بازدید 24694

دوچرخه‌های اسلامی بانوان در راه بازار

با توجه به نیازهای جسمی بانوان، تغییر عمده‌ای نیز در دوچرخه‌ها انجام گرفت و کمی برقی شده‌اند / این طرح به صورت پایلوت در پارک بانوان (بهشت مادران) در حال انجام است.
کد خبر: ۲۰۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۸ 02 November 2011
سرویس اجتماعی ـ محدودیت استفاده از دوچرخه برای بانوان در سطح شهر، یکی از دغدغه‌های مسئولانی شده است که بر‌ای رفع آلودگی هوای پایتخت، بهترین وسیله را دوچرخه می‌دانند؛ بنابراین، در همین راستا، برخی به فکر افتادند تا این وسیله پاک را برای استفاده بانوان بهینه‌سازی کنند.


 
سیدمحمد حسینی، رئیس هیأت مدیره یکی از شرکت‌های طراح دوچرخه برای بانوان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار «تابناک» اظهار داشت: برای طراحی این دوچرخه، چهار ماه وقت صرف شده تا مشکلات شرعی که برای دوچرخه عنوان می‌شد، رفع شود و با توجه به نیاز‌های جسمی بانوان، یک تغییر عمده نیز در دوچرخه‌ها صورت گرفت و کمی برقی شده‌اند.

حسینی با اشاره به طرح دوچرخه سواری و سلامت گفت: این طرح به صورت پایلوت در پارک بانوان (بهشت مادران) در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: طرح دوچرخه سواری سلامت با هدف کاهش بیماری بانوان مطرح شده و هم‌اکنون نیز یکی از روش‌های درمان برای کسانی است که عمل باز می‌کنند و توسط پزشکان توصیه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نخستین شبکه دوچرخه سواری توسط این گروه راه‌اندازی شده، افزود: هم‌اکنون تنها راه چاره برای از بین بردن ترافیک پایتخت، استفاده از دوچرخه است و تا محدودیت استفاده از دوچرخه برای بانوان در تهران رفع نشود، طرح دوچرخه با شکست روبه‌روست.

شبکه‌های دوچرخه سالانه هفتصد میلیون تومان هزینه دارند

حسینی در ادامه گفت: هرچند شبکه دوچرخه در حال حاضر سالانه برای شهرداری هفتصد میلیون تومان هزینه‌ در بر دارد؛ اما به صورت عملی ما شبکه‌ای را داریم که تنها با دریافت دویست تومان به افراد دوچرخه تحویل می‌دهد و همین مبلغ اندک، مخارج شبکه را تأمین می‌کند.

وی افزود: استقبال مردم از دوچرخه خوب است، ولی کافی نیست، باید زیرساخت‌ها، مسیر رفت و آمد دوچرخه را آماده و تلاش کنیم تا موانع استفاده دوچرخه برای بانوان را برطرف کنیم تا این قشر از جامعه نیز بتوانند از آن بهره گیرند.

وی خاطرنشان کرد: طراحی دوچرخه ویژه بانوان به پایان رسیده و در مرحله مدل‌سازی است، اگر برای تولید آن کمک شود تا دو ماه آینده، شاهد ورود دوچرخه‌های اسلامی در سطح شهر خواهیم بود.

حسینی گفت: هرچند در طرح دوچرخه‌های اسلامی، دیگر دوچرخه‌ای در کار نیست، بلکه سه چرخ جایگزین می‌شود، ولی امیداریم روزی ببینیم که هر طرح و ایده‌ای را سیاسی نکنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵۴
نگفتم تابناک بزودی دوچرخه اسلامی متولد می شود؟! ( توی مطلب قبلی مربوط به دوچرخه سواری بانوان)
شما را به خدا نام مقدس اسلام را تنزل ندهید می خواهید کاری کنید بانوان با حجاب دوچرخه سواری کنند خوب انجامش دهید دیگر چرا از خودتان اصطلاح تولید می کنید؟ آنهم سوء استفاده از نام مبارک و مقدس اسلام!!
به نظر من آنچه در ایران بیشتراز همه چیز باید تغییر کرده ودرهمه سطوح تصحیح گردد ابزار نیست بلکه فکر است ، این تفکرات اجرایی غلط است که اینهمه مصیبت فرهنگی در همه ابعاد رابوجود آورده است ، غرور فکری یا تعصبات خشک، ندانم کاری ، غیر تخصصی کارکردن مسئولین و... همه باعث تضعیف فرهنگ و اجتماع شده که باز هم ادامه دارد.وگر نه کار ها به این سختی ها هم نیست.
من که نفهمیدم شرع به دوچرخه سواری بانوان چکار داره حتما به جای دوچرخه میخوان چند چرخه بدن که درست بشه اخه بانوان میخوان ورزش کنن نه اینکه دوچرخه برقی سوار شن
یکی بیاد بگه چه خبره
نه اينكه خانمهايي كه توي سطح شهر يا در پاركها دوچرخه سواري مي كنند خيلي اسلامي هستند، واسه همين هم دوچرخه اسلامي براشون ميارن كه مبادا اعتقاداتشون خدشه دار بشه. خدا ... رو بگم چيكار بكنه، البته بيچاره رو داشتند مثله ميكردند سر اين دوچرخه سواري. يادته؟
بسیار عالی است
چرا باید دوچرخه تبدیل به سه چرخه بشود؟ لطفاً چیزی طراحی کنید که موجب سرافکندگی و استهزای خانمها نشود. استفاده ی روزافزون خودروی شخصی توسط خانمها این روزها باعث بروز بسیاری مشکلات جسمی برای ایشان شده. خانمهای زیادی هستند که در صورترفع موانع دوچرخه سواری مایلند کارهای کوچک و مثلاً خریدهای خود را با دوچرخه انجام دهند ولی اگر این وسیله اسباب استهزاء آنها در جامعه شود، همچنان از همان خودرو استفاده خواهند کرد. لطفاً نظر من را یه عنوان کسی که همواره آرزوی استفاده از دوچرخه داشته ولی به دلیل شاءن و جایگاه اجتماعی خود قادر به انتخاب آن نیست، منعکس کنید.
يك كار خوب و عاقلانه اما دير هنگام
چطور عقب موتور نشستن زنان اشكال ندارددوچرخه سواري اشكال دارد؟
اشكال در قلب و عقل آدمهاست است حال در هر كاري كه مي خواهد طرف مشغول به آن باشد نه وسيله و مكان و امثالهم
به نظر من می تونن از مدلی که برای کودکان بصورت 3 چرخه استفاده میشه استفاده بکنند خیلی جالب میشه .
تمام مشكلات مملكت حل شده فقط دوچرخه سواري خانمها شده دغدغه آقايان كه انشااله با درايت و توجه مسئولين اين امر هم حل خواهد شد البته ميدونيد كه راه حل قضيه در نهايت آنست كه اصلا" چرا خانمها بايد دوچرخه سواري كنند چه معنا دارد
یه عکسی ازش میذاشتی دیگه!
مخترع بیچاره دوچرخه فکر نوع اسلامیشو نکرده بوده؟؟؟!!!!!!!
حالا مثلا" دوچرخه چه تفاوتی با سه چرخه دارد؟
راستي تابناک سريعأ اقدام به ثبت بين المللي اين اختراع بکن که از رو دست ما الگوبرداري نکنند و به نام خودشون به ثبت برسونن
دوچرخه سواری بغیرازاینکه یک وسیله نقلیه بحساب میاد ارزش آن بیشتر بخاطر ورزش وتندرستی مدنظراست سه چرخ،برقی واسلامی آن ارزش دوچرخه سواری راپایین میاره دولت میخواد به این وسیله نقلیه رونق بده فقط کافی است فرهنگ سازی کند ومسیرهای دوچرخه رادرخیابان هاایجاد کند.
پیشنهاد می کنم گشت ویژه جمع آوری دوچرخه های غیر اسلامی راه اندازی شود!
آیا زمان های قدیم که بانوان مثل مردان سوار بر اسب میشدند و هنوز هم در زندگی عشایر از این نمونه کم نیست، مشکلی از لحاظ شرعی پیش می آمد؟ آیا کسی دنبال اختراع سواری اسلامی بر اسب بود؟ من فکر میکنم باید این نگاه های غلط اصلاح شود.
سلام
پیشنهادی دارم. در ایرلند دوچرخه سوار باید مجهز به کلاه و لباسی شامل شبرنگ (جهت دید کامل) باشد. لذا می توان به جای تغییر در طراحی دوچرخه، پوشیدن این لباس اما با طراحی اصلاح یافته را برای بانوان الزامی نمود که به امنیت جانی راکب هم کمک می کند و هم به پوشش کمک می کند.
با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
ایول به این فکرت
انشا الله در اينده نزديك شاهد موتور سيكلت و اتومبيل اسلامي هم خواهيم بود
خدا کند که هرچه زودتردوچرخه سواری درمملکت ماوشهرمارواج بیداکندتاماخانمهاازشرماشین سواری راحت شویم و اینقدر نق نق اقایون راگوش ندیم که بنزین راخلاص کردی.
خسته نباشید مسئولین!!
توی کشور ما هر وقت هم میخوان تکنولوژی رو با فرهنگ و دین مون تطبیق بدهند، یه کار می کنند که هم به تکنولوژی ضربه بخوره هم به فرهنگ ودین!! ای کاش از چهار تا کارشناس و متخصص روشنفکر استفاده می شد...
خسته نباشید مسئولین!!
توی کشور ما هر وقت هم میخوان تکنولوژی رو با فرهنگ و دین مون تطبیق بدهند، یه کار می کنند که هم به تکنولوژی ضربه بخوره هم به فرهنگ ودین!! ای کاش از چهار تا کارشناس و متخصص روشنفکر استفاده می شد...
مشکل تعداد چرخهاش نیست حتما زین دوچرخه ایراد داره شاید صندلی ماشین جای زین بزارند
مملکت ما هم "استیو جابز"هایی داشت و ما نمیدانستیم...
عجب طرحی...
آیا نظرات گشتهای ارشاد در دوره ساخت اخذ ولحاظ شده ویا بعدا نسبت به جمع آوری وغیره اقدام خواهد شد.
سلام مگه خدا نگفته اسب سواری کنید نگفته اقایان گفته انسانها اسب سواری کنید بابا دوچرخه هیچ عیبی نداره ما فرهنگ نداریم چند روز پیش 1بسر داشت تو خیابون دوچرخه سواری می کرد 1ماشین از کنارش رد شد و فرد داخل ماشین محکم با دست زد پشت فرد دچرخه سوار حالا این مشکل اسلام یا فرهگ ما
زنان در تمام کشور های دنیا هم سوار دوچرخه می شوند ،و هم موتور سیکلت،چرا در ایران ما زنان را از این وسیله وابزار ساخت بشر دور میکنیم
علت خیلی ساده است،چون ندیدیم ،نمی خواهیم قبول کنیم که زنان سوار بر موتور سیکلت شوند،واقعا احمقانه است که زن یا دختر بر پشت مرد وروی ترک موتور می نشیند ولی اجازه راندن ان را ندارد،فکر را باید درست کرد،
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار