بازدید 7805

سوال و جواب افروغ و فرمانده ناجا

کد خبر: ۲۰۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۳ 31 October 2011
روز گذشته دکتر افروغ استاد دانشگاه، همزمان با سردار احمدی مقدم فرمانده ناجا در غرفه جهان نیوز در نمایشگاه مطبوعات حاضر شدند که این حضور همزمان با گفت وگوئی کوتاه میان این استاد برجسته جامعه شناسی و بالاترین مقام مسوول در حوزه امنیت انتظامی شهرها همراه شد.

 آنچه در ادامه امده است سوال دکتر افروغ و پاسخ فرمانده ناجا است.

دکتر عماد افروغ: من از این فرصت استفاده می کنم و پرسش ساده ای که قبلا هم مطرح کردم اما احتمالا به شما منتقل نشده بود را مجددا مطرح می کنم. ما چرا در ایران شاهد گشت پیاده پلیس نیستیم؟حضور این گشت ها در بالا بردن ضریب امنیت در شهرها بسیار موثر است.

سردار احمدی مقدم: گشت پیاده در گذشته بوده است .تهران و همه شهرها بلوک بندی بودند. در همه معابر چند پلیس یا پیاده و یا با دوچرخه و موتور گشت داشتند. اما با گسترش شهرها این گشت ها کنار گذاشته شد.

دکتر افروغ: البته این گشت ها الان در انگلستان وجود دارد.

سردار احمدی مقدم: الان با رشد روزافزون فناوری از روش های مکمل استفاده می کنند. بطور نمونه از دوربین ها در معابر شهری استفاده می شود و البته در کنار آن حضور به موقع و به هنگام پلیس است.

حتی شما در کشورهای اروپائی هم کمتر پلیس پیاده با یونیفورم می بینید . تلاش شان بر این است که مردم احساس کنند که همه جا پلیس هست و جائی نیست که مردم احساس کنند دیده نمی شوند.البته در ایران این مساله نیاز به فرهنگ سازی دارد.چون شهر نشینی بی محابا در حال گسترش است و نرخ گسترش پلیس با شهر نشینی هماهنگ نیست و با رشد جمعیت و توسعه کشور نیز همراه نمی باشد لذا ما دچار یک عقب ماندگی در پاسخگوئی به این مطالبه شدیم.

بنابراین حرف شما درست است. البته من باید بگویم که ما سازمان های مکمل دیگر هم داریم که می توانند به کمک ما بیانید. مثلا بسیج می تواند به کمک ما بیاید و خودشان هم علاقه مند هستند.می توانند لباس یونیفورم خاصی داشته باشند و شب ها در محلات گشت بزنند.این گشت های غیر مسلح می تواند در افزایش امنیت موثر باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر