بازدید 29197
سردار عراقی:

پژاک با 180 کشته و 300 زخمی تسلیم شد

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با تاکید بر اینکه اعضای گروهک پژاک با یکدیگر عهد کرده بودند تا آخرین نفس در ارتفاعات جاسوسان با جمهوری اسلامی بجنگند، گفت: بسیجیان و سپاهیان موفق شدند تمام ارتفاعاتی را که دست این‌ها بود یکی را پس از دیگری، پس بگیرند.
کد خبر: ۱۹۳۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۶ 29 September 2011
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: گروهک پژاک تمام شرایط جمهوری اسلامی را پذیرفت و با سرافکندگی دست‌های خود را به نشان تسلیم بالا برد و از ارتفاعات جاسوسان عقب‌نشینی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار عبدالله عراقی‌ در جمع بازدیدکنندگان از نمایشگاه یاد یاران که به مناسبت هفته دفاع مقدس برپا شده است، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مختلف دشمنان برای ضربه زدن به نظام اظهار داشت: گروهی به نام پ.ک.ک پیدا شده که شاخه‌های مختلفی دارد و هدف دشمنان این است که این گروهک را ابزاری کنند تا هر زمان اراده کردند خنجری را درون قلب نظام وارد کنند.

وی ادامه داد: این گروهک در منطقه عمومی خوی، سلماس، ماکو، منطقه چالدران در ارومیه و منطقه دالام پردا، اشنویه و پیرانشهر تا سردشت که چیزی حدود 200 کیلومتر در طول و حدود 40 کیلومتر در عمق، داخل خاک ایران، عراق و ترکیه است، پایگاه‌هایی را ایجاد کرده‌اند که نامش را منطقه «مدیا» گذاشته‌اند، یعنی منطقه آزاد شده‌ای که بستر اولیه کردستان بزرگ است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: این گروهک در کنار مرز اقلیم کردستان عراق و پیوسته به حکومت اقلیم، منطقه بزرگی را اشغال کرده‌اند و آنجا دارند برای خودشان حکومت می‌کنند.

سردار عراقی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها کاملا این گروهک را سازماندهی می‌کنند و به اعضای آن آموزش نظامی و تجهیزات می‌دهند، اظهار داشت: در روزهای ابتدایی که این‌ گروهک کارهای تروریستی خودشان را در ترکیه آغاز کرده بود، مهم‌ترین سلاح آنها سلاح‌های انفرادی و کلاشینکف بود اما امروز تا آخرین مراحل جنگ از خمپاره‌های پیشرفته و پدافند هوایی به ویژه پیشرفته‌ترین انفجارات مهندسی روز دنیا که اسرائیلی‌ها به این‌ها آموزش داده بودند، استفاده می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه هر روز که منطقه‌ای را می‌گرفتیم ابتدا باید مین‌روبی کرده تا بعد نیروها جابه‌جا شوند و تدارک برایشان ارسال شود، تصریح کرد: اگر امروز یک مین یا تله‌ای را کشف می‌کردیم، فردا مین جدیدی را کشف می‌کردیم که با تله یا مین دیروز فرق می‌کرد. اعضای این گروهک آموزش خوبی دیده بودند و از نظر توان جسمی روی این‌ها بسیار خوب کار شده بود و انگیزه بسیاری داشتند و به آنها تلقین کرده بودند که شما به دنبال استقلال این منطقه هستید.
سردار عراقی با اشاره به اینکه هرگاه ارتش ترکیه برای جنگ با این گروهک فعال شده فقط با تانک‌هایشان مانور کردند، خاطرنشان کرد: اعضای این گروهک تروریستی در مواجهه با رزمندگان ایران اذعان داشتند که ما تا به حال با یک نیروی این چنینی رو‌به‌رو نشده‌ایم و حقیقت هم همین بود چون رزمندگان ما بالای 180 نفر از اعضای این گروهک تروریستی را کشته و بالای 300 نفر را زخمی کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر می‌گوییم 180 نفر کشته شده‌اند یعنی 180 نفر چریک نظامی کشته شده‌اند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با تاکید بر اینکه اعضای گروهک پژاک با یکدیگر عهد کرده بودند تا آخرین نفس در ارتفاعات جاسوسان با جمهوری اسلامی بجنگند، گفت: بسیجیان و سپاهیان موفق شدند تمام ارتفاعاتی را که دست این‌ها بود یکی را پس از دیگری، پس بگیرند.

عراقی با بیان اینکه به همت بسیجیان و سپاهیان موفق شدیم همه مناطق را پس بگیریم، اظهار داشت: ارتفاعی به نام جاسوسان وجود دارد که در جریان عملیات در آن، تعدادی از رزمندگان ما شهید شدند اما با اقتدار پاسداران سرافراز، اعضای این گروهک تروریستی نهایتا دستان خود را بالا برده و اعلام کردند شما چه شرایطی دارید که ما گفتیم باید یک کیلومتر از مرز ایران عقب‌نشینی کنید چون جمهوری اسلامی تحمل نمی‌کند کسی در خاکش بماند.

وی با اشاره به اینکه به عنوان دومین شرط اعلام کردیم حق ندارید کار نظامی در داخل کشور ما انجام دهید، تصریح کرد: به آنها هشدار دادیم حق ندارید از نیروها و مردم ما برای استخدام اعضای خود پذیرش کرده و به عنوان پژاک از آنها سوء استفاده کنید.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با تاکید بر اینکه گروهک تروریستی تمام شرایط جمهوری اسلامی را پذیرفت، عنوان کرد: هفته گذشته این گروهک با سرافکندگی دست‌های خود را به نشان تسلیم بالا کرد و از ارتفاع جاسوسانی که از آن به عنوان شرافتخود یاد می‌کردند، عقب‌نشینی کردند و اکنون رزمندگان اسلام در بالای ارتفاعات جاسوسان مستقر شده‌اند و در حال حاضر مشغول استحکامات و محکم‌سازی در ارتفاعات هستیم.

عراقی با بیان اینکه تا پایان عملیات‌ها نمی‌توانستیم کار تبلیغاتی انجام دهیم، افزود: اگر هر اقدامی را رسانه‌ای می‌کردیم اصل غافلگیری از بین می‌رفت ولی اکنون به گوشه‌هایی از اقدامات رزمندگان می‌توانیم بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه لشکر علی بن ابیطالب(ع) یکی از افتخارات منطقه شمال غرب شد، خاطرنشان کرد: رزمندگان استان قم خوش درخشیدند، منطقه را پاکسازی ‌کردند. در ارزیابی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) امتیاز بسیار خوبی را به‌دست آورد و بنده تبریک می‌گویم که هنوز خون شهیدان زین‌الدین، صادقی و دل آذر در رگ‌های این رزمندگان در حال جوشش است.

سردار عراقی تاکید کرد: بچه‌های ادوات لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) واقعا کمر دشمن را شکستند و ارتفاعات را شخم زدند.

عراقی با بیان اینکه در عملیات شمال غرب، مردم قم شش شهید تقدیم انقلاب کردند، گفت: توفیق پیدا کردم و از نزدیک با خانواده‌های این شش شهید دیدار داشتم و متوجه شدم خداوند این شهدا را گزینش کرده بوده است و بنده واقعا روحیه گرفتم و در هر منزلی که رفتم دیدم این شهدا راهشان را مشخص کرده بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان