بازدید 24904

احمدی نژاد: متکی کاندیدای من نبود

کد خبر: ۲۰۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶ 03 November 2011
به گزارش خبرنگار «نسیم»، رئیس‌جمهور در دیدار امروز خود با برخی اعضای ستاد انتخاباتی‌ خود در سال‌های 84 و 88 در خصوص عزل منوچهر متکی اظهار داشت: متکی در هر دوره ریاست جمهوری کاندیدای من نبود به خصوص در دور دوم چرا که در زمان وزارت وی چهار دیپلمات به سایر کشورها پناهنده شدند.

وی افزود: در جلسه‌ای تصمیم بر آن گرفته شد که متکی از دولت کنار گذاشته شود ولی پس از آن جلسه وی در جلسات دولت حضور نیافت تا آنکه یک شب ساعت 12 ایشان را پیدا کردیم و به وی پیشنهاد ریاست سازمان انرژی اتمی را دادیم که ایشان گفت من می‌خواهم برای گسترش روابط به سنگال بروم و پس از بازگشت در خصوص این مورد صحبت خواهیم کرد و پس از آن به وی گفتم که از نظر من شما دیگر وزیر نیستید.

احمدی نژاد گفت: پس از سفر متکی به سنگال آقایان در پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حکم ایشان را زود منتشر کردند که من گفتم که این حکم را بردارید و آنها مقاومت کردند و گفتند که این خبر اعلام شده است.

وی اظهار داشت: مدیر کل تشریفات متکی اعلام کرد که پس ازدیدار رسمی حکم برکناری وی به دستش رسیده است اما متکی درخواست تمدید ملاقات با رئیس جمهور سنگال را داشت که رئیس‌جمهور سنگال بعد از آن دیگر ایشان را نپذیرفت.

رئیس جمهور با اشاره جنبش فتح وال استریت گفت: این اتفاق یک نارضایتی عمومی است ولی این جنبش سیستم آمریکا را پایین نمی‌آورد بلکه این شروع یک اتفاق بزرگ است که به نفع انقلاب اسلامی ایران خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت را به انحراف متهم می‌کنند اظهار داشت: این حرف سخیفی است که به ما می گویند اسم از امام زمان(عج) می برید ولی ولایت فقیه را قبول ندارید و به جای دشمن به ما ایراد می گیرند.

احمدی نژاد افزود: به دولت اتهام می زنند شما عضو انجمن حجتیه و بهایی هستید، این حمله ای که به ما شد بیشتر از حمله‌ به منافقین بود.

وی در ادامه به جریان فتنه اشاره کرد و گفت: جریان براندازی پیش از انتخابات نقشه کشیده بود که پس از فتح وزارتخانه‌ها به بیت رهبری حمله کنند.

رئیس جمهور اظهار داشت: برخی مدعی هستند که بنده با بیان اینکه ولایت فقیه را نمی خواهیم گفته ام که ظهور آغاز شده است ولی من چنین حرفی نزده ام بلکه معتقدم هر چقدر به ظهور نزدیکتر شویم احساس نیاز بیشتری به ولی فقیه پیدا می کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همانگونه که تبعیت از پیامبر برای خداوند است تبعیت از ولایت و ولی فقیه نیز بایستی برای خداوند باشد.

احمدی نژاد گفت: متاسفانه برخی بدون داشتن هیچگونه اطلاعات جامع و کاملی به رئیس دولت توهین کرده و مدعی هستند که دیپلماسی فعالی نداریم ولی معتقدم آنان متوجه واقعیت ها نیستند.

وی در مورد بانک مرکزی نیز گفت: ادعا دارند که بایستی نظارات بیشتری داشتید و کوتاهی در نظارت انجام داده اید؛ آنان با رییس بانک مرکزی کاری ندارند ولی قائم مقام وی را دستگیر و به زندان می فرستند؛ وزیر اقتصاد را استیضاح می کنند و این در حالیستکه با مدیر عامل بانک صادرات کاری ندارند.

وی در مورد اتهاماتی که به محمدرضا رحیمی وارد می شود ، گفت: دو سال است که رییس قوه قضاییه معاون اول دولت را متهم به فساد اقتصادی کرده است ولی نمی توانند این اتهام را ثابت کنند.

احمدی نژاد افزود: من به رهبری هم گفته ام که اگر ثابت شود که رحیمی حتی یک ریال هم اختلاس کرده من به تلویزیون آمده و ضمن عذرخواهی اعلام می کنم که شایستگی این سمت را ندارم.

رئیس جمهور یادآور شد: این دولت به قوه قضاییه اعلام کرده که آبروی دولت را برده اید و اگر هم قرار به محاکمه است بایستی علنی صورت گیرد.

وی گفت: بنده فقط 10 درصد حرف ها را تاکنون زده ام و شاید 25درصد دیگر را در آینده بگویم ولی مابقی را هیچگاه نمی توانم به دلایل مصلحتی و حفظ نظام و انقلاب بیان کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار