بازدید 35094

علت اصلی اجرای حکم پیمان عارف + سند

کد خبر: ۲۰۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۶ 05 November 2011
پیمان عارف از دانشجویان بازداشتی فتنه 88 بود که روز یکشنبه 17 مهرماه آزاد شد.

به گزارش «بولتن» پس از آزادی این دانشجوی بازداشتی که از اعضای سازمان دانش آموختگان جبهه ملی ایران بود رسانه های غربی موضوع شلاق خوردن وی را در روزهای آخر زندان به جرم توهین به رئیس جمهور مطرح کردند و حتی اینقدر در رسانه های بین المللی به این دروغ دامن زدند تا خود احمدی نژاد هم مجبور شد در همایشی بگوید که راضی نیست کسی به خاطر او شلاق بخورد .

بنا بر این گزارش در هفته های گذشته، تصاویر بسیاری از  اثار ضربات شلاق بر پیمان عارف اسکویی درسایت های اینترنتی، شبکه اجتماعی فیس بوک و برخی رسانه های غربی منتشر شد که متن اخبار و کامنت ها و توضیحات آن با موضوعاتی خلاف واقع همراه بوده است.

در توضیح این تصاویر آمده بود که به دنبال طرح سوال و انتقاد پیمان عارف از محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری و طرح شکایت رئیس جمهور و نهاد ریاست جمهوری از پیمان عارف، وی به ضربات شلاق وپرداخت جریمه نقدی محکوم شده است.

از سوی دیگر پیمان عارف در هر مصاحبه ای با توهین و افترا به نظام اسلامی از شلاق خوردن به جرم توهین از رئیس جمهور انتقاد کرد در حالی که اساسا به دلیل جرم دیگری دستگیر شده بود و حتی در جواب حرف های محمود احمدی نژاد نیز گفت : فقط می توانم بخندم . او حرف دیگری نگفته است .

این در حالی است که طبق اخبار واصله حکم دادگاه کیفری و تجدید نظر پیمان عارف اسکویی با وکالت آقای سید محمد فقیهی، به صراحت نشان می دهد که وی به اتهام نگهداری 11.85 گرم یعنی 11 و 85 صدم گرم حشیش به پرداخت 3 میلیون ریال جزای نقدی و تحمل 50 ضربه شلاق محکوم شده است.

همچنین در بند دیگری از حکم  آمده است که وي به اتهام موضوع ماده 9 قانون ممنوعیت به کارگیری تجهیزات دریافت ماهواره اي به پرداخت 3 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.






تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل