بازدید 10684

نسیم بهار عربی بر کویت وزیدن گرفت

حزب امت که یک حزب اسلامی کوچک و غیر رسمی است، با صدور بیانیه ای اعلام کرد: خواسته های ائتلاف جوانان 16 سپتامبر برای تحقق اصلاحات سیاسی واقعی مشروع است.
کد خبر: ۱۹۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۷ 16 September 2011
با درخواست گروه موسوم به جوانان 16 سپتامبر از مردم کویت برای برگزاری تظاهرات ضد رژیم آل صباح در روز جمعه، موج انقلابهای عربی وارد کشور کوچک و نفت خیز کویت شد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه میدل ایست آنلاین، گروهی که نام جوانان شانزده سپتامبر بر خود نهاده است، خواستار تظاهرات گسترده در کویت در روز جمعه شد.خواسته این گروه تاسیس نظام مشروطه سلطنتی، پایان انحصارطلبی و تسلط خاندان آل صباح بر کویت، انحلال مجلس، انحلال کابینه، برگزاری انتخابات و مبارزه با فساد فراگیر در این کشور هستند.

این اقدام گروه شانزده سپتامبر با استقبال گسترده برخی تشکلهای سیاسی روبرو شده است.

حزب امت که یک حزب اسلامی کوچک و غیر رسمی است، با صدور بیانیه ای اعلام کرد: خواسته های ائتلاف جوانان 16 سپتامبر برای تحقق اصلاحات سیاسی واقعی مشروع است.

در این بیانیه تاکید شده است : خواسته های ائتلاف جوانان شانزده سپتامبر برای اصلاحات سیاسی و خروج کویت از بحران سیاسی شدید ضروری است.

از سوی دیگر دو گروه جوان به نامهای "السور الخامس" که قبلا تظاهرات اصلاح طلبی در ماه ژوئن برگزار کرده بود و جنبش جوانان کویتی موسوم به "کافی" از تظاهرات شانزدهم سپتامبر حمایت کردند.

این درحالی است که "ولید الطبطبانی" نماینده مجلس  کویت درباره تحولات این کشور گفت : نسیمهای عربی بر کویت وزیدن گرفته است، اما به اندازه ای است که می تواند اصلاحات در کویت به وجود آورد و رژیم را ساقط نمی کند.

شایان ذکر است که کویت بر خلاف دیگر کشورهای عربی تاکنون شاهد اعتراضات جدی نبوده است این کشور نفت خیز از زمان انتخاب ناصر محمد الاحمد الصباح در سال 2006 شاهد بحرانهای متعددی بوده است و شش بار دولت این کشور استعفا کرده و سه بار مجلس این کشور منحل شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان