بازدید 9131

آیةالله جنتي: توبه مصلحتي فايده‌اي ندارد

جنتي با بيان اين‌كه «توبه مصلحتي و فريبكارانه فايده‌اي نخواهد داشت» گفت: كساني كه اقدام به براندازي نظام كرده‌اند گناه كوچكي انجام نداده‌اند چون به مقابله با خدا، پيامبر، نظام جمهوري اسلامي و ولي عصر (عج) پرداخته‌اند چراكه اين نظام زير نظر ولي فقيه‌اي است كه نمايندگي ولي عصر را دارد و آنها كه به دشمني با اين نظام پرداخته‌اند با چه رويي به صحنه خواهند آمد تا مردم آنها را بپذيرند پس بهتر است خود، مردم و نظام را به زحمت نيندازند.
کد خبر: ۱۸۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱ 09 September 2011
خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران گفت: ولايت فقيه براي اين است كه جلوي ديكتاتوري‌ها را بگيرد امكان ندارد فقيه عادلي ديكتاتوري كند و اگر چنين كند از ولايت و عدالت مي‌افتد.

به گزارش ايسنا آيت‌الله احمد جنتي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران به مناسبت‌هاي اخير اشاره كرد و گفت: از مردم عزيز به خاطر برنامه‌هاي عبادي ماه رمضان تشكر مي‌كنيم چراكه همين‌هاست كه مملكت را نگه داشته، امنيت مملكت را حفظ مي‌كند، دشمن را كنار مي‌زند و نظام را حفظ مي‌كند.

وي در ادامه از حضور مردم در راهپيمايي روز قدس، نماز عيد فطر و كمك‌هاي مردم به سومالي تشكر كرد و گفت: شما براي اسلام افتخار هستيد و مردم دنيا بايد شما را ببينند و بفهمند اسلام دين رافت و مهرباني است. همچنين جشن عاطفه‌ها را پيش‌رو داريم كه ان‌شاءالله همگي در آن شركت خواهيم كرد.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري با تسليت رحلت آيت‌الله طالقاني، شهادت آيت‌الله قدوسي و شهادت شهيد مدني، به سالگرد تخريب بارگاه ائمه بقيع اشاره كرد و گفت: لعنت بر كساني كه نتوانستند يك زيارتگاه را تحمل كنند و بايد بدانند كه خدا آن‌ها را در آخرت ذليل مي‌كند.

وي در ادامه از سپاه و نيروهاي امنيتي به خاطر اقدامات اخيرشان در برخورد با گروه تروريستي پژواك تقدير كرد و گفت: با اين اقدامات، تروريست‌ها باورشان آمد كه اسلام و نظام قدرت دارند و آنچنان كه فكر مي‌كنند بي‌عرضه نيست كه بگذارند تروريست‌ها در مرزهاي ما جنايت كنند.

جنتي در ادامه به برگزاري اجلاس خبرگان رهبري اشاره كرد و گفت: اين اجلاس بسيار خوب و بامعنويت و در كمال آرامش برگزار شد كه همه سخنراني‌ها در آن منطقي و از روي دلسوزي به حال نظام و مردم بود.

وي با اشاره به اين‌كه «يكي از دغدغه‌هاي خبرگان رهبري، مساله عفاف و حجاب بود» تصريح كرد: چرا بايد وضع جامعه ما چنين باشد و در نظامي كه 33 سال با حاكميت الله، قرآن و ولايت فقيه حركت مي‌كند بايد در برخي موارد اوضاع به گونه‌اي باشد كه ما خجالت بكشيم.

جنتي با بيان اين‌كه «در خبرگان به موضوع تفكيك جنسيتي در دانشگاه‌ها پرداخته شد» گفت: به اين موضوع پرداختيم كه چه اشكال دارد در دانشگاه‌ها با رعايت حدود، دختر و پسر جدا باشند. همچنين مساله وحدت اسلامي بسيار مورد تاكيد قرار گرفت به اين خاطر كه مردم بايد يكپارچه باشند و چالش‌ها سبب به هم خوردن وحدت نشود به خصوص با توجه به اين‌كه مساله انتخابات را پيش رو داريم و عده‌اي به خاطر مقاصد سياسي به دنبال بر هم زدن وحدت هستند بنابراين بايد توجه لازم به موضوع وحدت داشته باشيم.

وي با بيان اين‌كه « دغدغه خبرگان خدمت مقام معظم رهبري عرضه شد» تصريح كرد: مباحث به صورت مكتوب نيز نزد ايشان ارائه خواهد شد.

جنتي همچنين از آيت‌الله مهدوي كني و همه اعضا به خاطر برگزاري خوب و بامعنويت دهمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري تشكر كرد.

امام جمعه موقت تهران به صحبت‌هاي مقام معظم رهبري در ديدار با خبرگان اشاره كرد و گفت: قسمتي از اين بيانات مربوط به كار معجزه‌گونه امام (ره) بود كه فقه را از لاي كتاب و مساجد به صحنه جامعه كشيدند و نظامي را ساختند كه در آن فقه غني اسلام مي‌تواند در ميدان جنگ، ادارات و باشگاه‌ها وظيفه معين كند و مديريت كند كه در اين نظام همه اصول مبتني بر فقه اسلامي است.

جنتي با بيان اين‌كه «ولايت فقيه به اين معناست كه ولي فقيه حق دارد با رعايت موازين اسلامي هر جا احساس كند حركت جديدي بايد شكل گيرد تحول‌آفرين باشد» تصريح كرد: ولي فقيه بايد قدرت تحول‌آفريني داشته باشد چون اوضاع ثابت نيست و به اقتضاي شرايط بايد تغييرات داده شود كه كليد‌دار اين تغييرات بايد قدرت داشته باشد در موقع معين از التهاب جلوگيري كند تا مبادا اوضاع جامعه تنش پيدا كند.

وي همچنين با اشاره به اين‌كه «در بيانات رهبري رفع اين شبهه كه ولايت فقيه ديكتاتوري است، مطرح شد» توضيح داد: مقام معظم رهبري و امام (ره)اعتقاد داشتند كه ولايت فقيه ضدديكتاتوري است و براي اين است كه جلوي ديكتاتورها را بگيرد و امكان ندارد فقيه عادلي ديكتاتوري كند و اگر چنين كند از ولايت و عدالت مي‌افتد.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به در پيش رو بودن انتخابات مجلس گفت: رهبري در خطبه‌هاي عيد فطر به چالش‌ها اشاره كردند كه بايد مراقب آن‌ها باشيم و بايد دقت كامل داشته باشيم تا آرامش، وحدت و امنيت جامعه به هم نريزد، چراكه عده‌اي براي مقاصد خود برنامه‌ريزي كرده‌اند و آماده ايجاد چالش در جامعه هستند و پيش‌بيني‌ها و برنامه‌ريزي‌ها از سوي فتنه‌گران و انحرافيان وجود دارد چون تصور مي‌كنند مي‌توانند مردم را فريب دهند و به اين خيال هستند كه مردم گذشته آن‌ها را فراموش كرده‌اند، در حالي كه مردم اقدامات آن‌ها را از ياد نمي‌برند از جمله اين‌كه عكس امام را آتش زدند، پس به آنها مي‌گوييم آيا تصور مي‌كنيد كه مردم شما را خواهند پذيرفت و فكر مي‌كنيد ممكن است جايگاهي در مديريت نظام داشته باشيد در حالي كه مردم 9 دي، مردم امروز،‌ مردم فردا و نهم دي امسال هم هستند.

جنتي با بيان اين‌كه «توبه مصلحتي و فريبكارانه فايده‌اي نخواهد داشت» گفت: كساني كه اقدام به براندازي نظام كرده‌اند گناه كوچكي انجام نداده‌اند چون به مقابله با خدا، پيامبر، نظام جمهوري اسلامي و ولي عصر (عج) پرداخته‌اند چراكه اين نظام زير نظر ولي فقيه‌اي است كه نمايندگي ولي عصر را دارد و آنها كه به دشمني با اين نظام پرداخته‌اند با چه رويي به صحنه خواهند آمد تا مردم آنها را بپذيرند پس بهتر است خود، مردم و نظام را به زحمت نيندازند.

وي با بيان اين‌كه «وجود اختلافات در انتخابات امري هميشگي و طبيعي است» تصريح كرد: هر كس حق دارد براي راه يافتن به خانه ملت اقدام معقول و مشروع انجام دهد و نبايد از قانون و شرع تجاوز كند و موجب تنش در جامعه شود پس كسي براي حضور در خانه ملت منع نمي‌شود اما نبايد از حدود تجاوز كند.

جنتي با اشاره به اين‌كه «همواره در خطبه‌هاي نماز جمعه دعوت به تقوا مي‌شود» توضيح داد: تقواي سياسي در انتخابات، ولخرجي‌ها و اسراف نيز بايد در نظر گرفته شود و بايد در تهمت نزدن به ديگران و نريختن آبروي افراد، تقوا را رعايت كنيم.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در رابطه با مسائل خارجي و اخراج سفير اسرائيل در تركيه اشاره كرد و گفت: از تركيه تشكر مي‌كنيم به خاطر اخراج سفير اسرائيل و قطع روابط تجاري، نظامي و ... چراكه همه كشورها بايد چنين كنند و اگر اين كار را نكنند بلاي مصر سرشان خواهد آمد؛ اما از طرف ديگر مساله سپر دفاع موشكي ناتو كه مورد موافقت تركيه قرار گرفته است مورد سوال است، چرا كه حضور نظامي ناتو در منطقه، امنيت منطقه را بر هم مي‌زند و اين اقدام از تركيه‌ اسلامي انتظار نمي‌رفت.

وي افزود: اوضاع تركيه چنين است كه هم مي‌خواهد مسلمان و شرقي و هم غربي باشد و هم مسلمانان را راضي نگه دارد و هم نامسلمانان را، كه البته كار مشكلي است و در هر صورت اقدام اخيرشان قابل تائيد نيست.

جنتي در ادامه به موضوع ليبي اشاره كرد و گفت: كار ليبي تقريبا رو به اتمام است و جلاد ليبي سرگردان است و در آينده سرنوشت او معلوم خواهد شد.

وي با بيان اين‌كه جمعيت ليبي هفت ميليون نفر است، ‌گفت: ليبي يك كشور اسلامي است كه مردم آن روحيه اسلامي، مذهبي، ضدغربي و سعودي دارند و حدود 95 درصد زنان ليبي محجبه هستند و در سطح بالايي از آن‌ها قرآن مي‌خوانند بنابراين كشور مذهبي است و اميدواريم هر چه زودتر آرامش به آنجا برگردد و حكومت اسلامي برقرار شود؛ اما نخبگان آن بايد مراقب باشند زحمات مردم و خون شهيدان به نفع دشمنان تمام نشود و زمام كار را خودشان به دست گيرند.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران تصريح كرد: مقام معظم رهبري در رابطه با ليبي فرمودند ما بايد مردم‌سالاري ديني را به آن‌ها عرضه كنيم. مردم‌سالاري مبتني بر اسلام كه نه غربي و نه شرقي باشد، بايد بر آنجا حاكم باشد و نگذارند دشمنان در امورشان دخالت كنند و در مسير راه به خدا تكيه كنند.

جنتي به شهادت جوان 14 ساله بحريني در روز عيد فطر اشاره كرد و گفت: اين شهادت‌ها اگرچه تلخ بوده؛ اما به نفع اسلام بوده است و شهادت اين جوان نيز موج جديدي را به وجود آورد و نتيجه‌اي كه دشمنان به دنبالش بودند برعكس شد. مردم به جاي عقب‌نشيني و ترس، جري‌تر شدند.

وي با اشاره به هفدهم شهريور گفت: تاريخ ما براي همه حجت و سند است كه نتيجه آن، نزديك شدن به پيروزي است.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در ادامه به تهديد دادگستري ليبي نسبت به آيت‌الله شيخ عيسي قاسم از علماي بزرگ بحرين اشاره كرد و گفت: اين تهديد موجب اعتراض همه علماي نجف و ايران شده است و اين اعتراض مطرح شد كه به چه جرمي پيرمردي را كه به دنبال حقوق قانوني و ديني مردم و دفاع از آن است تهديد مي‌كنند و بايد بدانند اگر آسيبي به اين شيخ بزرگ رسد تظاهرات 10 برابر خواهد شد.

جنتي گفت: يكي از تهمت‌هايي كه از گذشته تا به امروز نسبت به اسلام مطرح مي‌شود، اين است كه اسلام دين خشونت است و مردم به اجبار و از ترس شمشير مسلمان مي‌شوند كه اين بزرگترين تهمت به اسلام و دنياي اسلام است.

امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه اين هفته اظهار كرد: دشمنان مي‌خواهند چهره اسلام را در غرب خشونت‌طلب جلوه دهند چرا كه مي‌ترسند اگر حقايق اسلام براي مردم روشن شود به اسلا م روي آورند.

وي با بيان اين‌كه «دشمنان، اسلام را ديني ضداخلاق و رفتاري اروپايي و غربي معرفي مي‌كنند» تصريح كرد: امروز هر كس را مي‌خواهند محكوم كنند به آن انگ تروريست مي‌زنند و اين اتهام را نيز به اسلام به اين صورت مطرح مي‌كنند كه به دنبال جنگ و شمشير است.

جنتي با اشاره به انتشار كاريكتاتوري از پيامبر اكرم (ص) كه در يك دست ايشان قرآن و در دست ديگرشان شمشير كشيده شده است، گفت: بالاي اين كاريكاتور نوشته شده است اگر به قرآن ايمان نياوريد با شمشير روبرو خواهيد بود و با اين كارها مي‌خواهند باعث بدنامي اسلام شوند؛ اما علي‌رغم تمام اين تلاش‌ها خيلي‌ها متوجه دشمني‌هاي آن‌ها شده و مسلمان شده‌اند.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اين‌كه «مظلوميتي كه آيات الهي، اديان و انبياي الهي داشته‌اند قابل تصور نيست» تصريح كرد: شايد با مسامحه بتوان گفت كه مظلوم‌ترين همه مظلوم‌ها خداست چون بالاترين حقي كه پايمال مي‌شود حق خدا بر بندگان است.

وي با بيان اين‌كه «امروز به مسلمانان انگ تروريست بودن مي‌زنند» تصريح كرد: مساله نقض حقوق بشر را در اسلام مطرح مي‌كنند و اين تهمت از طرف كساني كه تاريخ‌شان در گذشته و حال پر از ظلم و زور است مطرح مي‌شود كه اگر اين وضع حاكم باشد در آينده نيز ادامه خواهد داشت.

جنتي افزود: باعث تعجب است كه وقتي قرآن را يك طرف و تورات و انجيل را طرف ديگر مي‌گذاريم شاهديم كساني كه تورات را كتاب مقدس مي‌دانند بايد بررسي كنند تا چه اندازه در قرآن و تا چه اندازه در كتاب مقدس آن‌ها به انسان احترام قائل شده است.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در ادامه به مقايسه گفتار تورات و انجيل و قرآن پيرامون احترام خون انسان پرداخت و گفت: شما با اين تورات به ما مي‌گوييد كه نقض حقوق بشر مي‌كنيد و اين سوال مطرح است كه آيا كشتن قاچاقچي‌ها، ناشران فحشا و فساد، غارتگران و مفسدان في‌الارض نقض حقوق بشر است.

وي در ادامه همه كساني كه با اسلام دشمني ندارند را به قرآن و احاديث و سنت پيامبران و اولياء دعوت كرد و گفت: البته بايد توجه داشته باشند در دوران حاكميت بني‌اميه و بني‌عباس جنگ‌ها و جنايات زيادي شده است كه در هيچ كدام مقيد به احكام قرآن نبودند و هر چه هواي نفساني‌شان اقتضا مي‌كرد انجام مي‌دادند بنابراين بايد بدانند كه حساب اين‌ها از اسلام جداست و براي شناخت اسلام، تاريخ جنگ‌هاي پيامبر و علي (ع) را بايد بررسي كرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان