بازدید 8512
۸

رهبری که گویا یادمان رفته است از او الگو بگیریم...!

به راستی، چگونه می‌توان لبخندهای نوجوانانی را که در شبی تاریک از موج‌های سهمگین اروندرود گذشتند و به سنگرهای بتونی بعثیون در ساحل فاو حمله کردند و پیروزی دیگری برای رزمندگان آفریدند، فراموش کرد؟ و چگونه می‌توان به فتح قله‌های سربلند کردستان در اوج سرما و یخبندان بی اعتنا بود؟ فراموشی و کم اعتنایی به آن همه ایمان و وفاداری، گناهی است نابخشودنی که باید از آن به خدا پناه برد.
کد خبر: ۲۰۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۹ 30 October 2011
سرویس دفاع مقدس ـ هشتم آبان، سالروز شهادت نوجوان بسیجی محمد حسین فهمیده به عنوان روز بسیج دانش‌آموزی نامیده شده تا یاد و خاطره 36 هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس زنده بماند.

به گزارش «تابناک»، در میان «داوطلبان» عرصه دفاع از کشور در هشت سال جنگ تحمیلی، دانش‌آموزان بیشترین نمود را داشتند و توانستند با فداکاری‌های خود، نام خویش را در کنار مردان بزرگ این دیار قهرمان‌پرور ثبت کنند.

هنوز فراموش نکرده‌ایم، با آغاز تهاجم ارتش بعث عراق به سرزمینمان، همه به پا خاستند تا از شرف، ناموس و خاک مقدس خویش و انقلاب نوپای ایران اسلامی ـ که ثمره خون ده‌ها هزار شهید و جانباز بود ـ ‌دفاع کنند؛ آن هم در برابر دشمنی که جبهه استکبار به پشتیبانی‌اش برخاسته بود.

شهید بزرگوار حسین فهمیده

مردم مسلمان آمده بودند تا بار دیگر، درسی فراموش نشدنی به متجاوز بدهند و در این میان، دانش‌آموزان با غیرت و شجاع از پشت میزهای درس ـ داوطلبانه نه به اجبار ـ برخاستند و راهی جبهه‌ها شدند. حضور این نوجوانان دلیر در میدان دفاع از میهن، تصاویری ماندگار در ذهن تاریخ ایران به یادگار گذاشت که از آن جمله، می‌توان به شهادت دلیرانه دانش‌آموز شهید محمد حسین فهمیده اشاره کرد.

حکایت حضور دانش‌آموزان بسیجی در آن سال‌ها، برگ برنده و تابلوی افتخار نسلی بود که با نفس بهشتی امام روح‌الله (ره) به جنبش آمدند. انان نونهالانی بودند که به نسیم معطر فداکاری و ایمان به ثمر نشستند. غنچه‌هایی بودند که در بهار اخلاص شکوفا شدند و نوجوانانی بودند که به برکت همسنگری با مردانی الهی جوانانی نترس و شجاع شدند. بارها دیدم که این بزرگان کوچک توانستند در اوج خون و خطر، ده‌ها تن از نیروهای ارتش متجاوز بعث را به اسارت درآورند.

حیرت جهانیان در برابر این همه انکارشدنی نبود که به چشم خود می‌دیدند، نوجوانانی که روزهای بازی و نشاطشان را در سخت‌ترین میدان‌ها می‌گذراندند؛ حماسه‌هایی بی‌نظیر آفریدند و دشمن تا بن دندان مسلح را به زبونی کشاندند. این نوجوانان جوانمرد، بدون آنکه به مادیات بیندیشند، وفاداری‌شان به ولی و امام خود را با وصیتنامه‌های سرشار از ایمان و خلوص به اثبات می‌رساندند؛ وصیتنامه‌هایی که گاهی نویسندگان آنان هنوز مویی به صورتشان روییده نشده بود، ولی از مردان بزرگ پیشی گرفته بودند تا آنجا که مراد بسیجیان حضرت امام خمینی (ره)، مطالعه این وصیتنامه‌ها را سفارش کردند.

کوه‌های سر به فلک کشیده غرب و دشت‌های سوزان جنوب، هرگز آن همه فداکاری و از جان گذشتگی این عزیزان را فراموش نکرده است.

به راستی، چگونه می‌توان لبخندهای نوجوانانی را که در شبی تاریک از موج‌های سهمگین اروندرود گذشتند و به سنگرهای بتونی بعثیون در ساحل فاو حمله کردند و پیروزی دیگری برای رزمندگان آفریدند، فراموش کرد؟ و چگونه می‌توان به فتح قله‌های سربلند کردستان در اوج سرما و یخبندان بی اعتنا بود؟

فراموشی و کم اعتنایی به آن همه ایمان و وفاداری، گناهی است نابخشودنی که باید از آن به خدا پناه برد.

و... امروز بسیج دانش‌آموزی وارث آن ولایتمداری آمیخته با بصیرت و وظیفه‌شناسی است که می‌باید با بهره‌گیری از آن تجربه موفق و تاریخی، نقش خود را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ـ که برافراشتن پرچم اسلام بر فراز بام جهان است ـ ادامه دهد.

دانش‌آموزان بسیجی امروز باید بدانند که رسیدن به روزهای خوش پیروزی، در گروی جهاد علمی و تلاش همه جانبه پژوهشی است که همواره رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید داشته‌اند و نهادهای علمی را بدان امر فرموده‌اند.

امروز را که به نام دانش‌آموزان شهید هشت سال دفاع مقدس مزین و متبرک شده است، گرامی می‌داریم و به ارواح پاک آن بزرگ‌مردان درود می‌فرستیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
یادش گرامی باد وخاکش تاجی ازافتخار برسر ما
همیشه این سوال برایم بوده است چرا در خرمشهر مکانی که شهید فهمیده به زیر تانک دشمن رفته مشخص نیست؟
خدا رحمتش كند.
اسطوره جاويدان يادت گرامي
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار