بازدید 4252

توافق جدید نفتی ایران - ترکیه

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه مطابق با قراردادهای جدید حجم صادرات نفت به ترکیه تا سقف 7.5 میلیون تن قابل افزایش است، تصریح کرد: در شرایط فعلی به طور متوسط روزانه 150 هزار بشکه نفت خام به ترکیه صادر می شود.
کد خبر: ۲۰۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹ 30 October 2011
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت با اشاره به امضای قراردادهای جدید افزایش صادرات نفت به ترکیه اعلام کرد: با وجود بحران اقتصاد جهانی بهای سبد نفتی ایران هنوز بالای 100 دلار است.

سیدمحسن قمصری در گفتگو با مهر با اشاره به امضای قراردادهای جدید صادرات نفت به ترکیه، گفت: بر اساس قراردادهای جدید امضا شده با ترکیه حجم صادرات نفت ایران به این کشور همسایه افزایش می یابد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه مطابق با قراردادهای جدید حجم صادرات نفت به ترکیه تا سقف 7.5 میلیون تن قابل افزایش است، تصریح کرد: در شرایط فعلی به طور متوسط روزانه 150 هزار بشکه نفت خام به ترکیه صادر می شود.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه امکان افزایش حجم صادرات نفت تا سقف 180 هزار بشکه در روز به ترکیه وجود دارد، اظهار داشت: نفت صادراتی ایران از طریق نفتکشها در دریای مدیترانه تحویل خریداران ترکیه ای می شود.
 
به گزارش مهر، در جولای سال‌جاری میلادی، ایران با صادرات 1.3 میلیون تن نفت خام به ترکیه در بین 22 کشور صادرکننده نفت، مقام نخست بازار نفتی این کشور همسایه را تصاحب کرده است.
 
پس از جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین تامین‌کننده نفت ترکیه، عراق با صادرات 430 هزار و 869 تن نفت در جایگاه دومین صادرکننده نفت به ترکیه قرار داشته است.
 
نفت ایران هنوز 100 دلاری است
 
وی همچنین با بیان اینکه با وجود بحران اقتصادی در اروپا بهای سبد نفت صادراتی ایران هنوز بالای 100 دلار به ازای هر بشکه است، تاکید کرد: در روزهای اخیر هر بشکه نفت خام صادراتی ایران با قیمت 104 دلار در بازارهای جهانی معامله شده است.
 
قمصری با اشاره به توقف عرضه نهمین محموله نفت خام در بورس، تبیین کرد: شرکت ملی نفت ایران امادگی از سرگیری مجدد عرضه نفت خام به بورس را دارد.
 
مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران همچنین با رد افزایش صادرات تک محموله نفت خام ایران به خریداران خارجی به مهر گفت: ازسالهای گذشته تاکنون 15 درصد نفت خام صادراتی ایران در قالب قراردادهای تک محموله "اسپات" به خریداران خارجی تحویل شده است.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در حال حاضر ایران هیچگونه نفت فروخته نشده و یا روی آب در خلیج فارس، ندارد، یادآور شد: افزایش تقاضا برای خرید نفت خام صادراتی ایران به گونه ای بوده که در شرایط فعلی حتی مخازن ذخیره سازی پایانه نفتی خارگ با کاهش ذخیره نفت روبرو شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی