بازدید 8836

تونس حکم جلب همسر یاسر عرفات را صادر کرد

سخنگوی وزارت دادگستری تونس، گفته است که حکم بازداشت بین‌المللی سعا عرفات به اتهام دست داشتن در فساد مالی خانواده زین‌العابدین بن علی صادر شده است
کد خبر: ۲۰۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۷ 01 November 2011
حکم بازداشت "سها عرفات"، همسر یاسر عرفات، رئیس سابق تشکیلات خودگرادن فلسطین، به اتهام دست داشتن در فساد مالی همسر رئیس‌جمهوری سابق تونس صادر شد.

به گزارش قانون به نقل از خبرگزاری رویترز، سها عرفات سال‌های زیادی را در تونس گذرانده بود و از نزدیکان "لیلی طرابلسی"، همسر رئیس‌جمهور سابق این کشور به شمار می‌آمد.

بن علی و لیلی طرابلسی متهم به فساد مالی هستند و تا کنون چند جلسه از محاکمه آ‌نها به صورت غیابی برگزار شده است. در یکی از پرونده‌ها دادگاه بن علی و همسرش را به اتهام سرقت و در اختیار داشتن مواد مخدر و اسلحه، محکوم کرده است.

"شکری النفطی"، سخنگوی وزارت دادگستری تونس، گفته است که حکم بازداشت بین‌المللی سعا عرفات به اتهام دست داشتن در فساد مالی خانواده زین‌العابدین بن علی صادر شده است.

سها عرفات که در مجمع الجزایر مالت به سر می‌برد به سایت "تایمز مالت" گفت که هیچ اخطاری رسمی دریافت نکرده‌ و از صدور حکم بازداشت شوکه شده است.

عرفات همچنین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه، اتهام‌های خود را رد کرد و گفت: «تمام اتهام‌هایی که به من زده شده و رسانه‌ها منعکس کرده‌اند رد می‌کنم. من آماده هستم تمام اسنادی که در اختیار دارم را ارائه دهم. حقوقدانی تونسی را وکیل قرار دادم تا این اسناد را ارائه دهد.»

دهه هشتاد و اوایل دهه نود قرن گذشته، هنگامی که سازمان آزادی بخش فلسطین در تبعید به سر می‌برد، خانواده یاسر عرفات در تونس ساکن شدند.

پس از درگذشت این رهبر فلسطینی در سال 2004، همسرش تابعیت تونسی دریافت کرد.

سها عرفات همواره در کنار لیلی طرابلسی همسر بن علی دیده می‌شد. اما در سال 2007 پس از درگرفتن اختلاف میان این دو، بن علی دستور دستور داد تابعیت سها عرفات باطل و از تونس اخراج شود. از آن هنگام او در مجمع الجزایر مالت به سر می‌برد.

یکی از اتهام‌های همسر یاسر عرفات در تونس، دست داشتن در تاسیس مدرسه‌ای با مشارکت لیلی طرابلسی است. عرفات این اتهام را رد کرده و گفته است که در سال 2007 با فروختن سهم خود به اسماء محجوب یکی از نزدیکان همسر بن علی، رابطه خود را با این پروژه قطع کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل