بازدید 8829

روایت دردناک آوارگان سوری در ترکیه

اردوگاههای آوارگان سوری در ترکیه در روزهایی که مردم سوریه به علت ناآرامیهای شدید مجبور به فرار شده بودند، به محلی برای تجاوز و شکنجه تبدیل شده بود.
کد خبر: ۱۹۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹ 20 September 2011
برخی از آوارگان سوری که اخیرا از اردوگاههای ایجاد شده در ترکیه به وطن خود بازگشته اند، روایت دردناکی از روزهای آوارگی ابراز می دارند که بیانگر اقدامات شنیع گروهکهای تروریستی و نظامیان ترک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اردوگاههای آوارگان سوری در ترکیه در روزهایی که مردم سوریه به علت ناآرامیهای شدید مجبور به فرار شده بودند، به محلی برای تجاوز و شکنجه تبدیل شده بود.

بر این اساس، شهروندان سوری که اخیرا از این اردوگاهها بازگشته اند از نحوه رفتار گروهکهای مسلح در داخل سوریه و نظامیان ترک در اردوگاهها روایتهای دردناکی را مطرح می کنند.

"فاطمه" یکی از زنانی است که پس از حمله گروهکهای مسلح به خانه اش در شهر "جسر الشغور" مجبور شد به همراه فرزندانش به ترکیه بگریزد. وی تاکید می کند: افراد مسلح و خرابکار که در شهر تظاهرات به راه انداخته بودند به تخریب اموال عمومی و خانه های مردم دست زدند و با تهدید سلاح ما را مجبور کردند از خانه هایمان بگریزیم.

وی افزود: افراد مسلح به ما گفتند که ارتش سوریه به شما حمله ور خواهد شد و اعضای خانواده تان را مورد تجاوز قرار می دهد. پس از این تهدیدات من دست چهار فرزندم را گرفتم و به همراه همسایه مان شب را در خرابه ای گذراندیم. روز بعد یک اتوبوس به این منطقه آمد و ما به همراه آن وارد خاک ترکیه شدیم و در اردوگاه آوارگان ساکن شدیم.

فاطمه که مادر چهار فرزند است، در ادامه گفت: در دو روز اول در اردوگاه برخورد خوبی با ما داشتند وغذای خوبی به ما می دادند اما پس از گذشت 6 روز تقریبا برخوردشان تغییر کرد و بدرفتاریها آغاز شد.

این زن سوری افزود: شخصی به نام "سامر" یکی از رابطان سوری نظامیان ترک در همین روزها مرا به دیدار یکی از فرماندهان اردوگاه برد و گفت آنها می خواهند تو را ببینند. وی در آنجا مبلغی را از یک نظامی ترک گرفت و مرا تحویل آنها داد. در ادامه فرمانده نظامیان ترک به همراه چندین نفر دیگر به من تجاوز کردند.

فاطمه تاکید کرد: بعدها متوجه شدم آنها 70 زن و دختر دیگر را نیز در اردوگاه مورد تجاوز قرار داده اند. در واقع آنها در اردوگاه تمامی انواع ناراحتی، ظلم و سختی را به ما چشاندند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی