بازدید 6788

راه‌اندازي "دانشگاه دخترانه" در هر استان

دانشجو اظهار داشت: پيش از انقلاب يك دانشگاه دخترانه به نام مدرسه عالي دختران فعاليت داشت كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي تغيير نام داد و اكنون با عنوان دانشگاه الزهرا فعاليت مي‌كند. 32 سال از پيروزي انقلاب اسلامي گذشته است و ما به غير از اين دانشگاه، دانشگاه دخترانه ديگري نداريم.
کد خبر: ۱۸۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵ 09 September 2011
وزير علوم از راه اندازي پرديس‌هاي دختران و دانشگاه‌هاي دخترانه در هر استان خبر داد.

كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، با اشاره به اينكه واژه تفكيك جنسيتي را هيچ‌گاه به كار نبرده‌ام و آن چيزي كه اعلام كردم، اجراي مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي است، گفت: اين مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مربوط به جلسات 114، 116، 117 و 121 است كه 14 بند دارد و در سال 66 به تصويب رسيده و 24 سال اجراي آن روي زمين مانده است.

دانشجو خاطرنشان كرد: اين مصوبه درباره اسلامي شدن دانشگاه‌ها نيست بلكه در مورد حفظ حدود و آداب اسلامي در دانشگاه‌هاست و اسلامي شدن دانشگاه‌ها خيلي فراتر از اين موضوع است.

وزير علوم با اشاره به اينكه بحث اساسي در دانشگاه‌ها، پرداختن به محتواست، تصريح كرد: اگر به محتوا در دانشگاه‌ها نپردازيم، نمي‌توانيم اعلام كنيم كه دانشگاه اسلامي داريم. حتماً بايد در دانشگاه‌ها به محتوا پرداخته شود اما چون قائل به اين هستيم كه بين ظاهر و باطن و محتوا و مناسبات درون دانشگاهي تناسبي برقرار است بايد به اين مهم پرداخته شود.

وي در ادامه گفت: يكي از راه‌كارهاي اسلامي شدن دانشگاه‌ها، پرداختن به اين موضوع است كه استان‌هايي كه قابليت دارند بتوانند دانشگاه‌هاي دخترانه داشته باشند.

دانشجو اظهار داشت: پيش از انقلاب يك دانشگاه دخترانه به نام مدرسه عالي دختران فعاليت داشت كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي تغيير نام داد و اكنون با عنوان دانشگاه الزهرا فعاليت مي‌كند. 32 سال از پيروزي انقلاب اسلامي گذشته است و ما به غير از اين دانشگاه، دانشگاه دخترانه ديگري نداريم.

وزير علوم تأكيد كرد: فكر مي‌كنم حق مردم ماست كه اگر مي‌خواهند در دانشگاهي تحصيل كنند كه تك جنيستي و دخترانه باشد از اين حق خود استفاده كنند و اگر هم نمي‌خواهند در دانشگاه‌هاي تك جنيستي تحصيل كنند مي‌توانند در دانشگاه‌هاي موجود كه مختلط است حضور داشته باشند.

وي در ادامه تصريح كرد: بايد به اين سمت حركت كنيم كه حق مردم و دانشجويان را در نظر داشته باشيم كه دانشگاه‌ محل تحصيل خود را بتوانند انتخاب كنند. اگر دانشجويي بخواهد دانشگاه تك جنيستي و دخترانه انتخاب كند اكنون فقط دانشگاه الزهرا را داريم. چرا در طول 30 سال گذشته به عنوان مثال 10 دانشگاه دخترانه در 10 استان كشور تأسيس نشده است كه اگر دانشجويي خواست انتخاب داشته باشد بتواند از اين حق استفاده كند؟

دانشجو در پايان خاطرنشان كرد: وزارت علوم درباره دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي اين موضوع را اعمال كرده است و اكنون اولويت را به دانشگاه‌هاي تك جنيستي دخترانه و پسرانه داديم. اما در ارتباط با دانشگاه‌هاي دولتي هم به دنبال اين هستيم كه بتوانيم پرديس‌هاي دختران و دانشگاه دختران را كه از نظر بار اعتباري امكاناتش موجود است، تأسيس كنيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل