بازدید 13245

اردوغان: اجازه حمله به ايران نمي‌دهيم

اردوغان گفت: ایران اعلام کرده است که برنامه هسته ای این کشور برای تولید انرژی ارزان برق است و قصد تولید سلاح هسته ای ندارد.
کد خبر: ۱۹۳۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۷ 26 September 2011
اردوغان در مصاحبه خود با سی ان ان به مسئله سپرموشکی ناتو در خاک کشور خود اشاره کرد و گفت: تا وقتی که ایران به ما حمله نکرده، ما اجازه حمله به ایران از خاک ترکیه را نخواهیم داد.

به گزارش فارس، اردوغان در مصاحبه خود با سی ان ان به مسئله سپرموشکی ناتو در خاک کشور خود اشاره کرد و گفت: تا وقتی که ایران به ما حمله نکرده، ما اجازه حمله به ایران از خاک ترکیه را نخواهیم داد.

نخست وزیر ترکیه با انتقاد شدید از سیاست یک بام و دو هوای کشورهای غربی در قبال مسئله هسته‌ای ایران گفت: آنهایی که از فعالیتهای هسته‌ای ایران انتقاد می‌کنند، چرا از سلاحهای هسته ای انبار شده در اسرائیل چیزی نمی‌گویند و برای کنترل اسرائیل قدمی برنمی‌دارند؟

کشورهایی که به دلیل برنامه هسته ای ایران را تحریم می کنند، چرا اسراییل را تحریم نمی کنند؟

نخست وزیر ترکیه گفت: بهانه این کشورها در محاصره بودن اسراییل است، ولی به جز اسراییل هیچ کشور منطقه دارای سلاح هسته ای نیست.

اردوغان گفت: ایران اعلام کرده است که برنامه هسته ای این کشور برای تولید انرژی ارزان برق است و قصد تولید سلاح هسته ای ندارد.

وی افزود: از دید ترکیه اعمال تحریم برای کشورها صرفا بدلیل سوء ظن صحیح نیست.
 
اردوغان: ایران و ترکیه به همکاری در مبارزه با گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهند
 
به گزارش رسانه‌های ترکیه، نخست وزیر ترکیه در راه بازگشت از نیویورک به کشورش در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد گام های مشترک با ایران در امر مبارزه با تروریسم اظهار داشت: ایران و ترکیه علیه گروه های تروریستی که در واقع یکی بوده ولی اسامی متفاوتی دارند، مبارزه می کنند و هر دو کشور علیه یک منطقه عملیات هوایی و زمینی انجام می دهند و از این به بعد نیز عملیات های مشترکی وجود دارد که دو کشور می توانند به اتفاق یکدیگر انجام دهند.

وی افزود: در همین راستا همکاری های متقابل دنبال می شود و هیچ گونه تاخیری در این اقدامات مد نظر نیست.

اردوغان تاکید کرد که دولت آنکارا به شعار مبارزه با تروریسم و مذاکره در عرصه سیاست کماکان پایبند است.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل