بازدید 13464
شب تلخ برای فوتبال ایران/

سپاهان در عین شایستگی و ذوب با ناداوری حذف شدند

تیم فوتبال سپاهان اصفهان به رغم پیروزی سه بر یک در مجموع دو بازی رفت و برگشت برابر السد قطر، به دلیل استفاده از یک بازیکن غیر مجاز به نام رحمان احمدی، با رأی کنفدراسیون فوتبال آسیا، بازی رفت را سه بر صفر بازنده شد تا سرانجام در مجموع با نتیجه چهار بر دو برابر السد قطر شکست خورده و از دور مسابقات کنار برود! تیم سپاهان پر افتخارترین تیم کشورمان در این رقابت‌ها هر دو بازی رفت و برگشت را برد، ولی به دلیل سهل‌انگاری آقایان در عین شایستگی حذف شد... سپاهان در روزی که می‌توانست برنده دیدار با السد قطر باشد، بازی را به این تیم باخت تا زوزه گزگ از بلندگوی ورزشگاه پخش شود!
کد خبر: ۱۹۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۵ 28 September 2011
سرویس ورزشی «تابناک» ـ ذوب آهن اصفهان که در نود دقیقه برتری محسوسی نسبت به حریف کره‌ای داشت، سرانجام در پایان وقت قانونی به تساوی یک بر یک رسید تا در وقت اضافه با پنالتی مشکوک و ناحق داور عربستانی سوان سامسونگ دو بر یک از حریف پیش افتاد و به این ترتیب، نماینده کشورمان حذف شد.

وقتی تیم السد گل زد از بلندگوهای ورزشگاه صدای گرگ پخش شد. در این هنگام یک تماشاگر عرب سربند خود را برداشت و به زمین پرتاب کرد.

* صدای تشویق کرکننده بینندگان السد تا پایان مسابقه ادامه داشت. جالب اینجا بود که از بلندگوهای ورزشگاه نیز صدای تشویق به سبک تیم‌های اروپایی پخش می‌شد؛ همه این رخدادها بدون توجه ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام می‌شد.

* پیش از آنکه تیم السد گل نخست را به ثمر برساند، حسن اشجاری کنار زمین آمد و از مربی تیم السد درخواست آب کرد، ولی او از این کار خودداری کرد و از بطری آب دیگری به او  داد که برای بازیکنان السد نبود!

فوتبال السد قطر و سپاهان ایران در چهارچوب دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا امشب برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با برتری دو بر یک تیم فوتبال سپاهان ایران به پایان رسید؛ اما در مجموع دو دیدار رفت و برگشت تیم السد قطر با پیروزی چهار بر دو راهی مرحله نیمه نهایی این مسابقات شد.

در این دیدار که با قضاوت «نیشیمورا»ی ژاپنی در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه برگزار شد، عماد محمدرضا (7) و حسن اشجاری (26) برای سپاهان گل زدند و مامادو نیانگ(85) تک گل السد را به ثمر رساند. عبدالله کانی از اتیم السد قطر و هادی جعفری، مهدی سیدصالحی و مهدی نصیری از تیم سپاهان بازیکنان اخطاری این دیدار بودند.

تیم فوتبال سپاهان اصفهان که بازی رفت را با نتیجه یک بر صفر به پایان رسانده بود، به خاطر استفاده از رحمان احمدی بازیکن دو اخطاره، با رأی AFC  در آن مسابقه با نتیجه سه بر صفر بازنده شد. البته مسئولان این باشگاه به رأی AFC اعتراض کردند و باید منتظر ماند که نتیجه این اعتراض مشخص شود.

شكست و حذف ذوب آهن برابر سوان

ذوب آهن دو بر یک از سوان سامسونگ شکست خورد.

ـ در اين بازي كه در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد، تيم ذوب آهن ايران نخست با گلزني محمد قاضي كه در دقيقه پنجاه براي اين تيم به ثمر رسيد، از تيم سوون سامسونگ كره جنوبي پيش افتاد، ولی با گل دقيقه 78 «يانگ سانگ مين» كه براي تيم سامسونگ به ثمر رسيد، بازي به وقت هاي اضافه كشيده شد.

در نيمه نخست اين ديدار، دو تيم، بازي متعادلي را به نمايش گذاشته و توپ بيشتر در ميانه زمين در جريان بود؛ البته بازيكنان دو تيم حملاتي روي دروازه حريف طراحي كرده اما بازيكنان هيچ يك از اين دو تيم در موقعيت صددرصد گلزني قرار نگرفتند و بازي با نتيجه تساوي بدون گل به پايان رسيد.

در نيمه دوم، بازيكنان تيم ذوب آهن ايران، توپ و ميدان را در دست گرفته و از همان آغاز، فشار زيادي روي دروازه تيم سوون سامسونگ كره جنوبي طراحي كرده و در دقيقه پنجاه به گل رسيدند.

در اين لحظه، «ايگور كاسترو»، يكي از مهاجمان تيم ذوب آهن، محمد قاضي، ديگر مهاجم اين تيم را در موقعيت گلزني قرار داد و اين بازيكن از پشت محوطه جريمه با يك شوت سنگين و سركش، دروازه تيم سوون سامسونگ را باز كرد.

پس از اين گل، بازيكنان تيم ذوب آهن قدري عقب كشيده و همين مسأله باعث شد بازيكنان تيم سوون سامسونگ براي تغيير نتيجه، فرصت پيدا كرده و روي دروازه ذوب آهن خطرناك ظاهر شوند كه با هشياري «شهاب گردان» دروازه بان تيم ذوب آهن و مدافعان اين تيم، اين موقعيت ها از تيم سوون سامسونگ گرفته شد.

در ادامه بازي، بازيكنان تيم ذوب آهن كه خطر را پشت سر خود احساس مي‌كردند، جلو كشيده و توپ را در زمين تيم سوون سامسونگ به گردش انداخته و خطرات بسيار جدي روي دروازه اين تيم كره اي ايجاد كردند كه متاسفانه با بي دقتي مهاجمان اين تيم، تمامي آن ها از دست رفت.

اما اين پايان كار نبود و بازيكنان سخت كوش تيم سوون سامسونگ در دقيقه 78 گل، تساوي را وارد دروازه «شهاب گردان» كردند.

در اين لحظه و در دقيقه 78، يانگ سانگ مين بازيكن تيم سوون سامسونگ با يك ضربه سر زيبا براي تيمش گلزني كرد و بازي را به تساوي كشاند تا همه چيز به حالت اول بازگشته و برنده اين بازي در وقت‌هاي اضافه مشخص شود.

در دقیقه 96 داور عربستانی خلیل الغمدی، یک پنالتی مشکوک برای سوان اعلام کرد که ماتو این ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد و سوان دو بر یک از ذوب آهن پیش افتاد.
البته با نتیجه این بازی تیم فوتبال سپاهان اصفهان از دور مسابقات کنار رفت و پس از ذوب‌آهن اصفهان دومین نماینده کشورمان بود که از گردونه رقابت‌ها کنار رفت و شب تلخی را برای فوتبال باشگاهی کشورمان در قاره کهن رقم زد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی