بازدید 9909

کشف پیکر امام موسی صدر تکذیب شد

ساعاتی پیش شبكه آمريكايي «الحره» به نقل از منابع خبري مدعی شد پیکر مطهر امام موسی صدر به همراه 17 زندانی دیگر در یکی از بیمارستان‌های لیبی کشف شده است.
کد خبر: ۱۸۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۵ 09 September 2011
سخنگوی شورای انتقالی لیبی، رئیس شورای نظامی شهر طرابلس، سخنگوی نظامیان لیبی و چند خبرنگار ليبيايي نيز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس کشف پیکر مطهر امام موسی صدر را تکذیب کردند.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در طرابلس، ساعاتی پیش شبكه آمريكايي «الحره» به نقل از منابع خبري مدعی شد پیکر مطهر امام موسی صدر به همراه 17 زندانی دیگر در یکی از بیمارستان‌های لیبی کشف شده است.

بلافاصله اين خبر كه در برخي شبكه هاي اجتماعي نيز منتشر شده بود، از سوي رسانه ها تكذيب شد.

در همين راستا منابع رسمی ليبي اعم از اعضاي شوراي انتقالي و روزنامه‌نگاران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، کشف پیکر امام موسی صدر را تکذیب کردند.

"محمود شمام" سخنگوی شورای انتقالي لیبی در این باره‌ به‌ خبرنگار خبرگزاری فارس اين خبر را كذب خواند و گفت: با توجه‌ به‌ شخصیت امام موسی صدر و اهمیت این موضوع، اگر پیکر ایشان کشف می شد، شورای انتقالی و بنده‌ از آن مطلع می شدم اما تاکنون چنین چیزی به‌ ما ابلاغ نشده‌ است.

خبرنگار خبرگزاری فارس برای پیگیری این خبر با " عبد‌الكریم بالحاج" رئیس شورای نظامی طرابلس،سرهنگ "احمد باني" سخنگوي شوراي نظامي وابسته به شوراي ملي انتقالي ليبي و چندین خبرنگار از شهرهای مختلف این کشور تماس گرفت اما همه‌ آنها کشف پیکر امام موسی صدر و  خبر این شبکه‌ آمریکایی را تکذیب کردند.

خبرنگار شبكه العاصمه ليبي: ما نگفتيم جسد امام موسي صدر پيدا شده

"محمد منعیم" خبرنگار شبکه‌ خبری ليبيايي العاصمه که‌ برای اولین بار این شبکه‌ خبر کشف اجساد را منتشر کرد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ماجرا را چنين روايت كرد: ما نگفتیم که‌ جسد امام موسی صدر پیدا شده‌ بلکه‌ شبکه‌ خبری ما به‌ نقل از یک شاهد عینی اعلام کرد در یکی از زیر زمین های بیمارستان طرابلس چندین جسد پیدا شده که‌ احتمال می رود زمان مرگ آنها چند ماه‌ پیش باشد و یا چند سال پیش باشد.

وي افزود: ما نیز اعلام کردیم کشف این اجساد در حالی است که‌ هنوز از سرنوشت امام موسی صدر خبری نیست اما شبکه‌ آمریکایی الحره‌ با کپی برداری ناشیانه‌ از این خبر بخش های از آن را سانسور و بخش های را نیز به‌ آن افزود.

در حالي كه بسیاری از صاحبنظران معتقدند كه امام موسي صدر زنده است، به نظر می رسد اينگونه خبرسازي ها، تلاش براي القاي شهادت این عالم شیعی و بستن پرونده ربایش اوست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل