بازدید 14046

جزئیات تازه‌ای از راز عطسه و سرفه انسان

در زمان سرفه و به خصوص عطسه انسان نوعی حالت تنفر و انزجار احساس می کند که هرچند آنی و زودگذر است ولی بیشتر از یک حالت ناگوار احساس خوبی به انسان دست می دهد.
کد خبر: ۲۰۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۱ 02 November 2011
دانشمندان می گویند یک سیستم پیشرفته دفاعی در بدن مسئول نوعی احساس تنفر است.

به گزارش «24»، در زمان سرفه و به خصوص عطسه انسان نوعی حالت تنفر و انزجار احساس می کند که هرچند آنی و زودگذر است ولی بیشتر از یک حالت ناگوار احساس خوبی به انسان دست می دهد.

دانشمندان می گویند این حالت و احساس آنی در زمان مشاهده موجودات ترسناکی مثل عنکبوت‌ها، سوسک‌ها، مخاط و مواد دفعی از بدن نیز رخ می دهد که یک سیستم پیشرفته دفاعی در بدن مسئول این احساس تنفر است.

به اصطلاح گفته می شود در صورت مشاهده این صحنه ها حال انسان به هم می خورد که دانشمندان این حالت را عکس العمل طبیعی بدن برای جلوگیری از ابتلا و نزدیکی به موضوع مورد تنفر می دانند.

دکتر وال کورتیس، رئیس تیم تحقیقات پزشکی کالج بهداشت لندن می گوید این احساس تنفر به انسان کمک می کند علاوه بر دوری از آلودگی ها و موجودات ناقل میکروب بدن خود را نیز در برابر آنها قوی کند.

وی در تحقیقات تیمش به این نتیجه رسیده است که نوعی ناقل مواد شیمیایی در بدن به دنبال این احساس تنفر ترشح می شود که قدرت دفاعی بدن در برابر عوامل بیماری زا را بیشتر می کند.

به گزارش بی بی سی، در آزمایشات فیزیولوژی معلوم شده است که احساس تنفر مواد شیمیایی در بدن آزاد می کند که عفونت ناشی از بیماری را بهبود می بخشد و در بازگشت سلامتی به بیماران نیز کمک می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها