بازدید 6763

قیمت بنزین در مرزها شناور می‌شود

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در پاسخ به این سئوال که آیا برای مهرماه و همزمان با بازگشایی مدارس اختصاص سهمیه ویژه و حمایتی بنزین مهر در دستور کار دولت قرار دارد، تصریح کرد: برای مهرماه امسال هیچ گونه سهمیه اضافی بنزین تحت عنوان ویژه حمایتی به خودروها اختصاص نمی یابد.
کد خبر: ۱۸۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۷ 09 September 2011
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به تثبیت سهمیه و قیمت بنزین مهر از آغاز طرح شناورسازی قیمت بنزین و گازوئیل در مبادی مرزی در نیمه دوم سالجاری خبر داد و گفت: اختصاص سهمیه بنزین ویژه مهر در دستور کار نیست.

محمد رویانیان در گفتگو با مهر درباره وضعیت سهمیه و قیمت بنزین برای مهر ماه سالجاری، گفت: دولت برای تغییر قیمت و سهمیه بنزین خودروهای شخصی و عمومی در مهر ماه سالجاری هیچگونه برنامه ای ندارد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در پاسخ به این سئوال که آیا برای مهرماه و همزمان با بازگشایی مدارس اختصاص سهمیه ویژه و حمایتی بنزین مهر در دستور کار دولت قرار دارد، تصریح کرد: برای مهرماه امسال هیچ گونه سهمیه اضافی بنزین تحت عنوان ویژه حمایتی به خودروها اختصاص نمی یابد.
 
این مقام مسئول یکی از دلایل عدم اختصاص سهمیه ویژه بنزین حمایتی را افزایش حجم ترافیک در تهران و اکثر کلانشهرهای کشور عنوان کرد و افزود: در تابستان امسال با وجود آنکه سهمیه بنزین خودروهای شخصی افزایش نیافت اما باز هم شاهد ترافیک در سطح شهرهای بزرگ کشور بودیم.
 
وی با تاکید بر اینکه باید سرویس مدارس به تاکسی ها واگذار شود، اظهار داشت: در حال حاضر تاکسی ها سهمیه کافی بنزین برای پذیرش سرویس مداری برخوردار هستند و حتی در برخی از شهرها تعداد قابل توجه ای تاکسی وجود دارد.
 
رویانیان با بیان اینکه در حال حاضر در تهران بیش از 80 هزار دستگاه تاکسی فعال است، بیان کرد: با این تعداد تاکسی مشکلی برای انجام سرویس مدارس وجود ندارد.
 
قیمت بنزین و گازوئیل در مرزها امسال شناور می شود
 
وی همچنین در پاسخ به این سئوال مهر مبنی برای آخرین وضعیت اجرای طرح شناورسازی قیمت بنزین و گازوئیل در مرزها به منظور مدیریت بیشتر مصرف سوخت کشور، توضیح داد: در حال حاضر مطالعات کارشناسی اجرای این طرح مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد و از نیمه دوم سالجاری به تدریج در مبادی مختلف مرزی کشور اجرا می شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح قیمت بنزین و گازوئیل متناسب با قیمت سوخت در کشور همسایه تعیین می شود، تاکید کرد: بر این اساس، قیمتها در مبادی مختلف مرزی متفاوت از یکدیگر خواهد بود.
 
در همین حال جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران پیشتر با تشریح طرح جدید دولت برای شناورسازی سهمیه گازوئیل خودروها در مرزها از مذاکره وزارتخانه‌های نفت و راه برای کاهش احتمالی سهمیه برخی از خودروهای ترانزیتی خبر داده بود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر طرحی در ستاد هدفمندی یارانه ها در مرحله مطالعه و بررسی قراردارد تا سهمیه گازوئیل برخی از خودروهای تراتزیتی که از مرزها خارج می شوند، ساماندهی شود، بیان کرده بود: بر این اساس، کاهش سهمیه گازوئیل آن دسته از خودروهای ترانزیتی که از مرزهای کشور خارج می شوند، در دستور کار قرار دارد.
    
به گزارش مهر، از ابتدای سالجاری تاکنون به طور متوسط روزانه 86 میلیون لیتر گازوئیل در بخشهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است که مصرف این فرآورده نفتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش روزانه 4 میلیون لیتری حدود پنج درصد کمتر شده است.
 
همچنین از ابتدای سالجاری به طور متوسط روزانه بیش از 60 میلیون لیتر در روز بنزین مصرف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود سه میلیون لیتر در روز کاهش یافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل