که تنها راه رسیدگی به مشکلاتشان، همین حیاط است و‌‌ همان پنجره‌های کذایی! البته سایت اینترنتی «سامانه جامع آموزش دانشگاه تهران» به آدرس  http://ems.ut.ac.ir هم تدارک دیده شده، ولی گویا کاربرد قوی و منسجمی ندارد (برای نمونه به آدرس معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران مراجعه کرده و روی هر دکمه که مایل بودید کلیک نمایید تا از دیدن نتیجه شگفت زده شوید!). خب معلوم است،‌ وقتی با مراجعه‌کنندگان حضوری، این گونه برخورد می‌شود، شما خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

چه بسا اشکالاتی از این دست، موجب شده که نگارنده مطلب «دانشگاه تهران» در دانشنامه اینترنتی ویکیپدیا چنین بنویسد:

دانشگاه تهران، بزرگترین نهاد آموزش عالی در ایران و قدیمی‌ترین دانشگاه‌ ایران است که در سال ۱۳۱۳... تأسیس شد. هم اکنون دارای ۲۵ دانشکده‌ است و از استادان مجرب ایرانی در بیشتر رشته‌ها بهره می‌گیرد. با داشتن ۳۲ هزار دانشجو، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های خاورمیانه است. با این حال، این دانشگاه تا کنون به خاطر مدیریت اشتباه علم و دانش در ایران، در سطح جهانی دانشگاه معتبری به شمار نمی‌رود و دارای رتبه جهانی مناسبی نیست؛ حال آنکه بهترین دانشگاه کشور ایران است.

و ظرف این سال‌ها، مراجعان پرشمار این صفحه رغبتی به تغییر محتوای این صفحه از بزرگترین دایره‌المعارف دنیای مجازی نداشته باشند؛ باشد که تلنگری باشد تا مسئولان این میراث بزرگ فرهنگی، پیش از هر تصمیمی، توجهی اندک به کارکرد محیط تحت مدیریتشان داشته باشند و یا دست‌کم با استخدام مشاوران کارآمد، باری به هر جهت اعمال نظر نکنند!

متن کامل گزارش را در تابناک اجتماعی (اینجا) بخوانید
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۷۹
درد دل مارو گفتي
اما اينجا من بايد از زحمات آقاي ارديبهشتي وآقاي هاشمي كه خيلي خوب و با حوصله با ارباب رجوعان برخور مي كنند تشكر وقدرداني كنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
تو اینکه آقای هاشمی عالیه شکی نیست،
خوب قبلا هم تو ساختمون قبلی خوب کار میکرد ایشون،خدا حفظشون کنه،
اما بحث اینه این سیستم خنده دار آموزش، هم بالا هم پایین و مخصوصا پایین، آبرو دانشگاه رو برده!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
اینجا بحثمون روی افراد نیست، خیلی از کارمندان زحمت می کشند و در این سیستم از بین میرود، زمان دکتر کمره ای همین افراد بودند و همه چیز خوب بود از وقتی دکتر قمصری معاون آموزشی و دکتر رهبر رییس شد این بلاها سرمون آمد؛ ایراد ما به این سیستم امنیتی و معیوبی است که برای پاسخگویی در نظر گرفته شده است و تحقیر ادم که در حوزه آموزشی رایج کردند می باشد
دليل اصلي آن وجود سيستهاي غلط و افراطي در دانشگاهها است.جدا كردن دختر و پسر حتي جدا كردن راه پله دختر و پسر در بعضي دانشگاهها.از بين بردن رابطه پسر و دختر باعث ايجاد فساد اخلاقي در دانشجويان و افزايش اعتياد در بين آنها شده است.متاسفانه اين امر باعث كندي تحصيل در دانشجويان است و اين نكته كه دانشجو خود را نزديك ازدواج مي بيند و مي بيند كه نمي تواند خانه بخرد يا حتي اجاره كند و مي گويد پس چرا درس خواندم.اين امر باعث كاهش سطح تحصيل در دانشگاههاي كشور شده و دانشجو قسمتي از فكر و ذكرش خريد خانه اي است كه بايد در رويا ببيند و ...
برعکس این وقایع در دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طبا طبایی واقعا خیلی خوب کار را پیگیری می کنند و نهایت همکاری را می کنند تا دانشجو کارش انجام شود من بعد از 10 سال که از دوره کارشناسی فارغ التحصیل شده بودم دنبال مدرک و ریز نمراتم رفتم که انصافاً خیلی خوب کار را پیگیری کردند همین جا از این عزیزان و تمام کسانی که کار ارباب رجوع را با سرعت و دقت انجام می دهند تشکر می کنم امیدوارم که خداوند منان برای همه این عزیزان اجر دنیوی و اخروی قرار دهد
الهی خدا خیرتون بده! یه کم هم از اساتید قدیمی که از روی جزوه های ورق ورق شده هزارسال پیش کلاس دیکته و رونویسی برای بچه ها می ذارن هم بگید. می تونید از دانشکده ... شروع کنید!
اين مطلب واقعيت تلخيست كه ما دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاه تهران با آن درگيربوده و هستيم
ساير موارد اين دانشگاه مادر كند، پيچيده و زمانبر بودن مراحل

-انتخاب واحد
-اخذ خوابگاه براي تابستان
-امكان شركت در جشن فارغ التحصيلي

در نظر بگيريد كه اين دانشگاه جايگاهيست براي ادامه تحصيل نخبگان اايراني و ايجاد انگيزه جهت عدم مهاجرت ايشان!
فارغ التحصيل دانشگاه تهران و نه دانش آموخته!
من ار فارغ التحصيلان اين دانشگاه در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد هستم . با اينكه اين دانشگاه را دوست دارم ولي واقعا مديريت آن در همه ابعاد افتضاح است. واقعا مطلب نوشته شده به حق است . آموزش دانشگاه تهران آن بخشي از دانشگاه است كه هميشه و هميشه بدترين برخورد را با دانشجويان و مراجعين دارد . گويي به هيچ عنوان كارمندان آن واژه اي به نام پاسخگويي را نمي شناسند و اصلا چنين چيزي بين شان مرسوم نيست . هنوز فراموش نمي كنم كه در يكي از مراجعاتم به آموزش ، رئيس آموزش دانشكده ... با چه لحن بدي از من خواست كه از اتاقش برم بيرون . بعد از ادغام آموزش با تحصيلات تكميلي كه ديگه مشكل صدبرابر شد. گاهي با دانشجوي دكترا برخوردي مي شود كه با آن طفلك ترم اولي جديد الورود. يكي از بهترين راه حل ها جدا كردن تحصيلات تكميلي است . واقعا معلوم نيست ما ايراني ها چرا اينقدر علاقه داريم همه چيز را يك جا جمع كنيم بعد مي مانيم توي مديريتش. براي اداي حق مطلب نبايد فقط به آموزش اشاره كرد متاسفانه فضاي دانشگاه حتي در ميان اساتيد در تعامل با دانشجو نيز بيشتر به يك برخورد بقالانه و بازاري مي ماند تا دانشگاهي و علمي .از نويسنده مطلب ممنونم.
سلام متاسفانه من از نزدیک شاهد این موضوع آزاردهنده بودم
اين همون دولت الكترونيكيه كه ميگن
اتفاقا بخاطر موضوعي من مجبور شدم كه براي دريافت مردكي به اموزش مراجعه كنم. . البته و صد البته واضح كه كارها از طريق پيشخوان الكترونيك دولت هدايت مي شد.
يعني در ابتدا مجبور شديم جلوي اين پيشخوان كه در واقع تشكيل شده بود ار تعدادي نرده اي فلزي ايستاده و يك نگهبان صف بكشيم و سپس وقتي نوبتمان رسيد درخواست دستنويس خود را به مسئول پيشخوان (همون نگهبان) تحويل بدهيم و بعد نگهبان از طريق سيستم اتوماسيون شماره اي كاملا اتومات شده را تحويل ما نمودند كه بعد از ساعتها معطلي از طريق پيشخوان الكترونيك شماره اتوماسيون ما از طريق حلقوم نگهبان در فضا منتشر شد و ما را صميمانه بدرون پيشخوان هل دادند. بعد از ورود از درگاه الكترونيك دانشگاه و ورود به پيشخوان الكترونيك وارد اطاق مسئول مربوطه شديم كه ديديم ايشان در ميان انبوهي از داده هاي الكترونيك روي هم ريخته بصورت اتوماسيون دست و پا ميزند و پرونده من حقير نيز در ميان اين همه پرونده گم شده است كه همه نشان از الكترونيك بودن كارها مي كند. و من در انديشه كه شود اگر ما اين مديريت جهاني خود را صادر كنيم تا انها هم مثل ما حظ لازم را ببرند و ان ور ابي ها از چه سعادتي غافلند كه از مزاياي سيستم و درگاه الكترونيك دولتي برخوردار نيستند.
من خودم جديدا از دانشگاه تهران در مقطع ارشد حسابداري فارغ التحصيل شده ام. دانشگاه تهران در حوزه ي ارتباط با صنعت واقعا ضعيف عمل مي كند
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
ببخشید اشتباهی منفی زدم
بنده از يكي از فارغ التحصيلان آن دانشگاه در دوره كارشناسي هستم واقعا از برخورد زننده و دور از ادب مسئولان امور آموزشي كه براي دريافت ريزنمره مراجعه كرده بودم .بدم آمد
یادتان رفت که بنویسید از زمان دریافت نوبت تا رسیدن نوبت باید حداقل سه ساعت در صف ایستاد. بنده حدود دو ماه پیش برای دریافت اصل مدرک کارشناسی درخواست داده ام گفتند تا چهل روز دیگر با شما تماس می گیریم یک بار کارشناس مربوطه تماس گرفت و گفت که باید فرم دانشنامه را هم به شما می دادند که پر کنید. دوباره بعد طی پروسه نوبت گیری و در نوبت ایستادن به دبیرخانه مراجعه کردم مشکل را گفتم و مجدد یک فرم جدید به من داداند که پر کردم. بعد از چند روز کارشناس مربوطه تماس گرفت و گفت فرم را اشتناهی به شما داده اند. برای بار سوم با طی همان پروسه به دبیرخانه مراجعه کردم و پس از آنکه به من گفتند کارشناس مربوطه امروز نیست که بپرسیم، بنده عصبانی و پس مشاجره و پادرمیانی متصدیان دیگر فرم جدیدی برای پرکردن به من دادند. تقاضای من 55 روز قبل در اتوماسیون اداری ثبت شده و حالا که بعد از این مدت برای بار چهارم بعد طی پروسه نوبت مراجعه کردم وبا مشاجره موفق شدم به کارشناس مربوطه مراجعه کنم وی می گوید من کار شما را انجام و 15 روز پیش به دبیرخانه فرستاده ام اما دبیرخانه اظهار بی اطلاعی می کند و من تقریبا به بن بست رسیده ام در حالی که به شدت نیاز به اصل مدرک دارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
از ته دل من گفتی این بلاها سر من هم آمده واقعا وحشتناکه
در همين رابطه سری به دانشگاه با سابقه فردوسی مشهد بزنید و مدیریت،نظم ، سرعت عمل مناسب و تعهد در پاسخگویی را به عینه مشاهده نمایید.البته این موارد کاری در این دانشگاه از سالهای قبل ساری وجاری بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
انصافا دانشگاه فردوسی چیز دیگری است، دکتر باقری رییس قبلی و دکتر عاشوری رییس فعلی آدم های با شخصیتی بودند که پایه های درستی گذاشتند
با سلام از گزارشتون خیلی ممنونم.لطفا به چگونگی برخورد با نخبگان هم در این دانشگاه بپردازید.فرزند من جزئ رتبه های اول دانشگاه تهران است که بدون کنکور در مقطع ارشد پذیرفته شده.الان که یک ماه ونیم از سال تحصیلی میگذرد هنوز انتخاب واحد نشده شماره دانشجویی ندارد کارت دانشجویی ندارد وحتی از غذای دانشگاه نمی تواند استفاده کند.در کلاسها شرکت میکند ولی نامش در هیچ لیست حضور وغیابی نیست.بارها به همین ساختمانی که شما رفتید مراجعه کرده وگفته اند عجلهنکنید درست میشود ایا گذشت یک ونیم ماه کافی نیست ایا این نحوه برخورد با نخبگان است. با تشکر خواهشمندم نوشته مرا در سایت بگذارید
تا زماني كه مديران دانشگاه از اعضائ محترم هيت علمي هستند.مشكل باقي است . چراكه كار اجرايي در دانشگاه براي اين بزرگان شغل چندم است.و به ان اهميت نمي دهند و وقت هم نمي گذارند تابه چون چراي كار دانشكاه بپردازند.
آقا حرف دل ما رو زدي....
قبلا يه ساختمون 7 طبقه بود كه كارها رو سريع راه مينداخت
الان اين ساختمون تبديل شده به سه تا اتاق!!!!
از نحوه ی پذیرش دانشجوی دکترا توسط دانشگاه تهران هم گزارشی منتشر کنید و با دانشگاه های جهان مقایسه فرمایید. در تهیه گزارش به تاثیر پارتی بازی دقت مضاعف فرمایید.
حرف دل ما را گفتي
امروزه دانشگاهها بيشتر شبيه پادگان است تا دانشگاه
از دانشگاه تهران می آموزیم که نماز در آن بر پا کنیم و بی خیال مصلای طهران باشیم که ...
پاسخ ها
میرزا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
موافقم ، فقط پرانتز باز بگم تهران درسته و نه طهران!
هیچ ارزشی برای دانشجو قائل نیستند، اگر فرزند خودشون کار آموزشی داشته باشه هم راضی میشن زیر برف و بارون چند ساعت منتظر یه کار کوچیک بمونه؟
مدیران نالایق نه تنها مشکلی از مشکلات مردم حل نمی کنند، مشکلات را صد چندان هم می کنند...
من دانشگاه تهرانیم، چند بار خواستم برای تابناک یه گزارشی از برخورد بعضی از کارمندان تحصیلات تکمیلی کل رو بفرستم که رسانه ای بشه باز منصرف شدم، چند خانم کارمند تحصیلات تکمیلی کل فقط منو نزدن، والا انواع توهین و دادکشیدن سرم و ... رو انجام دادن، چون من ازشون می خواستم وظیفه شون رو انجام بدن. خوبه که رییس تحصیلات تکمیلی کل به تابناک جواب بده در این خصوص.
آقاي رهبر رئيس دانشگاه تهران فقط چند Gate امنيتي از خود به يادگار گذاشته است. من فارغ التحصيل مقطع دكتري ام و هنوز بعد از يك سال موفق به گرفتن مدركم نشده ام و هر روز بايد صبح زود بروم نوبت بگيرم كه فقط بعد از چهار ساعت در صف بودن يكي از آن ... تحصيلات تكميلي بگويد نامه ام آمده يا نه. هزار رحمت به دانشگاه آزادي كه ما به عنوان دانشجوي دانشگاه تهران بهشان فخر مي فروختيم. شايد هم تقاص همان افتخار مان را پس مي دهيم.
من اخيرا در مقطع كارشناسي ارشد از دانشگاه تهران فارغ التحصيل شده ام براي گرفتن گواهي فراغت از تحصيل بارها به سازمان مركزي مراجعه نموده ام و هر بار پس از چند ساعت نتوانستم به نتيجه برسم واقعا تاسف بار است در اين محل كساني را ديدم كه با طي مسافت زياد از شهرستان مراجعه كرده بودند كه نتيجه نگرفته بودند و كلي هزينه اسكان و ... پرداخت كرده بودند ترا به خدا فكري بكنيد
بعضي اوقات بنظر ميرسد كه مخصوصا پروسه را طولاني ميكنند تا باب رشوه گيري را جا بيندازند
آقا کجاشو دیدی ؛
یه سر بزن به دانشکده ... تاببینی چطور مثل طلبکاران کینه پدری با دانشجویان برخورد میکنند .
برای دانشجویان مجازی هم که اصلا حقوقی قایل نیستند !!!
پول گرفتن و سردوندنشون خوبه ؛ پاسخگویی و احترام به دانشجو و پیگیری درخواستهای متقاضیانشون افتضاح ...
باور نمی کنید یه تلفن به کارشناسان آموزشی بعنوان دانشجو مجازی خرجشه .
تاحرف میزنی هم آینده تحصیلیت پیش چشمت تیره وتارمیشه !!!
خوبه خبرنگاران محترم برای گردش علمی یا مصاحبه تفریحی سری به دانشکده های بیرون از پردیس مرکزی بزنند ، یا یه نظر سنجی از دانشجویان ارشد مجازی و حضوری بکنید تا اوضاع خوب خوب دستشون بیاد .
باید ادعاهای مدیران ارشد-مخصوصا آموزشی- (که اگه بدون هماهنگی قبلی حداقل یکماهه بهشون مراجعه کنی از زندگی ساقطت میکنن) و رفتارهای کارشناسان خیلی محترم شون رو کنار هم قرار بدی و بعد از فارغ التحصیلی بعنوان سند جنایت علیه دانش بشری به دنیا عرضه کنی !!!
من یه نامه می خوام جرات نمی کنم برم. ترجیح می دم نتیجه زحماتم رو نگیرم
واقعا بايد به آقاي ... و رئوساي دانشكده هاي دانشگاه تهران دست مريضاد گفت با اين شيوه اداره كردنشان. ايميل هم كه مي‌زني با لحن بد و يك طرفه جواب ميدهند. فقط طرف اساتيد رو مي‌گيرند و بس... به اميد روزي كه ...........
خبر را دقيق خواندم اما وضعيت اسفبار تر است چيزي كه خود كاركنان معاونت آموزشي از آن گلكي وشكايت دارند اين تازه يكي از مشكلات دانشگاه مادر مي باشد . باند بازي در حوزه ادارات ودانشكدهها .اختلاسهاي پنهان وآشكار.........كافي است فقط يك گزارش تهيه شود؟تا مشخص شود تكريم ارباب رجوع وضعيت كاركنان .بازده كاري و...
دمتون گرم
بهتره بگوييد پادگان نه دانشگاه. فكر نكنم پادگان ها هم امروزه اين.طوري باشند . براي اثبات سري به دانشگاه علامه بزنيد . مديران دانشگاه فراموش كرده اند كه اينجا بايد شرايط براي آموزش از هر نظر فراهم باشد
لطفا درباره آموزش دانشگاه صنعتی شریف هم گزارش تهیه نمایید که رودست دانشگاه تهران است. اینجانب برای دریافت ریزنمرات کارشناسیم که برای تحصیل در رشته دیگری در یکی از دانشگاههای داخلی لازم داشتم 2 سال دوندگی کردم و آخر هم مجبور به پرداخت هزینه تحصیل شدم تا فقط یک ریز نمرات بدهند
جالب است وقتی گفتند باید پول بدهی و سنواتت را بخری ، پرسدم چرا این را روز اول نگفتید و دو سال مرا بردید و آوردید و حتی یک سری واحدهای پیش نیاز در دانشگاه دوم را مجبور شدم دوباره بگذرانم، گفتند آن آقایی که آن موقع بود الان بازنشسته شده و ما مسئول نیستیم.
oخود من شاهد صدمه دیدن (با آمبولانس منتقل شد) یکی از مراجعه کنندگان مسن بودم که برای یک جواب ساده بین پنجره های مختلف سرگردان بود واقعا چه کسی پاسخگوست.
واقعا حرف مارو گفتي منم شخصا چند بار مراجعه كردم، وضعيت بسيار اسف باره، اي كاش مسئولين يه بار خودشونو جاي دانشجوها ميذاشتن تا بفهمن بچه هايي كه فارغ التحصيل مقطع ارشد و دكتري هستن چقدر بد باهاشون برخورد ميشه
من اصل گواهينامه موقت دوره ليسانسم كه در پرونده فوق ليسانسم است براي گرفتن دانشنامه ليسانسم نياز دارم به خدا سه هفته است كه به من جواب ندادن دوبار حضوري رفتم به من يك شماره تلفن دادن كه سركاري است و هيچوقت جواب ندادن من از شما مي پرسم براي بيرون آوردن يك مدرك از پرونده چه ميزان زمان لازم است تو دنيا براي ثبت يك شركت كمتر از اين زمان لازم است
من الان یکسال است که در دانشگاه تهران در دکتری دفاع کرده ام ولی برای گرفتن مدرک نرفته ام. خدا را شاهد می گیرم که وقتی از رفتار کارمند دانشکده ... به رئیس سابق دانشکده شکایت کردم، آقای به اصطلاح استادی که مثلا رئیس دانشکده هم بود، به من گفت برم علیه اون کارمند طومار جمع کنم. البته این اقای رئیس در موسسه دیگری هم رئیس بود و به دلیل خصلتهای فردی اینگونه برخورد می کرد. الان شنیده ام که از ریاست داشکده برداشته شده و می خواهند بازنشستش کنند. انشاء الله.
دانشگاه نگویید! خصوصا دانشکده ... بایستی تمام اساتید مدیریت جهان را بیاورند اینجا برای آنها دروس ناب مدیریت آموزش دهند. وای به حال ما که دانشگاه اولمان این است. نه برنامه ریزی وجود دارد و نه مدیریتی و نه تکریم دانشجو و ارباب رجوع و نه کیفیت آموزشی. به کجا میرویم چنین شتابان!
تابی جون
برای اینکه کیفیت خدمات را بالا ببرند هزار جور مانع تراشی می کنند ولی یکباره معاون ... دانشگاه دکتر ....اعلام می کند که اختلاس چند میلیاردی در دانشگاه تهران روی داده. اما تنها ایسنا یکبار مصاحبه ایشان را چاپ کرد و شماها به اصطلاح رسانه ا برای اینکه اقای رئیس دانشگاه از خودتان است از این موصوع چشم پوشی کردید. پس حالا چی شده که به رفتار کارکنان گیر دادید؟ چند میلیارد تومان اختلاس توی یک دانشگاه اعصاب همه رو خورد می کنه غیر از اختلاس کنندگان که یک اب هم روش خوردن.
بنده به عنوان دانشجوی دانشگاه تهران تمام مطالب را تایید می کنم و از این که بالاخره در این باره گزارش تهیه کردید بسیار ممنونم. لطفا بررسی کنید که چرا فردی که رییس حوزه فنی در آموزش کل است و رفتار بسیار بدی با دانشجویان دارد با وجود این که می باید چندین سال پیش بازنشسته می شد اما به دلیل این که ... هنوز بازنشسته نشده است. با تشکر
دقیقا افتضاح همینطوریه.. قبلا اونقد مسئولای آموزشی خوب آدمو راهنمایی می کردند و خودشونو جزئی از بچه ها می دونستند که خیالت راحت بود کارشناسای دانشکده واسه حل مشکلت هواتو دارن..
اما الان شده شبیه گیشه ورزشگاه آزادی، مونده چیپس و پفک بفروشن.. تازه رو نیمکتای محوطه هم بشینی میان با دادو بیداد میگن که کی گفت بشینی. یادش بخیر احترامی که قبلا دانشجوها داشتن و دوره آقای دکتر ... دارن کجا..!!!
درود بر دانشگاه آزاد که همه چیزش به روز و کامندانش واقعآ باحالند
از امروز من میشم از خوانندگان پر و پاقرصتون
مرگ بر این بروکراسی اداری
شرم باد بر طراحان این پروژه
اولین دانشگاه ایرانی دانشگاه خواجه نصیر با 83 سال قدمت است.
خوب است یک گزارش هم از وضع گروهها تهیه شود. در گروه ... یک استاد سی سال قبل از دانشگاهی در آنکارا فارع التحصیل شده. خودش می گوید که حتی برای گرفتن مدرکش یک بار هم از کشور خارج نشده. این علامه دهر از روی یک جزوه هم در لیسانس، هم فوق لیسانس و هم دکتری درس می دهد. در دانشگاه آزاد هم تمام وقت فیش حقوقی دارد. و باور کنید که به تنهایی مانع جذب چند نفر از جوانان باسواد از جمله آقایی جانباز که کارمند دانشگاه است هم شده است. شاید باور نکنید که ایشان هنوز فارسی درست حرف نمی زند ولی چون ... است نگرش داشتن تا بکار آید.
من دیروز ساعت 8 صبح برای دریافت گواهی موقت به آموزش دانشگاه مراجعه کردم شماره 185 را به من دادند و تا ساعت 16 نوبت به من نرسید که تنها یک سوال بپرسم واقعا برخوردها و مدیریت اداری دانشگاه نام و سابقه دانشگاه را لکه دار کرده است
چیزی که من آموختم: بی سوادی، تقلب و ناامیدی....
اگر شما برای دریافت ریز نمرات لاتین به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران مراجعه کنیدمتوجه می شوید که به طور ناگهانی وقتی شماره حساب بانکی را برای واریز می خواهید، متصدی مربوطه ادعا می کند که پیش از شما یکی از دوستانتان پرداخت کرده و منصرف شده و پیشنهاد می دهد که شما با رسید بانکی مذکور و با پرداخت دستی 5-10 هزار تومان کارنامه را همان جا دریافت کنید...و شما که خسته از رفت و آمد و بروکراسی اداری هستید بسیار هم ممنون می شوید و پرداخت می کنید درحالیکه این روش کارمندان آنجا برای دستی پول گرفتن است و درخواست مدارکی چون ریز نمرات لاتین در پرونده ثبت نمی شود و اگر شما به بانک پرداخت کرده باشید رسید شما بعد از تحویل ریز نمرات نزد متصدی مانده و همین فیلم را برای نفر بعدی پیاده می کند... در یک روز اینجانب بالغ بر 30 هزارتومان به این شکل دستی پرداخت کردم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
من مراجعه کردم و چنین چیزی را به شخصه ندیدم ولی نوع محیط و هرج و مرج رایج بسیار مستعد چنین مسایلی هست.
اگه اونجا اینطوره که وای به حال سایر دانشگاه ها!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
نه خداییش دانشگاههای دیگه اینطور نیستند، من یک درخواست دادم دانشگاه فردوسی دو هفته بعدش مثل یک آقا رفتم مدرک رو گرفتم، فکر میکنم یک تعمدی در دانشگاه تهران است برای حقیر کردن مراجعان و ایجاد مشکل، این را کاملا میتوان از طرز برخورد مسوولین دانشگاه در رسانه ها با این موضوع فهمید
واقعا ممنون که دردو دل ما دانشجویان این دانشگاه بزرگ را بیان نمودید.
واقعا از اقای رهبر بیشتر انتظار می رفت که با این قشر تحصیل کردهو اینگونه با بی احترامی برخورد نکنند.
من از فارغ التحصیلان کارشناسی این دانشگاه هستم که برای فارغ التحصیلی از دانشگاه علامه در پایه ارشدو نیاز به تاییدیه معدل خود داشته ام و که با توجه به بی پاسخ گذاشتن 2 ساله از جانب دانشگاه تهران و حال که برای پی گیری امده ام و در صف و نوبت چندین ساعته و در نهایت با نوشتن درخواستی به خانه مراجعه کرده ام.
حال به من می گویند باز این درخواست بی نتیجه بوده است.
بحث اساسی این است که این جامعه و ای کشور از این مراکز است که احترام به جامعه علمی نخبه را اشائه می دهد. این برخورد که من تا به حال در هیچ جائی ندیده ام ، نشان دهنده ارزش قائل نشدن برای وقت و شخصیت جامعه علمی است. متاسفم برای جناب فرهاد رهبر
این دانشگاه دو سه سال پیش سیستم اداری خودش رو به سیستم گلستان عوض کرد. آنطور که همه ما می دانیم سیستم باید سرعت کار رو بالا ببره. ولی به عنوان مثال خودم نیاز به گواهی اشتغال به تحصیل داشتم 4 روز از ساعت 1 تا 4 تو تحصیلات تکمیلی دانشکده بودم تا بتونم یک گواهی اشتغال به تحصیل بگیرم. در دانشگاه فردوسی مشهد این گواهی در حدود 5 دقیقه صادر می شد. البته یک گواهی دیگه لازم داشتم که باید از آموزش کل بگیرم یک روز رفتم و با جمعیت عظیم جلوی ساختمان آموزش کل مواجه شدم و پشیمان شدم و برگشتم. این گواهی برای آینده من تاثیر زیادی داشت.
من از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه تهران هستم.لیسانس را در دانشگاه منطقه 3 ایلام گرفتم اما خدایش از نظر اداری و سیستم آموزشی صد شرف به این نهاد عظیم آموزشی کشور داشت
واقعا از این گزارشتون ممنونم. من خودم یک ماه پیش برای دریافت گواهی موقت فارغ التحصیلی ساعت 7 صبح مراجعه کردم که 11:30 نوبتم شد. بعد از اینکه رفتم داخل با رفتار زننده خانم مسئول مواجه شدم و پس از تکمیل فرم مربوطه بهم چند تا شماره تلفن داد که برای پیگیری کارم با اون قسمت تماس بگیرم. خدا شاهده هنوز نتونستم حتی یک بار بوق آزاد از این شماره ها بشنوم. 100% مطمئنم سر کارم
افسوس از دانشگاه عزیزم که در دست نا... است :(
سلام. شما هی گزارش بنویسید و نمک روی زخم دانشجویان و فارغ‎التحصیلان مراجعان و مردم یریزید و و اونها هم بیایند ودرد دل کنند و مسئولین دانشگاه هم به روی مبارک خودشون نیاورند در به همان پاشنه سابق بچرخد و . . .
بابا آخر چرا یکی از مسئولین دانشگاه که این همه استاد و مدیر نویسنده و فرهیخته هستند نمیاد و چند خظ در توضیح و توجیه این طرح نمی نویسه؟!!!
5 سال پیش امتحان دکتری دانشگاه تهران رشته ... قبول شدم. رتبه نهایی ام 6 بود. ولی گفتند دانشگاه 4 نفر بیشتر پذیرش نمی کند بنابراین من نمی توانم در دوره دکتری ثبت نام کنم. من بطور مرتب پیگیر می شدم که بر اساس مقررات موجود با هزینه شخصی یا با اخذ بورس از یک سازمانی بتوانم ثبت نام کنم. ولی در هر مراجعه ای معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی جوابم می کرد. 2 ماه که از شروع ترم اول تحصیلی گذشته بود از یکی از دانشجویان کلاس که از دوستان بود شنیدم که در کلاس 7 دانشجو حاضر می شود پس از پیگیری متوجه صحت این قضیه شدم! ولی این واقعیت را که به دانشگاه تهران منعکس می کردم منکر آن می شدند! تا اینکه تصمیم گرفتم تا حقیقت امر را کشف نکنم این موضوع را رها نکنم. بلی موضوع واقعیت داشت من و نفر قبلی من که پنجم بود درس نمی خواندیم ولی در عوض 3 نفر دیگر که قطعاٌ رتبه شان بالاتر از من بود یا شاید (و باز هم میگم شاید) هم اصلاٌ جزء قبول شدگان نبودند درس می خواندند! بالاخره پس از پیگیریهای مکرر اندر مکرر با اکراه و مقاومت زیاد مجبور شدند نفر پنجم و من را ثبت نام کنند البته یک نفر دیگر هم بعد از ما آمد که بر اساس اطلاعات واصله ظاهراٌ ایشان اصلاٌ جزء مصاحبه شوندگان دوره دکتری نبودند! ظرف 2 ترم تحصیلی تمام دروس دکتری را با موفقیت تمام کردم. پس از گذشت 5 سال به این بهانه که سنوات تحصیلی ام (5 سال) تمام شده است به من حکم اخراجی زدند (این در حالی است که در اوایل سال سوم موضوع پایان نامه ام در گروه تصویب شد ولی تا سال 5 به این بهانه که ظرفیت استاد راهنمای من تکمیل است باید صبر می کردم تا ظرفیت استادم خالی شود که تحصیلات تکمیلی مثلاٌ رساله من را تصویب نهایی کند ولی چون کسی نبود که تا سال 5 پایان نامه خود را که با استاد من گرفته بود دفاع کند ظرفیت استادم هرگز خالی نشد و بنابراین با این بهانه موضوع تصویب نهایی پایان نامه مرا کش دادند تا 5 سال تمام شود!). این در حالی است که تمام بقیه ی دانشجویان کلاس که الان در ترم 13 هستند همچنان درس می خوانند و انتظار می رود حداقل 2 یا 3 ترم دیگر تحصیلاتشون طول بکشد! البته من موضوع را رها نکرده و تا توان داشته باشم دانشگاه را بطور جدی و در صورت لزوم به صورت علنی به چالش خواهم کشید. دوستان مخلص کلام اینکه ظلم از سر و ته به اصطلاح دانشگاه تهران می بارد و خانه از پایبست ویران است!
به امید پیروزی حق بر باطل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
خداییش این یکی مشکل شخصی است که ظاهرا مقصر نهاییش هم خودتان بودید، کسی که از ترم 9 ببعد در دانشگاه بماند طبیعتا جای یک نفر جدید را اشغال کرده است. ولی گزارش تابناک کاملا بحق است.
نام دانشگاه را كه مي شنوم به ياد بيداري و جنبش دانشجويي و آزادانديشي و اصلاح و حركت براي مدنيت مي افتم.
از قرار معلوم، دانشگاه تهران هم در معرض تشعشعات مهرورزی قرار گرفته است!!!
راستش من می خواستم یک نظر بذارم و از سیستم افتضاح ثبت نام دانشگاهمون شکایت کنم اما با خوندن نظرات فوق، منصرف شدم و از همه مدیران زحمت کش دانشگاه سمنان تشکر می کنم.
من لیسانس را دانشگاه شهید بهشتی بودم و فوق تهران. وتفاوت این دو برام قابل لمسه!
در اینجا درس برخورد و مردم داری را به دانشجویان و فارغ التحصیلان آموزش عملی میدهند که هیچوقت فراموش نکنند که در آینده هم اینها مردم را سر کار بذارند مدیر دانشگاه مطمئن باشد که بعد او همچنان این رویه ادامه خواهد داشت و بهترین جا از درب دانشگاه شروع میشود .
من خودم دانشجوی دکتری این دانشگاهم چهار بار رفتم شماره گرفتم نتونستم به ملاقات حضرات نایل شوم تا با ر اخر که درخواستم رو دادم ولی چه فایدش برا مصاحبه دوتا گواهی می خواستم که اخرش هم بهم نرسید همین جور الکی الکی چندین امتیاز از دستمون رفت واقعا شورشو دراوردن اگه این گزارشو هم ریاست محترم دانشگاه بخونن بد نیست شاید بفهمن تو حوزشون چی میگذره!!!!!!!!!!!
سلام
از لطفي كه در حق دانشجويان دانشگاه تهران كرديد سپاسگزاريم.اما مشكل ما در رابطه با مسائل نيروي انساني و يا نحوه ي مديريت نيست بلكه مشكل ما سيستم فكري اي هست كه مديريت مي كند.بنده دانشجوي كارشناسي ارشد دانشگاه تهران هستم و در مقطع كارشناسي نيز در اين دانشگاه بودم اما در مدت 7 سال تحصيل در اين دانشگاه و سكونت در كوي دانشگاه تهران متوجه اين نكته شدم كه تنها چيزي كه مهم نيست، دانشجويان هستند و اين دانشگاه فقط منبع درآمدي براي يك سري از كارمندان و مسولين اين دانشگاه شده .وزير علوم نيز تا به حال به بزرگترين مجتمع خوابگاهي دانشگاهي كشور بزرگ ايران نشده و به مشكلاتي كه دانشجويان ساكن كوي با آن درگير هستند نمي پردازند.از شما بزرگواران در خواست دارم تا در صورت امكان از مشكلات كوي دانشگاه تهران گزارشي تهيه نماييد و به داد دانشجويان شهرستاني برسيد كه تنها جرمشان تحصيل در دانشگاه تهران است.
من که چهار سال پیش تو تربیت مدرس بودم کادر اداری و آموزشی واقعاً خوب بودند
آقای تابناک لطفا بررسی کنید چرا ساختمان آموزش جابجا شد ؟
قبلا برای هر دانشکده چند کارشناس وجود داشت ( ساختمان قدیمی در خیابان 16 آذر ) از چند ماه پیش ساختمان عوض شده . و کلا 3 نفر گذاشتند برای کل دانشجویان دانشگاه تهران . البته یکی از آقایان حراستی هم هست که انصافا خیلی به بچه ها کمک می کند .
من اول در ساختمان قدیم درخواست مدرک موقت دادم و بعد از مدتی وقتی مراجعه کردم گفتند همه چیز عوض شده و ساختمان آموزش تغییر کرده . دوباره درخواست مدرک موقت دادم قرار بود تا 40 روز زنگ بزنند . الان 60 روز گذشته و کسی زنگ نزده .
تازه الان وضع خیلی بهتر شده . تا یک ماه پیش که زمان ثبت نام دانشگاهها بود و بچه ها مدارکی می خواستند بگیرند وضع خیلی خراب بود.
من دانشجوی دوره دکترای تخصصی دانشگاه تهران هستم . از دوره کارشناسی که در این دانشگاه درس می خوانم همواره شاهد برخوردهای نامناسب کارمندان با دانشجویان بودم.
همیشه از دانشجو طلبکارند و هیچ مرجع قانونی در دانشگاه هم به این مساله رسیدگی نمی کند.
سریع از چین و افغانستان و عراق تعدادی دانشمند مقید به حساب و کتاب بیاورید امور مدیران توافقی را که با عنوان متعهد فعالیت دارند عمدتا برای تغییر ردیف دادن اعتبارات و ایجاد تنش و بحران سیاسی و سیاسی کردن جو دانشگاهی که ضربه به چهارچوب رقابت میزند و دو تابعیتی را مانع شوند و کنار ایشان امور را حساب و کتاب دار کنند و مدیر متهد به تعهد خود عمل کند و این افراد امور داشگاه و تخصص و رقابت و ... را بررسی کنند. و اگر رتبه و رانکینگ بالا نرفت بازخواست کنید و جریمه کلان.
فقط و فقط بی ... مسئولین دانشگاه را می رساند من هم شاهد بودم و تاسف خوردم برای همین نخبگان از این کشور میروند
ضمن تائيد نظر نفر اول(رضا)در مورد كار راه اندازي دونفر معرفي شده . من يك مورد ديدم كه يكي از اين نگهبانان به اصطلاح حراستي از ارباب رجوع تقاضاي پول مي كرد تا كارشو زودتر راه بندازه.قابل توجه دكتر
خیلی عالی و نزدیک واقعیت بود
خیلی عالی، واقیت است به نظر من باید مجلس در خصوص عملکرد این دانشگاه وارد بشود
با سلام
ای کاش فرهاد رهبر عوض بشه. از مشکلات خوابگاه هم بگین.
اگر كارمند خوب كار كنه و دانشجو ازش راضي باشه فوري يه حرفي براش درست مي كنند و مي فرستنش يه گوشه خصوصا اگر خانم باشه كه ديگه واويلا ...........
واويلا از برخوردي كه در خوابگاه با ساكنين مي شود. من خودم 7 سال تو خوابگاههاي اين دانشگاه زندگي كرده ام و هرگز فراموش نمي كنم جمله مسوول خوابگاه دختران را هنگام تيرماه كه همه ساكنان خوابگاه را وادار به تخليه اتاق وفرستادن وسايلشان به انبار مي كنند تا پس از 18 تير و البته يك هفته بيشتر :" اگر وسايلت را نبري انبار مي ريزم توي آشغالي " و يادم نمي رود كه چقدر اونجا از اين برخورد گريه كردم و همان مسوول خوابگاه كه به دانشجوي خارجي مي گفت:" گم شو " و آن بيچاره هاج و واج مانده بود كه چه بگويد.
دانشگاه تهران و این طوری ؟؟! از خوندن این این مطالب واقعا متاسف شدم  
دانشجوي مظلوم دانشگاه. منم با شما همدردم . دو بار به مصاحبه دكتري راه پيدا كردم بار دوم در كمال ناباوري فرد ديگري را به جاي من گرفتند كه اصلا از رشته ديگري آمده بود و روزمه اش هم از من ضعيف تر بود . به هر دري هم زدم بسته بود . وا مصيبتا جواب اين همه حق كشي را چه كسي خواهد داد. امان از روز قيامت . به خدا واگذارشان كرده ام .
بنده هم برای گرفتن اصل مدرک کارشناسی که بیش از ده سال از صدورش گذشته بود بارها مراجعه کردم و شاهد برخورد خارج از شان دانشجو بودم. متاسفانه دانشگاه به جای آن که کار را آسان کند و به حرمت نخبگان کشور احترام بگذارد، جایی شبیه به شعبات تامین اجتماعی درست کرده (صد رحمت به آن شعبات) که گروه گروه افراد بیایند و به جای نشستن در اتاق انتظاری فراخور، در حیاطی انبار مانند زیر برف و باران بایستند و ساعتها منتظر بمانند شاید نوبتشان برسد و کارشان در صف رسیدگی که گاهی تا چند ماه هم طول می کشد قرار بگیرد (خودشان نوشته اند که گرفتن دانشنامه حداقل به 40 روز وقت نیاز دارد). بنده به هر کسی که می توانستم گفتم، از روابط عمومی خود داشتگاه گرفته تا روابط عمومی وزارت علوم تا معاون آموزشی وزارت خانه، حراست دانشگاه، خبرگزاری های مختلف از مهر گرفته تا فارس و برنامه سر زده خبر سیما هم از این وضع گزارش و خبر تهیه کردند ولی گویی چنان پشت مسئولان محترم آموزش دانشگاه گرم است که سر سوزنی هم اصلاح امور و حتی عذرخواهی دیده نمی شود. معلوم نیست این ظلم فاحش را چه کسی باید پاسخ دهد و چاره کند. به ویژه آن که افراد نیازمند به مدارک خود هستند و کسانی هم از شهرستانهای دور و نزدیک و گرفتن مرخصی و رها کردن کار و زندگی به دنبال کار خود می آیند.
از تابناک خواهش می کنم با توجه به این خبر و نظرات ذیل آن که شاهدی بر صحت و درستی مطلب است، چه از جهت انسانی، اسلامی و ملی هم که شده آن را پی گیری و در مصاحبه با مسئولان وزارت خانه یا شورای عالی انقلاب فرهنگی یا حتی بازرسی کل کشور آن را به سرانجام برسانند
من ورودی امسال دانشگاه تهران توی مقطع ارشد هستم.
واقعن راست گفتید. برخوردها چه در روز ثبت نام و چه موقع گرفتن خوابگاه خیلی خوب نبود.
البته شاهد مثال آوردن از ویکیپدیای فارسی (که غیرمنصف بودنش بر اهل فن پوشیده نیست) کار جالبی نبود.
یا علی
یکی این مطالبو به گوش دکتر رهبر هم برسونه که نشسته توی یه اتاقی و اجازه ملاقات به هیچ کسی رو نمیده حتی اساتید دانشگاه جالب تر اینکه یه ایمیل داده میگه جوابتونو کمتر از 24 ساعت می دم ولی کاملاً از جواب ها میشه فهمید که خودش اصلاً نه می خونه نه جواب میده دیده ها حکایت از این داره که چند نفرو مامور کرده جواب ایمیلا رو بدن که اوناهم هر طور دوست دارن جواب میدن. بقیه مسئولان و حتی کارمندای دانشگاه تهرانم از رئیس شون یاد گرفتن و هر طور دوست دارن شخصیت دانشجو رو خورد می کنن بعد میگن ما خدمت گذار دانشجویانیم .......
یکی به دکتر رهبر بگه میز ریاست به هیچ کس وفا نکرده که دانشجویانو داره اینطور اذیت می کنه.البته شاید میدونه بعد از این دولت جایی تو حوزه ریاست دانشگاه تهران نداره،
بعضیا فکر می کنن همیشه زنده ان.
آقای دکتر رهبر همین دو هفته پیش بود که ریاست قبلی دانشگاه تهران فوت شدن. بدون که آخرتی هم هست و مرگ خانه آخر همه ماست
تزکیه نفس فراموش نشود............
با سلام
من فارغ التحصیل دانشگاه خواجه نصیر طوسی هستم.
جا دارم همینجا از همه مسئولین این دانشگاه نشکر ویژه بنماییم.
خدا وکیلی ظرف نیم ساعت هم اصل دانشنامه و هم ریز نمرات و هم تسویه حساب صندوق دانشجویی ام را از آموزش دانشگاه گرفتم.
جا دارد همینجا باز هم از آنها تشکر کنم.
انشاالله دکترا را هم از همین دانشگاه خواهم گرفت.
سلام
سپاس از لطف بيكران شما در مورد دانشجويان دانشگاه تهران.لطفا از كوي دانشگاه تهران(پادگان نظامي كوي) كه محل سكونت دانشجويان تحصيلات تكميلي است نيز گزارشي تهيه نماييد و بيان نماييد رفتار دور از انسانيت كارمندان و انتظامات كوي را با دانشجويان تحصيلات تكميلي ساكن كوي.
فکر می کنم این گزارش سایت تابناک را ازته دل من نوشته اند که در طول چند ماه گذشته مشتری پرو پا قرص روزانه این سیستم معیوب بوده ام و برای کاری که به گفته خودشان سابق 14 روزه انجام می شد دقیقا 90 روز وقت گذاشتم و رفتارهای توهین آمیز و زننده و ساعت ها در صف ایستادن و جواب های سر بالا گرفتن ودنبال نخود سیاه فرستادن ! و گم کردن مدارک و پرونده و خونسردی مدیران و تحویل دادن لبخند از پنجره های طبقات بالای سازمان مرکزی و احتمالا اظهار رضایت از وضعیتی که پدید آورده اند و.... را تحمل کردم، باز هم خدارا شکر کردیم که کارمان انجام شد، ولی چقدر تاسف خوردم که بر سر دانشگاه تهران چه آمده
من دو ماه ديگه ميخوام دفاع كنم ولي هنوز نه استاد راهنماي من حكم داره و نه استاد مشاورم .... آموزش دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران هنوز به خودش زحمت نداده حكم اينا رو بزنه و هر بار هم كه من مراجعه ميكنم تا خودم دستي حكم ها رو بگيرم يه جوري دست به سرم ميكنن ..... مقصر خودم هستم كه تو اين مملكت موندم
دست شما درد نكند پس از اين كه شما مطلب فوق را اعلام كرديد ظاهرا مسئولين دانشكاه ناراحت شده و مسير را سخت تر كرده اند فكر ميكردم بسرعت وضعيت را سرو سامان خواهند داد
دستتون درد نکنه که حداقل اینو نوشتین.
به خدا این معاونت آموزشی شده کابوس واسه همه ما.
شما رو به خدا یه کاری بکنین. ما هفته ای یکی دو روزمون اونجا تلف می شه.
آخه حداقل ازشون بپرسین تا قبل از این که همه کارشونو راحت تو ساختمون انجام می دادن چه عیبی داشت که حالا سیستم رو این طوری تغییر دادین؟!!!!
با سلام بنده فارغ التحصیل ارشد دانشگاه تهران هستم از شهرستان دور دو با برای اخذ مدرکم به آنجا رفته ام درخواست داده ام گفته اند 45 روز دیگه زنگ می زنیم هنوز که خبری نیست.
تابناک ! لطفا از افزایش سه برابری شهریه دکتری و پردیس های پولی دانشگاه تهران هم بنویس!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار