بازدید 14510

توضیحات فرمانده ناجا درباره پرونده اختلاس بزرگ

وی درباره اختلاس 3 هزار ميلياردي و درخواست مسئولان براي پيگيري برخي از متواريان اين پرونده از اينترپل گفت: هنوز پرونده در مرحله مقدماتي و تحقيق قرار دارد و هنوز پليس از قوه قضائيه ماموريتي درباره دستگيري متخلفان دريافت نكرده است. اما هرجا ضرورتي در اين پرونده احساس شود حتما از ظرفيت‌هاي نيروي انتظامي استفاده مي‌شود.
کد خبر: ۱۹۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴ 02 October 2011
سرویس اجتماعی ـ فرمانده نيروي انتظامي با اعلام اينكه هنوز دستوري از سوي قوه قضائيه براي پيگيري اختلاس اخير به ناجا داده نشده است، گفت: هر جا ضرورتي در اين پرونده احساس شود حتما از ظرفيت‌هاي نيروي انتظامي استفاده مي‌شود اما تاكنون دستور و تقاضايي مبني بر تعقيب متهمان اين پرونده به نيروي انتظامي ابلاغ نشده است.

به گزارش «تابناک»، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم روز يكشنبه در نشست خبري خود كه به مناسبت بزرگداشت هفته ناجا برگزار شد با اعلام اينكه دستوري مبني بر تعقيب متهمان اختلاس به ناجا ارجاع نشده است، درباره اختلاس 3 هزار ميلياردي و درخواست مسئولان براي پيگيري برخي از متواريان اين پرونده از اينترپل گفت: هنوز پرونده در مرحله مقدماتي و تحقيق قرار دارد و هنوز پليس از قوه قضائيه ماموريتي درباره دستگيري متخلفان دريافت نكرده است. اما هرجا ضرورتي در اين پرونده احساس شود حتما از ظرفيت‌هاي نيروي انتظامي استفاده مي‌شود.

در فيلم‌هاي تلويزيوني بازداشتگاه‌هاي پليس سياه، دودي و پر از ديوار نوشته‌هاي يادگاري است

فرمانده ناجا با انتقاد از عملكرد صدا و سيما در خصوص توليد فيلم‌هاي پليسي گفت: ما به صدا و سيما درباره توليد فيلم‌هاي پليسي در اين حوزه انتقاد داريم چرا كه در برخي از فيلم‌ها شاهد آن هستيم كه درجه‌دار نيروي انتظامي حتي سردوشي خود را نيز اشتباه نصب كرده است!

به گزارش ایسنا احمدي‌مقدم با بيان اينكه در فيلم‌هاي تلويزيوني پليس ناكارآمد و خندان نشان داده مي‌شود گفت: در فيلم‌هاي تلويزيوني  بازداشتگاه‌هاي پليس سياه، دودي و پر از ديوارنوشته‌هاي يادگاري است در حالي كه با توجه به اقدامات انجام شده و بازرسي‌هايي كه از كلانتري‌ها و بازداشتگاه‌ها صورت مي‌گيرد اين مساله واقعيت ندارد.

وي با بيان اينكه در حال حاضر خوابگاه، سرويس بهداشتي، نمازخانه و حتي حمام در برخي از كلانتري‌ها وجود دارد گفت: صدا و سيما همچنان بر مبناي گذشته‌هاي دور پليس اقدام به فيلم‌سازي مي‌كند و بايد از اين پس اين رويه را اصلاح كنند.

تحويل 9 فروند پرنده‌هاي فوق سبك به هنگ‌هاي مرزي و استان‌هاي كويري

هواپيماهاي بدون سرنشين و پرنده‌هاي فوق سبك در ناجا مستقر مي‌شود

رشد 2 درصدي كشفيات مواد مخدر در نيمه نخست امسال

فرمانده نيروي انتظامي در ادامه از واگذاري 9 فروند پرنده فوق سبك براي مرزهاي كشور خبر داد و گفت: تاكنون 9 فروند پرنده فوق سبك از جمله جايروپلن و كايت‌هاي موتوردار براي گردش و پرواز در مناطق كويري خريداري شده و اين 9 فروند تحويل هنگ‌هاي مرزي و استان‌هاي كويري شده ‌است.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه نيروي انتظامي در حال خريد 10 فروند ديگر از پرنده‌هاي فوق سبك است گفت: بكارگيري هواپيماهاي بدون سرنشين نيز در مناطق ساحلي و مرزي براي كنترل مرزهاي كشور به صورت پايلوت انجام شده است اما صنايع دفاع اين هواپيماهاي بدون سرنشين را با تاخير به نيروي انتظامي واگذار مي‌كند ولي بزودي شاهد استقرار هواپيماهاي بدون سرنشين و پرنده‌هاي فوق سبك در نيروي انتظامي براي كنترل مرزهاي آبي ـ خشكي هستيم.

وي درباره وضعيت اخلاقي و امنيت اجتماعي كشور با اشاره به اجراي طرح عفاف و حجاب با بيان اينكه ماهيت كار نيروي انتظامي سلبي است گفت: نيروي انتظامي تلاش داشته است تا تنها به مسائل سلبي اكتفا نكرده بلكه وارد كارهاي آموزشي، فرهنگسازي و ايجابي شود.

فرمانده ناجا با بيان اينكه دستگاه‌هاي ديگر به كندي و به مرور نيروي انتظامي را در بحث عفاف و حجاب كمك كرده‌اند گفت: خوشبختانه وضعيت كشور در اين خصوص بهبود يافته است.

فرمانده ناجا با بيان اينكه نيروي انتظامي در اين مساله مظلوم واقع شده است گفت: اقدامات اجتماعي چند بعدي است و بايد همه مسوولان براي بهبود وضعيت جامعه وارد ميدان شوند تا با مشاركت اجتماعي و ارتقاي امنيت در اجتماع روان‌تر و سريعتر ايجاد شود.

وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود در مورد وضعيت پوشش مردم با بيان اينكه وضعيت پوشش مردم بهبود يافته است افزود: اين تنها نتيجه فشارهاي نيروي انتظامي نيست چه بسا فشارهاي نيروي انتظامي در اين زمينه كاهش يافته است و بايد گفت كه مردم و اصناف توليدكننده و عرضه‌كننده پوشاك توجه خاصي در مورد وضعيت پوششي مردم دارند به گونه‌اي كه توجه مردم و اصناف بار نيروي انتظامي را كاهش داده است.

احمدي‌مقدم با اعلام خبر افزايش 54 درصدي كشفيات موادمخدر در مرزهاي شرقي گفت: در شش ماهه نخست سالجاري شاهد كاهش ورود موادمخدر و افزايش كشفيات در اين حوزه بوده‌ايم به گونه‌اي كه از آغاز سالجاري تاكنون 216 تن موادمخدر كشف و ضبط شده است كه شاهد رشد 2 درصدي كشفيات موادمخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل هستيم.

‌ماموران پليس براي جمع‌آوري ماهواره‌ها حتي در مشاعات هم بدون حكم قضايي حق ورود ندارند

نماينده دستگاه قضايي در برخي از طرح‌هاي جمع‌آوري ماهواره با تيم پليس همراه مي‌شود

ورود به هر واحد مسكوني براي جمع‌آوري ماهواره نيازمند حكم قضايي مجزاست

وي همچنين درباره طرح برخورد با ماهواره‌ها و حضور پليس در حريم خصوصي افراد گفت: ماموران پليس براي جمع‌آوري ماهواره‌ها چه در حريم خصوصي منازل و چه در مشاعات بدون حكم قضايي حق ورود ندارد.

به گزارش ايسنا، فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه در برخي از طرح‌هاي جمع‌آوري ماهواره‌ها به خصوص شهر تهران نماينده دستگاه قضايي در هنگام اجراي طرح با تيم عملياتي پليس همراه مي‌شود گفت: گاهي نماينده دستگاه قضايي براي جمع‌آوري تجهيزات ماهواره‌اي در مشاعات حكم منطقه‌اي صادر مي‌كند اما براي ورود به هر واحد مسكوني نياز به حكم مجزاست.

وي با بيان اينكه در صورت بروز تخلف از سوي ماموران پليس در هنگام اجراي طرح مردم مي‌توانند شكايات خود را با 197 در ميان بگذارند گفت: در گذشته براي اجراي طرح‌هاي مختلف به ويژه طرح جمع‌آوري ماهواره‌ها شاهد چندگانگي به خصوص در حوزه دستگاه قضايي بوده‌ايم اما در حال حاضر با هماهنگي‌هاي انجام شده و جلسات برگزار شده اين مشكلات رفع شده است.

امروز كاركنان ناجا حتي براي دريافت 5 هزار تومان رشوه از سازمان اخراج مي‌شوند

ميانگين حقوق ماموران پليس ماهانه يك ميليون تومان است

تصور اينكه تا در نيروي انتظامي پول خرج نكنيم كار مردم حل نمي‌شود تمام شده است

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه شاهد كاهش 9 تا 12 درصدي بروز جرايم كاركنان ناجا بوده‌ايم گفت: از ديد نيروي انتظامي معيشت بد كاركنان دليلي بر انجام تخلف نيست.

وي با بيان اينكه ميانگين دريافت نقدي ماموران پليس به صورت ماهانه در كشور حدود يك ميليون تومان است گفت: براي كاركنان ثابت نيروي انتظامي هزينه اجاره مسكن از سبد خانوار كاركنان ناجا حذف شده است به گونه‌اي كه اين افراد يا در خانه‌هاي سازماني زندگي كرده يا وديعه مسكن به آنان تعلق مي‌گيرد و اين توجيه كه معيشت نامناسب كاركنان علت تخلف و دريافت رشوه است به هيچ عنوان پذيرفته نيست.

فرمانده ناجا با بيان اينكه امروزه كاركنان ناجا حتي براي دريافت 5 هزار تومان رشوه از سازمان اخراج مي‌شوند گفت: در حال حاضر اين تصور كه تا در نيروي انتظامي پول خرج نكنيد كار حل نمي‌كند تمام شده و ماموران نيروي انتظامي در حفاظت و بازرسي به دقت رفتار كاركنان ناجا را زيرنظر دارند.

هيچ كلانتري به دليل افزايش يا كاهش پرونده‌ها تشويق يا تنبيه نمي‌شود

مهلت سه ماهه براي تعيين تكليف ميزان نيازمندي پليس به زنان

وي با اعلام اين كه در گذشته وجود پرونده‌هاي زياد در كلانتري‌ها مي‌توانست موجب برخورد با آنها شود گفت: در حال حاضر هيچ كلانتري به دليل افزايش يا كاهش پرونده‌ها تشويق يا تنبيه نمي‌شوند.

فرمانده ناجا با بيان اينكه در حوزه معاونت اجتماعي ناجا افرادي مسوول ارزيابي ميزان رضايتمندي مردم از كلانتري محل خود هستند گفت: ما تنها به دنبال رضايت مردم هستيم و در صورتي كه ماموران ارزياب ملاحظه كنند كه ميزان رضايت مردم از كلانتري در حد گزارش ارائه شده از سوي مسوولان كلانتري نيست قطعا با متخلفان برخورد خواهد شد.

به گزارش ايسنا، وي همچنين در مورد وضعيت و جايگاه پليس زن با بيان اينكه در ابتداي جذب زنان و راه‌اندازي اين پليس برآورد دقيقي از نيازها نشده بود گفت: اخيرا كارگروهي براي بازنگري جداول و حضور زنان در پليس تشكيل شده است كه اعضاي اين كارگروه موظفند ظرف سه ماه نياز پليس در حوزه‌هاي مختلف جغرافيايي را تبيين كنند.

فعاليت 12 هزار پليس زن در نيروي انتظامي

پليس زن در جايگاه واقعي خود قرار ندارد

وي با بيان اينكه در حال حاضر پليس زن در جايگاه واقعي خود قرار ندارد گفت: هم‌اكنون 12 هزار پليس زن در نيروي انتظامي فعاليت مي‌كنند كه در جايگاه اصلي خود قرار ندارند.

به گفته فرمانده ناجا برخي از پليس‌هاي زن تنها تمايل به انجام كارهاي دفتري دارند.

فرمانده نيروي انتظامي با اعلام كاهش 13 درصدي كشته‌ها در 5 ماه نخست سال جاري با بيان اينكه اين روزها با توجه به افزايش خودروها ميزان تلفات ناشي از تصادفات كاهش يافته است گفت: اين روزها شاهد طي كردن يك مسير معكوس هستيم به گونه‌اي كه با وجود آن كه سالانه 5/1 ميليون خودرو وارد چرخه حمل و نقل كشور مي‌شوند اما با كاهش تلفات ناشي از تصادفات روبرو هستيم.

به گفته وي در پايان برنامه پنجم توسعه بيش از 20 ميليون دستگاه خودرو در كشور وجود خواهد داشت كه بر اساس اين برنامه بايد ميزان كشته‌ها 15 درصد كاهش يابد.

فرمانده ناجا همچنين در ادامه با بيان اينكه سه هزار كيلومتر راه پرترافيك كشور مجهز به دوربين‌هاي كنترلي پليس مي‌شوند گفت: وزارت راه و ترابري نيز دو هزار كيلومتر راه كشور را مجهز به دوربين خواهد كرد.

وي همچنين با اشاره به طرح زوج و فرد كه در برخي از مسيرهاي پرتردد شهري برقرار مي‌شود گفت: طرح زوج و فرد كه به دليل ايجاد محدوديت‌هاي ترد د در مراكز كانوني ايجاد شده است امروزه در بسياري از كشورها منسوخ و به طور الكترونيكي اين مسيرها كنترل مي‌شود.

به گفته فرمانده ناجا بايد از سيستم نوبت‌دهي طرح زوج و فرد دور شويم.

تصويب قانون منع حمل و استفاده از سلاح سرد در انتظار تصويب نهايي نمايندگان مجلس

وي همچنين با اشاره به روند تصويب قانون منع حمل و استفاده از سلاح سرد كه اين روزها در انتظار بررسي و تصويب در صحن علني مجلس را مي‌كشد به آمارهاي ارائه شده از سوي سازمان پزشكي قانوني مبني بر كاهش 33 درصدي قتل با سلاح سرد اشاره كرد و گفت: اين قانون در حال حاضر در انتظار بررسي در صحن علني مجلس است.

احمدي‌مقدم همچنين با اشاره به هفته ناجا، اين هفته را يكي از ظرفيت‌هاي اين نيرو براي ظهور بيشتر خدمات خود و آگاهي‌بخشي به مردم عنوان كرد و گفت: نيروي انتظامي بايد بتواند همپاي تحولات، رشد و دگرگوني جرايم خود را متحول كند و پاسخگوي نياز و مطالبات مردم باشد.

وي با بيان اينكه نيروي انتظامي سعي دارد از معلول‌گرايي صرف بگذرد و به علت‌ها و ريشه‌ها برسد گفت: متاسفانه در حالت طبيعي هشدارهاي اين نيرو ناديده گرفته مي‌شود و وقتي بحراني پيش مي‌آيد همه به فكر درمان آن مي‌افتند در حالي كه با افزايش آگاهي مردم مي‌توان جامعه را به سمتي پيش برد كه در مقابله جرايم اتفاقات و بحران‌ها آگاهي داشته باشد.

ناجا مي‌خواهد جامعه و ديگر دستگاه‌ها را در قبال ايجاد امنيت مسوول كند

پليس در برنامه پنجم توسعه بايسته، شايسته و پاك مي‌شود

وي با بيان اينكه امنيت مقوله‌اي جمعي است و نيروي انتظامي به تنهايي نمي‌تواند آنرا ايجاد و مديريت كند گفت: نيروي انتظامي به دنبال آن است كه علاوه بر جبران ضعف و كاستي‌هاي خود و اصلاح امور در نيروي انتظامي جامعه و ديگر دستگاه‌ها را در قبال ايجاد امنيت مسوول كند.

فرمانده ناجا با بيان اينكه در برنامه پنجم توسعه به دنبال پليسي بايسته، شايسته و پاك هستيم گفت: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته و همچنين اعمال نظرات مقام معظم رهبري به اين مهم دست مي‌يابيم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، وي همچنين با اشاره به تشكيل كارگروه‌هايي در خصوص اصلاح و استانداردسازي رفتار كاركنان ناجا گفت: در اين كارگروه‌ها آموزش‌هاي حقوقي به كاركنان پليس به خصوص در كلانتري‌ها داده مي‌شود تا خداي ناكرده حقوق شهروندان تضييع نشود.

وي همچنين با اشاره به نامگذاري روزهاي هفته ناجا گفت: از 13 مهرماه هفته ناجا با شعار «سهم من در امنيت و آرامش چقدر است» آغاز مي‌شود.

فرمانده ناجا با بيان اينكه روز چهارشنبه به عنوان اولين روز از هفته ناجا به عنوان «پيشگيري اجتماعي، مشاركت عمومي و امنيت و آرامش» نام گرفته است گفت: روز دوم به نام «پليس متعهد و مومن»، روز سوم «جامعه ايماني و حفظ ارزش‌ها، امنيت و آرامش» روز چهارم «خانواده، مدرسه، نهادهاي اجتماعي و امنيت آرامش»، روز پنجم «پليس، دانش، پژوهش و فناوري»، روز ششم «پليس مقتدر و هوشمند» و روز هفتم به نام «پليس، قانون، حكومت» نامگذاري شده است.

وي در پايان با بيان اينكه در روزهاي مختلف هفته ناجا برنامه‌هاي متعددي از جمله ديدار و تجليل از نخبگان ايثارگر و نواختن زنگ اجتماعي در برخي مدارس در دستوركار قرار دارد گفت: در روز سه‌شنبه جلسه‌اي تحت عنوان «همايش آمايش سرزميني سربازان در وظيفه عمومي» برگزار خواهد شد كه بر اين اساس تلاش شده است كه سربازان در هنگام منطقه‌بندي و اعزام در اقليم خود قرار گيرند.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه گاها ديده مي‌شود يك سرباز ساكن شرق كشور، براي خدمت به غرب كشور فرستاده مي‌شود گفت: تلاش مي‌كنيم در اين همايش چارچوبي انديشيده شود كه سربازان خصوصا در نيروي انتظامي در استان و اقليم خود به خدمت بپردازند و در صورتي كه بسته به نياز جغرافيايي مجبور به اعزام اين سربازان به نقاط دوردست باشيم براي شش ماه او را در منطقه دوردست نگه مي‌داريم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی