بازدید 10202

یوسف پور: شستا شرکت فامیلی ندارد

به منظور تحقیق و تفحص ابتدا به مدت 6 ماه یک طبقه از شرکت شستا در اختیار تیم تحقیق و تفحص قرار گرفت که مجددا سه ماه دیگر حضور تیم تمدید شد.
کد خبر: ۲۰۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۲ 01 November 2011
نایب رئیس هیئت مدیره شرکتهای سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) با بیان اینکه مدرکی مبنی بر تخلف هزار میلیاردی در شستا وجود ندارد گفت: تعدادی از شرکتهای زیر مجموعه شستا مانند "سیمان ساوه" تخلفاتی مرتکب شده اند که این موارد را به دادگاه ارائه کرده ایم.

علی یوسف پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به همکاری همه جانبه با تیم تحقیق و تفحص، افزود: به منظور تحقیق و تفحص ابتدا به مدت 6 ماه یک طبقه از شرکت شستا در اختیار تیم تحقیق و تفحص قرار گرفت که مجددا سه ماه دیگر حضور تیم تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون مجلس، گزارش کامل هیئت تحقیق و تفحص باید پس از جمع بندی ابتدا در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار گیرد، گفت: متاسفانه این اتفاق نیافتاد و قبل از قرائت در مجلس توسط هیئت رئیسه، آقای جعفرزاده مطالبی را عنوان کرده است.

یوسف پور در مورد تخلفات در شرکتهای زیر مجموعه شستا تاکید کرد: تخلف هزار میلیارد تومانی اعلام شده در شرکتهای شستا کذب است و چنانچه مدارکی مبنی بر تخلفات وجود دارد باید در اختیار ما قرار داده شود .

وی به تخلفات برخی از شرکتهای زیر مجموعه شستا اشاره کرد و گفت: تعدادی از شرکتهای زیر مجموعه شستا مانند "سیمان ساوه" تخلفاتی مرتکب شده اند که این موارد را به دادگاه ارائه کرده ایم.

به گفته یوسف پور، یکی از تخلفات انجام شده نیز با اعمال نظر یکی از نمایندگان مجلس بوده که این مورد را نیز هم به دادگاه و هم به مجلس اعلام کرده ایم.

وی در مورد وجود شرکتهای فامیلی در مجموعه شستا نیز اظهار داشت: اینگونه نیست و چنانچه اسنادی در این خصوص در دست است ارائه شود.

نایب رئیس هیئت مدیره شرکتهای سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)همچنین درخصوص پاداشهای میلیونی به برخی مدیران شستا تاکید کرد: پاداشهای ارائه شده براساس مقررات و مصوب مجمع شرکتها انجام می شود و قوانین آن  در شستا وجود دارد که یک مدیر در شرکت چقدر باید پاداش دریافت کند.

یوسف پور گفت: در حال حاضر 120 شرکت زیر مجموعه شستا برای فروش گذاشته شده که 35 شرکت به فروش رفته است و بیش از 100 شرکت مدیریتی دارد.همچنین در 200 شرکت نیز مانند فولاد مبارکه و بانک ملت نیز سهام دارد.

وی در خصوص نظارتهای مستمر که در شرکتهای زیر مجموعه اعمال می شود، افزود: نظارتهای از طریق حراست که هفتگی انجام می شود، دفتر مجامع، تدوین برنامه راهبردی شرکتها و گزارشات مردمی انجام می شود و چنانچه تخلفی انجام شده باشد به مدیرعامل شرکت اطلاع داده و رسیدگی و گزارش می شود.

عضو هیئت مدیره شستا گفت: تمامی تخلفات در شرکتهای زیر مجموعه شستا به هیئت تحقیق و تفحص ارائه شده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها