بازدید 19558
۴

جزئيات غرق شدن كشتي ایرانی در خليج فارس

در ساعت 19 پنج شنبه 28 مهر‌ماه يك فروند كشتي عملياتي به نام کوشا-1 در 11 مايلي عسلويه به دليل طوفاني بودن دريا غرق ‌شد. متأسفانه سرعت وقوع اين حادثه به حدي زياد بوده كه فرصت هرگونه واكنش را از پرسنل كشتي گرفت و در مدت 4 دقيقه كشتي به كلي غرق شد.
کد خبر: ۱۹۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۰ 22 October 2011
رئيس تعميرات زير آب شركت نفت فلات قاره ايران با اعلام اين كه در جريان غرق شدن كشتي كوشا-1 تعداد 13 نفر مفقودي كشته شده‌اند، چگونگي وقوع اين حادثه را تشريح كرد.

به گزارش «ايسنا» ناصر ناصري‌نيا درباره چگونگي وقوع اين حادثه گفت: در ساعت 19 پنج شنبه 28 مهر‌ماه يك فروند كشتي عملياتي به نام کوشا-1 در 11 مايلي عسلويه به دليل طوفاني بودن دريا غرق ‌شد. متأسفانه سرعت وقوع اين حادثه به حدي زياد بوده كه فرصت هرگونه واكنش را از پرسنل كشتي گرفت و در مدت 4 دقيقه كشتي به كلي غرق شد.

وي افزود: مأموريت اين كشتي كيسه‌گذاري زير خطوط لوله تازه تأسيس فاز 12 پارس جنوبي بوده است. ناخداي كشتي سه و نيم ساعت قبل از رسيدن طوفان از وقوع آن خبردار شده بود و به سمت عسلويه حركت كرد كه متأسفانه كشتي گرفتار طوفان شد.

در اين ميان امواج با ارتفاع 12 فوت به پهلوي كشتي برخورد مي‌كردند و باعث جدا شدن و حركت مخزن اكسيژن به سمت پاشنه كشتي شد. از سوي ديگر مقدار زيادي سيمان در پاشنه كشتي وجود داشته كه در مجموع با اضافه شدن مخزن اكسيژن و ورود آب به قسمت موتور، تعادل كشتي به هم خورده و كشتي به صورت عمودي در آب فرو رفت.

وي در ادامه گفت: متأسفانه تمام اين اتفاقات در مدت زمان بسيار كوتاهي رخ داده و به همين دليل پرسنل كشتي غافل‌گير شدند و 13 نفر از پرسنل كشتي جان خود را از دست دادند.

او خاطرنشان كرد: عمليات امدادرساني و جست‌وجوي مفقودشدگان حادثه غرق شدن كشتي كوشا-1 توسط تيم‌هاي امداد و نجات شركت نفت فلات قاره ايران همچنان ادامه دارد.

ناصري‌نيا گفت: پس از اطلاع از حادثه غرق شدن كشتي كوشا-1 در 11 مايلي عسلويه، عمليات فلات قاره در سكوي رشادت متوقف و دو فروند كشتي از اين سكو در فاصله 85 مايلي به محل حادثه اعزام شدند.

وي افزود: عمليات جست‌وجو بر محور پيدا كردن 13 نفر مفقود شده اين حادثه پي‌ريزي شد و بر اين اساس غواصان اين شركت به سراغ اتاق فشار رفته و علائمي را به سمت آن ارسال كردند كه متأسفانه هيچ علامتي از سوي 6 نفر افراد داخل اتاق فشار ارسال نشد. همچنين بخش‌هاي مختلف اين كشتي توسط غواصان براي پيدا كردن 7 نفر ديگر مفقود شده در حال جست‌وجو است.

وي افزود: متأسفانه در اتاق فشار از داخل قفل شده و ورود به آن غير ممكن است و به همين دليل ابزار برش زير آب به محل برده شده و عمليات برش آن براي بيرون آوردن اجساد آغاز شده است.

وي با بيان اينكه، عمليات جست‌وجو تا زماني كه افراد مفقود شده پيدا شوند، ادامه خواهد يافت، گفت: شركت نفت فلات قاره ايران، محوريت عمليات امداد، نجات و جست‌وجو را در اين حادثه بر عهده دارد و كاركنان اين شركت تمام تلاش و توان خود را براي امدادرساني و پيدا شدن آخرين فرد مفقود شده در اين حادثه به كار خواهند بست.

به گزارش ايسنا، يك فروند کشتي عملياتي بعدازظهر روز پنج‌شنبه در آبهاي خليج فارس غرق شد كه از ميان 73 فردي كه در آن حضور داشتند، 60 نفر پيدا شده و 13 نفر كه 8 نفر آنها از خدمه خارجي اين كشتي هستند، مفقود شده بودند.

اعلام مرگ 13 نفر باقي‌مانده در اين حادثه در حالي است كه ديروز نيز اخباري مبني بر كشته شدن اين افراد منتشر شده بود، ولي مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي پارس به تكذيب آن‌ها پرداخته بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
ما نفهمیدیم این کشتی مسافربری است یاباری 70 مسافر را کشتی مسافربری دارد. کسی نیست نظارت نماید. مجوز ورود به دریا را چه کسی داده است
مگه كشتي خارجي بوده است . و اگر خارجي مي باشد چرا كوشا 1 نام دارد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر