بازدید 6056

نخست وزیر لیبی معرفی شد

اعضای شورای ملی انتقالی لیبی شامگاه دوشنبه گردهم آمدند تا نخست وزیر جدید را انتخاب کنند و الکیب در رای گیری که در مقر این شورا در طرابلس برگزار شد بیست و شش رای از پنجاه و یک رای را به خود اختصاص داد و به عنوان اولین نخست وزیر لیبی بعد از حکومت معمر قذافی انتخاب شد.
کد خبر: ۲۰۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۱ 01 November 2011
دبیرکل شورای انتقالی لیبی دوشنبه شب از انتخاب عبدالرحیم الکیب به عنوان نخست وزیر جدید دولت انتقالی این کشور خبر داد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، مصطفی المناع گفت: اعضای شورای ملی انتقالی لیبی شامگاه دوشنبه گردهم آمدند تا نخست وزیر جدید را انتخاب کنند و الکیب در رای گیری که در مقر این شورا در طرابلس برگزار شد بیست و شش رای از پنجاه و یک رای را به خود اختصاص داد و به عنوان اولین نخست وزیر لیبی بعد از حکومت معمر قذافی انتخاب شد.

الکیب سال هزار و نهصد و هفتاد و سه در رشته مهندسی برق در مقطع لیسانس از دانشگاه طرابلس فارغ التحصیل شد.  وی در سال هزار و نهصد و هفتاد و شش مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه کالیفرنیا اخذ کرد سپس در سال هزار و نهصد و هشتاد و چهار با مدرک دکترا از دانشگاه کارولینای شمالی در آمریکا فارغ التحصیل شد.

الکیب سال هزار و نهصد و هشتاد و پنج به عنوان استادیار رشته مهندسی برق در دانشگاه آلاباما مشغول به کار و در سال هزار و نهصد و نود و شش رتبه استادی گرفت و به عنوان استاد در دانشگاه های ایالت کارولینا و دانشگاه آلاباما ، دانشگاه آمریکایی شهر الشارقه امارات و اخیرا در دانشکده نفت این کشور فعالیت می کرد.

الکیب یک محقق و پژوهشگر در زمینه مهندسی انرژی برق است و کارهای تحقیقاتی و پژوهشی زیادی در این زمینه دارد.

 الکیب تاکنون جوایز علمی مختلفی در حوزه تخصصی خود کسب کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس