بازدید 11775

نصيرزاده شعور مردم را به سخره گرفت

معاون دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: هوشنگ نصیرزاده شعور عمومی علاقه‌مندان به فوتبال و جامعه داوری را به سخره گرفت.
کد خبر: ۱۹۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳ 20 September 2011
یدالله سلیمانی در مورد اظهارات هوشنگ نصیرزاده کارشناس داوری شب گذشته برنامه 90 اظهار داشت: دوشنبه شب یک کارشناسی که بیشتر مشاور باشگاه‌هاست و حتی قانون را وارونه بازگو می‌کرد شعور عمومی علاقمندان به فوتبال و جامعه داوری را به سخره گرفت.

وی ادامه داد: این کارشناس کلیه حوادث دربی تهران را به نفع تیم خاصی توجیه کرد. این در حالی است که بازیکنان 2 تیم، مربیان، سرپرستان و حتی تماشاگران از نحوه قضاوت محسن ترکی رضایت کامل داشتند و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز این مسئله را به کمیته داوران ابلاغ کرد.
 
داور بین المللی بازنشسته فوتبال با اشاره به کارشناسی نصیرزاده عنوان کرد: نصیرزاده خطای پنالتی روی علی کریمی را خطای کریمی دانست و یا پنالتی‌ای را پیدا کرد که هیچ داوری آن را خطا نمی‌گرفت و حتی جریمه شخصی بازیکنان از سوی ترکی را زیر سؤال برد. نصیرزاده نشان داد که بی‌طرفانه کارشناسی نمی‌کند.

سلیمانی با اشاره به کارشناسی‌های گذشته نصیرزاده گفت: این کارشناس در زمان کارشناسی داوری بازی مس سرچشمه و صبای قم خطای آشکار مدافع مس را روی مهاجم صبا که منجر به اعزام بازیکن صبا به بیمارستان شد را با ذکر این جمله که می‌خواهم یک کارشناسی تعجب برانگیز کنم خطای مهاجم تشخیص داد و پنالتی درستی که داور اعلام کرده بود را زیر سؤال برد.

وی در ادامه گفت: این در حالی است که در صحنه‌هایی که توپ در جایی قرار دارد که مناسب برای زدن با پا است اگر بازیکنی سرش را پایین بیاورد مرتکب خطا شده و یا زمانی که توپ در منطقه‌ای است که مناسب برای زدن با سر است اگر بازیکنی پایش را بیش از حد بالا بیاورد خطا کرده است. این را داوران درجه 3 هم می‌دانند و جریمه این خطا یک ضربه آزاد مستقیم است اما نصیر زاده آن را خطای مهاجم و ضربه آزاد غیر مستقیم خواند در حالی که رضا کرمانشاهی داور مسابقه با توجه به قوانین فیفا به درستی نقطه پنالتی را نشان داده بود.

سلیمانی با اشاره به برنامه 90 گفت: از خدمات این برنامه به فوتبال و به ویژه برای افزایش سطح داوری و آگاهی علاقمندان به فوتبال تشکر می‌کنم اما از مسئولان این برنامه می‌خواهم از کارشناسانی استفاده کنند که خودشان داوری کرده‌اند و بی طرف هم هستند.

پارس فوتبال
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان