بازدید 2733
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه :

امكان واگذاري باشگاه‌هاي ورزشي به هواداران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تصویب قانون تعاونی‌های عمران شهرستانی و امکان مشارکت شهرها در جذب منابع درآمدی دولت، گفت: مجموعه بخش تعاون از مشارکت‌کنندگان در ایجاد شرکت تعاونی سهامی عام با هدف جذب باشگاه‌ها و اماکن ورزشی حمایت می‌کند.
کد خبر: ۱۹۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۳ 20 September 2011
غلامحسین حسینی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به اینکه سازوکارهای واگذاری باشگاه‌های ورزشی را می‌توان از طریق تعاون مهیا کرد، اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف قانون اصل 44 مرتبط با بحث واگذاری‌ها، تعاون بهترین مکانیزم و سازوکار اجرایی است که می‌توان از آن برای تحقق عینی و واقعی اهداف سیاست‌های کلی اصل 44 بهره برد.

وی ضمن تأکید بر اینکه واگذاری منابع درآمدی دولت از کانال تعاون به تمام شبهات افزون‌خواهی یا رانت‌خواری پایان می‌دهد، ادامه داد: در این راستا قانون تعاونی‌های عمران شهرستانی به تصویب رسیده است که مطابق این قانون در هر شهرستانی می‌توان با ایجاد یک تعاونی سازوکار و امکان واگذاری منابع درآمدی دولت به عامه مردم را فراهم کرد.

معاون شیخ‌الاسلامی در امور تعاون، گفت: برای واگذاری باشگاه‌های بزرگ و پرطرفدار مثل باشگاه‌های استقلال و پیروزی هم این امکان وجود دارد که با ایجاد یک تعاونی سهامی عام از سرمایه‌های خرد هواداران تیم‌های ورزشی برای خرید سهام و واگذاری مالکیت و مدیریت این باشگاه‌ها به طرفداران بهره برد.

وی باشگاه‌های پرطرفدار را سرمایه‌های ملی عنوان و خاطرنشان کرد: برای برون رفت از بن‌بست‌ها در حوزه‌های ورزشی بهترین سازوکار اجرایی این است که خود طرفداران و مردم در مدیریت و مالکیت باشگاه‌های ورزشی دخیل باشند و در امور مربوطه مشارکت کنند.
وی با اعلام آمادگی مجموعه بخش تعاون برای ورود به این عرصه، تصریح کرد: فراهم‌سازی مکانیزم‌های لازم برای جذب مشارکت مردم در امور مدیریتی باشگاه‌ها و مالکیت اماکن ورزشی هم از جمله برنامه‌هایی است که در دستورکار مجموعه بخش تعاون و وزارت مربوطه است.

وی تأکید کرد: با توجه به رویکرد مردمی محمد عباسی "وزیر ورزش و جوانان" و شیخ‌الاسلامی "وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی" و نزدیکی نقطه نظرات این دو مسئول بلندپایه دولت معتقدم زمینه در این مقطع زمانی برای تهیه و اجرایی کردن طرح تعاونی سهامی عام جذب واگذاری اماکن و باشگاه‌های ورزشی بیش از هر دوره‌ای امکان‌پذیر باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل