بازدید 7173
رضایی:

آمریکا تحریم را بردارد بعد پیشنهاد مذاکره بدهد

اگر حقیقتا بنای مذاکره با ایران را دارید تحریمها علیه ایران را بردارید و آن وقت صحبت از مذاکره کنید.
کد خبر: ۲۰۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۶ 30 October 2011
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنان مقام معظم رهبری در کرمانشاه را سرآغازی برای تغییر در ساز و کار اداره کشور ارزیابی کرد و گفت: معتقدم تغییر و تحولات در سیستم اداره کشور می تواند به نشاط و پویایی کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی روز یکشنبه در حاشیه اولین همایش آموزش در ایران 1404 که در سالن رازی تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره تغییر نظام سیاسی که از سوی مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان استان کرمانشاه مطرح شده بود، گفت: سخنان مقام معظم رهبری در کرمانشاه سرآغازی برای تغییر در ساز و کار اداره کشور است البته نظام ما مرتب در حال تغییر و تحول است و ولایت فقیه در این زمینه نقش تاثیرگذاری را ایفا می کند.

وی تصریح کرد: معتقدم تغییر و تحولات در سیستم اداری کشور می تواند به نشاط و پویایی کمک کند، البته نباید عجله کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت باید با یک تیم منسجم فعالیت کند، افزود: درساختار فعلی نظام، رهبر و رئیس جمهور نقش تاثیرگذاری دارند و با وجود جایگاه ولایت فقیه دیگر فرد دیگری در عرض رهبری نمی تواند نقش مدیریت در نظام را بر عهده بگیرد، به همین دلیل باید دولت با یک تیم تعیین شده مدیریت کشور را در حوزه های سیاست، اقتصاد و امنیت دنبال و پیگیری کند.

رضایی در ادامه به فرصت های طلایی ایران اشاره کرد و در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره اینکه فرصتهای ایران را در حال حاضر در حوزه های سیاست داخلی و خارجی چگونه ارزیابی می کنید، گفت: ملت ایران تشنه پیشرفت و قدرت هستند و من از نزدیک شاهد هستم که ملت با تمام وجود این دو مقوله را دنبال می کنند به طوری که این جدیت در دوران دفاع مقدس نیز بود و باید از تمامی ظرفیت ها به بهترین شکل استفاده شود.

وی یکی از ظرفیت های ایران را استفاده از جوانان دانست و گفت: کشور ایران یکی از کشورهایی است که جوانان زیادی را دارد و باید از حضور آنها به بهترین شکل استفاده کرد.

رضایی اظهار داشت: البته بسیاری از نسل اولی ها از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی در میان ما هستند و می توانند تجربیات گذشته را به نسل جدید منتقل کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص ظرفیت ایران در حوزه سیاست خارجی اظهار داشت: امروز ایران از ظرفیت قابل قبولی در حوزه سیاست خارجی برخوردار است چرا که آمریکا با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده است ، به همین دلیل معتقدم باید از این ظرفیت ها نیز در حوزه سیاست خارجی استفاده کرد.

خبرنگاری در ادامه از رضایی درباره صحبتهای هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اظهار علاقه آمریکا برای ارتباط با ایران سئوال کرد که وی در پاسخ گفت: آمریکا دچار سردرگمی شده است چرا که تمام برنامه های آنها برای مقابله با ایران شکست خورده است و منطقه بدون ایران نظم نخواهد داشت.

رضایی با بیان اینکه آمریکا در این 30 سال تمام تلاش خود را به کار بست تا با فشارهای سیاسی و تحریم های متعدد ایران را با مشکل مواجه کند، افزود: برنامه های آنها نیز محقق نشد بنابراین اظهارنظر وزیر امور خارجه آمریکا درباره ارتباط و مذاکره با ایران به هیچ وجه قابل قبول نیست چرا که تاکنون زمینه های عقلانیت در سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران مشاهده نشده است.

وی خطاب به مسئولان آمریکا گفت: اگر حقیقتا بنای مذاکره با ایران را دارید تحریمها علیه ایران را بردارید و آن وقت صحبت از مذاکره کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار