بازدید 59394

سفارت ایران در لندن به چه کاری مشغول است؟+تصاویر

بررسی سایت «سفارت انگلستان در تهران» و مقایسه آن با «سایت سفارت ایران در لندن»، حاکی از تفاوت زیاد عملکرد این دو سفارتخانه در جهت تامین منافع کشور های متبوع شان است / جالب این که سالها پیش و اخیرا نیز یکی از هفته نامه‌های تهران، ارتباط گسترده و موثر دکتر ظریف، نماینده سابق ایران در سازمان ملل با نشریات، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی آمریکا را نقطه‌ای منفی و ضعف او تلقی کرده بودند!
کد خبر: ۱۹۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۱ 20 October 2011
سرویس سیاست خارجی ـ در حالی که سفارتخانه‌های هر کشوری در کشورهای دیگر، مأمور پیشبرد دیپلماسی متعارف و بخشی از دیپلماسی عمومی کشور خود هستند، بررسی سایت «سفارت انگلستان در تهران» و مقایسه آن با «سایت سفارتخانه ایران در لندن»، نشان می‌دهد که سفارتخانه انگلستان در ایران، چگونه با همه ابزار‌های خود ـ که حتی دربرگیرنده توهین به مقامات و شخصیت‌های ایرانی است ـ سیاست‌های دولت خود را در ایران اجرا می‌کند، اما سفارت ایران در انگلستان، کمترین زحمتی در این زمینه به خود نمی‌دهد.

به گزارش « تابناک»، از هفته پیش تاکنون و پس از تحریم چند تن از مقامات کشورمان توسط اتحادیه اروپا، سایت فارسی و انگلیسی سفارت انگلستان در تهران، مطلبی با نام «ناقضان حقوق بشر» در سایت خود آورده و با درج تصویر مقامات ایرانی، آنان را ناقضان حقوق بشر نامیده است؛ این مطلب نزدیک یک هفته است که مطلب نخست سایت سفارت انگلیس در ایران بوده و مطلب دیگری جایگزین آن نشده است.




در این باره باید گفت، اینکه اندازه و حدود سایت سفارتخانه‌ها بر اساس قانون به چه میزان است و اینکه سایت این سفارت به مقامات کشورمان اهانت کرده یا نه، موضوع این گزارش نیست، بلکه موضوع اصلی این گزارش، این است که چرا سایت سفارت ما در انگلستان، چنین جسارتی را در پرداختن به موضوعات دولت انگلیس ندارد.



بنا بر این گزارش، روزنامه انگلیسی «ایندپندنت»، چند روز پپیش فاش کرد که دوست «ویلیام فاکس»، وزیر دفاع مستعفی انگلستان که در همه رخدادهای وزارت دفاع انگلستان در سال‌های اخیر دخیل بوده، با موساد، سرویس جاسوسی رژیم اسرائیل برای سرنگونی دولت ایران جلساتی را برگزار کرده است، اما این اتفاق مهم، بازتابی در سایت سفارت ایران در لندن ندارد و بر خلاف سفارت انگلیس ـ که مدت یک هفته است تصویر مقامات ایران را با عنوان ناقضان حقوق بشر در صدر اخبار خود گذارده است ـ سایت سفارت ایران به ظاهر خبر همکاری وزارت دفاع انگلیس با رژیم اسرائیل برای سرنگونی دولت ایران را دارای اهمیت ندانسته است تا خبر و گزارش‌ها و یا تحلیلی‌هایی را در این زمینه تولید کند.

افزون بر این، درباره مرگ یکی از خبرنگاران «بی.بی.سی»، که در زمان حملات شیمیایی صدام به ایران و در حین حضور در منطقه آلوده شده، تنها به یک بیانیه بسنده کرده است، در حالی که این مسأله، موضوعی بود که سفارت ایران می‌توانست روزها درباره آن مانور دهد؛ کاری که ظاهرا این هم ارزش زحمت را نداشته است.






این گزارش همچنین آورده است، هنگامی که ما بی‌تفاوتی سفارت ایران در لندن در این موارد را با شور و حرارت سفارت انگلیس در تهران برای توهین به مقامات کشورمان مقایسه می‌کنیم و همچنین نقشی از سفارتخانه ایران برای تولید خبر و تحلیل در مطبوعات انگلیس نمی‌بینیم، به یقین می‌رسیم که کار‌ها را واگذاشته‌اند؛ جالب اینکه سالها پیش و به تازگی نیز یکی از هفته نامه‌های تهران، ارتباط گسترده و مؤثر دکتر ظریف، نماینده سابق ایران در سازمان ملل با نشریات، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی آمریکا را نقطه‌ ضعف و منفی او تلقی کرده بود! غافل از اینکه این در دل همین ارتباطات است که دغدغه‌های ایران، منافع ملی آن و رویکردش به مسائل بین‌المللی به طرف مقابل تفهیم می‌شود.

گویا، ضرروی است هم‌اکنون رسانه‌ها به جای نقد کلی وزارت خارجه، رویکرد خود را به نقد اجزای دستگاه دیپلماسی تغییر دهند، تا شاید از این راه و با بررسی‌های تطبیقی و ملموس به کاستی‌های دستگاه دیپلماسی بپردازند؛ کاستی‌هایی که عواملی توقف‌زا در مسیر تأمین منافع ملی ایرانیان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰۸
حالا این که هیچی یه سری به دیگر سایت ها هم بزنید مثلا سفارت ایران در روم و بدتر از آن کنسولگری در میلان و دیگر کشورها بخور و بخواب است حالا سایتشون هیچی ساختمانشون هم تعطیله
aga khodaei,in sefaratiha barkhorde kheyli badi ba irania daran,aslan kar rah nemindazan, holand lahestan yonan...
کدوم سفارت خونه فعاله که این دومیش باشه حاضر نیستن پرونده دانشجویی برات تشکیل بدن چه انتظارایی دارید شما
سفارت خانه های ایران در سراسر دنیا تعطیل شوند منفعتش بیشتر است.
به قول خودشون مارا چیکار به این کارا
پول خوب که هست - خانه های آن چنانی که هست - ماشین و امکانات که هست - بهترین جای لندن هم که سفارت خانه هست بیکاریم سرشاخ بشیم بعدشم بندازندمون بیرون بزار سه سال سفیریمون تمام بشه سفیر بعدی انشاء الله سروسامان میده به کارا
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
گل گفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
چند نفر در سفارت کار می کنند کسی می دونه
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
می خواند مثل نجف زاده نشوند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
سری که درد نمی کنه دستمال نمی بندند
ناصر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
بابا ایوالله دمت گرم جانا سخن از زبان ما میگویی
be name khode
aghayan madrak eraeh konand kareshon khordano khabidan nist
وجود سفارتخانه ها در كشورهاي ديگر بدليل ايجاداشتغال ميباشد وبس .
حرف منطقي مگر جواب هم دارد؟؟؟؟؟؟
shoma ye amlkard mobate risheii az in dolate Dahom biar

ma ra bas
مثلا" نمايندگان اين مملكت هستند انگار نه انگار
چیه تابناک باز استفاده شخصی کردی، زیر میزی خواستی بهت ندادن دست بردار از این کارهات هیچ گیری پیدا نکردی؟
این مواضع و بخصوص کامنت های توهین امیز شما برخلاف نظر صریح رهبری در خصوص پیشرفت روز افزون کشور در همه عرصه ها است. ما منکر وجود نواقص و کاستی ها نیست و اتفاقا همگان می دانند ارای بالای احمدی نژاد در انتخابات ناشی از اشاره وی به این نواقص بود اما کامن گزاران شما که به نظر می رسد سازماندهی شده به این کار دست می زنند فقط سیاه نمایی می کنند. البته می دانم نظرما مثل نظر بسیاری سانسور خواهد شد فقط جهت اطلاع گردانندگان شما نظر گذاشتم که مردم را احمق فرض نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
یک سئوال
سفیر لندن که خدای ناکرده نیستی
یکی از مردم ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
نظر رهبری ناکارآمدی است؟ لاپوشانی ناکارآمدی است؟ عدم انتقاد است؟ ایشان که میفرمایند از خود من هم انتقاد کنید!؟ تا کی به بهانه سیاه نمایی، دشمن و ... نباید انتقاد کنیم؟ شما برادر ظاهرا از رهبری هم در ملاحظه دشمنان یپشی گرفته اید!
یعنی اگر کسی نقد بکند و بخواهد این موضوع اصلاح شود رهبری ناراحت میشود؟! پیشرفت در بسیاری از زمینه ها ممکن است باشد، اما در این زمینه یا اصلا نیست یا اینقدر سرعتش کم است که تمام دنیا از ما جلو افتاده اند! شما نگران نباشید، سریعتر هم پیشرفت کنید رهبری ناراحت نمیشوند؛ ابزار این پیشرفت سریعتر هم همین انتقاد است! ضمنا بهتر است بیشتر در میان مردم باشید تا هر نظر مردمی را سازماندهی شده تلقی نفرمایید.
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
قا نظرشون نظارت بصورت کامل هست ولی نظارت عادلانه , کسانی هستند قسمتی از حرفهای آقا را برای سوء استفاده برمیدارند و قسمتهای دیگه را حذف می کنند آقا در سخنرانی های متعدد ضرورت بررسی و نظارت دستگاهها و مسئولین را متذکر شده اند از تابناک هم متشکرم
مدارک تحصیلی من را با تاخیر یک ساله تحویل دادند و بعد هم برای تاییده دیگری می گفتند حالا برو یک نامه بگو دانشگاه برای ما بفرسته که ثابت کنه اون یکی تاییده را خود دانشگاه برای ما فرستاده!
سفرای عظمای ایران دربلاد فرنگ ودیگر نقاط فقط فرصت میکنند به اشنایان وفرزندان خود برای رفاه بیشتر واستفاده از پول این ملت رسیدگی کنند شماهم واقعا توقع زیادی دارید ازاین زحمت کشان مخلص
بدنیست بپرسید چه کسانی وعواملی چگونه واز کی نمایندگیهای ایران در خارج را به این وضع رساندند
خداوند به شما خیر دهد. می گویند کشور انگلستان چهار راه تحولات بین المللی است و این موضوع درست است . سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس نه سفیر دارد و نه کسی است که در غیاب سفیر بتواند عهده دار این مسئولیت مهم باشد. بیکار بیکار ، فقط برای ظاهرسازی برخی امور است. ای کاش حداقل ظاهر امور را هم رعایت کنند!!!؟ چرا مسئولان کاری نمی کنند. این بلاتکلیفی تا کی . بلکه سایت تابناک از این طریق بتواند تلنگوری به مسئولان بزند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
یعنی حالا در سفارت سفیری(در انگلستان سفیر نداریم) نیست؟
یعنی غیر از این انتظار داشتید
مگه بیکارند که این سه سال سفارت رو که جز بهترین سالهای زندگیشون هست با جنگ و دعواهای سیاسی خراب میکنند میرن دنبال عشق و حال که بعدا افسوسشو نخورند!!
کارمند وزرتخارجه ام... واقعا انصافتونو شکر، بدون توجه به کمبودها، ملاحظات و... همه رو با یک چوب روندن و همینجوری کیلویی نظر دادن خدارو خوش نمیاد، تابناک نامردی نکن...
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
از زحمات شما متشکریم ولی این جواب بی مسئولیتها نیست
ناصر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
خداوکیلی پارتیت کی بود ما که با کارشناسی ارشد دانشگاه تهرون و تسلط کامل به زبان انگلیسی یه کارمند کوچولو با ماهی هفتصد تومن بیشتر نیستسم حرف از انصاف هم میزنی تو بگو چی داری
ولی بر خلاف انتظارم من برای کارهای دانشجویی مراجعه کردم،و کارهام خیلی سریع انجام شد و برخوردشون هم خیلی خیلی خوب بود،متشکرم
پاسخ ها
ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
از اقوام سفیر که نبودی
نادر
| United Kingdom |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
دانشجوی بسیار نازنین . انشالله که در امر تحصیل خود موفق باشید و هر گز هم برای شما مهم نباشه که اساسا این نوشتار کلی بوده یا فقط بخاطر یک کار بسیار جزئی شما . چه بهتر که فقط نوک دماغ خودتان را نظاره کنید و الباقی کارهای پیش پا افتاده کشورتان را فراموش کنید.
ناصر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
ببخشید آقازاده جسارت شد قربان ما همگی معذرت میخواهیم ارباب زاده
سفارتخانه های ما در خارج از کشور انصافا مملو از افراد با انگیزه، زحمتکش و تلاشگر است و مطمئن باشید تمامی کشورها آرزوی داشتن چنین دیپلماتهای متعهد و دلسوز را دارند. کسانی که در برابر تمامی مشکلات در خط مقدم از نظام بمانند و حتی از داخل نیز به جای قدردانی به آنها فحش بدهند. جدا شما اگر جای این عزیزان بودید انگیزه ای برای ادامه کار داشتید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
ممنون آقاي سفير. آب و هواي پکن چطوره؟
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
آقای " دانشکو" اصلا متنی که نوشتی تابلو تابلو است که یک سفارتی نوشته. حداقل انشا رو درست کن بابا .تابلووووووووو
آفرین بر شما با این نکته
سلام اولا آقا يا خانم كارمند وزاتخانه بايد قبول كنيد كه كه كم كاري مي شود وما همه را با يك چوب نمي رانيم بلكه واقعيت كه ميبينيم باز گو ميكنيم شايد اثر بخش باشد اگر هم حرفاي ما بنظرتون سنگين است چون سنجيديم بعد گفتيم اينكه ما از لحاظ وزارت امور خارجه ضعيف عمل ميكنيم كه شكي نيست اينكه سفراي برا اساس دانش و فهم وتجربه انتخاب نشده اند البته منكر نيستيم شايد چند نفري هم خوب باشند اما يادمون باشد با يك گل بهار نمي شود خلاصه بخاطر نا كار آمدي سفارتخانه ها و رايزني ها ما تو سري خور ترين ها عالم هستيم در ضمن تابناك مقصر نيست تابناك فقط منعكس دهنده نظرات مردم عزيز ايران است البته خيلي وقت ها به نفع شما نظرات ما را هم درج نميكنه خلاص اصل راي ملت است
یکی از اشکالات عمده در سفارت خانه ها عدم وجود پرسنل تخصصی در حوزه IT و عدم آشنایی آقایان با سیستم های تکنولوژیکی برای اطلاع رسانی و آگاه سازی افکار عمومی جامعه حاکم با مسائل مرتبط با ایران است. از طرفی احساس مسئولیت در حوزه وظایف کاری بسیار اندک و در حد داخل مجموعه می باشد.
به هر حال، در این حوزه آموز ش های داده شده قدیمی بوده و کفایت پاسخگویی به مسائل روز را نمی دهد.
مسئولین وزارت مربوطه بایستی علاوه بر دقت در انتخاب اشخاص، با استفاده از پتانسیل دانشگاه ها و مراکز آموزشی و امکان استفاده از تجربه جمعی در حوزه آموزشی پرسنل پیشرو باشند.
کارمندان وزارت خارجه غالبا از افراد باتجریه وآگاه به مبانی دیپلماسی هستند ومنشا خدمات به هموطنان وآرمانهای ملی هستند که اولا لازم است به نکات مثبت پرداخته شود ثانیا ضمن ارزیابی منطقی این دو مورد درنقد منصفانه کاستی ها را بیان کرد.در خارج از کشور تنها دادرس ومامن ایرانیان هستند ولی در داخل از همه بیگانه تر وهر کسی خود را مدعی ومحق میداند نمونه اش در این مطلب و قیاس وجوابهای برخی از هموطنان عزیز پیداست*تشکر
سلام تابناک جون آخر پرروی من هستم تا حالا هرچی کامنت گذاشتم که نشون ندای ولی من باز این کارو میکنم تا کی از رو میری.
جهت اطلاع دوستان من الان سه ماه است دانمارک هستم تنها چیزی که تو سایت سفارت تغییر کرد یه عکس زد و شهادت حضرت علی رو تسلیت گفت. من از سایتش اوقات شرعی رو گرفتم و آن تنها فعالیت فرهنگی مذهبی سفارت است خودتون می تونین نگاه کنید پس همه اش سر و ته یه کرباس هستند زیاد خون خودتون رو کثیف نکنید.
اگر بنا به مقایسه وبسایتها باشد که کارمان زاراست.کئام وبسایت وزارتی وغیران با وبسایتهایی انگلیسی قابل مقایسه است.بعد هم این نوع گزارشها از بغض است .گرنه سفارت ایران در کشوری که دائم در تهدید است وهرروز بیم بسته شدن دارد وسفیر هم ندلرد چه می تواند بکند.من که در مراجعاتم به خود سفارت همیشه راضی بودم.تابناک گناه دارد.قیامتی هم هست.
هرچي دلشون ميخواد تو سايتشون مينويسن بعد آقايون بجاي اينكه جلوي اون عوضيها رو بگيرن ميرن سايتشونو فيلتر ميكنن اين يعني پاك كردن صورت مسئله. خلاصه اينكه مديريت جهاني مارو عشق است
وزارت خارجه از اسمش معلومه كه از همه چي خارجه؟! رهبري در برگزاري كنفرانس بيداري اسلامي پيش قدم مي شود. و وزير محترم خارجه به عنوان ميهمان در كنفرانس شركت مي كند. مشت نمونه خروار است. آقايان ماموريت خود را در چيز ديگري جستجو مي كنند.
حالا این چیزها را بنویسن مشکل حله
من به مسائل سیاسی کاری ندارم. ولی تمام کارکنان کنسولگری ایران در لندن با ارباب رجوع برخورد بسیار عالی دارند. من برای تجدید پاسپورت بچه هایم رفته بودم، واقعا همه مراجعان راضی و خوشحال بودند. انگار که تو ایرانند. من از همه کارکنان آنجا و بویژه شخص کسول سپاسگزارم.
والا ما که اصلا نمی دونیم توی فنلاند ایران هم سفارت دارد یا نه؟!
آقا شما چکار به انگلیس دارید. سفارتخانه های ما در این کشورهای کوچولوی آسیای میانه ول معطل هستند. حالا شما از سفارت خانهها در کشور های بزرگ چه انتظاری دارید.
خداوکیلی اگه این سفارت خانه ها و کنسولگری ها که این همه هزینه از جیب ملت عزیزمون صرف اونها می شد صرف آبادی مملکت میشد کلی پیشرفت بیشتری داشیتم متاسفانه این کارمندان سفارت خانه ها با حقوق های بسیار عالی و بالایی که دارند از انجام امور و کارهایی که در جهت منافع عمومی ملت هست چندان توانایی ندارند. تابناک خداخیرش بده که هوشیار و بیداره که این مسائل را می نویسه والا خدا نیاره که حتی اگه انتقادی از اونها نشود حال و روزشون بدتر از این می شه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار