بازدید 39732

تأیید اخراج دو کاروان ایرانی از مدینه

نکته قابل تأمل دیگر اینکه این روادیدهای مخدوش را کنسولگری عربستان در مشهد صادر کرده که این موضوع باید پیگیری شود که چرا سرکنسول عربستان روادیدهای بدون کد صادر کرده است.
کد خبر: ۲۰۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۸ 31 October 2011
معاون کنسولی و پارلمانی وزیر امور خارجه اخراج دو کاروان ایرانی  از مدینه را تأیید کرد.

قشقاوی در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر گفت: با دریافت خبر مشکل 150 زائر ایرانی در فرودگاه مدینه، وزارت امور خارجه از طریق سفارت ایران در ریاض و سرکنسولگری ایران در جده موضوع را پیگیری کرد.

وی افزود: این اخراج به دلیل آن بوده است که روادید زائران این کاروان‌ها مخدوش بوده و شناسه روادید آنان پس از پیگیری مأموران سعودی در فرودگاه مدینه، غیرمنطبق با اطلاعات مندرج در رایانه آنها تشخیص داده شده است.

قشقاوی با بیان اینکه این کاروان‌ها خارج از سازمان حج و زیارت و رأساً برای دریافت روادید از طریق کنسولگری عربستان در مشهد اقدام کرده‌ بودند گفت: با آنکه سال گذشته نیز چنین اتفاقی در جده افتاده بود انتظار نمی‌رفت که افرادی خارج از سازمان حج و زیارت به گرفتن روادید اقدام کنند اما متأسفانه این کار صورت گرفته است.

وی افزود: نکته قابل تأمل دیگر اینکه این روادیدهای مخدوش را کنسولگری عربستان در مشهد صادر کرده که این موضوع باید پیگیری شود که چرا سرکنسول عربستان روادیدهای بدون کد صادر کرده است.

معاون کنسولی و پارلمانی وزیر امور خارجه گفت: این وزارتخانه نهایت تلاش خود را برای پیگیری این موضوع انجام داده است اما به دلیل حضور مسافران فراوان در فرودگاه جده و مخدوش بودن شناسه روادیدها درمورد حل این مشکل خوشبین نیستم.

وی افزود: بر اساس آخرین خبر، 80 نفر از زائران این کاروان‌ها تاکنون اخراج شده اند.

برخی پایگاه‌های خبری از اقدام مأموران سعودی در متوقف کردن دو کاروان زائران ایرانی به ظرفیت 150 نفر در فرودگاه مدینه منوره خبر داده بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل