بازدید 31136
۱

انتقال کارکنان طرح اقماری به کلانشهرها

کد خبر: ۱۹۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۱ 22 October 2011
سرویس با بینندگان «تابناک» ـ در ادامه پیگیری مشکلات مردم توسط «تابناک»، مطلبی که از سوی یکی دیگر از کاربران محترم از طریق ایمیل اختصاصی karbar@tabnak.ir به دست ما رسید  تا حد امکان پیگیری های لازم برای پاسخ گرفتن از دستگاه مربوطه انجام شد.

به گزارش «تابناک»، متن این درخواست به همراه پاسخ مربوطه به شرح زیرمی آید:

طرح مشکل :

با سلام
احتراما ضمن تشكر و قدرداني از زحمات شما در ارتقاء رضايت كاركنان دولت به استحضار مي رساند اينجانب از مهندسين شركت نفت هستم. سال 68 فارغ التحصيل شدم و با اينكه در تهران بعد از فارغ التحصيلي كارگير آوردم و مشغول كار شده بوم ولي از آنجا كه احساس مي كردم نيازاست به كشورم خدمت كنم و در سازندگي آن شركت داشته باشم لذا از سال 70به قصد خدمت، به خارج از تهران و جذب نقاط جنوبي كشور در شركت نفت شدم و سعي كردم در هنگامي كه جوان هستم، هم در سازندگي كشور و هم در كسب تجربه پروژه هاي مهم كشور سهيم باشم.

اكنون كه سال 90 است بنده حدود 20 سال است كه از شهرم كرج و تهران محل تولد و خانواده ام يعني مادر و برادر و خواهر و ديگر اقوام خودم و همسرم دور هستيم و تمام اين مدت به اين اميد بوديم روزي به شهرمان تهران برگرديم.

اما در چند سال اخير با محدوديت كلان شهر شدن تهران اين امكان از ما سلب شده است و اين مشكل براي بنده تنها نيست و تعدادي كاركنان قديمي ديگر نيز اين مشكل را دارند. بهتر بود براي افرادي مثل ما كه عمري را براي خدمت كشور دور از شهرمان بوديم مقررات را بهتر وضع مي كردند و مقررات عدم انتقالي به كلان شهر تهران را براي كاركنان زير 15 سال سابقه كار تكليف مي كردند. تعداد كاركنان بالاي پانزده سال كار متقاضي انتقالي به تهران آنقدر زياد نيست كه روي جمعيت تهران اثري بگذارد ولي براي ما كاركنان قديمي بسيار اين محدود موجب دل آزاري و ناراحتي خانوادگي شده است. از شما تمنا دارم از مسئولين  محترم پيگيري فرمايند.

و اثرات منفي اين مقررات را ببينند و در دولت محترم تصويب فرمايند تا كاركنان بالاي 15 سال كار در جنوب كشور و ساكن تهران بتوانند به زادگاهشان منتفل شده و در كنار اقوام پيرشان باشند.

(مثل مادر و ... كه معلوم نيست چند وقت ديگر زنده باشند ). سوالي داشتم، فكر مي كنيد با اين محدوديت براي تهران كه وضع شده است ديگر كسي مثل بنده حاضر است ريسك كند و از تهران خارج شود و پاي خود را به مناطق محروم جهت خدمت گذاري بگذارد؟ خداوند به شما توفيق خدمت و شادي دو دنيا عطا فرمايد.

منتظر پاسختان هستم با تشكر

جوابيه:

مدیرمسئول محترم سایت خبری تابناک
با سلام

احتراما، بازگشت به نامه شماره 168/ت مورخ 28/4/90 درخصوص انتقال کارکنان شاغل صنعت نفت با سابقه بالای پانزده سال به تهران که بر اساس گزارش ارسالی یکی از خوانندگان محترم سایت تابناک تنظیم شده است، توضیحات زیر جهت استحضار جنابعالی و وقوف اذهان خوانندگان محترم اعلام می‌گردد:

1.    کلیه بخشنامه و ابلاغیه‌های صادره در صنعت نفت در راستای اجرای الزامات و تکالیف مقرر در مصوبات ابلاغی هیأت محترم وزیران و کارگروه ویژه انتقال کارکنان مستقر در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری است.

روح حاکم بر مفاد تصویب‌نامه‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی ناظر بر تشویق انتقال کارکنان دولت شاغل در تهران و کلان‌شهرها به دیگر نقاط کشور و ممنوعیت انتقال به کلان‌شهرها بوده، مضافا این‌که مطابق بند «الف» ماده 65 قانون برنامه پنجم توسعه کشور (1390ـ1394) «هرگونه نقل و انتقال به کلان‌شهرها جز در مورد مقامات یا موارد خاص ممنوع اعلام شده است».

2.    با عنایت به عدم ذکر مشخصات فرد متقاضی در نامه فوق درخصوص نوع فعالیت ایشان (اقماری / غیراقماری) امکان بررسی دقیق‌تر درخواست ایشان میسر نیست، لیکن چنانچه خانواده کارکنان طرح‌های اقماری در تهران و یا سایر کلان‌شهرها ساکن باشند، برای انتقال ایشان به محل سکونت خانواده‌شان ممنوعیتی وجود ندارد.

در شرایطی که کارمند در سایر مناطق عملیاتی شاغل باشد، انتقال آنان به تهران و سایر کلان‌شهرها تا ابلاغ ضوابط جدید از سوی مراجع فوق‌الذکر امکان‌پذیر نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
باسلام.بنده الان مدت8سال است که تو حراست فلات قاره به صورت طرح اقماری کار میکنم ودیگر از این وضعیت خسته شدم وزندگیم داره از هم پاشیده میشه درصورتی که ایستگاه گاز به صورت اقماری در15کیلومتری محل زندگی من است وکسی راندارم که انتقالیمو درست کنه .انشااله که یه روز مشکلم حل بشه تا طعم زندگی در کنار زن وبچه مون رامیچشیدیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار