بازدید 18655

تصاویری از شناوری کوانتومی

این ترکیب با استفاده از نیتروژن مایع تا درجه منفی 185 درجه سیلسیوس سرد می شود تا به یک ابررسانا تبدیل شود، به این معنی که می تواند برق را بدون هیچ مقاومت و اتلاف انرژی هدایت کند.
کد خبر: ۱۹۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۸ 25 October 2011
محققان در کنفرانس سالانه انجمن علوم و تکنولوژی بالتیمور تکنیکی جدید را در شناورسازی کوانتومی به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این شیوه از ابررساناهایی برای به دام اندازی و شناورسازی کوانتومی استفاده شده است. در این آزمایش از لایه کریستال سیلیکاتی به وسعت 500 میکرون استفاده شده که در «اکسید مس باریم ایتریم» پوشش داده شده است.


سپس این ترکیب با استفاده از نیتروژن مایع تا درجه منفی 185 درجه سیلسیوس سرد می شود تا به یک ابررسانا تبدیل شود، به این معنی که می تواند برق را بدون هیچ مقاومت و اتلاف انرژی هدایت کند.

از ویژگی های یک ابررسانه این است که زمانی که در معرض میدان مغناطیسی قرار می گیرد تلاش می کند تا جریانی مغناطیسی را از هسته اش به بیرون براند.

در فیزیک کوانتومی آمده است که میدان مغناطیسی در قالب ستونهای جریان گسسته به درون ابررسانا نفوذ می کند. ابررسانا با قدرت به این ستونها وصل می شود و به این شکل می تواند در میان هوا شناور شود. این تاثیر شناوری کوانتومی نامیده می شود.

بر اساس گزارش گیزمگ، همین تاثیر است که به صفحه سرامیکی فوق سرد امکان می دهد به صورت معلق بر فراز سطحی مغناطیسی شناور باشد و با حرکاتی دائمی در هوا پرواز کند.






تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی