بازدید 20425
۲

قانون جدید مشاغل سخت و زیان آور ابلاغ شد

با ابلاغ رئیس جمهور، سابقه بیمه مشاغل سخت و زیان آور به ازای هر سال یک و نیم سال محاسبه می شود.
کد خبر: ۱۹۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰ 19 October 2011
با حکم رئیس جمهور قانون جدید مشاغل سخت و زیان آور ابلاغ شد که طی آن سابقه هر یکسال بیمه افراد شاغل در کارهای سخت 1.5 سال محاسبه می شود.

به گزارش مهر، با ابلاغ رئیس جمهور، سابقه بیمه مشاغل سخت و زیان آور به ازای هر سال یک و نیم سال محاسبه می شود.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور قانونی را ابلاغ کرد که بر اساس آن هر سال اشتغال در مشاغل سخت و زیان‌آور صرف نظر از داشتن سابقه توالی 20 ساله یا تناوب 25 ساله در اشتغال در مشاغل مذکور معادل یک ‌و ‌نیم سال اشتغال محاسبه خواهد شد.

رئیس جمهور "قانون تفسیر جزء (1) بند (ب) تبصره (2) ماده (76) قانون تامین اجتماعی اصلاحی مصوب 1379" را که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده، را برای اجرا ابلاغ کرد.

در قانون پیشین آمده بود به شرطی یک سال اشتغال بیمه ‌شده در مشاغل سخت و زیان‌آور معادل یک‌ و ‌نیم سال محاسبه می‌شود که توالی و تناوب اشتغال بیمه ‌شده در مشاغل سخت و زیان‌آور به ‌ترتیب 20 و 25 سال تمام باشد و این در حالی است که در قانون جدید افرادی که تقاضای مستمری بازنشستگی می کنند نیازی به سابقه مذکور ندارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲
باسلام.اخيراٌ جناب رييس جمهور محدوديت سابقه 20تا25سال رابراي مشاغل سخت وزيان آور حذف وآن رابراي اجرا ابلاغ نمودند.ولي تامين اجتمايي واداره کار اظهار بي اطلايي نموده وآن راتکذيب مينمايند واين قانون دست وپاگير راکه ازقبل بوده به تصميم گيري فعلي نسبت ميدهند.درصورتيکه فرد شاغل در مشاغل سخت بايستي نسبت به سابقه خود وميزان ساعت کارروزانه لازم6ساعت به جاي8ساعت در طول فعاليت خودزودتر از موعد آگاهي يابد.وقبل از 20يا25سال بداندچقدر ديگر بايستي کارکندياساعت کار اوبايستي چندساعت باشد ياازمزاياي ديگرمشاغل سخت زودتر بهره مندگردد نه آنوقت که ديگرسلامتي خودرا ازدست داده وياممکن است تاقبل از20سال کاردرمشاغل سخت وزيان آورديگر درقيد حيات نباشدوبااين همه مشقت ديگرفرصتي براي لذت برد ن از زندگي پيدا نکند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل