بازدید 3423

موافقت با عضویت کامل فلسطین در یونسکو

یونسکو پیشتر موافقت اولیه خود را با عضویت کامل فلسطین اعلام کرده بود که این اقدام، خشم صهیونیستها و آمریکایی ها را به دنبال داشت.
کد خبر: ۲۰۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۴ 31 October 2011
رسانه های خارجی لحظاتی پیش از موافقت با عضویت کامل فلسطین در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد(یونسکو) خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد : در نشست مجمع عمومی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (UNESCO) با عضویت کامل فلسطین در این نهاد جهانی موافقت شد.

بر اساس این گزارش، عضویت کامل فلسطین نیاز به موافقت دو سوم اعضای یونسکو نیاز داشت.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد که به‌طور خلاصه یونسکو نامیده می‌شود، یکی از سازمانهای تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد است که درسال ۱۹۴۵ میلادی تشکیل شد. هدف این سازمان کمک به صلح و امنیت در جهان از راه همکاری بین‌المللی در زمینه‌های آموزشی و علمی و فرهنگی به منظور افزایش احترام به عدالت و قانون‌مداری و حقوق بشر، بر پایه منشور سازمان ملل متحد است.

193 کشور عضو یونسکو هستند؛ مقر آن در پاریس پایتخت فرانسه است و دفترهایی در کشورهای مختلف دارد.
 
خاطر نشان می شود یونسکو پیشتر موافقت اولیه خود را با عضویت کامل فلسطین اعلام کرده بود که این اقدام، خشم صهیونیستها و آمریکایی ها را به  دنبال داشت.

"هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا که نمی توانست خشم خود را از این اقدام یونسکو پنهان کند، مدعی شده بود: این اقدام غیر قابل توجیه است، زیرا در شرایطی که موضوع به شورای امنیت سپرده شده این اقدامی غیر معمول است که سازمانهای وابسته به سازمان ملل چنین اقدامی انجام دهند، زیرا اخذ تصمیمات درباره کشورها باید در سازمان ملل انجام شود نه سازمانهای فرعی آن.
 
وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز با صدور بیانیه ای ادعا کرده بود: یونسکو در حالی که در قبال تغییرات گسترده در خاورمیانه سکوت اختیار کرده در شرایط کنونی تصمیماتی درباره موضوع اسرائیل و فلسطین اتخاذ کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار