بازدید 25540

شنهایی که توریست‌ها را درمان می‌کنند +عکس

شهرستان ریگان در شرق کرمان یکی از مناطق بکر گردشگری کشور محسوب می‌شود و یکی از زیبا ترین مکانهای گردشگری این شهرستان کویرهای بکر این شهرستان کویری کرمان است که مکانهای گردشگری آن هنوز به خوبی معرفی نشده و هیچ گردشگری به این مکانها مراجعه نکرده است.
کد خبر: ۲۰۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۸ 05 November 2011
در حالی بزرگترین تپه‌های شنی دنیا در ریگان قرار دارد که شرایط مطلوبی برای گسترش شن درمانی در این شهرستان مهیا شده و هر ساله با ادامه طوفان‌های شن به ارتفاع این تپه‌ها افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان ریگان در شرق کرمان یکی از مناطق بکر گردشگری کشور محسوب می‌شود و یکی از زیبا ترین مکانهای گردشگری این شهرستان کویرهای بکر این شهرستان کویری کرمان است که مکانهای گردشگری آن هنوز به خوبی معرفی نشده و هیچ گردشگری به این مکانها مراجعه نکرده است.

مهمترین جاذبه گردشگری ریگان تپه‌های شنی این شهرستان است که به عنوان بزرگترین تپه‌های شنی جهان شهرت دارند و مکان مناسبی برای توریست درمانی است.

رواج شن درمانی در ریگان/ تپه‌های ریگان 75 متر ارتفاع دارند

یکی از مناظر بدیع و چشم اندازهای طبیعی شهرستان ریگان تپه‌های شنی در مجاورت است که در روستای علی آباد پشت ریگ با ارتفاع 75 متر وعرض پنج کیلومتر بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند.

نکته قابل توجه در خصوص این تپه‌ها خاصیت درمانی تپه‌های شنی ریگان است بطوریکه بسیاری از گردشگران از استانهای مجاور کرمان برای درمان بیماریهای خود به این تپه‌ها پناه می‌آورند و گرمای این تپه‌های را نسبت به آب گرمهای مختلف ارجح می‌دانند.

گردشگران با حضور در این تپه‌ها و با کندن چاله و خوابیدن در میان شنها به تدریج گرمای شنهای کویر را جذب بدن خود می‌کنند.



علی ابراهیم پور، دهیار روستای علی آباد پشت ریگ ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با این جاذبه‌های طبیعی می‌گوید با راه‌اندازی تعدادی آلاچیق و راه مناسب در این منطقه روزانه 50 گردشگر و مسافر از این جاذبه‌های گردشگری طبیعی بازدید می‌کنند.

وی افزود: در فصل بهار پاییز و زمستان بیشترین استقبال از این جاذبه‌ها توسط گردشگران و مردم صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: در فصل‌های متفاوتی از سال به مقدار پنج متر به ارتفاع این تپه‌ها افزوده می‌شود.

شنهایی که از زحمت به رحمت تبدیل شدند/ تپه‌ها منبع درآمد مردم بومی

دهیار این روستا می‌گوید: قبلا این تپه‌های شنی باعث مشکلاتی برای این روستا می‌شدند اما با اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری و با مالچ پاشی جلوی هجوم آنها به روستا گرفته شده و اکنون یک منبع درآمد زایی برای روستا محسوب می‌شوند.

از مزایای این تپه‌های شنی ریگ درمانی آنها است که تعدادی از ساکنان با توجه به بیماریهای پوستی درد استخوان در این مکان ریگ درمانی می‌کنند.

همچنین از دیگر مزایای آن آموزش پرواز پاراگلایدر در این تپه‌های شنی است که با توجه به اینکه مکان خوبی برای آموزش هستند از احتمال آسیب دیدگی جلوگیری می‌کنند.

فرماندار ریگان در گفتگو با مهر اظهارداشت: از کسانی که قصد سرمایه گذاری در این منطقه را داشته باشند حمایت  می‌کنیم.

محمد برزنگ افزود: این منطقه یکی از مناطق بکر و منحصربه فرد در استان و کشور و حتی در دنیا است که از نظر درمانی برای بعضی از بیماریها  بسیار مفید است.
فرماندار ریگان با اشاره به استقبال  خوب شهروندان ریگانی از این تپه‌های شنی و گردشگران امکانات اولیه مثل فراهم آوردن جا و مکانی برای استراحت، نصب تعدادی آلاچیق به صورت طبیعی،  نصب سرویس بهداشتی وایجاد راه مناسب جهت دسترسی به تپه‌ها از اقدامات اولیه برای این تپه‌های منحصر به فرد در شهرستان است.
 

 
وی یادآور شد: این تپه‌های شنی در 13کیلومتری شهرستان و در روستای علی آباد پشت ریگ قرار دارند.
 
رواج بازیهای ساحلی در عمق کویر
 
محمد جواد قربانی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ریگان نیز در گفتگو با مهر افزود: مسابقات فوتبال ساحلی در حاشیه بلندترین تپه‌های شنی به زودی برگزار می‌شود که این امر باعث اشتیاق جوانان به امر ورزش و بازدید از این مناظر بدیع است.
 
وی افزود: با گسترش زمین فوتبال ساحلی در آینده نزدیک والیبال ساحلی نیز در این مکان راه‌اندازی خواهد شد.
 
وی با اشاره به متعادل بودن فصل سرما در این شهرستان افزود: این مکان قابلیت آن را دارد که مسابقات فوتبال لیگ شهرستانها  و کشور در زمینه فوتبال و والیبال ساحلی برگزار کند.
 
امکانات برای توریست درمانی باید افزایش یابد
 
مسئول میراث فرهنگی ریگان نیز با اشاره به وجود این تپه‌ها در این شهرستان گفت: در برخی استانها چنین تپه‌هایی وجود دارد اما تپه‌های ریگان به لحاظ ارتفاع و همچنین گستره و گرمایی که در خود نگاه می‌دارند و به مرور آزاد می‌کنند شرایط ویِژه‌ای به لحاظ بصری و درمانی دارند.
 
رسول اسد آبادی افزود: این تپه‌های به عنوان بلند ترین تپه‌های شنی دنیا ثبت شده‌اند و باید با تبلیغات بیشتر آنها را به گردشگران معرفی کنیم.
 
وی ادامه داد: سالانه هزاران گردشگر از استان کرمان و سایر استانها به این محل مراجعه می‌کنند و نکته جالب اینکه بسیاری نیز درمان می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰
انواع انگل و باکتری در آنجاست منتظر شما
تصور مي كنم اين تپه ها اختصاص به كرمان ندارد ودر ساير شهرهاي ايران هم هست مثلا در ورزنه اصفهان نمونه اي از اين تپه هاي شني وجود دارد كه در فصول مختلف سال بالاخص در فصل بهار حجم زيادي از گردشگران را به سوي خود مي كشد.مطمئنا درسراسر ايران جاذبه هاي وسيع گردشگري وجود كه متاسفانه مغفول مانده واطلاع رساني لازم صورت نگرفته است
با سلام
اي كاش قيد ميكرديد ريگان علي آباد كجاي ايران است.
دوست عزیز تمامی این عکسها متعلق به مکانی به نام کوهریگ در شهر مهریز استان یزد میباشد. من 2 سال اونجا دانشجو بودم.. در ضمن پلاک تمام ماشینها هم ایران 54 که متعلق به یزده... این مکان به دلیل جمع شدن بادها در بین کوه ها بوجود اومده..
من از اين نگران شدم كه يكي را بايد پيدا كرد ظرفهاي خالي اب معدني و كاغذ هاي خالي پفك و چيپس و پلاستيكها را از دور و بر جمع كند اينا ميگي چيكار كنيم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار