بازدید 1794
95 دقیقه بحث مجلس برای بررسی یک ماده از طرح نظارت بدون هیچ مصوبه؛

"طلسم" طرح نظارت بر نمایندگان بازهم شكسته نشد

کد خبر: ۱۹۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰ 20 September 2011
وکلای ملت پس از اینکه 95 دقیقه صرف بررسی ماده نخست طرح نظارت بر نمایندگان کردند، نهایتاً بدون تصویب آن، بررسی این طرح را به جلسات آینده موکول کردند.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از ساعت 9:25 صبح امروز بررسی طرح نظارت مجلس در دفتر نمایندگان مجلس را آغاز کرده بودند، در ساعت 11 پس از 95 دقیقه بحث و مذاکره بی‌ثمر، بدون تصویب حتی ماده اول این طرح، بررسی طرح نظارت را به جلسات آینده موکول کردند.

بر پایه این گزارش وکلای ملت در 95 دقیقه زمان بررسی طرح نظارت بر نمایندگان حدوداً 5 پیشنهاد را بررسی کرده و چند تذکر دادند؛ بیشتر وقت مجلس صرف بررسی پیشنهادات و ارائه نظرات مخالفان و موافقان پیشنهادات شد، امری که در نهایت مانع از تصویب ماده اول طرح نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان شد.

ماده نخست طرح نظارت عنوان می‌کند که به منظور حفظ شأن و منزلت نمایندگان و نظارت بر آنها، در ابتدای هر دوره مجلس شورای اسلامی و حداکثر 3 ماه پس از انتخاب هیئت رئیسه دائمی، هیئت نظارت که از این پس هیئت نامیده می‌شود، مرکب از افراد زیر برای همان دوره تشکیل می‌شود.

الف - یکی از نواب رئیس به انتخاب هیئت رئیسه
ب- یک نفر از اعضای ثابت کمیسیون اصل 90 به انتخاب مجلس
پ- یک نفر از اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی به انتخاب مجلس
ت- 4 نفر از سایر نمایندگان به انتخاب مجلس

گفتنی است، 3 تبصره هم بین این ماده قرار دارد.

بر اساس آنچه ‌از ماده یک این طرح بر می‌آید، هیئت نظارت در ابتدای هر دوره مجلس شورای اسلامی یا حداکثر 3 ماه پس از انتخاب هیئت رئیسه دائمی‌ تشکیل خواهد شد. اگر وکلای ملت این طرح را هم در روزهای آینده تصویب کنند، بر اساس ماده نخست طرح نظارت، اجرای آن از مجلس نهم آغاز خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی