بازدید 3635

درخواست فعالان سیاسی از وليعهد عربستان

وليعهد عربستان ادامه داد: به خاطر اعتمادي كه فرزندان پادشاه، خانواده‌اش، تمامي اعضاي خانواده سلطنتي و شهروندان سعودي به من داشتند، بسيار خوشحال هستم اما در قبال كشور و ملتم احساس مسئوليت مي‌كنم و تحت امر پادشاه به وظايفم عمل خواهم كرد.
کد خبر: ۲۰۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۱ 30 October 2011
وليعهد جديد عربستان در نخستين سخنراني‌اش بعد از احراز پست وليعهدي اين كشور اعلام كرد: انتخاب من به عنوان وليعهد، مسئوليت بزرگي را در قبال زنان و مردان عربستان بر دوشم نهاد.

به گزارش ايسنا به نقل از شبكه العربيه، نايف بن عبدالعزيز، وليعهد عربستان ضمن تشكر از ملك عبدالله بن عبدالعزيز، پادشاه اين كشور گفت: به خاطر اعتماد پادشاه به من از وي متشكرم و معتقدم وظيفه مهمي را بر عهده گرفته‌ام.

وي خاطرنشان كرد: بعد از انتخابم به عنوان وليعهد با تمام وجود براي موفقيت كشورم تلاش مي‌كنم.

وليعهد عربستان ادامه داد: به خاطر اعتمادي كه فرزندان پادشاه، خانواده‌اش، تمامي اعضاي خانواده سلطنتي و شهروندان سعودي به من داشتند، بسيار خوشحال هستم اما در قبال كشور و ملتم احساس مسئوليت مي‌كنم و تحت امر پادشاه به وظايفم عمل خواهم كرد.

وي خاطرنشان كرد: امير سلطان بن عبدالعزيز، وليعهد سابق از زمان جواني‌اش خدمات زيادي به كشور كرد و از زماني كه شاهزاده رياض بود تا زماني كه به وليعهدي رسيد، تنها در جهت خدمت به مردم تلاش كرد. اگر مي‌شد كه از عمر ما كاسته مي‌شد، تا به عمر او اضافه شود، اين كار را مي‌كرديم.

وليعهد جديد عربستان تاكيد كرد: من و امير سلطان بن عبدالعزيز تحت رهبري ملك عبدالله، ملك سعود، ملك فيصل، ملك خالد و ملك فهد خدمت كرديم. ملك عبدالله بن عبدالعزيز توانست به لطف رهبري مناسبش كشور را امن نگه دارد.

اين در حالي است كه فعالان عربستاني از وليعهد جديد كشورشان خواستند تا زندانيان سياسي را كه بدون هيچ دليل روشني تحت بازداشت هستند، آزاد كند.

همچنين فعالان عربستاني كه تعدادشان 91 فعال از جناح‌هاي مختلف بود و اكثرشان زن بودند در بيانيه‌اي خواهان لغو ممنوعيت ‌سفر برخي فعالان شدند.

در اين بيانيه تاكيد شده كه مساله زندانيان مساله مهمي است و موجب ناراحتي تمامي شهروندان، سازمان‌ها و فعالان حقوق بشر شده است.

امضاكنندگان اين بيانيه، آزادي فوري متهمان در پرونده‌هاي آزادي بيان را كه بدون هيچ دليل قانوني بازداشت شده‌اند، خواستار شدند و خطاب به امير نايف كه همچنان پست وزارت كشور را نيز در اختيار دارد، اعلام كردند: اميدواريم مسئوليت جديد شما موجب شود كه رنج خانواده‌هاي زندانيان پايان يابد و صفحه نااميدي بسته شود.

در اين بيانيه آمده است: چنين گامي صفحه جديدي را باز خواهد كرد كه همسو با خواسته‌هاي ملت است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها