بازدید 43820
گزارش اختصاصی «تابناک» از لیبی؛

از امام موسی صدر چه خبر...؟!

«دکتر عبدالحفیظ»، معاون «عبدالجلیل»، رئیس شورای انتقالی لیبی هم در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: ما کمیته‌ای را برای پیگیری وضعیت مفقودین تشکیل داده‌ایم و موضوع امام موسی صدر در اولویت کاری این کمیته است. چندی پیش هم یکی از زندانیان زندان ابوسلیم در طرابلس ادعا کرده بود که پانزده سال پیش، او در پشت درب یکی از سلول‌ها، نام امام موسی صدر را دیده است؛ اما...
کد خبر: ۲۰۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۸ 05 November 2011
شاید پیش‌بینی می‌شد با سقوط قذافی، موضوع ناپدید شدن امام موسی صدر نیز آشکار شود،  اما در حالی که بیش از دو هفته از سقوط کامل رژیم قذافی می‌گذرد، هنوز هم از امام موسی صدر خبری نیست.

به گزارش «تابناک»، در کنار اخباری که همچنان بر زنده بودن ایشان تأکید دارند، برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که او پس از شهادت در بیابان‌های «سبها» در جنوب لیبی دفن شده و برخی دیگر می‌گویند، او را به دریا انداخته‌اند و ده‌ها خبر غیر موثق دیگر... .

در این باره، «مرتضی غرقی» خبرنگار واحد مرکزی خبر که به تازگی در لیبی مستقر شده، در گزارشی که برای «تابناک» فرستاده، آورده است:

بنده از آغاز ورود به لیبی تاکنون در هر مصاحبه‌ای که با مقامات لیبیایی داشته‌ام، یکی از پرسش‌هایم درباره سرنوشت امام موسی صدر بوده است و هر یک از آنها به فراخور مسئولیت و اطلاعاتی که دارند، به من پاسخی داده‌اند.

«ابراهیم البراثی»، عضو شورای انتقالی و معاون وزیر کشور لیبی در پاسخ به این پرسش گفت: از نظر ما، امام موسی صدر و دو همراه او به شهادت رسیده‌اند و ما در صدد هستیم با ارایه مدرک این ادعا را اثبات کنیم.
 
«احمد العباء»، عضو شورای انتقالی نیز در این زمینه به من گفت: واقعیت این است که این اطلاعات در اختیار قذافی و اطرافیان نزدیکش بوده و کمتر کسی از آن آگاهی دارد، ولی ما به عنوان یک اصل انسانی و اسلامی به شدت پیگیر آن هستیم.
 
«عمر حریری»، نماینده ارتش در شورای انتقالی که پیشتر از اعضای افسران آزاد و از نزدیکان قذافی بوده نیز گفت: ما در صدد به دست آوردن اطلاعات دقیق در این باره هستیم، ولی شهادت امام موسی صدر برای ما اثبات شده است.

«دکتر عبدالحفیظ»، معاون «عبدالجلیل»، رئیس شورای انتقالی لیبی هم در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: ما کمیته‌ای را برای پیگیری وضعیت مفقودین تشکیل داده‌ایم و موضوع امام موسی صدر در اولویت کاری این کمیته است.

چندی پیش هم یکی از زندانیان زندان ابوسلیم در طرابلس ادعا کرده بود که پانزده سال پیش، او در پشت درب یکی از سلول‌ها، نام امام موسی صدر را دیده است، ولی وقتی به آنجا مراجعه شد، از آن اثری نبود.



از سویی، گفته می‌شود «محمد علاقی»، وزیر دادگستری لیبی که اکنون در شورای انتقالی است، باید از این موضوع اطلاعات بیشتری داشته باشد.

همچنین «موسی کوسا»، وزیر خارجه پیشین لیبی که اکنون در قطر است، می‌تواند یکی از کسانی باشد که مورد سوال قرار گیرد. البته «منصور الضو»، رئیس محافظان و گارد امنیتی قذافی که به اسارت انقلابیون درآمده نیز می‌تواند در این زمینه اطلاعات مناسبی ارایه کند.

واقعیت این است، کسی از امام موسی صدر خبر متقنی ندارد که بتوان آن را به طور جدی پیگیری کرد. گویا باید سراغ کسانی رفت که در آن زمان در لیبی مسئولیت‌های امنیتی ـ نظامی و سیاسی داشته‌اند. باید به سراغ  پرونده‌های وزارت اطلاعات و امنیت آن دوران رفت و شاید هم پرونده او با نام مستعاری ثبت شده باشد.

دو هفته پیش هم در این ارتباط یک هیأت سیاسی متشکل از وزارت خارجه لبنان، حزب امل و یک کارشناس جنایی از لبنان به طرابلس آمدند و با مقامات شورای انتقالی مذاکره کردند. من با معاون هیأت دیدار کردم و از وضعیت کار جویا شدم. او گفت هنوز خبر جدی به دست نیامده و سرانجام هیأت مذکور پس از سه روز بدون دستاورد مهمی لیبی را ترک کرد.

گفتنی است، «عبدالسلام جلود»، معاون سابق قذافی قطعا یکی از کسانی است که می‌تواند اخبار درست‌تری ارایه کند. «عبداله السنوسی» وزیر اطلاعات فراری رژیم قذافی و یا وزرای اطلاعات قبلی هم می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

به هر حال، پس از بررسی این اطلاعات دریافت شده، تا این لحظه کسی از امام موسی صدر و دو همراهش خبر موثقی ندارد، زیرا قذافی اطلاعات مربوط به امام موسی صدر را تنها در حلقه محدودی از اطرافیان خودش محصور کرده بود و کمتر کسی از این ماجرای مهم آگاه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴
مطمئن باشید امام موسی صدر اگر هم زنده باشه نمیزارن دستمون بهش برسه چون وجود ایشون برای لبنان مثل کبریت به انبار کاه است
سناریو فرافکنی قذافی(مبنی بر سفر امام صدر به ایتالیا) جهت گم شدن رد آقای امام موسی صدر (ره) و جنایت از بین بردن او توسط قذافی است.
در غیر این صورت نیازی به این سناریو سازی را نداشت رژیم قذافی زیرا در صورت مشاهده اثری از امام موسی صدر در لیبی بعد از آن رژیم قذافی محکوم و در عرصه بین المللی ثبات دیپلماسی را از دست می داد زیرا امام موسی صدر میهمان رسمی آن رژیم بود.
به نظر بنده بایستی بیشتر عبد السلام جلود که در آن زمان دعوت از امام موسی صدر را در لبنان تهیه می دید را برسی کنند و به عنوان فردی که دخالت مستقیم در مسئله دعوت از آقای صدر را داشته دستگیر و محاکمه کنند .
همانگونه که قذافی سعی نمود اثری از امام موسی صدر را بر جای نگذارد . عاقبت این دیکتاتور دژخیم و خون آشام به بدترین وضعی به دست مردم لیبی کشته شد و به اصطلاح گور به گور و قبرش هم ناپدید شد از دید مردم.
چقدر این دیکتاتو شبیه صدام بود برای همین قذافی سه روز عزای گرفت برای صدام و عایشه دخترش تیم وکلای دفاع از صدام را دنبال می کرد.
صدام در سالهای پایانی 1998 م دستور داد زندانیان ابوغریب تقریبا قتل عام گردند.
همین موضوع را قذافی در زندان بزرگ ابو سلیم در لیبی همزمان تقریبا زندانیان را قتل عام کرد .
لذا می توان گفت کشتن سرهنگ شمرصفت عجولانه وطرح صهیونیستی بود
نام امام موسی صدر را دیده است؛
خدایا تمام گرفتاران را در این شب عزیز، شب عرفه نجات بده و امام موسی صدر را به دامان شیعیان بازگردان، الهی آمین
آقایان یک فهرست و بانک اطلاعاتی از دست اندرکران و حاکمان جدید لیبی تهیه کنید به همراه مسئولیتهای سابقشان در نظام قذافی. چون اینها اغلب خودشان از یاران قذافی بوده اند که چون دیدند دوران قذافی به سر آمده یک شبه انقلابی شدند!!
الهی بمیرم بر این سید مظلوم که چه شبها و روزهای دردناکی را گذرانده و حالا نمی دانم کجاست . یا امام زمان بحق امام موسی کاظم خانواده اش را یاری کن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها