بازدید 18613

«نگاه شما»: اهداف شبکه ماهواره ای وصال

کد خبر: ۱۹۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷ 13 September 2011
سید میثم رحمتی از بینندگان «تابناک» در مقاله ای نوشت:


مقدمه؛

اتخاذ راهبرد ایجاد وحدت در میان امت اسلامی و توجه به امر خطیر امت واحده که مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به آن دارند، از جمله مواردی است که بدون شک، برای غرب مسأله ساز است.

از جمله روندهایی که بیگانگان برای ایجاد شکاف و تفرقه‌اندازی در میان امت اسلامی و به ویژه اقوام شیعه و سنی ایران در پیش گرفته اند، بهره گیری از تأثیرگذاری رسانه در این حوزه است، چراکه به اذعان خودشان، تأثیرگذاری که رسانه در مدت کوتاهی دارد، چاپ و تکثیر هزاران هزار نوشته و کتاب در مدت طولانی نخواهد داشت.

شبهه پردازی و ضد تبلیغ با هدف ایجاد شکاف؛

استفاده از تکنیک‌های تبلیغاتی در راستای تأثیرگذاری بر قشری خاص، با شیوه‌های نرم و ابزارهایی که کشور سعودی و دیگر ایادی آمریکا، در این راه در اختیار این شبکه‌ها گذاشته‌اند، در بلند مدت می تواند پرسش‌های بی پاسخ فراوانی را برای مخاطبان عام در زمینه‌های مختلف به وجود آورد، که از جمله آنها عبارتند از مفاهیمی تحت عناوین:

«حکومت اسلامی، ضرورت و وجوب حکومت اسلامی، ضمانت اجرای احکام اسلامی در حکومت، امکان پذیری جمع میان شیعه و سنی، شبهه در اصول تفکر شیعی، کمرنگ نمودن نقش اهل بیت در تاریخ اسلام، نشر اکاذیب ذیل موضوع تاریخ اسلام، مخدوش نمودن چهره علمای تشیع در اذهان عمومی و...» اما  آنچه در این میان حایز اهمیت است، تلاش این رسانه‌ها برای بسط و گسترش موضوع شبهه سازی و شبهه آفرینی در موضوعات گسترده ذیل مبانی مذهبی در میان اقشار مختلف جامعه می باشد.

ورود این شبهات به بطن اذهان جامعه و از طرفی بی پاسخ ماندن آنها در ذهن مخاطبین امری است که بی تردید، منتج به انحراف از اصول اعتقادی در طولانی مدت  و «موجب جدایی و افتراق هر چه بیشتر گروهها و خطوط فکری شیعه و سنی» در جامعه اسلامی می‌شود.

راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره ای با هدفگذاری بلند مدت؛

در راستای شبهه سازی، شبکه‌های تازه تأسیس «وصال فارسی و کلمه» و همینطور، دیگر شبکه‌های وهابی فعال در این حوزه تمام تلاش خود را بر موضوع مذکور متمرکز نموده اند.

البته آنچه در ظاهر شاهد آن هستیم، اظهار تقید موسسان این شبکه‌های فارسی زبان در خصوص این موضوع است که؛ "هدف کلی از راه اندازی این شبکه‌ها، صرفا تقدیم عقیده خود مبنی بر قرآن و سنت است" اما در حقیقت آنچه در حال اجرا و انجام است چیزی غیر از این است؛ در این خصوص مشاهده می کنیم ؛ این شبکه با قرار دادن خود در حیطه اهل سنت و چسباندن عنوان "تریبون اهل سنت فارسی زبان" به خود،  در مرام نامه اش می آورد" اهل سنت در شبکۀ وصال با توجه با عقیدۀ پاک و مرام صادقانه ای که دارند، جز خدمت به جامعۀ بشری و عموم هموطنان و همزبانانی که حرفشان را می فهمند؛ جز تقدیم و معرفی عقیدۀ پاک و زلال خود که مبنی بر قرآن و سنت صحیح رسول الله ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ و عقل و فطرت سالم و برهان و استدلال محکم و صادقانه با فهم پیشگامان امت به شمول صحابه و اهل بیت گرامی آنحضرت ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ است هیچ طرح و برنامۀ دیگری ندارند."

بر خلاف آنچه چهره متظاهر  و ظاهرالخیر  برنامه‌هایی که از شبکه فارسی زبان وصال پخش می‌شود، أبو منتصر بلوچی" که سرسپرده کشور سعودی بوده و از منابع مالی وهابیت تامین می‌شود، به عنوان دست‌اندرکار راه اندازی شبکه وصال، درادعاهای خود گفت: ما نمی خواهیم جنگ طایفه ای برانگیزیم، بلکه می خواهیم مثل دیگر ملت‌ها با امنیت و آزادی زندگی کنیم!

تلاش برای تخریب وجهه اهل سنت عزیز داخل ایران؛

جالب توجه است؛ آنچه از آن به عنوان اهل سنت یاد می شود، چیزی غیر از عقاید پر از حقد و بغض و غضب وهابیت نیست، بی تردید با توجه به آنچه در این شبکه برای مسلمانان فارسی زبان روایت می شود، اهل سنت عزیز کشورمان کاملا از این عقاید و تقیدات متعصبانه و کورکورانه مبری هستند، چراکه در بسیاری از نقاط کشور شیعه و سنی با یکدیگر به شکلی مسالمت آمیز و با علاقه در حال سپری نمودن لحظات هستند.

در این میان آنچه دارای اهمیت فراوان است اینکه؛ با توجه به نقاط مورد سوء استفاده در این شبکه‌ها و بهره گیری این محافل خبری، از بیانات علمای شیعه و سخنرانی‌های روحانیون و مطلعان، علی الخصوص در حوزه‌های دینی و مذهبی، اشخاص فعال در این حوزه باید توجه خود را به این موضوع گسیل دارند که بلاشک هر آنچه توسط این عزیزان در مواقع عصبیت یا عصبانیت، با منظور و یا بدون هدف خاص بیان می شود، مورد رصد این شبکه‌ها قرار گرفته و با توجه به هدف گذاری‌های بلند مدت، به شکلی مقطعی و فرسایشی مورد تحریف و استفاده ابزاری در جهت تفرقه افکنی قرار می گیرد."

لزوم توجه سازمان‌ها و نهاد های ذیربط به این امر:

سازمان صدا و سیما:

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید توجه خاص خود را به این موضو ع معطوف دارد.
چرا که بدون تردید آنچه که می تواند پاسخ برای یک رسانه ضد فرهنگی داشته باشد و آنچه می تواند در پاسخ گویی به شبهه افکنی یک رسانه تصویری اثرگذار باشد و تهدید‌های ضد دینی آن را باطل نماید، فقط تاسیس و برنامه سازی تصویری و ایجاد شبکه‌های برون مرزی فعال در این حوزه‌ها می باشد.

البته مسلم است که تاسیس یک شبکه ماهواره ای که صرفا به مسایل مذهبی و آموزه‌های قرآنی و سنت و اهل بیت به شکلی خشک و نا منعطف بپردازد، حتما از لحاظ کیفیت و درصد جذب مخاطب، دچار کاستی‌هایی خواهد گردید، چراکه امروز فقط جذابیت‌ها ی فرهنگی است که می تواند اثرگذار باشد.

تأسیس شبکه‌های ماهواره ای برون مرزی با زبان‌های بین‌المللی و فارسی، با هدف تامین وحدت اسلامی در میان اقشار مختلف، می‌تواند چاره ای باشد برای اینکه توانمندی خنثی سازی اهداف شوم این شبکه و شبکه‌هایی از این دست فراهم گردد.

ـ سازمان تبلیغات اسلامی:

جهت استحضار دستگا‌ه‌های مسئول در حوزه‌های تبلیغی و ترویجی جمهوری اسلامی و آشنایی بیشتر با این شبکه‌های ضد فرهنگی و ضد دینی لازم دانستم به ذکر این موضوع که ؛ شبکه فارسی وصال، زاده ی شبکه ماهواره ای "الوصال" کویت، از منابع مالی وهابیت تغذیه نموده و به درخواست و پیشنهاد " عبدالرحیم ملا زاده " تاسیس گردیده و هم اکنون مشغول به فعالیت است. ملازاده از ایران سالها پیش به کویت پناهنده شده و از توهین به تمام ارکان جمهوری اسلامی پرهیز نمی کند. او در گفت و گوی خود با شبکه الوصال کویت آورده است " شبکه «وصال فارسی» می تواند از هزاران مسجد و منبر تأثیر بیشتری داشته باشد" او همچنین افزوده است " بزرگ ترین جهاد، جهاد زبانی است و تأثیری که یک شبکه ماهواره ای در مدت پنج سال می تواند داشته باشد، از 500 سال فعالیت و تبلیغ عادی بیشتر است".

باید یاد آور شویم یکی از مهم ترین دستگاههایی که به عنوان ارگانی با نقش بازدارندگی در حوزه شبهه افکنی درزمینه مذهبی، باید نقش فعال از خود نشان دهد، سازمان تبلیغات اسلامی است. به نظر میرسد گسیل داشتن مروجان دینی و راه اندازی سایت اینترنتی پیرامون عقاید وحدت گرایانه شیعه شاید به کمک شایان توجهی در زمینه پاسخگویی و تشهیذ اذهان عموم در حوزه‌های دینی نینجامد.

سازمان مزبور به عنوان یکی از ارگان‌هایی که در زمینه‌های دینی کشور مسئولیت سنگینی دارد باید عنایت داشته باشد که، هزینه نمودن میلیاردها تومان در زمینه" فیلترینگ سایت‌های اینترنتی"در کشور، در کنار عدم توجه کافی به برنامه‌هایی که از طریق ماهواره در سراسر کشور قابل دریافت است، موضوعی متناقض، غیر قابل جمع و در تعارض با اهداف بلند مدت و راهبردی و کلان کل نظام خواهد بود. چرا که اگر شبکه‌های مجازی می تواند تاثیری بر ذهن و اندیشه ی اقشار و جوانان داشته باشد، بلاشک شبکه‌های ماهواره ای که در زمینه‌های بنیادین با ماهیت ضد تبلیغی، فعالند نیز می تواند تاثیرگذاری فراتر از سایت‌ها در فضای مجازی داشته باشد.

لذا بر این دستگاهها که می بایست در حوزه‌های دینی فعال باشند واجب و لازم است تا به خوبی با فعالیت‌های این محافل خبری و شایعه پرداز به مقابله بپردازند. البته به نظر می رسد امروزه آنچه که از آن می توان به عنوان فعالیت فرهنگی و مذهبی نام برد، حتما فعالیتی است که به روز بوده و پیرامون فناوری‌ها و تاثیرگزاری‌هایی که به مقتضای هر زمانی پدید می آید بی توجه نباشد.

هدف اصلی شبکه‌های ضد تبلیغی فارسی زبان؛

به هر تقدیر آنچه مسلم است اینکه، اهداف اصلی این شبکه‌ها تضعیف و نابودی باورهای شیعی و ایجاد تفرقه در میان امت واحده و جدایی میان مذاهب است.

البته راهبردهای یکسو گرایانه و فارغ از بی طرفی موجب گردیده تا این شبکه‌ها از ظلمی که بر شیعیان یمن و عربستان و یا برخی از سرزمین‌های اسلامی روا داشته می شود هرگز ذکری ننموده و حتی از شیعیان به عنوان "دعوتگران به جهنم" و "مرده پرستان" یاد می شود، حتی در مصاحبه ابو منتصر بلوچی ( ملازاده ) عنوان می شود" اهل سنت در ایران آرزو می کنند شرایطی را که شیعیان در عربستان سعودی دارند، آنها در ایران داشته باشند" در حالیکه در عربستان، شیعیان حتی از حقوقی مانند تملک یک مغازه محقر و یا ظریف ترین فعالیت فرهنگی و اقتصادی هم برخوردار نیستند.

البته از این دست اکاذیب و اهانت‌ها به ساحت شیعیان، در برنامه‌های فرمایشی و جهت دار وصال فارسی و کلمه، بسیار است، برای مثال؛ مجددا در یکی از برنامه‌های وصال، ملازاده به عنوان مجری وهابی این شبکه، اظهار داشت:"دجال آخر الزمانی،ادعای خدایی می کند. ویژگی‌های دجال همانند امام زمان(ع) شیعیان است، چرا که شیعیان معتقدند امام زمانشان دارای ولایت تکوینی است"

معرفی و توصیف شبکه وصال:

خط فکری پشتوانه این شبکه وهابی مسلک، در معارفه ی شبکه فارسی وصال، با هدفمندی خاصی اظهار میدارد، "وصال پیام وصلی است بین بندگان و پروردگارشان به دور از سلطه قهریه و جبروت كاذب مستبدان و دیکتاتوران و جاه طلبانی که می خواهند تمام امور دین و دینا را با منطق زور و فشار و تقلید کورکورانه بر مردم تحمیل کنند" البته در تفسیر این جمله باید توجه خود را معطوف داریم که؛ بی تردید آنکه در پی منطق زور و فشار و با پیروی از اندیشه‌های "کاردستی غرب" از جمله " دوگماتیزم " و سرسپردگی " فاشیسم "، به استفاده از منطق زور و تهدید و کشتار دست می زند و با اغناء ناصحیح لایه اول منطق انسانی از طریق سفسطه و توجیه افکار خود، به نابودی اسلام و مسلمین و ترویج اسلام ستیزی در جهان دامن زده، اندیشه وهابی گری است که البته حاجتی به بیان این نکته نیست که؛ این اندیشه رهرو بی چون و چرای زباله‌ها و دورریز‌های اندیشه غرب است.

در معرفی این شبکه به روشنی و کمال می توان ظهور و بروز اندیشه و تفکر بیمار وهابی گری را مشاهده نمود، به عنوان مثال در ادامه آورده است که"... بین بندگان و آفریدگارشان هیچ واسطه ای نیست، و الله متعال از رگ گردن نیز به بندگانش نزدیکتر است" که نمونه ای از تلاش این طرز تفکر، برای از میان برداشتن واسطه‌های فیض الهی است.

و در ادامه؛ ضمن این توهین به ساحت مقدس اهل بیت پیامبر (س) که همگی حلقه‌های متصل به زنجیر نبوت اند، با چرخشی 180 درجه ای اشاره می نماید که "وصال آمده تا حلقۀ وصلی باشد بین مؤمنان و تمام حق جويانى كه در طلب حق مي تپند, تا از منبر آن، حق بگویند، و حق بشنوند، و با حق خالص و بي شائبه آشنا گردند" و همچنین می افزاید "وصال آمده تا کدورتها، كينه‌ها، حسادتها، و دشمنیهایی که مدعیان اسلام ناب و پیروی از اهل بیت پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله و سلم به نام دين در بین ملتها کاشته را ریشه کن نمايد، و فضايي از محبت و اخوت و برادری و برابري و همزیستی مسالمت آمیز را در ميان آحاد جامعه بوجود آورد" اما اشاره نمی کند در صورتیکه هدف اصلی، اخوت و برداری و باصطلاح "روشن نمودن اذهان مسلمانان" و اصلاح جامعه اسلامی می باشد، چرا باید مدام و به شکلی ناپسند در برنامه‌های مختلف خود به اندیشه‌ها و آراء مختلف مسلمانان و علی الخصوص عقاید شیعیان و ناسزا گفته و به شکل دائمی به تمسخر اندیشه شیعی و نخبگان شیعی پرداخته شود.

در حالیکه در مرام نامه این شبکه و دیگر شبکه‌هایی که به سود عربستان به ترویج وهابیت و گمراه و تحریک نمودن اهل سنت می پردازند و بنا بر آیه قرآن کریم، اشاره می نماید که " لااکراه فی الدین" در دین هیچ اجباری نیست، اما در عمل، آنچه در برنامه‌های تبلیغی این شبکه‌ها مشاهده می شود، مسایلی جز موضوعات تفرقه افکنانه نیست.

شبکه وصال در تبیین مسئولیت خود ساخته اش، به شکل آشکار به دو محور اصلی اشاره می نماید؛که عبارتند از:

اول: توحید خالص و یکتاپرستی ناب و شفاف به دور از هرگونه شرک و بدعت و قطار واسطه‌ها و وسیله‌ها، همان توحیدی که پیام آشکار قرآن کریم و دعوت تمام پیامبران الهی و مقصود اصلی آفرینش, و تنها سبب نجات و سعادت انسان در جهان است."

در تحلیل محور اول آنچه قابل توجه و تامل است، اینست که؛ این طرز تفکر به صراحت از واسطه‌های بی چون و چرای فیض خداوند و عاملان رحمت حق تعالی در زمین، برائت جسته و راه فیض خداوند را بر خود بسته اند، در حالیکه با این بیان که "برای خود مسئولیتی همچون انتقال پیام آشکار قرآن و ابلاغ دعوت پیامبران و ترویج توحید ناب را تبیین نموده اند"، پس چگونه می شود که، شأن خود را در حدود جایگاه یک واسطه رحمت و معانی ناب الهی، میان خداوند و بندگان دانسته اند و در صورتیکه خود را واسطه قرار گیرند، موضوع را بلا اشکال می دانند، آیا این موضوع چیزی غیر از جمع اضداد ویا امری پارادوکسیکال است؟

با عنایت به مشهودات فوق، لازم است به بررسی هر چند کوتاه پیرامون برخی بخش‌ها و شکل بندی ساختاری و محتوایی و هدف سنجی هر یک از برنامه‌های در حال پخش ازشبکه فارسی وصال بپردازیم:

بخش‌های مختلفی از شبکه فارسی وصال با عنوان برنامه‌های این شبکه وهابی روزانه از این شبکه در حال پخش است که عبارتند از:

 اصلاح (ملازاده)، درس‌هایی از مدرسه رسول الله، تفسیر قرآن کریم، عقیدۀ جاویدان، بازسازی اندیشه، منبر جهانی، میانه روی در اسلام، کاروان یکتا پرستان، اسلام و خانواده، منبر جهانى (عبدالرحیم ملازاده و...)
 
اهداف راه اندازي شبكه‌هاي ماهواره اي وصال و كلمه:

معهذا؛ با توجه تبليغات هدفمند و دید ترویجی و تفرقه افکنانه این شبکه، در خصوص اهداف و نوع گزینش برنامه‌هاي اين شبكه‌ها، موارد ذيل قابل تأمل مي باشد:

•  هدف بلند مدت و دارای اولویت، در بررسی تحلیلی بخش‌های وصال فارسی، تشکیک در اصل مهدویت و حقیقت اهل بیت (سلام الله علیهم) و همچنین نابودی فرسایشی اصول اعتقادی شیعیان می باشد.

•  طبق اصول مبهم و نامفهوم و فارغ از معقولات وهابیون؛ و با عنایت با مخالفت شدید آنها با اصل معاد و همچنین روایات موجود در خصوص ارتباطات موجود پس از مرگ، میان جهان باقی و دنیای مادی، شبهه پردازی در اصل معاد از محورهای برنامه سازی این شبکه‌ها می باشد.
•   محور بعدی مورد هجوم آنان نیز، تقبیح موضوع زيارت امام زادگان و امامان و ابرار بوده كه از دیدگاه آنها، این سیره، عملی است که به عنوان بدعت انگاشته می شود!!!

•  موضوع دیگر، اهانت و دروغ پردازی در خصوص مراجع بزرگ و برجسته عالم تشیع و توهین به روحانیون و دروغ بستن به آنها و همچنین بزرگ نمایی و بهره برداری‌های سوء از برخی کاستی‌های موجود می باشد.

•  تعمیم دادن اعمالی که توسط عده ای جاهل و به شکل بسیار محدود صورت پذیرفته است، به کلیه شیعیان و محکوم نمودن دولت و حکومت جمهوری اسلامی در این خصوص، که در همین راستا بطور مثال، توهین یک نفر به تعدادی از همسایگان؛ به عنوان سیاست کلی حکومت جمهوری اسلامی در قبال برادران افغان انگاشته شده و"ملازاده" شخصا روی آن تحلیل نموده و ابراز میدارد " این سیره و برخورد کشوری اسلامی، با پیشوند جمهوری اسلامی با همسایه و برادر دینی خود است!!" در حالیکه بی تردید این گونه اعمال حتما توسط حکومت جمهوری اسلامی نیز محکوم خواهد بود.

•  بهره برداری گزینشی با استفاده از مونتاژ فیلم‌های موجود سخنرانی‌های خطیبان شیعه و منتخب نمودن بعضي از سخنراني‌هايي که به برداشت خودشان از مضمون سخنرانی‌ها، خطابه ای در راستای "حمایت از اهل سنت" ارزیابی شود که معمولا به دفعات و کرارا بروی آنتن می رود.

•  تلاش در راستای القاء " وجود کاستی" در دانسته‌ها و سطح علمی دانشمندان، علماء و روحانیون شیعه با استفاده از ریز بینی و نکته سنجی در خصوص بیانات آقایان و در جهت تخریب و بی اعتبار نمودن علما و سخنرانان عالم تشیع.

•  تلاش برای تخریب وجهه ی مسئولان نظام و تلقین این موضوع که ؛ مسئولان کلان نظام و سطوح فوقانی قدرت، هرگز در پی پرهیز از تفرقه، نبوده و اساسا این موضوع صرفا در حد یک شعار ابراز میشود. در حالی که مشهود است؛ آنچه در سیاست‌های راهبردی نظام، پیرامون جهت گیری‌های مختص به فرقه گرایی در حوزه روابط تشیع و تسنن و یا سیاست‌های کاربردی که به حوزه کشورهای اسلامی مربوط باشد، در جمیع موارد، جمهوری اسلامی راهبردی صلح طلبانه و بدور از مخاصمه و یا تقابل را در پیش گرفته است و قالبا به لزوم تمسک جستن به وحدت کلمه و حل و فصل معضلات جهان اسلام اذعان داشته است. از جهت دیگر این موضوع در برگزاری همایش‌ها و یاحتی نامگذاری سالها و سیاست‌های کلان نظام نیز قابل مشاهده است.

•  مظلوم نمایی با استفاده ابزاری و تفسیر به رای قرآن کریم و روایات و همچنین احادیث مربوط به شیعیان، در جهت تخریب چهره شیعیان و معرفی نمودن آنها به عنوان کسانی که در اکثر امور و جهت گیری‌های اعتقادی در حال تخلف از منویات قرآنی بوده و از توهین و تخلف از قرآن کریم ابایی ندارند!

مع الوصف؛ با در نظر گرفتن راهبرد‌های کلی شبکه، به بررسی بخش‌های اساسی از برنامه‌های آن نیز می پردازیم:

•  برنامه منبر جهانی: (مدت: 15 دقیقه)

عبارت است از 60 قسمت در موضوعات مختلف عقیدتی و اخلاقی و اجتماعی که توسط موسسۀ (المنبر العالمی) که با سرپرستی، پیگیری و هدایت از جمله اشخاصی به نامهای ؛ "شیخ عايض القحطانی و عبدالله باهمام" تهیه شده است.

وصال در معرفی این برنامه طی مطلبی شعارگونه اظهار می دارد؛"در سايه منبر ایمان و در شعاع خطبه جمعه است که مردم امور دینشان را یاد میگیرند وآنچه فراموش کرده اند را بیاد می آورند، و از همین فضای منبر و خطبه است که مسلمانان انگیزه میابند ندانسته‌هایشان را از علما بپرسند"

در ادامه به نوعی و با شیوه ای ادبی و با برانگیختن احساسات زیبایی شناسانه سعی دارد تا طی مکتوب نمودن متنی با جذابیت‌های برگرفته از ادبیات فارسی جامعه هدف خود را به زعم خود به توبه و قرار گرفتن در طریق وهابیت فراخواند، در ادامه جالب است که با کنار هم قرار دادن دو موضوع متضاد و پارادوکسیکال، در حین به فراموشی سپردن اصل "وحدت مجموعه امت اسلامی" از "نزدیک شدن دلهای اهل ایمان به یکدیگر" و " تمرکز بر محور اسلام و ایمان و همچنین مجد و عظمت اسلام "سخن به میان می آورد، و اشاره می دارد: "باید هر فرد مسلمان فرصت بیابد... با استفاده از فضای روحانی منبر،اگر گنهکار است توبه کند؛ اگر راه گم کرده و سرگردان است به آغوش دین باز گردد؛ اگر غافل و مغرور است به خود باز آید... تا سرانجام دلهای اهل ایمان پاک گردد و به یکدیگر نزدیک شود و بدینوسیله همه با تمرکز بر محور اسلام و ایمان، عملا از دین و آبرو و حیثیت و مقدسات دینی دفاع نمایند، و دعوت پروردگار را به سایر انسانها برسانند تا باشد که اسلام عزیز مجد و عزت و عظمت خود را باز یابد.

همچنین توجه به این نکته خالی از لطف نیست، این برنامه در معرفینامه خود به صراحت از دعوت هدفدار و خطابه هدفمند یاد می کند: "... چه مسئولیت بزرگ و چه کار شرافتمندانه ای است دعوت و خطابت هدفمند" البته با نیم نگاهی به روند برنامه سازی‌ها و عناد واضح این تیره ء فکری نسبت به جهان تشیع، راهبرد و اهداف مغرضانه و کینه جویانه آنها به راحتی بر همگان مشخص می شود.


در ادامه مطلب قبلی پیرامون فعالیت‌های شبکه فارسی وصال؛ موارد ذیل نیز در راستای تحلیل و بررسی کوتاه و بسیار اجمالی راهبردها و اهداف این شبکه‌ها و تلاش برای شناساندن ماهیت استکباری و تفرقه گرای آن تقدیم می گردد:

ادامه معرفی و تفسیر کوتاه اهداف مغرضانه و شوم برنامه‌های شبکه وصال فارسی:
1-  درس‌هایی از مدرسه رسول الله (ص): (مدت: 25 دقیقه)

در این برنامه نیز طی مراتبی شعارگونه و حاوی مضامین ادبی،که حتی در جای خود نیز مورد استفاده قرار نگرفته است، در توصیف شخصیت پیامبر(ص) آورده است "در صفحات تاریخ از علامات پیش از نبوت گرفته تا آنچه را در مسیر زندگی چندان اثری نیست چون؛ اسب و قاطر و شتر او، شمشیر و زره و عصای او، کفش و لباس او، چه رسد به شکل و شمایل و ریش و موی او.. همه و همه این تفاصیل را صفحات تاریخ برای آیندگان به ثبت رسانیده است."

و در ادامه با صراحت و اطمینانی کامل ادعا اشاره می دارد که "یک نقاش برجسته یا صاحب خیال باز، اگر پرتو هیبت زنده آن حضرت بدو اجازه دهد تا تابلوی از آن ذات مبارک در یکی از حالتهای زندگیش... نقاشی کند، تصویری که جلوی رویمان خواهد بود با رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم بیش از نود و نه درصد شباهت خواهد داشت" !!.. حالا این اطمینان کامل و این اعتماد به نفس از کجا و بنا بر کدام مستند و با این همه جزئیات آمده، خدا می داند؟!! و همچنین در صورتی که این اسناد معتبر در خصوص شخصیت، حیات و وفات و ریزه کاریهای زندگی شخصی ایشان وجود دارد که در حد 99 درصد نیز با زندگی ایشان مطابقت دارد، چرا به آنچه که ایشان در روایات و احادیث معتبر که بر اسناد و کتب خود اهل سنت مبتنی است بدرستی عمل ننموده و بسیاری از احادیث متواتر را که در شأن امیرالمومنین امام علی (ع) و خاندان عصمت و طهارت آمده است نادیده گرفته می شود؟

برنامه (اصلاح):
  
مدت برنامه: دو ساعت

برنامه ای است برای بیداری امت اسلامی و بازگشت به اصل دین یعنی قرآن کریم و سنت رسول اکرم ـ صلی الله علیه وآله وسلم ـ و مبارزه با خرافات و بدعت‌هایی که باندهای سیاسی باطنیه در قالب تشیع و به نام اهل بیت مردم را فریفته اند و دین و عقیدۀ مردم را آلوده کرده اند و به نوبه خود این بدعت‌های شوم را از باندهای سیاسی ادیان تحریف شده و قدرت‌های شکست خوردۀ قبل از اسلام به ارث برده اند.

این برنامه توسط "ملازاده" تهیه و به صورت زنده اجراء می گردد، از راهبردهای اصلی این برنامه تخریب وجهه علما و روحانیون شیعه است.

تکنیک اصلی که این برنامه برای تخریب و مخدوش نمودن چهره علمای عالم تشیع در کنار دیگر روشهای خاص خود، بکار می برد عبارتست از برچسب زنی و بهره گیری‌های نامتعارف و مرموزانه به شکلی گزینشی، از برخی قسمت‌های مونتاژ و بریده شده از یک سخنرانی که توسط این اندیشمندان صورت میگیرد و سپس، قرار دادن آن قسمت گزینش شده، در کنار صحبت دیگری از همان اندیشمند، اما در موضوع کاملا متفاوت و یا بی ربط به موضوع سخنرانی اول که البته با تبحر خاصی و با حذف نمودن سر و ته خطابه به موضوع اول ربط داده می شود و لذا تناقض گویی و عدم همخوانی سخن این علماء با عمل آنها را به مخاطبان القاء می نماید.

عنادورزی بی اساس وصال با شبکه برون مرزی"ولایت":

در همین راستا یکی از عمده ترین دشمنی‌هایی که به صورت فاحش و مشخص در این شبکه صورت می گیرد مقابله و مواجهه با "شبکه ولایت" و یا برخی از شبکه‌های تلوزیون دولتی کشور است که پیرامون همین موضوع به طور مثال با بیانی حاکی از توهین و تهدید ابراز می نماید که: "آیت الله قزويني مدیر شبکه تفرقه افکن ولایت، بعد از اینکه دروغ‌ها و خیانت‌های علمی ایشان توسط شبکه وصال افشا گردید طبق عادت همیشگی به زور و تهدید متوسل شد"، در صورتیکه با این همه ادعا و لحن توهین آمیز، بزرگان وهابی هرگز،حتی پیشنهاد نزدیک شدن و مناظره علمی با علمای شیعه را نه تنها مطرح ننموده، بلکه حتی به ذهن خطور نمی دهند، چراکه خود اشعار می‌دارند که در این مبارزه و مناظره علمی نه تنها هرگز نمی توانند حقانیت وجودی خود را اثبات نمایند، بلکه چیزی از عقاید کور کورانه و توهم محور آنها نیز باقی نخواهد ماند که پایه و سند و اساس محکم و صحیحی داشته باشد.

"تعریف از خود" شبکه وصال ناشی از عدم کارآیی و نتیجه معکوس برنامه آن:

از طرف دیگر وصال فارسی، عدم ذکر نام شبکه‌های فارسی زبان وهابی، توسط آیت الله قزوینی را در راستای " ترسی بی حدو حصر" از مطالبی دانسته که تا کنون توسط ایشان مطرح گردیده است! در حالیکه بی تردید عدم ذکر نام این شبکه‌ها مبتنی بر تلاش بی انتهای علمای شیعه پیرامون حفظ وحدت کلمه در میان شاکله ی کلی مسلمانان تحلیل می شود، چراکه مشاهده می شود، حتی با توجه به ظرفیت‌ها ی موجود در رسانه ملی جمهوری اسلامی اما باز در راستای پرهیز از افتراق و شکاف در امت واحد، حتی الامکان از درج و تبلیغ مسایل تفرقه افکنانه پرهیز می شود.

خودشیفتگی شبکه وصال ناشی از عدم کارآیی و نتیجه معکوس برنامه آن:
از طرف دیگر وصال فارسی، عدم ذکر نام شبکه‌های فارسی زبان وهابی،توسط آیت الله قزوینی را در راستای " ترسی بی حدو حصر" از مطالبی دانسته که تا کنون توسط ایشان مطرح گردیده است! در حالیکه بی تردید عدم ذکر نام این شبکه‌ها مبتنی بر تلاش بی انتهای علمای شیعه پیرامون حفظ وحدت کلمه در میان شاکله ی کلی مسلمانان تحلیل می شود، چراکه مشاهده می شود، حتی با توجه به ظرفیت‌ها ی موجود در رسانه ملی جمهوری اسلامی اما باز در راستای پرهیز از افتراق و شکاف در امت واحد، حتی الامکان از درج و تبلیغ مسایل تفرقه افکنانه پرهیز می شود.

به عنوان مثالی برای مورد مذکور ذکر این نقل از شبکه فارسی وصال، حائز اهمیت است: "تاکید آقای قزوینی بر عدم ذکر نام شبکه‌ها و افراد، نشان دهنده ترس بی حد و حصر این فرد از مطالبی است که این رسانه‌ها تاکنون بیان کرده اند، و همین به تنهایی دلیلی است بر این که مطالب مطرح شده توسط وصال فارسی و نور و کلمه نه لاطائلات است، و نه تنها فحش و اهانت. اگر چنین بود، نیازی به این همه تاکید بر عدم ذکر نام و منع بینندگان از مشاهده شبکه وجود نداشت"!

از جهت دیگر، طی مطلبی و با حالتی که حاکی از غلبه ی احساس خودشیفتگی و زیرکی کاذب در اذهان سیاستگزاران این شبکه می باشد، و با بکارگیری نوعی ادبیات خاص که سعی دارد تا "زکاوت بی منتهای" نویسنگان و سیاستگزاران را (که البته احساسی کاذب است که صرفا وجود خودشان را تسخیر کرده، اما در خواننده عمق ساده لوحی و ظاهر اندیشی کانون اداره کننده این شبکه را ایجاد میکند) به مخاطب تفهیم کند، به علمای عظام اهانت صریح نموده و با الفاظ ناصحیح و بعضا رکیک که ناشی از مطرح شدن "ملک عبدالعزیز و فیصل" (که همگی نوامیس شبکه وهابی وصال محسوب میشوند) می باشد، اشاره می نماید که" تهدید آقای قزوینی به افشاگری و ارائه کلیپ‌هایی از ملک عبدالعزیز و ملک فیصل گرفته تا فهد و دیگران، چند نکته در خود دارد: الف) ظاهرا آقای قزوینی دنباله رو رئیس جمهور ایران است، و عادت دارد هرگاه احساس عجز یا ترس نمود، به تهدیدهای پوچ و توخالی دست زده و به شروع به‌ هارت و پورت! نماید،... و این تهدیدها نیز بی ارزش و نشان دهنده عصبانیت و استیصال اوست.

در ذکر مورد دوم، با تلاش در راستای دور زدن آقای قزوینی و با نوعی احساس تیزبینی ابراز داشته که " ب)اگر آقای قزوینی واقعا راست می گوید و کلیپ‌هایی این چنین خطرناک و فضیحت بار در اختیار دارد و تاکنون از نشر آنها خودداری کرده است، باید ایشان را فردی خائن و بی مسئولیت توصیف نمود که مصالح امت اسلامی و سیاستهای کشور هیچ اهمیتی برایش ندارد! رژیمی که از طرف دولت ایران به یهودی بودن و نوکر اسرائیل بودن متهم می شود، و به ادعای آقای قزوینی و اساتیدش مرکز نشر وهابیت و گمراه سازی و استحاله جهان اسلام و کفر و بی دینی است، چگونه می توان مخفی کردن جنایتها و رسواییهایش را جائز دانست؟!

همچنین در تفسیری کودکانه و سطحی نگر ادامه می دهد "اگر این جمله آقای قزوینی: "من رسما اعلام می کنم" را اگر در کنار تهدیدها و موضعگیری‌های مختلف او قرار دهیم، بسادگی می توان فهمید که با یک داعی و شخصیت علمی و فرهنگی روبرو نیستیم، بلکه گوینده ای که با چنین اطمینان و قاطعیتی یک کشور دیگر را تهدید کرده و موضع "رسمی" می گیرد، احتمالا یکی از بازجوها یا آدمکش‌های وزارت اطلاعات است... وگرنه یک شخصیت فرهنگی و علمی نمی تواند مانند یک مقام رسمی کشوری در مورد کشورها یا اشخاص خارج از ایران و حیطه اختیارات حکومت ایران اظهارنظر کند" ! در حالیکه با کوچکترین تعمقی می توان دریافت که بلاشک جمله تحت عنوان "من رسما اعلام می کنم" چیزی غیر از یک تکه کلام نبوده و صرفا برای تاکید بیشتر ابراز گردیده است، حال این شبکه و ایادی سعودی پرست آن، هرگونه که می خواهند فکر و برداشت نمایند.




«تابناک» مطالب اختصاصی و گردآوری شده توسط خوانندگان محترم را در قالب جدیدی با عنوان « نگاه شما» منتشر خواهد کرد.

مخاطبان محترم می توانند مطالب دلخواه خود را در موضوعات مختلف، به آدرس negaheshoma@tabnak.ir ارسال نمایند.

مخاطبان محترم برای ارسال مطالب خود باید چند نکته  را در نظر داشته باشند:

1. این قالب جدید برای ارائه و معرفی «نگاه بییندگان به تمام موضوعات» می باشد.

2.مطالب اختصاصی یا گردآوری شده می تواند در قالب: ایده ، فیلم، عکس، گزارش تحلیلی، گزارش خبری، کاریکاتور و... باشد.

3. مطالب ارسال شده حتی الامکان با ذکر نام و نام خانوادگی فرستنده باشد.

4. موارد ارسالی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین جاری نداشته باشد.

5. مطالب ارسالی به زبان و فونت فارسی باشد.

6.مطالب ارسال شده حتی الامکان حاوی اطلاعات دقیق باشد.

مشخصات فنی

1. از ارسال تصاویر در متن فایلهای word خودداری شود.

2. حجم فایل تصویری ارسالی( به صورت gif یا jpg ) بیشتر از 5 مگابایت نباشد.

3. حداکثر حجم فایل صوتی یا ویدیو پنجاه مگابایت باشد. (نوع فایل: wmv,  flv, wav, mp3, wma)

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل