بازدید 16040

پست جدید مدیر عامل سابق فارس در سپاه

سپاه در درون خود ميليون‌ها نيروي بسيجي دارد كه تكليف‌گرا هستند و اگر احساس كنند كشور در معرض هرگونه تهديدي قرار دارد با آن مقابله مي‌كنند. امروز اگر بسيجيان احساس مي‌كنند جنگ سايبري عليه كشورشان وجود دارد به اين عرصه ورود پيدا مي‌كنند و ده‌ها ارتش سايبري تشكيل مي‌دهند و امروز اين اتفاق افتاده است و سپاه هم به اين مساله افتخار مي‌كند.
کد خبر: ۱۸۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۸ 09 September 2011
حمید رضا مقدم فر مدیر عامل سابق خبرگزاری فارس صبح امروز پس از انتصاب به معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه میزبان خبرنگاران بود.

به گزارش «تابناک» معاونت فرهنگي و اجتماعي سپاه تا پیش از مقدم فر برعهده محمد حسین صفار هرندی وزیر اسبق ارشاد بود.

مقدم فر با اشاره به بيانيه اخير سپاه درباره منتسب نبودن ارتش سايبري به اين سازمان گفت: در ساختار سپاه چيزي به عنوان ارتش يا سپاه سايبري نداريم، ولي در عمل ميليون‌ها بسيجي به صورت خودجوش كار ده‌ها ارتش سايبري در مقابله با دشمن انجام مي‌دهند.

به گزارش ايسنا حميدرضا مقدم‌فر صبح امروز جمعه در اولين نشست خبري خود پس از انتصاب به عنوان معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه تاكيد كرد: اگر روزي سپاه، ارتش سايبري را به صورت سازماندهي شده راه‌اندازي كند با افتخار اين مساله را اعلام خوهيم كرد.

وي خاطرنشان كرد: سپاه در درون خود ميليون‌ها نيروي بسيجي دارد كه تكليف‌گرا هستند و اگر احساس كنند كشور در معرض هرگونه تهديدي قرار دارد با آن مقابله مي‌كنند. امروز اگر بسيجيان احساس مي‌كنند جنگ سايبري عليه كشورشان وجود دارد به اين عرصه ورود پيدا مي‌كنند و ده‌ها ارتش سايبري تشكيل مي‌دهند و امروز اين اتفاق افتاده است و سپاه هم به اين مساله افتخار مي‌كند.

معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه با اشاره به اهميت جنگ سايبري در دنياي امروز اظهار كرد: مهمترين ارتش آمريكا رسما ماموريت جنگ سايبري در دنيا را دارد و آن‌ها اين مساله را به وضوح بيان كرده‌اند و اسرائيل نيز بسياري از واحدهاي نظامي خود را به واحدهاي سايبري تبديل و رسما اعلام كرده كه هدف اولويت‌دار آن‌ها ايران است. در راستاي همين جنگ سايبري دشمن است كه ويروس استاكس‌نت منتشر شد و اگر هوشمندي و دقت جوانان و دانشمندان ما نبود، اين ويروس مي‌توانست نيروگاه بوشهر را از پاي دربياورد و باز هم در همين راستاست كه ويروس استارس منتشر شد.

مقدم‌فر اضافه كرد: امروز همه بر اين عقيده هستند كه جنگ سايبري مي‌تواند از جنگ سخت هم سخت‌تر باشد و تجلي جنگ نرم دشمن نيز در حوادث پس از انتخابات بود كه آن‌ها براي هك كردن برخي خبرگزاري‌ها و سايت‌ها تلاش زيادي كردند. اخيرا نيز يكي از مسئولان سايبري ارتش اسرائيل اعلام كرد كه كامپيوترها و صفحه كليدها جديدترين سلاح‌هاي ما و توييتر و شبكه‌هاي اجتماعي تازه‌ترين منابع اطلاعاتي ما هستند.

وي در ادامه در پاسخ به پرسشي درباره چگونگي باور و اعتقاد مسئولان كشور به مساله جنگ نرم گفت: امروز آن‌قدر تهاجم فرهنگي و جنگ نرم دشمن بديهي شده است كه حتي برخي كشورهاي خارجي نظير كانادا و فرانسه هم به آن اذعان مي‌كنند. دنيا امروز متوجه اين حقيقت شده است و اين خيلي ساده‌لوحانه است كه ما جنگ نرم و جنگ فرهنگي را باور نداشته باشيم.

معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه يادآور شد: ما در آموزه‌هاي ديني خود نيز مساله جنگ فرهنگي را داريم به طوري كه بخش عمده‌اي از سوره بقره و ساير سوره‌هاي قرآن مربوط به جهاد فرهنگي پيامبر اسلام با قوم يهود است و در كلام امام (ره) نيز اين مساله وجود دارد پس چطور مي‌توانيم جنگ فرهنگي را انكار كنيم؟ انكار جنگ فرهنگي ناشي از غفلت است و غفلت از اين مساله صدمات جبران‌ناپذيري براي كشور ما دارد و راه مقابله هوشمندانه با دشمن را سد مي‌كند و تضعيف جبهه انقلاب و آسيب‌پذيري انقلاب را موجب مي‌شود. امروز نوجوان‌هاي بسيجي اين كشور نيز به خوبي عرصه جنگ نرم را درك كرده‌اند پس چطور مسئولان مي‌توانند جنگ فرهنگي را انكار كنند.

مقدم‌فر با بيان اين‌كه «ما در برابر جنگ فرهنگي قرار داريم و آغازگر يك جنگ فرهنگي نيستيم» افزود: مقابله با جنگ فرهنگي دشمن بايد از جنس خودش باشد و دشمن امروز جبهه‌اي درست كرده است كه ما بايد مجاهدانه در برابر آن بايستيم و نبايد فريب ادبيات دشمن را بخوريم. آمريكا در هيچ جا واژه جنگ نرم را به كار نمي‌برد بلكه از عبارت قدرت نرم استفاده مي‌كند و در واقع جنگ نرم خود را به صورت قدرت نرم معرفي مي‌كند. در ادوار جديد و در زمان آقاي اوباما نيز مساله‌اي به نام جنگ هوشمند ظهور كرد كه آن‌ها از آن به عنوان قدرت هوشمند ياد كردند.

وي با اشاره به اين‌كه «پس از گذشت دوران استعمار و استعمار نو، امروز با استعمار فرانو مواجه هستيم» اظهار كرد: در استعمار فرانو كشورهاي استعمارگر به جاي اشغال سرزمين، سرزمين‌هاي افكار، عقايد و قلوب مردم را اشغال مي‌كنند. مجاهدانه بودن تلاش و اين‌كه اين تلاش حتما در برابر دشمن‌ باشد، دو شرط جهاد در آموزه‌هاي ديني ماست و بايد به آن توجه داشته باشيم. امروز اقتصاد ما از سوي دشمن هدف قرار گرفته شده است و دشمن به دنبال اين است كه با بحث تحريم و استفاده از فرصت‌هايي نظير هدفمندي يارانه‌ها به نظام ضربه بزند و اگر ما در عرصه اقتصادي تلاش كنيم، همان جهاد اقتصادي است.

به گزارش ايسنا، معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه در ادامه به وظيفه سپاه از ديدگاه قانون اساسي اشاره كرد و گفت: به جز وظيفه‌اي كه در قانون اساسي براي سپاه تعريف شده است، مقام معظم رهبري نيز فرمودند كه وظيفه حفاظت از انقلاب اسلامي به معني حفظ وضع موجود نيست، بنابراين نقش سپاه محافظه‌كارانه نيست بلكه سپاه نقش پيش‌برندگي جمهوري اسلامي را دارد. يعني سپاه بايد تلاش كند كه انقلاب اسلامي در مسير خود به صورت سريع و جهشي به حركت ادامه دهد.

مقدم‌فر در پاسخ به پرسشي درباره حوزه‌هاي كاري و ماموريتي سپاه، با تاكيد بر اين‌كه «سپاه در كنار بسيج يعني در كنار ميليون‌ها انقلابي آماده به كار قرار دارد» تصريح كرد: بسيج كه از اقشار و صنوف مختلف تشكيل شده، براي ورود به عرصه‌هاي مختلف مهيا است. از هر نقطه‌اي كه دشمن مي‌خواهد آسيب برساند، وظيفه نيروهاي انقلابي و بسيج است كه در برابر دشمن بايستند و از طرفي براي پيش بردن انقلاب يا مقابله با تهديد دشمن هر اقدامي كه لازم است بايد انجام شود و نمي‌توان موضع مشخصي را براي ماموريت‌هاي سپاه تعيين كرد.

وي در ادامه با اشاره به اين‌كه «وقوع انقلاب اسلامي نمادي از پيروزي امام و امت در نبرد فرهنگي با غرب و شرق بود» يادآور شد: پيروزي در جنگ سخت نيز زمينه‌ساز پيروزي‌ها در عرصه فرهنگي بود. امام در كوران و بحبوحه جنگ سخت در دوران دفاع مقدس مي‌فرمودند كه جنگ ما، جنگ عقيده است و اين يعني امام حتي جنگ سخت را به نوعي جنگ فرهنگي مي‌دانستند. امروز نيز در نهضت بيداري اسلامي، سنگر مبارزات مردم در مساجد و نماز جمعه‌ها است و در واقع پيروزي انقلاب اسلامي در صحنه‌ وسيع‌تري در مقابله با ارزش‌هاي منحط غرب به نمايش گذاشته شده است به طوري كه امروز بسياري از نهضت‌هاي آزادي‌بخش در دنيا به سپاه پناه مي‌آورند و از ما الگو مي‌خواهند.

معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه با بيان اين‌كه «رويارويي انقلاب اسلامي با غرب همواره در عرصه فرهنگي بوده است» اظهار كرد: ناتواني جبهه استكبار از خاموش كردن نور پيام فرهنگي انقلاب اسلامي پس از بكارگيري تمام حربه‌ها در به نتيجه رساندن آن مشخص شد و پس از آن تكنيك‌هاي جديدي از جنس فرهنگي يعني تكنيك‌هاي نرم را به جنگ خود وارد كردند. تهاجم فرهنگي، شبيخون فرهنگي، ناتوي فرهنگي و جنگ نرم،‌ راهبردهاي غرب براي مهار انقلاب اسلامي در داخل و خارج از كشور است.

مقدم‌فر تصريح كرد: اتخاذ شيوه جنگ نرم و جنگ فرهنگي دشمن از ناحيه‌ قوت دشمن نيست، بلكه از ناحيه عجز و ناتواني آن‌هاست كه به اين شيوه‌ها روي آورده‌اند. جنگ نرم دشمن با وجود پيچيدگي‌ها، به حدي گسترده شده است كه به راحتي و با چشم غيرمسلح نيز مي‌توان آنها را مشاهده كرد و امروز دشمن با استفاده از فناوري‌هاي جديد مانند اينترنت و ماهواره و بهره‌گيري از امكانات مدرن، در عرصه جنگ نرم ورود پيدا كرده و بدون هزينه‌هاي زياد، افكار، انديشه‌ها و عواطف مردم را هدف قرار داده است.

وي ايجاد گسست بين مردم و نظام اسلامي و ممانعت از الهام‌بخشي انقلاب اسلامي در ملل جهان و مردم آزاده جهان را از جمله راهكارهاي دشمن در جنگ نرم دانست و افزود: آماج تهاجم دشمن، نخبگان، مسئولان، روشنفكران و سپس توده‌ها و عامه مردم است. موقعيت دشمن در جنگ فرهنگي و موفقيت آن‌ها در اين عرصه مقدمه موفقيت آن‌ها در جنگ سياسي را فراهم خواهد آورد و امروز سپاه با درك اين حقيقت كه تهديدات در شكل جديدي ظهور و بروز پيدا كرده، خود را براي مقابله با شكل‌هاي جديد تهديد در جمهوري اسلامي آماده كرده و همواره آماده مبارزه و لبيك به پيام قرآن كريم است.

معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه با بيان اين‌كه «امروز ماموريت اصلي سپاه، مبارزه با جنگ نرم و جنگ فرهنگي دشمنان انقلاب اسلامي است» اظهار كرد: بر اين اساس تهيه دكترين، استفاده از ظرفيت بسيج و انجام عمليات‌ها و اقدامات فرهنگي براي سپاه ضروري است. در اين راستا، در حال تهيه دكترين در عرصه فرهنگي هستيم و گام اول خود را تهيه استراتژي و نقشه مهندسي فرهنگي مي‌دانيم و در اين راه جلساتي با شوراي عالي انقلاب فرهنگي و برخي دستگاه‌هاي ديگر داشته‌ايم.

مقدم‌فر خاطرنشان كرد: در جنگ تحميلي، بار اصلي كشور بر دوش بسيجيان بود و امروز هم در عرصه جنگ فرهنگي، سپاه در همين وضعيت قرار دارد و بر همين اساس وظيفه خود مي‌داند كه از ظرفيت‌هاي مردم و بسيجيان استفاده كند و همسو با بخش‌هايي نظير شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه ستادي براي مقابله با جنگ نرم است، انجام وظيفه كند.

وي در ادامه با بيان اين‌كه «يكي از نكاتي كه موجب شد مساله‌اي مثل حوادث پس از انتخابات 88 شكل بگيرد، غفلت مسئولان است» يادآور شد: مقام معظم رهبري پيش از انتخابات هشدارهاي لازم را داده بودند ولي متاسفانه توجه لازم نشد. امروز نيز با هشدارهاي فراوان مقام معظم رهبري مواجه هستيم و اگر بخواهيم به سهم خود در سپاه تلاش كنيم، مواجهه هوشمندانه با جنگ فرهنگي و نرم دشمن را وظيفه خود مي‌دانيم و همه بايد در اين عرصه تلاش كنيم چرا كه تساهل و تسامح در عرصه فرهنگي به هيچ وجه پذيرفتني نيست.

معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه همچنين در پاسخ به پرسشي درباره برنامه‌هاي سپاه براي مساله حجاب در كشور گفت: در عين حال كه دستگاه‌هاي مسئول در كشور بايد با ناامني‌هاي اخلاقي در جامعه مقابله كنند، بايد در جهت ترويج فرهنگ ناب اسلامي نيز تلاش شود و بسيجيان مي‌توانند در اين زمينه موثر باشند و در همين راستا برنامه‌ريزي‌هايي نيز انجام شده است.

در ادامه اين نشست خبري، پرسشي درباره وضعيت دولت در عرصه‌هاي فرهنگي مطرح شد كه مقدم‌فر پاسخ گفت: مساله غفلت كه به آن اشاره كردم تنها مربوط به رييس دولت نيست، بلكه در جريان فتنه سال 88 خيلي‌ها دچار غفلت شدند و در واقع همه مسئولان در معرض غفلت هستند. به طور كلي تلاش دولت در مسائل فرهنگي رضايت‌بخش نيست و انتظارات از دولت نهم و دهم براي كار فرهنگي محقق نشده است و انتظار بيشتري وجود دارد.

وي در پايان در پاسخ به اين پرسش كه آيا مطرح شدن برخي بحث‌هاي فرهنگي از سوي برخي مسئولان به خاطر متمركز نشدن افكار عمومي بر روي مفاسد اقتصادي عده‌اي خاص است؟ اظهار كرد: نمي‌توان به طور دقيق اين مساله را مطرح كرد ولي بايد گفت كه متاسفانه اين مشكل تنها به مسائل اقتصادي مربوط نمي‌شود به طوري كه اين روزها به دليل تخلفات فرهنگي شاهد برگزاري دادگاه‌هاي افرادي هستيم كه وظيفه حفاظت و نگهداري از آثار تمدني و ميراث گرانبهاي كشور را داشته‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار