بازدید 33278
۸
در حاشیه معرفی مدیران عامل صادرات، ملی و صنعت و معدن؛

سه رییس جدید این سه بانک کیستند؟ + عکس

یکی از پس‌لرزه‌های فساد مالی بزرگ در سیستم بانکی ایران، سونامی تغییر مدیران بانکی بود که سرانجام با پیگیری رسانه‌ها به راه افتاد و همچنان ادامه دارد/ در این راستا، تاکنون مدیران عامل بانک‌های صادرات، ملی و صنعت و معدن تغییر کرده‌اند و البته بانک مرکزی، دست بردار بانک‌های خصوصی نیز نیست و...
کد خبر: ۱۹۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۲ 12 October 2011
سرویس اقتصادی ـ یکی از پس‌لرزه‌های فساد مالی بزرگ در سیستم بانکی ایران، سونامی تغییر مدیران بانکی بود که سرانجام با پیگیری رسانه‌ها به راه افتاد و همچنان ادامه دارد.

به گزارش «تابناک»، در این راستا، تاکنون مدیران عامل بانک‌های صادرات، ملی و صنعت و معدن تغییر کرده‌اند و البته بانک مرکزی، دست بردار بانک‌های خصوصی نیز نیست و ظاهرا سامان و گردشگری نیز تاکنون به تغییر مدیر عامل تکلیف شده اند.

اما در این میان، نخست محمدرضا پیشرو به عنوان مدیر عامل بانک صادرات و سپس در هفته جاری، فرشاد حیدری و قربان دانیالی به ترتیب در جایگاه مدیریت عامل بانک‌های ملی و صنعت و معدن منصوب شدند.

اما این سه مدیر عامل جدید کیستند؟

محمدرضا پیشرو؛ بانک صادرات

محمدرضا پیشرو، مدیر عامل جدید بانک صادرات از سال 1363 در همین بانک فعالیت داشته و در سمت‌هایی چون مديريت امور شعب، مديريت امور اعتبارات، عضو هيأت مديره بانک صادرات کرمان، مديرعامل بانک صادرات سيستان و بلوچستان، مدير عامل بانک صادرات يزد، عضو هيأت مديره بانک صادرات ايران به مدت هفت سال بوده است.

وی همچنین سوابق بانکی در خارج از بانک صادرات داشته که عبارتند از:



مدير عامل بانک صنعت و معدن، عضو کميته مديريت مؤسسات مالي کشورهاي اسلامي ADF IMI، عضو هيأت مديره مؤسسه بانک‌هاي توسعه‌اي آسيا و اقيانوسيه ADF IAP و رئيس هيأت عالي نظارت بانک ايران ـ اروپا.

گفتنی است، وی در دوران مدیر عاملی سید محمد جهرمی در بانک صادرات، در جایگاه مدیر عامل بانک صنعت و معدن فعالیت داشت.

فرشاد حیدری؛ بانک ملی

و اما امروز طی موافقت مجمع عالی بانک ملی با پیشنهاد بانک مرکزی، فرشاد حیدری از مدیران عالی بانک تجارت به مدیر عاملی بانک ملی منصوب شد تا خاوری در کانادا پس از این، احساس مسئولیت کمتری داشته باشد.

فرشاد حیدری، دارای دانشنامه علوم اقتصادی در مقطع کارشناسی و مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد است. وی کار خود را در سال 1371 در بانک تجارت آغاز کرد و به رده‌های ریاست شعبه و کارشناس اعتباری ارتقا یافت.

در پرونده کاری حیدری، مدیریت شعب بانک تجارت استان‌های لرستان (دو سال) و فارس (پنج سال) دیده می‌شود. حیدری رئیس اداره اعتبارات کل بانک تجارت و مدیر امور اعتباری و عضو هیأت مدیره این بانک نیز بوده است.

برخی سوابق وی به شرح زیر است:

رییس شعب بانک تجارت استان لرستان 1379، مدیر شعب بانک تجارت استان فارس 1381، رییس اداره اعتبارات کل بانک تجارت 1385، مدیر امور اعتباری بانک تجارت 1386، عضو هیأت مدیره بانک تجارت 1386، عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران 1390

همچنین وی دارای سوابق غیربانکی زیر نیز هست:
رییس هیأت مدیره شرکت لیزینگ ایران
رییس هیأت مدیره شرکت سیمان تجارت مهریز


قربان دانیالی؛ بانک صنعت و معدن

همچنین در فرایندی مشابه، قربان دانیالی نیز به مدیر عاملی بانک صنعت و معدن منصوب شد تا سونامی تغییر مدیران بانکی ادامه داشته باشد و در هفته های آینده، انتظار تغییر مدیران عامل بانک‌های دیگری را بکشیم.


دانيالي داراي مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني با گرايش مالي است.

از جمله سوابق وي، قائم مقام مديرعامل و عضو هيأت مديره، معاون بانكي و بين‌الملل بانك صنعت و معدن، مديرعامل بانك صادرات در استان‌هاي آذربايجان شرقي، غربي و بوشهر بوده است.

وي كار خود را در سال 63 از تحويلداري بانك صادرات يكي از شعب تهران آغاز کرد و با گذراندن مدارج و پست‌هاي گوناگون به مسئوليت كنوني رسيد.

برخی سوابق دانیالی به شرح زیر است:

عضو کارگروه بررسی چالش‌های فراروی بانک‌های دولتی
عضو کارگروه سیاستگذاری کلان نظام بانکی
عضو و مسئول کارگروه پیشگیری و مبارزه با رشوه بانک صنعت معدن
مسئول گروه بررسی آثار بحران مالی غرب بر بانک‌ها بانک صنعت و معدن
عضو کمیته پرتفوی ارزی در بانک صنعت و معدن
نماینده مدیرعامل در میزگردهای تخصصی و معاونت اقتصادی
عضو کمیته ستاد بین الملل بانک صنعت و معدن
عضو کمیته علمی آموزشی بانک صنعت و معدن
عضو شورایعالی پژوهشی بانک صنعت و معدن
نماینده مدیرعامل در امور مدیریت کیفیت و استانداردها در بانک صنعت و معدن

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
مبارك ابروها باشد
آنها كه متخصص بوند اين بلا سر اقتصاد مملكت آمد واي به حال اين افراد كه نه داراي مدرك درست و حسابي هستند و نه داراي سوابق عالي در مديرت بانكي خدا به داد آينده اين بانكها برسد ! و همچنين سپرده هاي مردم بيچاره
وزیر اقتصاد کی برکنار می شود.
رييس بانك مركزي هم كه مثل كوه سرجاش ايستاده!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار