بازدید 26833

انیمیشن جراحی‌ها در مستند پروفسور سمیعی

برای ایرانیان دنیا، همین بس که با همت پروفسور سمیعی، امروزه در همه کشورهای جهان انجمنی با نام جراحان قاعده جمجمه با ۱۲۰۰جراح حاذق تشکیل شده که هر سال در قالب کنگره علمی، جراحی قاعده جمجمه مغز از طریق ویدئو پروژکشن، شاهد آخرین دستاوردهای علمی جراحی پروفسور هستند و با استفاده از دوربین‌های مدار بسته، مستقیم عمل جراحی وی را دیده و با تکنیک‌های جدید پزشکی و آموزشی می‌بینند
کد خبر: ۱۹۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸ 27 October 2011
سرویس اجتماعی ـ ساخت مستند زندگی پروفسور سمیعی از دهم آبان در‌ هانوفر آلمان کلید می‌خورد.

به گزارش «تابناک»، فریدون قدیمی، تهیه‌کننده و کارگردان این اثر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اظهار داشت، پروفسور سمیعی از مفاخر ایران و گیلان است که ابعاد شخصیتی او سوژه بسیار با ارزشی به عنوان الگو برای جوانان و دیگر مردم ایران است. ما هم به نوبه خود، می‌کوشیم گوشه‌هایی از شخصیت علمی ایشان را به دنیا معرفی نماییم.

قدیمی در این باره گفت: مدتی است طرح ساخت این مستند را در ذهن داشتیم و سرانجام با فراهم شدن زمینه‌ها و حمایت صداوسیما و دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ساخت آن را عملی می‌کنیم.

وی درباره عواملی که در ساخت این مستند با او همکاری می‌نمایند نیز گفت: فعلا حضور آقای احسان رضاپیشه به عنوان تصویربردار قطعیت دارد، ولی هنوز دیگر عوامل برگزیده نشده‌اند.
 
«قدیمی» که مستندهای غار آویشو، قلعه رودخان، در جستجوی گوزن شمالی را در کارنامه حرفه ای خود دارد، با اشاره به سختی ساخت مستندهای علمی افزود: می‌خواهیم برخی عمل‌های دکتر را به صورت انیمیشن بازسازی نماییم.

کارگردان مستند پروفسور سمیعی در ادامه با اشاره به تعدد لوکیشن در این مستند ادامه داد: لوکیشن‌های ما در آلمان، فرانسه، چین و ایران قطعیت دارد و ممکن است در حین ساخت این فیلم، لوکیشن‌های دیگری هم به کار افزوده شود.

این گزارش می‌افزاید، پروفسور مجید سمیعی در مرداد ماه سال ۱۳۱۶در شهرستان رشت در خانواده‌ای فرهنگی چشم به جهان گشود و پس از پایان دوران متوسطه در کشور، در سال ۱۳۳۵برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کرد و در آلمان غربی ساکن شد و توانست در رشته بیولوژی و پزشکی در دانشگاه به تحصیل مشغول شود و ادامه تحصیل و تخصصش را در رشته جراحی مغز و اعصاب زیر نظر پروفسور «کورت شورمن» تکمیل کند و اعتلا بخشد و سرانجام در سال ۱۳۴۹در این رشته حایز اهمیت شد.

وی در سال ۱۳۵۱به درجه پروفسوری جراحی مغز و اعصاب دست یافت و از آنجا که جراحی مغز به دلیل فوق‌العاده پیچیده بودن آن و ارتباط با اعصاب حسی و حرکتی در دیگر اندام‌ها به ویژه صورت تأثیر داشت و انجام عمل جراحی نیز با عوارضی همراه بود، همین عامل موجب شده تا برای رفع این نقیصه و بخشیدن زندگی سالم و کاهش رنج و درد همنوعانش، مطالعات گسترده ای درباره ساختار پیچیده مغز داشته باشد، بلکه روشی بیابد تا هم عوارض عمل جراحی پس از مغز کاهش یابد و به صفر برسد و هم این که انسان‌ها به زندگی همراه با سلامت بازگردند.
 
داستان چنین رقم خورد که توانست در پی سلسله مطالعات و تحقیقات علمی، نخستین جراحی میکروسکوپی مغز را در سال ۱۳۵۶در دنیا ابداع کرده و به سرانجام برساند و پشت بند آن هم وی نخستین پزشکی بود که توانست عمل جراحی قاعده جمجمه را در دنیا ابداع کند، که مورد توجه جراحان تراز اول دنیا قرار گیرد.

عطش پروفسور به خدمت و بزرگواری ایشان، موجب شد تا در و گهر‌های دانش و تجربه خویش را در قالب برگزاری‌ دوره‌های آموزشی به دیگر جراحان دنیا انتقال دهد.

بنابراین، برای ایرانیان دنیا همین بس که با همت پروفسور سمیعی، امروزه در همه کشور‌های جهان، انجمنی با نام جراحان قاعده جمجمه با ۱۲۰۰جراح حاذق تشکیل شده که هر سال در قالب کنگره علمی، جراحی قاعده جمجمه مغز از طریق ویدئو پروژکشن شاهد آخرین دستاوردهای علمی جراحی پروفسور هستند و با دوربین‌های مدار بسته؛ مستقیم عمل جراحی وی را با تکنیک‌های جدید پزشکی و آموزشی می‌بینند.

بنا بر این گزارش، پروفسور سمیعی در دهه ۱۳۵۰تصمیم گرفت تخصصی‌ترین بیمارستان جراحی مغز را در شهر ‌هانوفر آلمان ـ که معماری آن شبیه مغز انسان است ـ بسازد و خوشبختانه در این کار هم موفق شد.
 



پروفسور سمیعی در سال ۱۳۶۷کرسی جراحی مغز و اعصاب‌ هانوفر آلمان را پذیرفت و همزمان با عنوان ریاست فدراسیون جهانی انجمن‌های قاعده جمجمه برگزیده شد.

در این سال، صدراعظم آلمان به پاس خدمات وی در جراحی مغز و اعصاب، نشان درجه یک دولت آلمان غربی را به وی اعطا کرد.

ایشان تاکنون مجموعه ادبیات علمی خود را در قالب سیزده کتاب و بیش از دویست مقاله علمی منتشر کرده که مهمترین مرجع برای جراحان مغز و اعصاب دنیا به شمار می‌آید.

پروفسور سمیعی درباره این که مهمترین اهدافش از آموزش متخصصان ایرانی چیست، گفت: «می‌خواهم تازه‌های پزشکی در زمینه مغز و اعصاب، هر چه سریعتر به کشور عزیزم ایران منتقل شود».

گفتنی است، هر ساله مردم در قالب کنگره علمی، شاهد جراحی قاعده جمجمه مغز از طریق ویدئو پروژکشن و آخرین دستاوردهای علمی جراحی پروفسور هستند و با دوربین‌های مداربسته، مستقیم عمل جراحی وی را با تکنیک‌های جدید پزشکی و آموزشی می‌بینند.
 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱۶
عجب آدم بدي!!كراوات زده!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
خواهش می کنم با امثال ایشان از این شوخی ها و مسخره بازی های داخل ایران نکنید. ایشان برای ما ایرانیان شخصیت پر اتفتخاری دارند.
درود بر اين مرد پرافتخار ايران زمين .كاشكي من هم ذره اي از اين پشتكار را داشتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
تعجب می کنم از این منفی. اگه ایرانی هم نیستی انسان که هستی.
لازمه پروفسور دستی به مغز این افراد بزنه...
وطن دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
فکر کنم بعضیا نمیدونن علامت قرمز برای چیه!!! کلیک می کنن روش تا بفهمن چیه!!!
من به عنوان یک معلم به سرزمینم افتخار می کنم وامیدوارم که دانش آموزانمان همانند دکتر مایه افتخار ما شوند.
کم نیستن افرادی مثل آقای سمیعی . نمونه اش دکتر نورالدین پیرموذن که الان تو امریکا هستن . و تخصصشون جراحی ریه است . آقایی که برای معالجه ریه اش به انگلستان سفر کرده بود دکترهای اونجا گفته بودن که درمان شما فقط توسط دکتر پیرموذن امکان پذیره و کاری از دست ما ساخته نیست و ایشون رو به امریکا راهنمایی کرده بودن . باید بگم که دکتر پیرموذن دو دوره پیش نماینده مجلس ایران بودن . امریکاییهای پدرسوخته از ایران قاپ زدن و حالا دارن استثمارش میکنن و از قبل اون کلی پول به جبیب میزنن
دکترجون جوووووووووووووون
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان