بازدید 4601

دستگیری 100 عامل بعثی در زادگاه‌ صدام

طی یک عملیات نظامی ، 100 عضو سابق حزب بعث که‌ از سوی دادگاهای عراق حکم بازداشت آنها صادر شده‌ بود ، بازداشت شدند.
کد خبر: ۲۰۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۷ 01 November 2011
سخنگوی اداره‌ پلیس استان صلاح الدین گفت: طی یک عملیات نظامی ، 100 عضو سابق حزب بعث که‌ از سوی دادگاهای عراق حکم بازداشت آنها صادر شده‌ بود ، بازداشت شدند.

سرگرد "جابر الزلمی" سخنگوی اداره‌ پلیس استان صلاح الدین در گفت‌وگو با فارس از دستگیری 100 عضو حزب منحله‌ بعث در شهر تکریت زادگاه‌ "صدام حسین" دیکتاتور سابق عراق خبر داد.

وی اظهار داشت: طی یک عملیات نظامی ، 100 عضو سابق حزب بعث که‌ از سوی دادگاهای عراق حکم بازداشت آنها صادر شده‌ بود ، بازداشت شدند.

الزلمی از ارائه‌ جزئیات بیشتر و اتهام افراد دستگیر شده‌ ، خوداری کرد و گفت: اتهام آنها فعلا رسانه‌ای نمی شود و این افراد در روزهای آینده‌ به‌ بغداد منتقل می شوند.

پیش از این دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای به‌ نقل از "نوری المالکی" ، دستگیری 605 سرکرده‌ حزب بعث در نهادهای امنیتی دولت عراق را اعلام کرد.

در این بیانیه‌ کوتاه‌  آمده‌ بود: دولت عراق، 605 سرکرده‌ حزب بعث را در نهادهای امنیتی که‌ کودتای نظامی علیه‌ دولت را طرح ریزی کرده‌ بودند، دستگیر کرده‌ است.

گروههای مختلف سیاسی و دینی عراق از طرح دولت برای دستگیری بازماندگان سابق حزب بعث استقبال کردند.

خطیب جمعه‌های نجف اشرف مقابله‌ با عوامل حزب بعث را یک وظیفه‌ دینی و انسانی دانست و به‌ خبرنگار خبرگزاری فارس گفت:حزب بعث عامل اصلی تمامی مشکلات همه‌ مردم عراق در 50 سال گذشته‌ است و دولت موظف است با بازماندگان این حزب به‌ شدت برخورد کند.

"بهاء الاعرجی" رئیس فهرست الاحرار در پارلمان عراق نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد اظهار داشت: دولت باید وزارتخانه‌ها و نهادهای امنیتی خود را از وجود بازماندگان بعث و حتی کسانی که‌ پیرو افکار این حزب هستند ، پاکسازی کند.

وی افزود: وجود افراد بعثی در داخل نهاد های امنیتی و اطلاعاتی ، باعث بروز مشکلات فراوانی می شود ، زیرا این افراد همیشه‌ در حال نقشه‌ و برنامه‌ریزی برای براندازی دولت عراق هستند ، پس نباید به‌ آنها اعتماد کرد و باید آنها را پاکسازی کرد.

الاعرجی مجازات شدید" برای عوامل طرح کودتای اخیر علیه‌ دولت المالکی"  را خواستار شد و گفت: باید به شدت این افراد مجازات شوند ، زیرا طرح کودتا علیه‌ یک دولت منتخب و قانونی ، مسئله‌ کوچکی نیست که‌ بتوان به‌ آسانی آن را هضم کرد و در قبال آن گذشت کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها