بازدید 13759
۲

راننده تاكسي موميايي شده به روش فراعنه!+عکس

بدن بيليس پس از يك ماه نگهداري در يك مخزن شيشه‌اي در مركز پزشكي قانوني شفيلد، از اين محفظه بيرون آورده شده و پس از قرار گرفتن در اتاق خشك‌كن، با پارچه كتان پيچيده شد.
کد خبر: ۱۹۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۹ 19 October 2011
يك مرد انگليسي در رؤياي جاودانه ماندن اسمش مانند «توت‌عنخ‌آمون» مصري، اولين انسان مدرن است كه بدن خود را به شيوه اي كاملا مشابه فراعنه سه هزار سال قبل موميايي كرده است.

به گزارش ايسنا، آلان بيليس، يك راننده تاكسي انگليسي كه به بيماري مرگبار سرطان ريه مبتلا بود، در پي يك آگهي روزنامه براي شركت در يك مستند جنجالي تلويزيوني براي موميايي شدن ثبت‌نام كرد تا بدن وي نيز مانند توت‌عنخ‌آمون، يازدهمين فرعون مصر در 3000 سال قبل باقي بماند.

 

آلان بيليس پيش از مرگ 


محققان با استفاده از شيوه موميايي شدن فرعون در سال 1323 قبل از ميلاد كه توسط استفن بوكلي، يك شيميدان باستان‌شناس رمزگشايي شده، بدن اين راننده 61 ساله را كه در ژانويه 2011 در اثر سرطان ريه درگذشته بود، موميايي كردند.

بيليس كه علاقه زيادي به برنامه‌هاي مستند داشت، هدف خود از اين كار را خدمت به علم و همچنين تبديل شدن به «توتن‌آلان» براي نوه‌هاي خود اعلام كرده بود!



پرفسور وانسيز، دكتر بوكلي، دكتر فلچر و ماكسين كوئه در كنار موميايي آلان بيليس



 استفت بوكلي در كنار موميايي بيليس

محققان پي از مرگ بيليس، تمام اندام داخلي وي به جز مغز و قلب را درآورده و در ظرفهايي نگهداري كردند. پوست وي با مخلوطي از روغن و رزين پوشيده شده و در محلولي از ناترون، نوعي نمك موجود در بستر رود خشك شده مصر، شست‌وشو دادند.

بدن بيليس پس از يك ماه نگهداري در يك مخزن شيشه‌اي در مركز پزشكي قانوني شفيلد، از اين محفظه بيرون آورده شده و پس از قرار گرفتن در اتاق خشك‌كن، با پارچه كتان پيچيده شد.

استفان بوكلي از دانشگاه يورك در مورد بدن موميايي شده بليس اظهار كرد كه وي تا ميليونها سال بعد حفظ خواهد شد.



بقاياي موميايي شده رامسس سوم در موزه قاهره در مصر


از ديگر محققان حاضر در اين پروژه مي‌توان به دكتر جان فلتچر، ماكسين كوئه و پرفسور پيتر وانزيس، آسيب‌شناس پزشكي قانوني اشاره كرد.

بدن موميايي شده بيليس قرار است تا پايان سال 2011 در شفيلد باقي مانده و سپس در اختيار محققاني كه به بررسي تجزيه مي‌پردازند، قرار بگيرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
خوبه در ایران راننده تاکسی به نظر شما چه ارزویی دارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار