بازدید 50365

سه مشكل اصلی جوانان چیست؟

همه ما به دنبال دوستان خوب هستیم ولی یادمان باشد بی دقتی در انتخاب دوست بدتر از نداشتن دوست است!
کد خبر: ۱۹۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۰ 03 October 2011
اگر فكر می كنید تنها امروزه از معضلی به نام «رفتار ناپسند جوانان» رنج می بریم در اشتباه هستید.

به گزارش سلامت نیوز، سقراط، فیلسوف یونانی قرن ها پیش چنین گفت: «جوانان ما عاشق تجملات و قدرت هستند. آنها به بزرگ ترها احترام نمی گذارند و ترجیح می دهند به جای ورزش كردن با هم حرف بزنند. آنها برای بزرگ ترها از جا بلند نمی شوند، قبل از دیگران شروع به حرف زدن می كنند، با دهان باز غذا می خورند و به آموزگاران خود بی احترامی می كنند» امكان دارد مشكلات جوانان امروز كمی با گذشته تفاوت داشته باشد ولی می توان به سه مشكل اصلی آنها اشاره كرد:

1-یافتن دوست

همه ما به دنبال دوستان خوب هستیم ولی یادمان باشد بی دقتی در انتخاب دوست بدتر از نداشتن دوست است! بنابراین در انتخاب دوست دقت كنید. گاهی نوجوانان (و والدین آنها) اجازه می دهند دیگران در مورد نحوه لباس پوشیدن آنها تصمیم بگیرند. والدین باید بدانند كه فرزندانشان به همراه دوستان خود كجا می روند. در واقع آنهایی كه به فرزندانشان آزادی مطلق می دهند، در باد می كارند و در طوفان درو می كنند.

2- رابطه با والدین

مهم ترین مشكل والدین با فرزندان در فقدان ارتباط میان آنها ریشه دارد. والدین حتما باید فرزندان خود را راهنمایی كنند و دراین میان وظیفه اصلی بر دوش پدران است.
بسیاری از والدین سعی می كنند كه با صرف پول محبت فرزندان خود را جلب كنند در حالی كه تمایل به مادیات یكی از بزرگ ترین مشكلات عصر ماست.
فرزندان باید از والدین خود اطاعت كنند. والدینی كه قوانین جامعه را زیرپا می گذارند نمی توانند از فرزندان خود انتظار فرمانبرداری داشته باشند.

3- یافتن همسر

به علت آمار بالای طلاق، یافتن یك همسر مناسب برای جوانان كار آسانی نیست. جوانان باید در انتخاب همسر دقت زیادی داشته باشند، زیرا پای یك عمر زندگی درمیان است.
اكثر والدین غالبا دوست دارند خودشان برای فرزندشان همسر پیدا كنند و این، اشتباه بزرگی است اگر چنین ازدواجی توأم با موفقیت نباشد و به طلاق منجر شود والدین به شدت آماج انتقاد قرارمی گیرند.

برخی از والدین به جایگاه اجتماعی و اقتصادی عروس یا داماد خود بیشتر از شخصیت او اهمیت می دهند ولی یادمان باشد تنها انسان هایی از آزمایش های دشوار زندگی سربلند بیرون می آیند كه از شخصیت والایی برخوردار باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر