بازدید 8706

خبرباهنراززمان اعلام وصول سوال ازاحمدی نژاد

محمدرضا باهنر شامگاه چهارشنبه در نشست سیاسی "کدام خانه ملت، اصول‌گرایان و آینده فراروی ایران اسلامی" که به همت جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با تاکید بر اینکه سؤال از رئیس‌جمهور هفته آینده اعلام وصول می‌شود، اظهار داشت: طبق اصل 88 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سؤال از رئیس‌جمهور حق منتخبان مردم است.
کد خبر: ۱۹۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۳ 20 October 2011
نائب رئیس مجلس گفت: در صورتی که حدنصاب سؤال از رئیس‌جمهور حفظ شود، سؤال از رئیس‌جمهور هفته آینده اعلام وصول می‌شود.

به گزارش «فارس» محمدرضا باهنر شامگاه چهارشنبه در نشست سیاسی "کدام خانه ملت، اصول‌گرایان و آینده فراروی ایران اسلامی" که به همت جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با تاکید بر اینکه سؤال از رئیس‌جمهور هفته آینده اعلام وصول می‌شود، اظهار داشت: طبق اصل 88 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سؤال از رئیس‌جمهور حق منتخبان مردم است.

وی اظهار داشت: مدت‌ها بود که بحث سؤال از رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی مطرح بود اما به حدنصاب قانونی نمی‌رسید تا اینکه آقای احمدی‌ن‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژاد چند وقت پیش مدتی در منزل خانه‌نشین شد.

وی تصریح کرد: واقعا بسیار حیف بود محبوبیتی که آقای احمدی‌نژاد از طرف مردم به دست آورده بود اینطور به هدر رود اما متاسفانه این اتفاق صورت گرفت و آقای احمدی‌نژاد مدتی خانه‌نشین شد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این مدت همکاران من با امضا خود حدنصاب سؤال از رئیس‌جمهور را تکمیل کردند اما به خاطر اینکه فعلا مصلحت نبود سؤال از رئیس‌جمهور به حاشیه رفت تا اینکه دوباره این مسئله در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و اگر تا هفته آینده حدنصاب حفظ شود با وجود میل باطنی خویش سؤال از رئیس‌جمهور اعلام وصول می‌شود.

دبیرکل جامعه مهندسین با بیان اینکه باید تلاش کرد که چند سال باقی‌مانده از دولت دهم به صورت عادی و بدون هیچ مشکلی به پایان برسد از تلاش جریان انحرافی نفوذی در بدنه دولت خبر داد.

*گره خوردن قدرت و ثروت برای کشور بسیار خطرناک است

باهنر همچنین درباره اختلاس بزرگ بانکی اخیر کشور گفت: متاسفانه با وجود اینکه شخص رئیس جمهور و وزرا انقلابی ایشان مبری از هر فساد اقتصادی هستند اما اختلاس به این بزرگی در کشور رخ داد.

وی اظهار داشت: گروه چند نفری در چند سال توانسته بودند با نفوذ در شبکه بانکی کشور اختلاس به این بزرگی را در تاریخ ایران اسلامی رقم بزنند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این گروه چند نفری با یک فرد صاحب نفوذ ارتباط داشته‌اند، گره خوردن قدرت و ثروت را بسیار خطرناک برای کشور ارزیابی کرد.

وی همچنین از اعلام وصول استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارائی در روز یکشنبه خبر داد و اعلام کرد: گزارش نهایی کمیسیون اصل نود تا آخر هفته آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت می‌شود تا هم علت‌ها و مقصران اختلاس بانکی اخیر روشن شود.

*اهمیت نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اتفاق سیاسی که در سال 90 قرار است به وقوع بپیوندد برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

وی اظهار داشت: همه انتخاباتی که در نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار و مهم ارزیابی می‌شود اما نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از این جهت مهم ارزیابی می‌شود که نخستین انتخابات بعد از فتنه 88 به شمار می‌آید.

باهنر در ادامه سخنان خود پرده از نقشه‌های شوم فتنه‌گران برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پرده برداشت و اظهار داشت: جریان فتنه به صورت طبیعی تلاش می‌کند با معرفی مهره‌های سفید در مجلس آینده تاثیرگذار بوده و یا اینکه با تحریم انتخابات شرکت حداکثری مردم را تحت تاثیر قرار دهد.

وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبانی می‌توانند به فعالیت‌های سیاسی خود ادامه دهند اما در صورتی که موضع خود را با سران فتنه روشن نمایند و تعریفی از اصلاح‌طلبی ارائه دهند.

*اصلاح‌طلبی نباید به عنوان استمرار جریان  فتنه 88 باشد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با هشدار به بعضی از اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبی نباید به عنوان استمرار جریان فتنه 88 باشد، اطلاح‌طلبی را در چارچوب قانون اساسی برشمرد.
وی اظهار داشت: سران فتنه با اقدامات غیرقانونی خود هزینه‌ای سنگین به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند اما نتیجه کار خود را با حماسه بزرگ 9 دی مردم ایران دیدند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود خطر جریان انحرافی را بسیار شدیدتر از جریان فتنه ارزیابی و خاطرنشان کرد: بعد از فتنه  88 عده‌ای از بزرگان و دلسوزان نظام نسبت به جریان انحرافی هشدار داده بودند.

باهنر ادامه داد: جریان انحرافی در آغاز از مکتب ایرانی آغاز و اوج آن در خانه‌نشین شدن رئیس‌جمهور بود و تا امروز نیز این جریان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

*موضع روشنی نسبت به هاشمی رفسنجانی دارم

دبیرکل جامعه مهندسین در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در مورد موضع وی نسبت به هاشمی رفسنجانی، گفت: بنده موضع روشن و شفاف خود را نسبت به آقای هاشمی‌رفسنجانی قبلا به‌صورت مفصل بیان کرده‌ام که می‌توانید با رجوع به سایت‌ها و روزنامه‌ها از آن آگاهی پیدا کنید.

باهنر همچنین در پاسخ به سؤال دیگری در مورد جبهه پایداری انقلاب اسلامی تاکید کرد: در اوایل سال 89 به تلاش جامعتین و تعدادی از دوستان اصول‌گرا، منشور وحدت اصول‌گرائی تبیین شد و از این کمیته 8+7 بیرون آمد اما متاسفانه بعضی از گرو‌ه‌های اصول‌گرا می‌گویند "این مجموعه مورد قبول مانیست" که باید به آنان گفت حضور حضرت آیت‌الله مهدونی‌کنی و حضرت آیت‌الله یزدی زیر این چتر سبب برکات زیادی است و اصول‌گرایان راستین باید همه زیر این چتر جمع شوند.

*گروه‌های اصول‌گرا بدون سهم‌خواهی می‌توانند به 8+7 ملحق شوند

این فعال سیاسی اصول‌گرا بابیان اینکه همه گروه‌های اصول‌گرا بدون سهم‌خواهی می‌توانند به این کمیته ملحق شوند، نپیوستن بعضی ازگروه‌های سیاسی اصول‌گرا را آب به آسیاب ریختن اصلاح‌طلبان دانست و افزود: بعضی از همین دوستانی که خودشان را تنها اصول‌گرا می‌دانند و تعدادشان نیز بسیار کم است وقتی در انتخابات فراکسیون اصول‌گرایان شرکت می‌کنند بیش از 30 رای هم نمی‌آورند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که اصول‌گرایان اگر نتوانند به تفاهم و وحدت دست یابند خطر پیروزی جریان انحرافی و اصلاح طلبان به شدت افزایش پیدا می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل