بازدید 8987

انتقاد سبحانی از ایده اعزام نیرو به انگلیس

در مدت اخیر برخی سخنانی را مطرح کردند و عنوان داشتند که ما باید نیروهای پاسدار صلح به این کشور اعزام کنیم در صورتی که این امر مبتنی بر منطق و استدلال و شناخت از غرب نیست.
کد خبر: ۱۸۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۴ 08 September 2011
یک نماینده مجلس هفتم تاکید کرد:‌ نظام بانکی کشورمان مبتنی بر تولید نیست اما در شرایطی که این تولید راکد است شاهد اصرار بر توسعه بانکداری خصوصی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن سبحانی نماینده مجلس هفتم و استاد اقتصاد دانشگاه تهران در بیست و هشتمین نشت سالانه دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه 100 سال سابقه قانونگذاری در کشورمان وجود دارد ولی متاسفانه قوانین تنبیهی قابل ملاحظه‌ای نداریم، گفت: شاهد هستیم در اجرای قوانین مشکلات فراوانی در کشورمان وجود دارد و بوروکراسی حاکم پاسخگو نیست.

وی افزود: نگاه ما در پیشرفت اقتصادی کشور باید واقع‌بینانه باشد و قانون‌گذاری ما مبتنی بر واقعیت به سمت اهداف مطلوب به پیش برود.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که در کشورمان اجماعی بر مفهوم توسعه وجود ندارد، گفت: متاسفانه حتی در کشورمان در زمینه غرب شناسی نیز اجماع دقیقی وجود ندارد و باوجود اینکه انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت استکبارستیزی با غرب سر ناسازگاری دارد اما این دلیل نمی‌شود که ما از غرب شناختی نداشته باشیم.

سبحانی در همین زمینه با اشاره به حوادث اخیر در کشور انگلیس گفت: در مدت اخیر برخی سخنانی را مطرح کردند و عنوان داشتند که ما باید نیروهای پاسدار صلح به این کشور اعزام کنیم در صورتی که این امر مبتنی بر منطق و استدلال و شناخت از غرب نیست.

وی همچنین تاکید کرد:‌ اگر شناخت درستی از غرب نداشته باشیم در تعاملات بین‌المللی موفق نخواهیم بود.

این استاد دانشگاه به شیوه پرداخت یارانه نقدی در کشورمان نیز اشاره کرد و افزود: پرداخت یارانه نقدی به مردم از نظر اقتصادی به هیچوجه قابل دفاع نیست و این پرداخت از ابتدا نیز کار بدی بود.

وی ادامه داد: اینکه دولت بخواهد بیش از 70 میلیون نفر از مردم را حقوق بگیر دولت کند به هیچوجه مطلوب نیست.

نماینده مجلس هفتم با بیان اینکه نظام بانکی کشورمان مبتنی بر تولید نیست، گفت: با کمال تعجب شاهد هستیم با وجود اینکه تولید در کشورمان راکد است اما اصرار فراوانی بر توسعه بانکداری خصوصی وجود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس