بازدید 3888
کشتی آزاد قهرمانی جهان - ترکیه/

ایران نایب قهرمان کشتی آزاد جهان شد

تیم ملی کشتی‌ آزاد ایران با صعودی 2 پله‌ای نسبت به دوره گذشته عنوان نایب قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۱۹۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۱ 18 September 2011
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، در پایان مراحل مقدماتی روز پایانی رقابت‌های قهرمانی جهان ترکیه تیم ایران با توجه حضور دو نماینده خود در دیدار فینال در روز پایانی و مدال طلای رضا یزدانی در 96 کیلو و برنز حسن رحیمی در 55 کیلو به مقام نایب قهرمانی این مسابقات رسید.
ایران که در 4 وزن قبل 22 امتیاز کسب کرده است در دو وزنی هم که فینالیست دارد حداقل 18 امتیاز دیگر می‌گیرد و با 40 امتیاز نایب قهرمانی‌اش قطعی است.

تیم ملی کشتی آزاد روسیه هم مانند دوره‌های گذشته عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. روس‌ها که در روزهای قبل و 4 وزن اول 2 نشان طلا و یک برنز را کسب کرده بودند، امشب نیز شانس کسب یک طلا و 2 برنز دیگر را دارند، بدین ترتیب روس‌ها پیش از اتمام فینال این 3 وزن قهرمانی خود را در جهان مسجل کردند.
تیم‌های آذربایجان و آمریکا هم برای کسب عنوان سوم رقابت می‌کنند.  

تیم کشتی آزاد ایران سال گذشته تنها به یک نشان نقره توسط صادق گودرزی در 74 کیلو و یک مدال برنز توسط مراد محمدی در 60 کیلو رسیده بود و با 28 امتیاز در رتبه چهارم جهان ایستاده بود.
تیم کشورمان آخرین بار در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2006 گوانگجو چین با 44 امتیاز نایب قهرمان جهان شده بود.
آخرین بار هم در همین رقابت‌ها بود که ایران به 4 مدال دست یافته بود که بار دیگر در مسابقات جهانی امسال این تعداد مدال تکرار خواهد شد که هنوز رنگ 2 نشان مشخص نیست.
ایران در جهانی 2006 چین توسط سیدمراد محمدی (طلا)، علی‌اصغر بذری (نقره) و رضا یزدانی و فردین معصومی (برنز) صاخب مدال شده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل