بازدید 19732
یک مقام روس:

روسيه اختلال‌انداز به ايران تحويل داد

خبرگزاري فرانسه به نقل از كنستانتين بيريولين، معاون رييس آژانس نظامي و همكاري فني روسيه گزارش داد: اختلال اندازهاي "آوتوبازا" بخشي از تسليحات بيشتري است كه روسيه اميدوار است به ايران بفروشد.
کد خبر: ۲۰۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۰ 26 October 2011
خبرگزاري فرانسه به نقل از يك مقام روس مدعي شد كه روسيه يك سري "اختلال انداز سيار رادار" را به ايران ارسال كرده است و در حال مذاكره براي فروش ديگر فن‌آوري‌هاي نظامي به ايران در آينده است.

به گزارش «ايسنا» خبرگزاري فرانسه به نقل از كنستانتين بيريولين، معاون رييس آژانس نظامي و همكاري فني روسيه گزارش داد: اختلال اندازهاي "آوتوبازا" بخشي از تسليحات بيشتري است كه روسيه اميدوار است به ايران بفروشد.

خبرگزاري نووستي به نقل از وي افزود: اين يك سيستم دفاعي است ما از جت، زيردريايي و يا حتي پدافند‌هاي (موشكي) اس-300 حرف نمي‌زنيم ما درباره تامين امنيت براي دولت ايران صحبت مي‌كنيم.

اين مقام روس ادامه داد: ما با ايران درباره خريد فن‌آوري‌هاي نظامي كه تحت تحريم‌هاي سازمان ملل قرار نداشته باشد، در حال گفت‌وگوي مستمرهستيم.

وي درباره اينكه سيستم‌هاي اختلال انداز رادار چه زماني به ايران تحويل داده شده است و يا اينكه چه تعداد از آن‌ها در اختيار ايران قرار داده شده است، چيزي نگفت.

به گزارش ايسنا اين خبر در حالي منتشر مي‌شود كه روسيه نتوانست به تعهد خود مبني بر فروش پدافند دفاع موشكي اس-300 به ايران پايدار بماند و اين مساله موجبات ناراحتي ايران را فراهم كرد.

در عين حال اين خبر پس از آن منتشر شد كه ديپلمات‌هاي غربي خبر دادند روسيه و چين از آژانس بين‌المللي انرژي اتمي خواسته‌اند انتشار گزارش فصلي خود درباره‌ي ايران را به تاخير اندازد يا اصلا آن را منتشر نكند. همچنين وزارت امور خارجه روسيه در بيانيه‌اي از يوكيا آمانو، مديركل آژانس خواست تا اين مساله را به صورتي بي‌طرفانه مديريت كند و از انتشار گزارش شديداللحن درباره ايران پرهيز كند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی